Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Nezařaditelné
Odpovědět
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od volente »

5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od ota »

Tak tak. Už se to tu řešilo. Ekoteroristi nám dali těžký úkol.
Pokud by se energie benzínu projezdená autama měla nahradit elektřinou, musel by se postavit ještě jeden Temelín, když ne dva.
A taky napájet chargery rovnou z VN protože NN, vedení a trafa nemají potřebnou rezervu v soudobosti výkonu.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od diablo007 »

Úplně nejlepší by bylo kdyby se ekonomika s veškeré spotřební suroviny řešili lokálně a nemuseli by být na silnici tolik aut. Narodí se tu krava prodá se do zahraničí pak sem ta krava dojede zabalená v balíčcích. Jak může kurna Němec s jejich platy toho byka nakonec poslat zpět do ČR ještě za nižší cenu než to tu umí udělat Čech. Skurvene dotace co pokrivuji ekonomiku.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od diablo007 »

Jak může doprdele česká firma dovést polské vejce a na krabičku s klidem dát českou vlajku. Těm co vymysleli to že je zboží oznaceno krajinou původu podle toho kde to bylo zabaleno tudis poslední výrobní operace bych utrhl hlavu a nasral do krku. Posledně sem se díval na telecí parky a ve složení píšou 60 vepřové a 26 telecí no kde jsme aby se tomu mohlo říkat telecí. Sorry za slovník a možná blbě umístění ale někdy si říkám si blázen já nebo všichni kolem mne
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od volente »

Jak říkáš, fascinuje mě historie hovězího třeba v Globusu. Narozeno PL,vykrmeno NL, poraženo v DE a koupíš to v Česku.
Mě osobně by se elektromobil líbil, ale nějaký s výměnnou baterií. Jednu nechám doma a solárně nabíjím a s druhou jedu do práce. A v zimě být prostě doma, bo nesvítí. :D
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
vla
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputace: 124
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od vla »

Takové auto jsem jsem měl když mi bylo 5 let, ale baterky tam taky moc nevydržely, navíc tenkrát nebyly dobíjecí. :lol:
Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

Poprosil bych na elektromobily nenahlížet tak povrchně, ale komplexně ať již po stránce výroby, servisu, provozu, životnosti vůči spalováku. Zjistíte že to není 100% výhra, ale 50% určitě. Zajímám se o povoz dost, a vychází mi lépe elektromobil.
Samozřejmě dovolená v Chorvatsku, Francii nebo Italii jedině s čmoudem ;-)))))))
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od trud »

Písal sa rok 1908 a v SME vyšiel článok o Forde T. V diskusii bolo každému jasné že je to nezmysel, nemôžu predsa po USA jazdiť stovky miliónov áut. Kde to chcete tankovať? Veď to by museli byť tisíce vrtov a desiatky púmp v každom väčšom meste. A preprava ? Ako budete voziť toľko paliva? A čo potom celý svet? A toľko ocele na autá a kaučuku na pneumatiky nie je na celom svete. No nezmysel....A dnes ? :-).... Ja by som sa o elektromobily nebál ak sa majú presadiť tak sa presadia.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od diablo007 »

Jako popravdě elektromobil formou toho peugota co prodávali v holubích co si tu někdo pořídil osadil louhovka a jezdí dál je lákavé většina dílů je stejných jako u zbytku flotili takže plecharina dobře sehnatelna. Auta co šou čisté elektro je průser že na to nic má vrakacu nenajdeš a když jo je to taky ranec
Uživatelský avatar
mati
Příspěvky: 363
Registrován: ned bře 03, 2013 12:11 pm
Reputace: 29
Bydliště: Paka - city

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od mati »

[quote="volente"]
Mě osobně by se elektromobil líbil, ale nějaký s výměnnou baterií. Jednu nechám doma a solárně nabíjím a s druhou jedu do práce. A v zimě být prostě doma, bo nesvítí.

Taková práce by se mi taky líbila - do práce jen když mám obě baterie pro euto nabité. Aby se náhodou nepřebily , předse výkon nenechám na střeše!
Jenže takový fleky jsou jen u Miloše na hradě a navíc dlouhodobě zabukovaný..
2x 390Wp Trina Solar ,6x 240Wp Schutten, 10x NexPower 145Wp ,2x Solyndra 200Wp, Victron SmartSolar MPPT 150/35 ,Victron SmartSolar MPPT 250/60 , Victron BlueSolar MPPT 100/50 , Axpert MKS2400WPlus , 2x200Ah 24V Winston LiFePo4 , 4x Pylontech UP2500 , Victron Multiplus II 24/3000/32
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od jahodovák »

Ono to není až zas tak černobílé,pro krátké jízdy po městě ano,na dálkové už je to horší.Pokud to nebude komplexně řešeno tak asi problém bude ale jak známo pokud každému jde jen o zisk tak žádná rozumná domluva asi nebude.Ono pokud by místo rafinérií byly postaveny menší elekrárny určitě by měli lepší úcinnost než množství aut.Jenže to by byl přesun kapitálu někam jinam.Je to vidět na tom jak se ledasco přesunuje stále sem a pak zas jinam a to nikdo neřeší....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od diablo007 »

Kdyby se neskurvil systém solaru hned na začátku a místo toho aby měli lidí panely na střechách se postavili na polích mohlo být rozložení elektřiny víc decentralizovaný a tím pádem by pokud by se dobíjeli auta tam kde pracuješ i méně zatížené hlavní streky
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od NOPARasito »

Ja to beru tak, moje první auto byl elektromobil a poslední chci taky elektromobil.
První auto byla Alfa Romeo, s řízením lankem a pohon na zinkové baterie ;-).
Ronn
Příspěvky: 266
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Reputace: 48
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od Ronn »

Jak poznáš HOAX?

Přečteš si zprávu z dezinformačního webu pana Hájka
Seznam zde: https://www.evropskehodnoty.cz/fungovan ... weby_list/

Kdo je ten Jonathan A. Lesser? http://continentalecon.com/staff/
Doktor filozofie, který popírá klimatickou změnu stejně jako bývalý chlebodárce pana Petra Hájka, V.Klaus.

A proč to celé dělá? Protože Lesser je placen "fosilním energetickým business". (Exon, Koch brothers,etc..) A nedělá to poprvé...

Zde je rozbor US govermentu: https://www.energyandpolicy.org/lesser- ... -vehicles/

No a můžeme se zase věnovat svým koníčkům :)
FVE01 - 3,9kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => Fronius IG Plus 5kW => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4 <= SmartSolar RS 450/200 <= 15,6kWp Jolywood 390
FVE02 - 9,75kWp JolyWood 390 (JJZ 230°/43°sklon) => SolarEdge => AC-OUT 3xMultiplus 5000VA
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od brin »

To jsou mi věci. Jezdím nesmyslem, ten nesmysl už 4 roky jezdí, najeto 57000 km, většina v posledních dvou letech. Za poslední rok najeto asi 26000 km, letos to bude přes 30 tisíc, protože s tím děláme denně skoro 100 km. Vozíme děti do školky, řešíme všechny nákupy a nijak se neomezujeme, protože to jezdí skoro zadarmo. Nabíjení u 4 roky starého modelu řešíme buď běžnou 12 A nabíječkou, která to za 8 hodin v noci z nuly nabije do plna (18,8 kWh využitelných, po 4 letech už tam něco málo chybí) nebo občas při nákupu v Lidlu nabiju zdarma na jejich rychlonabíječce. 12 A nabíjení v noci utáhne dneska jistič každého baráku a je to elektřina na 100 km jízdy. Fakt se z tohodle budou hroutit distribuční sítě, i když to zapnou v každým baráku? Vždyť je to jeden vysavač. Navíc, třífáz tu máme z jistého důvodu, takže abychom zatěžovali transformátor souměrně, je ideální nabíjet 3x12 A, příkon cca 8,5 kW. Jenom musíte mít třífázový jistič, což většina baráků má. Můj to bohužel neumí, ale o dva roky mladší model jo. A že to není na ježdění dálek? No, já bych se hádal. Hyundai Kona EV, Kia Niro EV, oboje má 60 kWh využitelnou baterii, dojezd v létě 450 km na nabití v zimě minimálně 350. Hyundai Ioniq s vynikající spotřebou zvládá i s 28 kWh baterií v létě 250 km v zimě 180 km. Tesla Model 3, o trochu lepší jak Kona a Niro. Teď do poloviny roku vydají Škodu e-Citigo se 40 kWh baterií za cenu pod 500 tisíc s daní. Do konce roku tu bude VW ID se 40–70 kWh baterií (podle přání zákazníka) s dojezdem až 600 km v létě. Máte tu Audi e-Tron, Jaguar I-Pace... Samozřejmě ostatní Tesly. V Norsku se ze všech nových aut prodává přes 50 % elektromobilů. A sítě se jim co? Nehroutí. Jenom autoforum píše, že jo. Norové sami si klepou na čelo. Navíc, náhradní díly jsou dostupné, opět v Norsku.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od volente »

To bylo myšleno samozřejmě jako ironie. Euto bych chtěl, v zimě bych si je klidně nabil v práci. Ale až je budou mít všichni tak to nevím jaká to bude výhra.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od trud »

brin píše:To jsou mi věci. Jezdím nesmyslem, ten nesmysl už 4 roky jezdí, najeto 57000 km, většina v posledních dvou letech. Za poslední rok najeto asi 26000 km, letos to bude přes 30 tisíc, protože s tím děláme denně skoro 100 km. Vozíme děti do školky, řešíme všechny nákupy a nijak se neomezujeme, protože to jezdí skoro zadarmo. Nabíjení u 4 roky starého modelu řešíme buď běžnou 12 A nabíječkou, která to za 8 hodin v noci z nuly nabije do plna (18,8 kWh využitelných, po 4 letech už tam něco málo chybí) nebo občas při nákupu v Lidlu nabiju zdarma na jejich rychlonabíječce. 12 A nabíjení v noci utáhne dneska jistič každého baráku a je to elektřina na 100 km jízdy. Fakt se z tohodle budou hroutit distribuční sítě, i když to zapnou v každým baráku? Vždyť je to jeden vysavač. Navíc, třífáz tu máme z jistého důvodu, takže abychom zatěžovali transformátor souměrně, je ideální nabíjet 3x12 A, příkon cca 8,5 kW. Jenom musíte mít třífázový jistič, což většina baráků má. Můj to bohužexl neumí, ale o dva roky mladší model jo. A že to není na ježdění dálek? No, já bych se hádal. Hyundai Kona EV, Kia Niro EV, oboje má 60 kWh využitelnou baterii, dojezd v létě 450 km na nabití v zimě minimálně 350. Hyundai Ioniq s vynikající spotřebou zvládá i s 28 kWh baterií v létě 250 km v zimě 180 km. Tesla Model 3, o trochu lepší jak Kona a Niro. Teď do poloviny roku vydají Škodu e-Citigo se 40 kWh baterií za cenu pod 500 tisíc s daní. Do konce roku tu bude VW ID se 40–70 kWh baterií (podle přání zákazníka) s dojezdem až 600 km v létě. Máte tu Audi e-Tron, Jaguar I-Pace... Samozřejmě ostatní Tesly. V Norsku se ze všech nových aut prodává přes 50 % elektromobilů. A sítě se jim co? Nehroutí. Jenom autoforum píše, že jo. Norové sami si klepou na čelo. Navíc, náhradní díly jsou dostupné, opět v Norsku.
Súhlasím.. Jedine čomu neverím je do pol roka e-citigo 40kWh pod 500K.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Matess
Příspěvky: 1506
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 158
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od Matess »

Problém je stále málo nabíjecích stanic. Pokud se ma jezdit elektrikou stejne jako tekutym palivem, tak dokud nabijeni trva 10x dele potrebujeme logicky 10x vice nabijecich mist jak benzinek.
Ti co ziji v dome to neresi... zaparkuji i domu a pres noc pripoji nabijecku, ale ti co ziji v panelaku (nebo nejake jine forme spolecneho bydleni) co maji problem zaparkovat u domu a nekdy maji nejblizsi parkovaci misto 200m daleko jsou proste s elektromobilem dnes jeste porad v haji.
Nejhorsi na tom podle me je to ze ted se na elektromobil koukam jako na neco co opravdu hodne chci, ale opravdu se hodne bojim ze za 30 let budu vzpominat na to jake to bylo jezdit ve V6.
Uživatelský avatar
mati
Příspěvky: 363
Registrován: ned bře 03, 2013 12:11 pm
Reputace: 29
Bydliště: Paka - city

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od mati »

volente píše:To bylo myšleno samozřejmě jako ironie. Euto bych chtěl, v zimě bych si je klidně nabil v práci. Ale až je budou mít všichni tak to nevím jaká to bude výhra.
Stejně ty free zásuvky budou mít " v práci " jedině na Hradě , nebo v podhradí.

P.S:Nedokážu si doma představit systém , kterým bych jen z přebytků z domácí FVE dokázal nabít jakékoli euto. Snad jen v ČEZku nerealizovatelný NetMetering by to vyřešil. Co jsem koukal na tarif pro euta D27D - žádná výhra - brát to z DS. Ale fakt je ten , že za cca 1,5centu kilometr v naftě nadám..když budu v NT zrovna parkovat doma.
2x 390Wp Trina Solar ,6x 240Wp Schutten, 10x NexPower 145Wp ,2x Solyndra 200Wp, Victron SmartSolar MPPT 150/35 ,Victron SmartSolar MPPT 250/60 , Victron BlueSolar MPPT 100/50 , Axpert MKS2400WPlus , 2x200Ah 24V Winston LiFePo4 , 4x Pylontech UP2500 , Victron Multiplus II 24/3000/32
rva
Příspěvky: 3460
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 526
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektromobily: Kolosální omyl,nebo ještě větší podvod

Příspěvek od rva »

Jen k ceně "paliva". V Evropě je na benzín/ropu nasazena (velmi) vysoká spotřební daň. Při elektro-mobilitě budou tyto finance chybět. Majitel eletromobilu si může už dnes nasimulovat, kolik by poté platil, pokud bude daňové zatížení elektřiny podobné. U benzínu/nafty tvoří daň něco nad polovinu ceny u pumpy.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek