Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Proto už po několikáté říkám ,že dojezd je imaginární veličina.Stejně jako rekuperace je výborná na zastavení vozidla.Ale představa dobíjení z každého kopce je nesmyslná.Daleko efektivnější je jet na "volnoběh" ,kam to jen jde.Síla motoru absolutně nehraje roli.To co já vylezu s 15kW ,to jiný vyletí s 50kW za daleko menší čas.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

kodl69 píše:to je to, co píšu "Pri ustálenej 70-ke" je extrémní ekorallye, můj normální styl jízdy je na konci obce "co z toho dostanu" (a vím co z toho dostanu, při kterejch otáčkách má motor maximální výkon a používám ho) na nějakou "normální cestovní rychlost" (a není to 90km/h :) , mezi tím musím předjíždět ty, co jedou těch 70 i mimo obec, a z protisměru zase auta, takže zase maximální výkon, brždění za dalším co jede 70, a tak dokola, a pak je zase obec, takže na 50, a tak pořád dokola. Ano, když chci, dokážu jet s průměrnou spotřebou pod 7l, ale proč bych to dělal. Můj odhad je spotřeba 30kWh/100km v elektrice při mým stylu jízdy, s benzínem nebo plynem je to reálně každodenně 11-12l/100km, když bych vzal účinnost spalovacího motoru 20% až na kola, tak je to 32kWh z benzínu s 1.5t těžkým autem, což by celkem odpovídalo mé teorii, a i to, že u mě občas nabíjí chlapík Teslu S, ujede cca 200km a nabíjí 50-60kWh...
Jestli jezdíš brzda/plyn ,tak zůstaň na arabskym kohoutu ;) Jízda elektromobilem se zážitkově značně liší.Také jsem tak denně jezdil ,bavilo mě to.A teď ,když nemám kobyly se hodně směju.Mám těch svých vymodlených 70 a za řevu a dýmu mě jeden co spěchá předjede.Pak se tito dělí na tři skupiny.1) Mám tě v druhé zatáčce ,protože jsi rovinář a mých stále 70 je ti tam moc rychle.2) Mám tě na první křižovatce/semaforu a ve výsledku nejsi rychlejší než já ,pouze jsi zbytečně zprasil svět a utratil svoje peníze do státní kasy.3)Umíš to ,tak si jeď+na křivatce klika na zelenou vlnu ,ale stejně na tebe pořád vidím :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
josse
Příspěvky: 1142
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Reputace: 139

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od josse »

fugas píše:Pak se tito dělí na tři skupiny.1) Mám tě v druhé zatáčce ,protože jsi rovinář a mých stále 70 je ti tam moc rychle.2) Mám tě na první křižovatce/semaforu a ve výsledku nejsi rychlejší než já.3)Umíš to ,tak si jeď+na křivatce klika na zelenou vlnu ,ale stejně na tebe pořád vidím :D
Jo, naprostý souhlas, nejlepší je, že to jde i s nemocným benzínovým motorem 40 kW! Ale ten elektrický cca 20 kW by mi na to určitě stačil taky...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Reputace: 907

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od youda »

Nerad to přiznávám, ale je to tak jak říkáte. Já sice jezdím jen ropákem, ale už dávno jsem zjistil, že to není o tom jak rychle kdo dokáže jet na rovince, ale kolik aut je schopnej předjet. A jelikož já moc předjíždět neumím, tak dorazím vždycky jako poslední ::facepalm::
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Nejvetsi problem je slezt zpet z elektrickeho vozu na spalovaci, pak uz jednine na dovolenou kvuli dlouhe trase, ale s nestastnym srdcem. ;-))).
Jak bude pristi rok dostupna hybridni dodavka Ford Custom treba se mi jako pracovni auto postesti v plugin hybridu ;-).
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

youda píše:Nerad to přiznávám, ale je to tak jak říkáte. Já sice jezdím jen ropákem, ale už dávno jsem zjistil, že to není o tom jak rychle kdo dokáže jet na rovince, ale kolik aut je schopnej předjet. A jelikož já moc předjíždět neumím, tak dorazím vždycky jako poslední ::facepalm::
Spíš bych to viděl na schopnost udržet rychlost ,čili umět vodit zatáčky.To všechno se projeví v tom elektromobilu.Protože takový doveda mě předjede a následně zbrzdí.jeho to stojí panáka nafty ,což ani neregistruje ,ale mě několik set metrů dojezdu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Uz tu nekdo premyslel nad dobijeni elektromobilu primo z panelu napr. pro teslu DC450V???
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

U Tesly by to možná nebyl problém.Pokud tedy lze regulovat vstupní DC proud stejně jako AC.Jinak je problém s tím ,že elektronika je stavěná na rychlonabíječku a dokud nedostane co chce ,tak nezahájí nabíjení.Pokud budeš nabíjet rovnou baterky ,tak se připravíš o přehled dodané energie a rozhodíš data ,takže jednotka pak neví kolik energie v baterkách má.
106 takhle nabíjím ,protože jsem stejně jezdil do nedávna na voltmetr a kromě procentmetru se vše odvíjí pouze od napětí a odebíraného proudu z baterek.Když jsem se naučil přepsat Eepromku ,tak jsem proud rychlonabíjení změnil na pouhé 3A.Ale ještě jsem neudělal kabel ,takže nevím jestli to bude fungovat.Pokud ano ,mělo by vše ukazovat správně i při takovém nabíjení.Problém je v tom ,že během dne jsem s autem prostě pryč ,takže se to povede tak 2x do týdne.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

To jsou pravdive informace, ale pkud by to slo, bylo by to lepsi kvuli netazeni vykonu pres regulatory ;-).
S tou elektronikou by to byl asi problem oblbnout(spis zjistit jak to maji osetreno).
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Stejně to cedím přes DC/DC měnič.Redukuje se tak kolísání napětí vzhledem k osvitu a zatížení.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

A to na kolikati V a jakej typ????
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

3x Meanwell v sérii ,dohromady 145V/1500W.Vstupní rozsah 19-72V.Na přesný typ bych se musel podívat.Měl jsem i z legrace panel na zahrádce a tímto jsem dobíjel.To je ale samozřejmě jen takový fórek ,reálně to nemá smysl.Ale na domácí použití super.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
xmasin
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm
Reputace: 101

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od xmasin »

Tesla range extender :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: https://9gag.com/gag/av8LN0O
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Pořád jednodušší technika jak toto:
https://hybridlife.org/threads/ep-tende ... -zoe.1300/
Uživatelský avatar
jose
Příspěvky: 277
Registrován: pon zář 12, 2011 2:25 pm
Reputace: 12
Bydliště: Kvasice

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jose »

Po dvou měsících s Peugeotem Ion mám průměrnou spotřebu kolem 15 kWh/100 km (rovinatý terén, převážně jezdím po městě). V říjnu to bylo kolem 13,5 kWh/100 km. Je zajímavé, že můj 35 kW motor má tedy spotřebu podobnou jako acmikův 125 kW motor - asi bude opravdu záležet spíš na jiných podmínkách, než na výkonu motoru.
Měnič Xantrex XW6048; 0,5 baterie Tesla Model 3 (40 kWh)
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Podle mě účinnost elektrického motoru je tak dobrá, že není moc velký rozdíl jestli vyrábím průměrných 15kWh/100km motorem s výkonem 35kW nebo 125kW. U spalováku je poznat jestli jezdím s 1.4l nebo 4.0l :)
U elektromobilu bude především záležet na hmotnosti, stylu jízdy, aerodynamice, použitých pneu, a v zimně především na druhu topení, než na výkonu motoru.
Ion topí odporovým topením. Novější auta mají tepelné čerpadlo.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brin »

On 35 kW a 125 kW elektromotor budou pravděpodobně skoro stejné kusy kovu, jenom ten druhý bude podstatně lépe chlazen.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Reputace: 157

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

35kW na auto? Kolik to proboha vazi? To jede? :-)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Váží to asi 1.2 tuny, výkon 35kW (špičkově 47kW) a točivý moment 180nm.
Porovnej grafy průběhu točivého momentu a dostupných kW u spalovacích motorů a uvidíš. Můžu ti říct, že spalováky typu 1.4i nemaj šanci.

Ono je sice hezký, že máš auto s 67kW, ale ten výkon je dostupnej až při 5500ot/min. Mezi 2-3 tis nemáš ani těch 35kW 8-)
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Reputace: 157

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Osobne neberu nic pod 100kW, protoze se s tim proste neda bezpecne jezdit. Kdyz chces nekoho predject tak to trva dlouho ==> je to nebezpecny, takze radeji nepredjizdis ==> houstne provoz.

Ono v podstate je jedno v jakejch otackach ten vykon mas, pro beznej provoz ho nepotrebuejs. Dulezity je, ze tam nekde je pro pripad potreby. S vykonym autem se da jet pomalu, se slabym autem rychle nezrychlis.... To je proste fakt.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek