Wallbox

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Wallbox

Příspěvek od dracekvo »

Nemáte někdo tušení jak si levně udělat wallbox pro nabíjení elektromobilu?

Protože když vemu cenu Konektoru Type 1 s kouskem kabelu, cenu EVSE kitu tak jsem pomalu na ceně za jakou se dá sehnat hotová nabíječka.

Koukla jsem třeba na aliexpress a ani tam nejsou konektory za nějaké rozumné peníze.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Wallbox

Příspěvek od brumlaj »

Asi bych zavolal do Sampra. Pan Krajčír Ti určitě vyhoví co se týká konektoru s kabelem bez druhého konce redukce, ale je to holt firma a kouzla za hrstku rýže nedělá ;-). Nebo vezmi nůžky na plech, rozstřihni stávající nabíječku dej tam jakékoli levné 230V zvládající konektory s dostatečným počtem pinů (5) a máš to za pár stokorun. Jinou variantu nevidím. Požádal sis už taky o EL značku?
Naposledy upravil(a) brumlaj dne pát dub 05, 2019 10:14 am, celkem upraveno 1 x.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Wallbox

Příspěvek od dracekvo »

O to právě jde. Že nemá cenu kupovat komponenty na wallbox a lepší je si koupit normální mobilní nabíječku a tu rozkuchat. Což je právě trošku na hlavu.

Značky si dávat nebudu. Do Phy nejezdím a jinou výhodu v tom zatím nevidím. Nemám zájem aby se auto stalo terčem nějakého závistivého slaboduchého vandala.
Lepší je splynout s davem :)
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Wallbox

Příspěvek od brumlaj »

No to já s Cajzlovskou značkou jaksi taky nesplývám. Auto mi už klíčem ojeli 2x. Takže raději EL než platit výměnu za aktuální krajskou.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Wallbox

Příspěvek od diablo007 »

dracekvo píše:O to právě jde. Že nemá cenu kupovat komponenty na wallbox a lepší je si koupit normální mobilní nabíječku a tu rozkuchat. Což je právě trošku na hlavu.

Značky si dávat nebudu. Do Phy nejezdím a jinou výhodu v tom zatím nevidím. Nemám zájem aby se auto stalo terčem nějakého závistivého slaboduchého vandala.
Lepší je splynout s davem :)
Není v tom i dálnice zadarmo?
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Wallbox

Příspěvek od dracekvo »

Bude až s příchodem digiálních známek.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Wallbox

Příspěvek od brumlaj »

dracekvo píše:Bude až s příchodem digiálních známek.
Lépe napsat že do té doby určitě nebude a potom těžko říci. Závistivců neschopných vedle sebe položit vyšší DPH (inkasovaného státem ihned) při koupi stejné kategorie elektrického vozu v porovnání s rakovinou a pomalým splácením dálničního poplatku v ročních splátkách.... máme v ČR přehršel. A bohužel politika není o racionalitě ale o počtu hlasů, takže tu vidinu klidně ještě mohou zaříznout posranci.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Wallbox

Příspěvek od dracekvo »

Je to možný, že třeba nic nebude. Mě je to zatím fuk. Protože ION není vozítko na dálnici. Ale třeba jednou koupím lepší auto.
Stejně tak při větším rozšíření určitě zruší bezplatný parkování nebo jízdu v pruhách pro autobus. Až jich bude víc, tak to ucpou a neprojede ani ten autobus.

Celkem se mi parametrově libí Peugeot e-208. 50kWh z toho počítám využitelných asi tak 40kWh. Což při zimní spotřěbě 20kWh na 100km dává zimní dojezd na 200km. A to je po té naší republice dostatečné.
Kdyby cena byla do 600 tis, tak snad i jednou v životě půjdu do fungl nového auta.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Wallbox

Příspěvek od dumi »

Kolik z.toho dela.topeni?
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: Wallbox

Příspěvek od dracekvo »

Zhruba 2 až 5kW. Novější auta mají tepelné čerpadla. A tesla tusím i nějak využívá odpadní teplo z invertoru a motoru (někde jsem zaslechl, ale nevím jestli je to pravda).
Záleží na délce trasy. Nejhorší jsou popojížďky, kdy se musí interiér pořád nahřívat.
Stejně tak dálniční rychlosti jsou zabiják a spotřeba roste exponenciálně stejně tak jak roste odpor vzduchu.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Wallbox

Příspěvek od PavelR »

A to je prave paradox dnesni doby vi se ze spotreba a aerodynamika spolu souvisi a pritom se delaji cim dal vice krychlovity auta ala suv. Jenze aerodynamika a vzhled auta k sobe moc nejdou ...
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Wallbox

Příspěvek od brumlaj »

PavelR píše:......... aerodynamika a vzhled auta k sobe moc nejdou ...
Asi jsi neviděl výrobky firmy Tatra tak do 60. let. Kdo viděl T603 s Tebou souhlasit nebude ;-) Mít možnost si ji předělat na elektromobil, neváhal bych.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
PavelR
Příspěvky: 3118
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Wallbox

Příspěvek od PavelR »

Asi uhel pohledu. T603 pekny ale nic co bych chtel. Me se prave libi ty krabice a pickupy americkyho stylu - zbytecne velky, zbytecne tezky ...
camel1cz
Příspěvky: 765
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3780
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Wallbox

Příspěvek od camel1cz »

Takový řeči... Bacha, ať nemáš průšvih! ;)
5 kVA Axpert King @ 3,78 kWp [12x AUO 315Wp mono]
18 kWh [5x Pylontech US3000]
Rozpracováno:
Fangpusun MPPT 150/70 Tr @ 1,89 kWp [6x AUO 315Wp mono]
5 kVA Axpert King II @ 5,52 kWp [12 x AS 460Wp mono]
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2555
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Wallbox

Příspěvek od NOPARasito »

brumlaj píše:
PavelR píše:......... aerodynamika a vzhled auta k sobe moc nejdou ...
Asi jsi neviděl výrobky firmy Tatra tak do 60. let. Kdo viděl T603 s Tebou souhlasit nebude ;-) Mít možnost si ji předělat na elektromobil, neváhal bych.
Pokud zaplatis, mas moznost predelat ;-))). Ale techniku starou 50let. No nevim.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm

Re: Wallbox

Příspěvek od brumlaj »

NOPARasito píše:Pokud zaplatis, mas moznost predelat ;-))). ...
Píšeš podmínku. A třeba nemusí být zcela relevantní. Já raději argument proč nemám možnost neuvedl, takže na mne poměřování pindíků nezkoušej. Už jsem dost starej na to abych se pouštěl do odhalování svého soukromí. To že se nesmíříš s tím že možnost nemám mi vůbec nevadí ;-) . Asi bychom se měli v diskuzi vrátit k dracekvo wallboxu.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
kyocera
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm

Re: Wallbox

Příspěvek od kyocera »

dracekvo píše:Nemáte někdo tušení jak si levně udělat wallbox pro nabíjení elektromobilu?

Protože když vemu cenu Konektoru Type 1 s kouskem kabelu, cenu EVSE kitu tak jsem pomalu na ceně za jakou se dá sehnat hotová nabíječka.

Koukla jsem třeba na aliexpress a ani tam nejsou konektory za nějaké rozumné peníze.
Zdravím,
v minulosti jsem si robusní přesné tělo i většího konektoru vyrobil sám a to tak, že jsem orginál
rozebral na jednotlivé díly. Nejprve jsem udělal formu do lukoprénu zalil část těla
konektoru a po zatuhnutí
udělal ve formě ty správné řezy, abych formu nepoškodil a model tvořený částí
původního konektoru bez poškození vytáhl.
Do hotové formy jsem potom odlil požadované části z příslušné licí hmoty.
Forma je naprosto přesná a okopíruje i detaily. A dá se tak vytvořit i konektor, který
má více dílů a není zde žádné omezení co se tvaru týče.Detaily jsou tak jemné, že se
dají díly do sebe i zašroubovat, pokud původní model závit obsahuje.
Forma ale nevydrží více
jako 1 x nebo 2 x použití. Vlastní proudové PINY v konektoru podle složitosti se dají vyrobit
z fosforbronzu a tím je zaručena pružnost kontaktů i elektrická vodivost.
Fosforbronz se osvědčil, protože zachovává pružnost a má dobrou vodivost a ve
výsledku mají PINY malý přechodový odpor.
Licí hmoty je potřeba nastudovat. Asi je nyní větší nabídka, jak před mnoha roky.
Samotná nabiječka není složitá. Většina aut je do 500V Dc a to znamená, že stačí je
3f usměrnění a Jen zajistit zpětnou vazbou spínání polovodičového prvku tak, aby
nebyla překročena proudová schopnost 3f zdroje a nepřekračovaly se limity
proudu v nabijeném aku elektromobilu. I když to zní jednoduše, je potřeba
i galvanické oddělení. Možná vzpomínáte na nějakého prodejce, který před roky
zde inzeroval nabiječku elektromobilu s váhou 50kg a bednou co by se nevešla do kufru
a od zdejších členů schytal pořádnou dávku kritiky za velký LF oddělovací transformátor na 50Hz.
Galvanické oddělení je tedy na topologii spínaného zdroje.
Je jen málo aut co potřebují k nabijení napětí DC 900V. Takže nabiječky jsou v zásadě
jen 2 druhy DC 500V nebo DC 900V.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek