Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
Odpovědět
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od volente »

Tak jsem rozbil auto a motor přežil, možná něco zkusím udělat. Stejně bych si ho nechával, protože jsem koupil to stejné auto. Otázkou je jak to půjde sestavit s řídící jednotkou mimo auto.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
kodl69
Příspěvky: 7367
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 865
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od kodl69 »

úplně normálně. Dělal jsem kdysi transplantace stříkačkovejch motorů do starejch aut. Stačí mít komplet motorovej svazek a pak už jenom zjistíš, kde je "15" "30" a výstup pro napájení palivovýho čerpadla.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
PavelR
Příspěvky: 3077
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 216
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 19520
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od PavelR »

případně ještě imobilizér
kodl69
Příspěvky: 7367
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 865
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od kodl69 »

imobilizér je u "starejch" aut jenom na palivový čerpadlo, tj startuje to, dokonce při startování i ta palivová pumpa jede, ale pak to hned zhasne, takže imobilizér je součást auta, ne motorovýho svazku, ale citroen/peugeot je možná jinde...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od volente »

No právě že to je PSA HDI, asi by to mělo jít, ale uvidíme
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2772
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 426
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

svýho času byly dost populární klechtačky ze starejch Škodovek , nejhojněji používaný byly Favority :arrow: ze šrotu za cenu kovu , docela snadná konverze na dynoprdy a po totálce výměna ve šrotu kus za kus :yes: .
Co sem trochu počítal :
1. výměna oleje po 160 motohodinách (10.000km / 60km/h) což je při pouhém dobíjení *batt* 3 hodiny /1den jednou za dva měsíce . Pokud by fungoval coby tepelný zdroj ala kotel 8 hodin denně , už by se měl měnit každejch 20 dní .
2. poslouchat klechtání x hodin denně by bylo :uh: , takže do izolovanýho přístavku s ním .
Docela sem nad tím uvažoval , jenže mé představy o přijatelném palivu by nepřekousl :? .

Obecně u všech spalovacích klechtaček platí , mimo optimální provozní parametry prudce klesá účinnost :hell: .
Je-li elektrocentrála lechtána mini nabíječkou , nelze očekávat přijatelné výsledky , viz 5,1kWh z 10l benálu ::facepalm:: .
Takže když už centrála jede , tak nechť jede s optimálním zatížením po co nejkratší dobu . Tak nebude spotřeba otřesná ale "jen" hrozná :lol: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
kodl69
Příspěvky: 7367
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 865
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od kodl69 »

takhle byly origo udělaný dřívější TEDOMy, motor favorit/felicia, na CNG 18kW v elektrice a nějakejch 25kW v teple + něco z výměníku z výfuku. Mají to nedaleko na učilišti, tuším 4ks, a minimálně jeden z nich obvykle nejede, protože má poruchu. Navíc už pomalu dochází vrakovištní zdroje... A to mají servis těch motorů zdarma, protože se tam učí i automechanici. Chlapík, co to má na starosti, tak tvrdil, že motor, co má něco přes 150kkm v autě, tam vydrží max. rok. Přitom vím o autech, kde ten motor zmákl přes 600kkm. Opravy typu výměna těsnění pod hlavou se finančně neřeší, viz výše. Na kolik vychází kWh elektriky při současné ceně plynu netuším.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od dracekvo »

Měl sem doma kompletní motor z favorita na LPG a několik nádrží.

Leželo mi to tu pár let a pak sem to vše odvezl do šrotu. Protože lepší je pro mě si tu elektriku koupit z DS než se trápit s něčím takovým. A to je motor z favorita jednoduchej na oživení. Do nečeho s řídící jednotkou bych teda nešel.

Zhodnotil jsem to tak, že doma je kogenerace nesmysl, na zálohu inverzí mi stačí DS a jako nouzová záloha jakákoliv centrála.

Nehledě na to že už to tu bylo napsáno. Aby motor běžel s nejakou rozumnou účinnosti, tak potřebuje běžet v optimálních otáčkách. Pokud vemu HDI s 80kW tak optimum bude někde u 2 tis otáček s výkonem 45kW. Takže co budeš dělat s 40kW na hřídeli a 60kW v teple? :)
A životní prostředí z toho bude mít určitě taky strašnou radost. A kde je startér? Jestli na převodovce, tak si tam budeš buď muset nechat nasazenou převodovku (docela velký ztráty), nebo si někde budeš muset nechat udělat přírubu.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2772
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 426
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

držet hubu a krok se stádem bylo , je a ještě ňákou dobu bude nejjednodušší nejlevnější a stádem nejakceptovanější :( .
Jenže nás baví se bavit či hrát si s něčím jiným čemu stádo nevěnuje pozornost , nebo se mýlím ? :mrgreen: .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
PavelR
Příspěvky: 3077
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 216
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 19520
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od PavelR »

kodl: u starejch jo. ale kdyz vemu snad cokoli co uz neni felicia tak to mivalo imo ktery prestane vstrikovat nebo palit. Aspon s cim jsem se ja setkal.
Takze potrebujes imem odemcit jednotku motoru. Nerikam ze to je problem jen aby se nepozapomelo.
Videl jsem krasnej priklad - hasicska strikacka s motorem BMW 1200 boxer z GSa. imo to ma v klicku a v zamku kolem je cteci krouzek. Strikacka zadnou spinaci skrinku nema takze pod kapotou je jen ten krouzek a na nem je pripaskovanej "klicek" s tim cipem.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od dracekvo »

Ok, takže nebudem stádo.
Prodávat vyrobenou elektřinu je na tomto fóru tabu. To je lepší jí ekologicky nechat nevyužitou na střeše.

Ale jakmile tu budem pálit naftu ve starém vyběhaném dieselu (určitě nejlépe s odstraněným katem a filtrama) s účinností sotva pár procent, tak si tu budem tleskat jak jsme strašně super a nejsme stádo.

V tomto případě teda raději státo dubu, protože nějaké věci se mi prostě příčí. Snažím se za sebou na světě nechávat nejmenší ekologickou stopu. A úplně zbytečné neúčinné pálení nafty, jen kvůli tomu, abych nebyl součástí stáda řadím mezi tyto věci.
Pochopil bych to jako pokus s motorem na LPG či zemní plyn(v nouzi i tou naftou nebo benzínem), tam kde je nereálné si dotáhnout připojku na DS a už nás nebaví každou zimu honit centrálu a nechávat teplo utíkat výfukem.
Ale jen kvůli hrdinnému plácání po zádech se mi to teda nelíbí.

Navíc můj text měl spíše jinej smysl. Aby si tazatel uvědomil do čeho chce jít. Že jen oživení motoru bude stát nějakou tu práci. Že ty výkony které bude mít dostupné těžko smysluplně zužitkuje. Kde třeba veme 40kW generátor a do jakých baterek bude energii takovým výkonem ukládat? Během stavby zjistí, že je to drahej, pracnej nesmysl a bude akorát naštvanej.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od diablo007 »

Dracekvo souhlas už tak ten svět předáme deckam skurvene znicenej tak pokud nejsme schopni smysluplné využít výkon toho motoru je zbytečné aby se vůbec tocil
jahodovák
Příspěvky: 1908
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 215
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od jahodovák »

Ono není vše černobílé,kdyby jel motor 40 kw stále,tak by dlouho nevydržel,u motoru je důležitá měrná spotřeba na kw a už vůbec není pravda že pokud jede motor naplno tak má nejmenší spotřebu.Pokud se na to podíváte pořádně tak ani motor na vodík není nic moc,ono se totiž nespaluje v motoru vodík s kyslíkem ale i s dusíkem,který jak známo produkuje mox.Takže jsem nikde neviděl kolik jich takový motor ve výfuku obsahuje.Samozrějmě je třeba používat centrálu smysluplně to je hlavně v nouzových situacích kdy není možnost ji brát jinde.
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Reputace: 239
Bydliště: Vyškov

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od diablo007 »

A tím se vracíš k tomu co zde bylo psáno 25kw generátor elektriky není do čeho uložit to ti baterky uvaří za chvili
jahodovák
Příspěvky: 1908
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 215
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od jahodovák »

To asi záleží na nastavení nabíječe,já taky pokud je třeba nenabíjím ze sítě co mi dají jističe ale podle potřeby.Ale je klidně možné že kvalitní 25 kw centrála má menší spotřebu než přetížená malá centrála.Jinak možná i to by mi baterie ustála v současnosti mám 48 voltů a cca 800ah
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
PavelR
Příspěvky: 3077
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 216
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 19520
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od PavelR »

S velkym generetorem neni problem. Vzdyt nabijet aku muzu jen jejich max nabijecim vykonem a zbytek vykonu generatoru hnat do topne vody spolecne s chlazenim a vyfukem. Samozrejme k takto velkymu "kotli" je predpoklad adekvatni akumulace. jak vodni tak elektrice aby to bylo trosku vyvazene a stacil trebas jeden start denne nebo za dva dny.

Osobne kdybych stavel novej barak tak si umistim vodni akumulaci jednak co nejvetsi technicky moznou a druhak idealne nekde aby prenost tepla pres izolaci vytapel dum a neletelo to hned ven.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od dracekvo »

A jaký to má prosím praktický význam? Vyrábět z fosilních paliv elektřinu a tu pak pálit do otopné vody?
Nebude mnohem přínosnější si pořídit takový generátor který je výkonově kompatibilní s mým systémem a využívat z něho na topení jen to odpadní teplo?
Nezapomeňte na ceny paliv. Já teda tak bohatej nejsem abych si něčím takovým vytápěl barák :)
PavelR
Příspěvky: 3077
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 216
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 19520
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od PavelR »

Samozrejme. Ja nerikam ze se to ma palit primarne. Ale pokud bych mel nejaky (tim nemyslim vetsinu) eletricky vykon ktery uz nedokazou pojmout baterky nazbyt tak proc ne. Nikdy to nenadimenzujes uplne presne, muze ti dotoho zacit svitit slunko ale porad mas potrebu tepla ... Ale toto cely by melo vyznam jedine s palivem za prijatelnou cenu. Takze mozna jen ten zemni plyn nebo palit v dieslu oleje ale to by zas nebylo moc zeleny a takova kogeneracka by mohla slouzit misto kotle, takze je vcelku jedno odkud se to zadane teplo veme. Samozrejme elektricky vykon do baterek a spotrebicu by mel prvni prioritu.
rva
Příspěvky: 3446
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 520
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od rva »

Jen varování pro ty, kteří chtějí elektrocentrálu zabudovat do obytných prostor https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krim ... mrtve.html.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Měření: 2kW centrála, 10L benzínu, 30A dobíjení

Příspěvek od dracekvo »

Toto je ve zprávách každou chvilku. Tak jedenkrát do roka centrála a několikrát karma, nebo plynovej kotel.
Nechápu lidi co něco takového mají doma a nepojistí se. Dyť detektory CO začínají na blbejch třech stovkách.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek