FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Popis a ukázky samostatných ostrovních elektráren nepřipojených do rozvodné sítě s akumulací energie.
Odpovědět
Uživatelský avatar
antoni_sk
Příspěvky: 677
Registrován: pát lis 17, 2017 3:14 pm
Reputace: 80
Bydliště: Liptov

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od antoni_sk »

A kolko ťa vyšla tá sranda ? :-)
FV-1, 60°, 2019 3x Suntech STP280-20/Wfw (840Wp), EPSOLAR LS3024B (30A)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od rottenkiwi »

940 €
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Reputace: 907

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od youda »

Rottenkiwi,

ale tak dojdeš na sraz, když už máš elektromotorku, viď?

Mimochodem, normálně jsem viděl na zahraničním fóru, že elektro-cyklisti si dělají redukce Mennekes, aby si mohli kola nabíjet z veřejných AC nabíječek pro Tesly! :shock:
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
kodl69
Příspěvky: 7377
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od kodl69 »

přijedeš na tom na sraz 8.6. ku Brnu? Jinak 250W mám na kole jako první stupeň, tj "street legal" - nezábavné, ale na dopravu pro nákup a podobně použitelné... Provedení samozřejmě super, baterka zpola integrovaná do rámu je teď móda. Já mám baterku 20Ah/13s, takže dojedu těch 40km na jeden zátah, a mám už i "rychlonabíječku" 54V 4A, ne jako loni 2A, večer jsem jel ještě do Modřic a tam už jsem neměl kde nabíjet a skončil jsem potupně v Bílovicích s vybitou baterkou...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od diablo007 »

A já si vždycky myslel že sou tam ty šlapátka jako prioritní zdroj pohonů a v případě že dojde baterie se na tom pokračuje výkonem jeden vůl dále ale ono se s tím už zachází jako s elektromobilem a musí se vyhledat nabíječka :D :lol:
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od rottenkiwi »

Po 35 km jazdy, vo vetre, daždi, do kopca, po rovine aj dole, 98 % od 24 do 28 km.h-1,
ale vlastnou silou po rovine som dal 42 km.h-1, to vyzerá takto:
Koľko to teda dá na plnú baterku do 5 % SOC ?
Bike 23 kg, ja 79, prilba + voda, 2 kg. Fotené ihneď po príchode domov.

Samo že dojedu, už začínam baliť a ráno vyrážam, mám 11100 lm svetlo,
len kde to všetko budem nabíjať, 700 km / 28 = 25 hod cesta
+ 42 hod nabíjanie. :lol: Žeby som si na chrbát zavesil 250 -ku panel ? :lol:
Přílohy
bike_09052019_35km.jpg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
kodl69
Příspěvky: 7377
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od kodl69 »

Podle napětí seš s baterkou tak v polovině, možná i míň. Ostatně není problém to zítra vyzkoušet, kolik ještě zbývá enerhgie doopravdy.
Tohle kolo v pohodě naložíš do vlaku, a ten jede taky na elektriku...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od rottenkiwi »

Po ustálení to vyzerá takto:
Přílohy
ebike_09052019_after2hours.jpg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
JiříK
Příspěvky: 1020
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Reputace: 65
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od JiříK »

Tak parametry máš u všeho podobné, jako mám já. Nejdelší štreku, co jsem jel, bylo 75 km polovina po kopcoch a po příjezdu dodom tam něco maličko bylo. Kolik to ujede do umřítí jsem nezkoušel, dom to mám ze všech stran dost do kopce. Ale jednou mě kámoš (nemotorizovaný) vytáhnul pojezdit. Po návratu z 60-ti kilometrového výletu jsem měl ještě 3/4 baterky. Takže je to o stylu a jak moc chceš pomoct. S ním to bylo opravdu jen na kompenzaci zvýšené hmotnosti.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od rottenkiwi »

Dala by sa baterka na ebiku nabíjať za jazdy DC-DC meničom z inej baterky,
napr. v batohu alebo na zadnom nosiči ?
Ktorá z nasledujúcich bateriek je najkvalitnejšia a ktorá najhoršia ?
https://www.autokelly.sk/Product/YK-BI5 ... 3;45120150
https://www.autokelly.sk/Product/YK-BI5 ... 3;45120150
https://www.autokelly.sk/Product/YK-BI5 ... 3;45120150
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
kodl69
Příspěvky: 7377
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od kodl69 »

a proč tak složitě? jednodušší je
1.) baterku přehodit za jinou
2.) spojit baterky paralelně, pokud budou obě nabitý na stejný napětí, podělí se o odebíraný proud dle vnitřního odporu a odporu přívodů.
Já jsem za dva roky provozu přišel na jiný řešení, a to "rychlonabíječka" , minimálně 4-5A nabíjecí proud, a nebo to, co vydrží tvoje baterka. Po 50-60km člověk chvilku spočne v restauraci, a za hodinu je v baterce 5Ah. S tím se dá ujet další kus cesty. Nejextrémnější nabíjení jsem měl loni u kámoše, 20A z lab. zdroje, za 15 minut 5Ah v baterce a na těch posledních 15km k domu před setměním mi to stačilo.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
Příspěvky: 7377
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od kodl69 »

To Diablo: u kupovanejch elektrokol to tak je, protože motor je zoufale slabej. Motor je přes volnoběžku a při šlapání o něm nevíš. Ale pokud si koupíš kolo s motorem magicpie, tak ten má přímej záběr, a když používáš sílu jednoho vola, tak je to skutečně volovina, protože ten motor při přecházení pólů nad magnety znatelně brzdí. Co jsem vypozoroval, tak brzdí míň, pokud je zapnutá řídící jednotka, ale když už nemá kde brat elektriku... Možná bych mohl zkusit jestli brzdí míň při odpojeným konektoru od motoru. Je to až tak, že po rovině tě to po kilometru přestane bavit. Taky proto, že kolo s tímhle motorem a 20Ah baterkou váží samo o sobě 30kg, a ještě když máš nějakou bagáž... Navíc trasa od Bílovic do Blanska je sice nepatrně, ale do kopce, to mám vyzkoušený jako nejhorší trasu ohledně spotřeby elektriky, ostatně z těch Modřic do Bílovic je to stejný.
P.S: asi si poořídím tu redukci na mennekers *batt*
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od diablo007 »

Že si neposkladas z 18650 a máš ji levné a ještě kvalitně
joseff
Příspěvky: 810
Registrován: pon srp 08, 2011 9:55 am
Reputace: 31

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od joseff »

kodl69 píše:Podle napětí seš s baterkou tak v polovině, možná i míň. Ostatně není problém to zítra vyzkoušet, kolik ještě zbývá enerhgie doopravdy.
Tohle kolo v pohodě naložíš do vlaku, a ten jede taky na elektriku...
Přesně tak a ve spoustě vlaků jsou už i zásuvky, takže se dá dobít baterka během cesty, chvilku si pospat a pak pokračovat dál... Třeba v Regiojetu vozí kola v "low cost" třídě zdarma. I když tam nejsou zásuvky, tak mě příjemná stewardka nechala dobít v kutlochu pro personál, stačí se slušně zeptat a poprosit.

Už jsem jel s Guewerem City i s ČD v běžném vagonu na chodbičce (v posledním). Sice nakládání po těch strmých shodech byla výzva, ale šlo to - první šla 40 kg baterka (tehdy ješte olovo, dnes už je lehčí li-on) a pak skútr. Občas pomohl i nějaký ochotný cestující. Průvodčí byli trochu překvapení, ale spíš pozitivně a se zaujetím se vyptávali...
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od rottenkiwi »

Po 58 km, dnes v mierne kopcovitom teréne to vyzerá takto:
Přílohy
ebike_10052019_1.jpg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od marko250 »

Mám taky příšlap 250W/36V/500Wh a na cyklostezce s milou jsem dal 120km a ještě nebyla prázdná.Hodně je to o kopcích,rychlosti a váze jezdce.V těžkém terénu nahoru dolů nadoraz rychlost výjde na 40km.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od rottenkiwi »

Dnes mi prišla termokamera na Android.
Robí takéto videá:
https://www.youtube.com/watch?v=Fu_UyqMey6Q

Idem sa pozrieť ešte na panely , baterky a ističe + odpínače.
Přílohy
IMG-48,733436-22,226078_20190510_131158_IR.jpg
IMG-48,733436-22,226078_20190510_131106_IR.jpg
IMG-48,733436-22,226078_20190510_125941_IR.jpg
IMG-48,733436-22,226078_20190510_125912_IR.jpg
IMG-48,733436-22,226078_20190510_125846_IR.jpg
IMG-48,733436-22,226078_20190510_125844_IR.jpg
i3systems.jpg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od rottenkiwi »

Ešte porovnanie teploty panelov:
Přílohy
IMG-48,737154-22,207967_20190510_150653_IR.jpg
IMG-48,737154-22,207967_20190510_150637_IR.jpg
IMG-48,737154-22,207967_20190510_150555_IR.jpg
IMG-48,733436-22,226078_20190510_150513_IR.jpg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
rva
Příspěvky: 3459
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 526
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od rva »

Já bych zkusil, jestli to měří skutečně infra. Infra třeba "vidí" stopy po přejítí po podlaze.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: FVE ostrov 1020 Wp - Sobrance

Příspěvek od rottenkiwi »

No merá to asi emisivitu, to vidno na tých dobre nedotiahnutých kábloch,
čo idú do ističov. Ale tam bol rozdiel, medzi chladným a vlažným minimálny.
Ešte skúsim v noci, ako sa to bude správať.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek