Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od mypower.cz »

abrams píše:Elektroautobusy jsou nejhorším místem pro fungování *batt* . Známé jsou zkušenosti s LiFePO4 články jež dostávají na prdel víc než jsou schopny snést , a jak víme , snesou toho hodně . I dle informací od známého od autobusů jež byl svědkem každoměsíčního měnění *batt* článků dodavatelskou firmou testovaného elektrobusu .
Tohle je jeste o level vyse :mrgreen:

Akorat by bylo blbe, kdyby na jedne strane ficela uhelka a na druhe strane jakoze ekologicky vozime cestujici.
Chudaky *batt* :))
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od dracekvo »

U vlaku by hlavně mohla být zajímavá rekuperace. Při brždění plně naloženého nákladního vlaku by to pár kWh mohlo dát :)
A nemusel by mít ani baterky. Mohl by rekuperovat zpátky do troleje.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 426
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

rekuperaci do trolejí umí jak městský trolejbusy tak i vlaky .
U trolejbusů se to nepoužívá hlavně kvůli starým mechanickým měnírnám jež neumí elektřinu přijímat .
U vlaků je na tuto možnost víceméně sráno - ČD za elektřinu platí podle ujetých kilometrů = na racionální hospodaření serou . Jiná situace je u provátních dopravců , Studen Agency byla první vlaková společnost jež poctivě rekuperovala el. do trolejí a nemařila energii brzdami . Bylo to logické - elektřinu platí za kWh :yes: .

Fosilní elektrárna na začátku a Euto na konci mají lepší emisní bilanci než-li ropák na kolech . Zejména díky vyšší účinnosti spalování , spalování za nejoptimálnějších parametrů , rekuperaci "odpadního" tepla , účinnější filtraci spalin atd . Ovšem že podíl bezemisních zdrojů tuto špinavost vylepšuje , nej je jek Všichni víme a chceme je bezemisní OZE :yes: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od dracekvo »

Člověk se pořád dovídá něco nového.

Jinak zkušenosti s autem veskrze kladné. Jen mě štvou tři veci. Nelze zamknout auto bez sklopení zrcátek. A střední zpětné zrcátko nemá překlapávání na noční režim a stínítka jsou moc malé. Mezi stínítkem a středovým zrcátkem je pěkná díra kterou nejraději svítí sluníčko do xichtu. A z boku vám nezastíní slunce, pokud je slunce přímo po levé ruce.
Budu přemýšlet na nějakém upgradu stínítkek a zrcátka.

Topení ubírá z dojedu moc a nijak zázračně netopí. Objednal sem si nezávislé benzínové teplovodní topení eberspacher s dálkovým ovládáním. Benzín proto, že narozdíl od nafty smrdí o hodně méně a chci ho zkusit provozovat na mix benzínu s E85. Možná mu dám ochutnat čístý E85, schválne co se stane.
Koupil sem z německého ebay. Cena cca 16 tis komplet. Kdybych objednal v čr, tak by to vyšlo pomalu na 28 tis.
Jen nevím kdy se dostanu k zástavbě.

Jinak autíčko super. Spalovákem sem zatím jel pouze, když sem potřeboval zapřáhnout vozík :) Jinak všechny cesty zvládám na elektriku.
Jen cena rychlonabíjení to zabíjí. Průměrně to stojí tak 10kč/kWh. Téměř za stejnou cenu jedu autem na LPG a nemusím se zdržovat s nabíjením. Takže delší cesty stejně budu jezdit spalovákem.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Tak po opětovném rozježdění mé P106, asi abych se nenudil, mám nový problémek. Neustále se mi vrací chyba izolace + stále mi točí větrák (sahara) bez ohledu na sepnutý/vypnutý klíček, musím odpojovat kabel, jinak to vyšťaví 12V baterku... Může toto mít nějakou spojitost? Zkusím se mrknout na ty uhlíky a profouknout to tam, jinak vůbec nevím, kde začít...auto jinak funguje normálně. Díky za případný tipy.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od brumlaj »

dracekvo píše:....... Nelze zamknout auto bez sklopení zrcátek. .........
Proč to vadí? ve městě to považuji za dobré - z okna vidím zda jsem vůz opravdu zavřel. Odcházím od vozu a po sluchu vím, že některé dveře nejsou pootevřené - nezamklo by se. Canion Ti funguje bez problémů? Mně tuhne po řekněme 5-ti minutách. Problém s akumulátorem vidím v jednom nejslabším článku.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Reputace: 907

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od youda »

U mého vozítka (ropák) se chování zrcátek při zamknutí dá nastavit v menu. Přesto to mám nastavené na klopení při zamčení a souhlasím stím co píše Brumlaj - je to příjemný zvukově/vizuální indikátor toho, že jsem opravdu zamknul.

Ovšem topení by mne štvalo. Sázím že do elektromobilů se na topení začnou za chvíli standardně montovat tepelná čerpadla...
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od dracekvo »

Co mám zkušenosti, tak se tahle vymoženost se zrcátkama dřív nebo později odporoučí na každém starším autě.
A vadí mi to z důvodu, že pokud chci nachvilku od auta odběhnout (situace například u obchoďáku, jedu vrátit košít), tak musím úplně zbytečně pendlovat zrcátkama kvůli zamknutí na 1 minutu.
Zbytečně se tak ten mechanizmus opotřebovává. Kdyby to šlo zamknout například dlouhým podržením DO bez sklápění zrcátek, byl bych happy.

Stejně to auto je takový divný. Když vemu, že za něj prodejci chtěli skoro milión, čekla bych jinou výbavu.
Má jakoby pal PC, ale ovladač na páčce k tomu nemá. Takže musíte strkat ruku skrz volant, aby jste si přepli údaje.
Pouze řidičovo okénko má automatiku, ale jen dolů. Nahoru už se musí držet. Vůbec nikde tam nejsou hodiny, nemá to venkovní teploměr, loketní opěrku, ohřev sedačky jen u řidiče a pouze 1 úroveň. Téměř žádné úložné prostory. Ovládání audia na volantu bych u auta za tu cenu taky očekával + tempomat. Topení a A/C manuální.

Ale jinak dobrý. Jen bych vzhledem k užitné hodnotě auta a výbavě očekával zaváděcí cenu někde kolem 550 tis.
vla
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputace: 124
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od vla »

Dracekvo: S tím topením si si moc nepomohl, jestli je to ještě možné změň to na vzduchové, to bere při maximálním výkonu do 1A včetně vlastního vestavěného ventilátoru. U vodního řešení běží zpravidla navíc vodní pumpa a ventilátory vozu, takže spotřeba je velká. Mám v autě oba typy a rozdíl ve spotřebě je propastný.
Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od dracekvo »

Vůbec nevím jak tam horkovzduch inteligentně namontovat.
Viděl jsem pár instalací a vůbec se mi nelíbili.
S vodníkem budu mít zástavbu čistou. Zkoušel sem ho s kýblem vody a jeho spotřeba komplet je 1.5A. K domu samozřejmě ještě vnitřní ventilátor. Ale ten mi běží nonstop i v létě, takže se spotřebou mi to určitě nehne. A můžu si směrovat kam chci aby mi foukal teplý vzduch . Jak v zimě s horkovzduchem odmlžuješ okno? To tam pouštíš větrákem studený vzduch, nebo si ho nějak napojil na stávající rozvody vzduchu?

S mým nájezdem 45km za den budu benzín používat na předehřátí auta. Po vytopení kabiny přepnu topení na levnější elektriku. Tím, že vodu budu mít předehřátou, tak už to nebude mít tak velkou spotřebu, jako když zapnu topení a vodní okruh je studenej.
Co sem vypozoroval, tak to jsou pro baterku největší šoky, samotné udržování teploty už tak náročné není.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od brin »

Proč používat benzín na vyhřátí auta? Copak auto nestojí na kabelu a nemohlo by na vyhřátí používat elektriku ze sítě?
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od dracekvo »

Peugeot a citroen neumí topit na nabíječce. Mitsubishi ano.
A neřeší mi to topení během jízdy, pokud bych chtěl jet někam dál a energii v baterkách si nechávat pouze na jízdu. Stejně tak bych si před prací auto nevyhřál, protože nemám k dispozici zásuvku.
vla
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputace: 124
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od vla »

Ohřev okna mě nenapadl, já jsem v jiné sitaaci, topení mám v klasickém ropákovi a topím mimo jízdu. Vodní mi zhruba za 3 hodinky vycucne baterku, včetně ventilátorůvodního čerpadla atd, vzduchové klidně topí několik nocí. Vzduchová se montují zpravidla pod sedačku spolujezdce, případně u větších aut pod druhou řadu sedadel a topí královsky i při -20°C.
Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od dracekvo »

Jo, tak se spalovákem je situace jiná. :) Tam je hej. Bohužel do tohoto prdítka se nikam horkovzduch rozumně nevejde.

Něco takového tam nechci.
https://autoterm.eu/wp-content/uploads/ion1-400x300.gif
http://kiwiev.com/wp-content/uploads/20 ... iwi-EV.jpg
Ještě sem viděl zástavbu, kde to bylo u nohou spolujezdce.

Já nikde topit dlouhodobě nebudu. Jen cca 10 min před odjezdem a to ta baterká dá a cestou se dobije. Kdyby byl problém, tak nejspíš potom časem 12V baterku vyměním za lifepo a bude klid.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od brin »

dracekvo píše:Peugeot a citroen neumí topit na nabíječce. Mitsubishi ano.
A neřeší mi to topení během jízdy, pokud bych chtěl jet někam dál a energii v baterkách si nechávat pouze na jízdu. Stejně tak bych si před prací auto nevyhřál, protože nemám k dispozici zásuvku.
No jo. Tak to pak jo. Nejde to třeba nějak ubastlit? Baterka v ionu je miniaturní potvora...
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Reputace: 907

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od youda »

dracekvo píše:Jo, tak se spalovákem je situace jiná. :) Tam je hej. Bohužel do tohoto prdítka se nikam horkovzduch rozumně nevejde.

Něco takového tam nechci.
https://autoterm.eu/wp-content/uploads/ion1-400x300.gif
http://kiwiev.com/wp-content/uploads/20 ... iwi-EV.jpg
Ještě sem viděl zástavbu, kde to bylo u nohou spolujezdce.

Já nikde topit dlouhodobě nebudu. Jen cca 10 min před odjezdem a to ta baterká dá a cestou se dobije. Kdyby byl problém, tak nejspíš potom časem 12V baterku vyměním za lifepo a bude klid.
Po shlédnutí toho prvního odkazu mne napadlo, že by to chtělo nějaké inovativní řešení:
roof heating.png
- topit je potřeba hlavně v zimě, ideální tedy bude topení s možností jej v létě snadno demontovat
- dalším benefitem je přídavný prostor na baterky
- nebezpečné palivo i spaliny jsou drženy mimo prostor pro posádku
- díky přirozené kamufláži (box na lyže) nebude elektromobil vybavený přídavným spalováním (topením) v zimě působit nijak nápadně
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od brumlaj »

youda píše:...... Sázím že do elektromobilů se na topení začnou za chvíli standardně montovat tepelná čerpadla...
Ne že začnou, nic jiného se dnes již nedělá. Je nutno brát v potas, že trojčata jsou 12 let stará koncepce. Ale klobouk dolů, Mitsubishi udělalo skvělý vůz. Veškeré stesky vyjma malého kufru a způsobu topení totiž míří proti zkrypleninám IOn a Zero. Originál iMiev je o krok dále. Ale to je samozřejmé. Vyprojektovali to, vyráběj to tak chtějí také prodávat a né že Evropská nemakačenka Pažout a Citrón slíznou veškerou šlehačku. Nechali si konkurenční výhodu. Letos zkusím nastěhovat dovnitř olejový radiátor. Vyhřeju ráno než nasednu a po dobu jízdy by nemusel být problém. Horší to bude z práce domů ;-)

Tempomat jsme tu v Ostravě montovali hromadně do pěti vozů a naprostá spokojenost. Elektromobil má totiž jednu nectnost a to tu, že dle zvuku neudržíš rychlost jako ve spalováku. Takže je to na pokuty bez tempomatu. Jsem přesvědčen, že minimálně z poloviny se už zaplatil ;-)
vla píše:..... Vzduchová se montují zpravidla pod sedačku spolujezdce, případně u větších aut pod druhou řadu sedadel a topí královsky i při -20°C.
Na to v trojčeti není místo. Pod sedačkami jsou trakční akumulátory. Je to fakt dobře využitý vůz.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
vla
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputace: 124
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od vla »

No, musím uznat, že ty dva obrázky instalace topení zrovna nějakou kreativitou neoplývají, takhle bych to taky nechtěl. Určitě dalo dost práce vymyslet uložení topení "do vzduchu" a i ta silná hadice vypadá moc elegantně a přitom je úplně zbytečná. Jenže lidové tvořivosti se meze nekladou, každej tvoří jak umí :) .
Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od dracekvo »

Děkuji za rady ohledně instalace topení, ale myslím, že zůstanu u své koncepce teplovodního bufíku :)

Jinak s problémem udržování rychlosti souhlasím. Ta padesátka se drží blbě. Na tempomat jsem koukal, ale cena mě odradila. Kdyby to auto bylo nové, tak možná jo, ale do staršího auta už se mi to montovat nechce.
Jediné nad čím uvažuju je ODBII projektor rychlosti na přední sklo. Jen z jistit, jestli bude s tímhle autem komunikovat.
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Reputace: 907

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od youda »

Nechápu, proč nejdeš do mojí vyhřívací rakve :cry:
PS: Teplý vzduch by do auta mohla vhánět střešním oknem.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek