Elektrifikácia bicykla

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 485
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od marko250 »

12 000 liber jak který model a výbava. KTM vydrží v plném nasazení jen 16 min,odzkoušeno.A je potřeba připočíst ještě náhradní baterku,jelikoš se nabíjí dlouho.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od NOPARasito »

Taky když tam je 2,6kw/h baterie, není se co divit.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2176
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 96
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od gupa »

kodl69 píše:Tohle je kompletně zakázanej stroj, ostatně co je zakázaný je obvykle strašně fajn... podmínky jsou jasný: 250W, příšlap, 25km/h pro vypnutí pohonu.
Máš to na 48V? Oproti 36V je to +5km/h, a při 60V prej +10km/h, ale nemám odzkoušeno.
A toto už neplatí?
Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže

bude nadále zachován původní charakter jízdního kola (podle čl. 1, 2),
pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,
jeho výkon nepřesáhne 1 kW,
v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce (válců) větší než 50 cm3,
maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1,
montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od kodl69 »

to Marko: a byl to model 2017 nebo 2018? 2018 má o kWh víc v baterce, a i model 2017 mi stačil na půl hodiny, co jsem to měl 2017 půjčený kdesi u Kitzbuhelu na louce.
Jde o to, aby mě to nesežralo jak na pořízení, tak na provozu. Kluci mají oba elektromotorky a v terénu už jim na tom elektrokole nestačím, ten starší mi tvrdí, že ta nová motorka neumí jezdit pomalu...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od NOPARasito »

Rekl bych ze plati!!!
Motor muze byt do 1kw, ale omezen na 250W.
Maximalka 25km/h, a udavane prislapem jinak myslim tlacitko muze byt, ale jen rychlost chuze tj. pri vedeni kola.
Tusim se nemylim???
Matess
Příspěvky: 1506
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 158
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od Matess »

to omezeni na 250W bylo odstraneno, protoze to byla blbost. I maly "250W" motor si vezme 450W spickove. Takze v zakone uz je jen max 1000W (je to peak a ne trvaly vykon) a podminka ze motor funguje jen jako asistencni do 25km/h.

Nyni je mozne mit otocny plyn, nebo startovaci tlacitko pomahajici s rozjezdem a tazenim kola. Rychlost teto funkce je omezena na 5km/h!

Diky teto zmene pokud chcete byt legalni tak idealni motor je stale magic pie 2/3 na 36V kde pres 800W nejde snad nikdy. Zabava to ale opravdu neni...

Ja mam na kole 14s10p baterku a je to uz na magic pie jednotku moc. Nelibi se ji plne nabiti a divne cuka pri rozjezdu.... jak baterka padne pod 57,5V je v pohode. Pouzivam tam nejakou jednotku ktera nacita slapani a meri napeti a proud z a do baterky. (nevzpomenu si ani za prase za nazev) Do teto jednotky je pripojeny i otocny plyn a vystupem z te jednotky je plyn pro magic jednotku. Mohu to pres BT prepnout do legalniho modu a potom otocnym plyn funguje opet jen na rozjezd a motor umi fungovat jako pomocny s legalnim vykonovym limitem.

S cim jsem ale tezce nespokojen je tam magic jednotka. Proste muzu tam nastavit co chci a ta svine nejede trvale pres 20A :-( hrozna nuda.

Rikal jsem si ze to seru a bud si poridim sinusovou jednotku anebo alespon 72V a predelam baterku na 20s.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od NOPARasito »

Ok s tema 1000w je pro me novinka ;-), tim lepe ;-).
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od kodl69 »

mám na kole ten stejnej motor, a nedávno mi došla baterka na konci Blanska, ke známýmu, co má pořádnej zdroj do Rájce nějaký 4km, +32°C, odpor motoru a celej den v horku za mnou mi teda dost rozházely sandál a trvalo mi to snad 15 minut. A pak stačilo do baterky poslat nějakejch 15A a za půl hodiny ( cca 7-8Ah v baterce a jedno nealko pivo ve mně) jsem mohl dál, dalších 13km za něco víc než 20 minut...

20s 36Ah mám složenou baterku z "placek" z tabletu, a 7kW motor z e-pohony to celkem dává, ale dalo by se vydržet mnohem víc, mladýmu to zatím stačí...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od rottenkiwi »

AKý pekný bike, len koľko stojí .
http://www.spabicicletto.com/en_US/#modelli
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2176
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 96
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od gupa »

Metodický pokyn k používání elektrokol, elektroběžek a podobných ...

výsledek hledání na MD:
https://www.mdcr.cz/Vyhledavani?searcht ... e=allwords

Samotný soubor:
https://www.mdcr.cz/getattachment/Ministerstvo/Zadost-o-poskytnuti-informace-(1)/Poskytnute-informace/Provoz-kolobezky-s-elektrickym-pohonem,-tzv-elekt/Metodicky-pokyn_elektrokola_elekrobezky.docx.aspx

Aktuální vydaný text k 2q/2018


Stanovisko k používání elektrokol
Elektrokola, elektrokoloběžky a další podobné prostředky jsou v současné době velmi aktuální téma a dochází k výraznému nárůstu jejich nabídky a využívání. V souvislosti s tím Ministerstvo dopravy (dále jen „ministerstvo“) obdrželo větší množství dotazů směřujících k zajištění bezpečnosti všech účastníků provozu, včetně bezpečnosti na pěších zónách, ale i na cyklostezkách. Další skupinou vozidel, která způsobují obdobné problémy v daných lokalitách, jsou vozidla sice nemotorová, poháněná lidskou silou (šlapací), avšak rozměrů překračující rozměry běžných jízdních kol jako např. různé vícekolky, pojízdné bary atd. Z těchto důvodů sdělujeme možná řešení této situace.
V zařazení těchto vozidel z hlediska jejich možného provozu platná legislativa v této oblasti rozlišuje tyto dopravní prostředky dle výkonu motoru, a to zda je motor nainstalován již od prodejce, či je doplněn dodatečně. Dle těchto parametrů poté tyto prostředky spadají do různých kategorií a v návaznosti na to mají různá práva a povinnosti při provozu na pozemních komunikacích.
Ministerstvo předně považuje za vhodné k dané problematice osvětlit rozdíl mezi elektrokolem – nemotorovým vozidlem a elektrokolem – motorovým vozidlem. Pojem jízdního kola, příp. elektrokola jako takového není v našich právních předpisech přímo definován, nicméně ve vyhlášce č. 341/2014 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, jsou stanoveny technické požadavky na jízdní kola, konkrétně v příloze č. 12 písm. C) – Technické požadavky na výbavu jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků.
V případě elektrokol je pro montáž motoru rozhodující podmínky uvedené v bodu 8. přílohy, kde je stanoveno, že cit.:
„Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže
a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola (podle bodu 1 a 2),
b) pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,
c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW,
d) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce nebo válců větší než 50 cm3,
e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1 a
f) montáž pohonného systému - motor, nádrž paliva nebo akumulátor na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.
Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.“
Dále uvedená příloha v bodě 9 a 10 uvádí, že:
„Pro účely této vyhlášky se jízdním kolem rozumí i tříkolky a vícekolky, stejně jako vícesedadlová jízdní kola - tandemy a jim podobná vozidla poháněná lidskou silou a určená i k provozu na pozemních komunikacích, jako například koloběžky.“
„Pro účely této vyhlášky se jízdním kolem dále rozumí i jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem dle přímo použitelného předpisu Evropské unie upravujícího schvalování dvoukolových a tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozor nad trhem“
Jinými slovy – je nutné rozlišovat elektrokolo s dodatečně namontovaným pomocným motorkem (splňujícím výše uvedené podmínky bodu 8), tedy, že na kole nedošlo k zásahu do jeho nosných částí a pomocný motorek jde kdykoliv opět odstranit. V tomto případě a dále v případech popsaných v bodě 9 a 10 se elektrokolo považuje stále za jízdní kolo se všemi důsledky, které se vztahují k provozu na pozemních komunikacích, především vyplývající ze zákona č. 361/2000 Sb.
Jiné provedení vozidel označovaných jako elektrokola, která nebudou splňovat ve výše uvedené vyhlášce stanovené podmínky (především, co se pomocného motorku týká – motorek je již namontován přímo od výrobce, tedy je zde zásah do nosných částí apod.), je vozidlo z hlediska zařazení posuzováno dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 168/2013 o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozoru nad trhem s těmito vozidly v platném znění.
Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 168/2013 vyjímá ze své působnosti, tj. z kategorie motocyklů několik provedení vozidel, které jsou definovány v článku 2, bod 2, tohoto Nařízení, jehož znění je následující:
„2. Toto nařízení se nevztahuje na tato vozidla:
a) vozidla s maximální konstrukční rychlostí nepřekračující 6 km/h;
b) vozidla určená výlučně pro používání tělesně postiženými osobami;
c) vozidla určená výlučně pro ovládání pěšími osobami;
d) vozidla určená výlučně k soutěžnímu využití;
e) vozidla zkonstruovaná a vyrobená k využití pro ozbrojené složky, civilní ochranu, požární službu, složky odpovídající za udržování veřejného pořádku a lékařskou záchrannou službu;
f) zemědělská nebo lesnická vozidla podléhající nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 167/2013 ze dne 5. února 2013 o schvalování zemědělských a lesnických vozidel a dozoru nad trhem s těmito vozidly ( 22 ), stroje podléhající směrnici Evropského parlamentu a Rady 97/68/ES ze dne 16. prosince 1997 o sbližování právních předpisů členských států týkajících se opatření proti emisím plynných znečišťujících látek a znečišťujících částic ze spalovacích motorů určených pro nesilniční pojízdné stroje ( 23 ), směrnici Evropského parlamentu a Rady 2006/42/ES ze dne 17. května 2006 o strojních zařízeních ( 24 ) a na motorová vozidla podléhající směrnici 2007/46/ES;
g) vozidla určená především pro využití v terénu a zkonstruovaná pro jízdu na nezpevněném povrchu;
h) šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h;
i) samovyvažující vozidla;
j) vozidla, která nejsou vybavena alespoň jedním místem k sezení;
k) vozidla vybavená místem k sezení pro řidiče nebo jezdce s výškou R-bodu ≤ 540 mm u kategorií L1e, L3e a L4e a s výškou R-bodu ≤ 400 mm u kategorií L2e, L5e, L6e a L7e.“
V případech, kdy provedení vozidla - elektrokola neodpovídá podmínkám uvedeným v příloze 12, část C, vyhlášky č. 341/2014 Sb., v platném znění, nebo nejsou vyjmuta z působnosti Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 168/2013, tak vozidlo - elektrokolo podléhá schválení k provozu na pozemních komunikacích, registraci atd. zpravidla jako motocykl, nebude se tedy jednat o jízdní kolo a jeho řidič je povinen provozovat ho jako motorové vozidlo – motocykl v souladu se zákonem č. 361/2000 Sb. jako např. být držitelem příslušného řidičského oprávnění.
Možnost využití dopravního značení pro omezení provozu elektrokol v rámci místní úpravy provozu na pozemních komunikacích.
V případě problému s vjezdem vozidel větších rozměrů je možným řešením dopravního značení č. B 15 „Zákaz vjezdu vozidel, jejichž šířka přesahuje vyznačenou mez“, jako možnost omezit jízdu vozidel, jejichž šířka přesahuje 1 metr, popř. 1,5 metru. Uvedené by se však vztahovalo obecně na všechna vozidla, nikoli pouze na jízdní kola, resp. elektrokola. 
Dále je možné použít dopravní značku IZ 6a vyznačující pěší zónu dle vyhlášky č. 294/2015 Sb. a ve spodní části značky vhodným nápisem nebo symbolem vyznačit, kterým vozidlům je vjezd do této oblasti povolen, popřípadě v jaké době. Značka IZ 6a tak může ve spodní části obsahovat symbol jízdního kola s doplňujícím textem „mimo jízdní kola s výkonem nad 250 W“. Takovou místní úpravu lze využít také např. u stezky pro cyklisty umístěním značky C 8a a dodatkové tabulky s obdobným textem.
Nelze použít piktogramu elektrokola, protože vyhláška č. 294/2015 Sb., kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, takový piktogram nezná. Vyvstaly by potíže právě s tím, že některá elektrokola jsou za splnění zákonných podmínek stále považována za nemotorová vozidla – jízdní kola, jiná za motorová vozidla, která podléhají schválení a řidič musí být držitelem příslušného řidičského oprávnění. Z těchto důvodů je relevantní použití doplňujícího textu s konkrétním technickým parametrem.
V případě pěší zóny, kde je místní úpravou povolen vjezd jízdním kolům, mohou cyklisté jet rychlostí nejvýše 20 km.h.-1 a dbát přitom zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, které nesmí ohrozit, a v případě nutnosti zastavit vozidlo.
Z pohledu ministerstva je tedy řešením v problémových lokalitách důsledná kontrola dodržování platných předpisů a v případě jejich porušení uložení pokuty. A dále popsané možnosti použití dopravního značení pro omezení provozu elektrokol v rámci místní úpravy provozu na pozemních komunikacích, popř. kombinace obou variant.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2176
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 96
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od gupa »

Také ještě jeden výtah textu z platného dokumentu, podtrhávám podstatné:

ÚMLUVA O SILNIČNÍM PROVOZU
(Vídeň 1968)

Smluvní strany

uznávajíce, že je nutné usnadnit mezinárodní silniční provoz a zvýšit bezpečnost na silnicích přijetím jednotných
pravidel silničního provozu,

se dohodly

na těchto ustanoveních:

(l) výraz "jízdní kolo" znamená každé vozidlo, které má nejméně dvě kola a které je poháněno výlučně silou svalů osob
nacházejících se na tomto vozidle, zejména pomocí pedálů nebo klik;

(m) výraz "motorové kolo" (moped) znamená každé vozidlo o dvou nebo třech kolech, které je opatřeno spalovacím
motorem o objemu válců do 50 cm3 a jehož konstrukční rychlost nepřesahuje 50 km za hodinu. Smluvní strany však
nemusí vzhledem ke svému zákonodárství považovat za motorová kola ta vozidla, která nemají charakteristické
znaky jízdních kol, pokud jde o možnosti jejich užívání, zejména znak, že se mohou pohánět pedály nebo jejichž
nejvyšší konstrukční rychlost, hmotnost nebo určité charakteristické znaky motoru přesahují stanovené hranice. Nic
v této definici nesmí být vykládáno tak, že by bránilo smluvním stranám postavit motorová kola pro uplatnění
předpisů svého zákonodárství o silničním provozu zcela na roveň jízdním kolům;
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od kodl69 »

jestli budete ještě chvilku pátrat v zákonech a nařízeních, dostanete se k tomu, že se nesmí jezdit ani na normálním kole po silnici :)

zajímavý je spíš tohle, už jsem o tom někde četl, že podle :
Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 168/2013 vyjímá ze své působnosti, tj. z kategorie motocyklů několik provedení vozidel, které jsou definovány v článku 2, bod 2, tohoto Nařízení, jehož znění je následující:
„2. Toto nařízení se nevztahuje na tato vozidla:
.....
d) vozidla určená výlučně k soutěžnímu využití;
...
g) vozidla určená především pro využití v terénu a zkonstruovaná pro jízdu na nezpevněném povrchu;
...
Takže celoodpružený elektrokolo ani vlastně nemusí mít šlapátka, a může mít motor jak chci silnej, stačí, když bude mít obutý aspoň "polodrapáky". Potom mi ale vychází, že mladí můžou na svejch elektro endurech/kroskách jezdit i po silnici, protože to nejsou motocykly, ale vozidla určená pro využití především v terénu - což se snadno dokáže vrstvou bláta nejen na motorkách, ale i na dětech :lol:
Nebo potřebuju jenom lepšího právníka, kterej v tomhle bordelu najde dycky nějakou kličku?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
Tonicek
Příspěvky: 127
Registrován: pát úno 21, 2014 12:25 pm
Reputace: 20
Bydliště: Prešov

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od Tonicek »

nuž nakolko mi ide len o jeden kopec-kopček, tak uvažujem i o niečom takom. https://www.aliexpress.com/store/produc ... 377ehFVXEG
Ide o motor a pohon cez reťaz.
https://www.youtube.com/watch?v=SySzXamq16c
1x ::pv:: 230Wp, *batt* NI-CD 210 Ah, 12V, Victron MPPT 100/15A
Matess
Příspěvky: 1506
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 158
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od Matess »

je to levny, je to hlucny, je to kartacovy dc motor, ktery dlouho nevydrzi kdyz ho budes pretezovat a tedy logicky ano je to pretizitelny. Problem je s umistenim ozubeneho kola na opacnou stranu. Je to proste na nic...

Lepsi zpusob je sehnat si slapaci kliky se cvrkem a motor dat pod stangli a napojit retezem na ozubeny tac na prednich klikach.
Uživatelský avatar
Tonicek
Příspěvky: 127
Registrován: pát úno 21, 2014 12:25 pm
Reputace: 20
Bydliště: Prešov

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od Tonicek »

Diki, no asi to necham na zimne večery celu prestavbu. Mam malé luhovky, ale to by som neuviezol :-)to skor nejaku karičku .
1x ::pv:: 230Wp, *batt* NI-CD 210 Ah, 12V, Victron MPPT 100/15A
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 485
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od marko250 »

kodl69 píše:to Marko: a byl to model 2017 nebo 2018? 2018 má o kWh víc v baterce, a i model 2017 mi stačil na půl hodiny, co jsem to měl 2017 půjčený kdesi u Kitzbuhelu na louce.
Jde o to, aby mě to nesežralo jak na pořízení, tak na provozu. Kluci mají oba elektromotorky a v terénu už jim na tom elektrokole nestačím, ten starší mi tvrdí, že ta nová motorka neumí jezdit pomalu...
Tady testuje KTM II ,jestli to je model 17,nebo 18 netuším : https://www.youtube.com/watch?v=8Gr_tIOkkS0
Jestli toužíš po lehkém výkonném stroji,něco mezi kolem a motorkou,tak podpoř českého výrobce REVx Mrázka.Za 185t.Kč i tři hodiny v terénu a 17kW motor.,přitom to váží do 47kg. : http://revx.pro/cs/elektricky-reaper/#GALLERY
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od NOPARasito »

Tuším, že to je dobrá konkurence pro KTM a jim podobné :-)
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od kodl69 »

Trochu odbočím od elektromotorek. Budu dělat pro známýho kolo, a jelikož jezdí hodně do kopce, tak potřebuju trochu větší krouťák. A netuším, jak toho dosáhnout, středovej pohon je jaksi cenově mimo možnosti, potom mám na výběr magicpie: http://eskutr.cz/cs/motory-/513-bldc-mo ... -kolo.html kde nikde nejsem schopen zjistit krouťák, a nebo tohle: http://eskutr.cz/cs/motory-/513-bldc-mo ... -kolo.html 27Nm/48V.
samozřejmě by bylo lepší menší kolo, ale pod 26" se nic rozumnýho nedá pořídit. A teď kterej z motorů půjde na 48V víc do síly? když to vytáhnu na 60V, kolik přibude krouťáku? Samozřejmě že vzroste i odběr a rychlost, ale to jsou nežádoucí produkty...Na netu jsem našel, že oba tyhle motory těch 60V dají.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kyocera
Příspěvky: 1197
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputace: 275

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
pro kodl69 Firma eskutr je distributor
hlavní dovozce těchto všech motorů je firma e-pohony z Tišnova Odkaz na stejný motor zde
https://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/4- ... zadni-kolo
A tato firma e-pohony z Tišnova nakupuje motory i jiné komponenty přímo u golden motor, kde je
široká nabídka a více uváděných technických parametrů.
Ostatně podívejte se zde http://www.goldenmotor.com
A jak se potom dočtete , některé motory , což je i případ výše uvedeného odkazu mají zabudované regulátory přímo
uvnitř v motoru. Já osobně bych volil motor bez zabudovaného regulátoru uvnitř motoru.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
svango
Příspěvky: 169
Registrován: čtv dub 12, 2018 2:44 pm
Reputace: 9
Bydliště: Trencin

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od svango »

co takto pridat jeden 250W motor na predne kolo s mensou bateriou a pouzivat len ked pride kopec
FVE1 - 3kW do 48V 7.2kWh LiFe cez 5kW Axpert, FVE2 domcek pre maleho - 0.26kW do 12V 0.5kWh LiFe cez Victron375, termicky ohrev vody 200 l

Odpovědět