Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Reputace: 30

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od petrs »

U Priusu je umisten pod prvnim plechovym krytem baterie,predpokladam,ze u Yarisu bude reseni podobne.Z baterie budou vychazet dva vysokonapetove,tluste,pravdepodobne oranzove kabely a na jejich konci pod plechovym krytem baterie bude dvojity stykac pro + i - pol.
Oranzovy element je rozpojovac akumulatoru-pred praci vypnout auto a u odpojovace madlo vysunout a vyklopit,vytahnout.
Pri zapojovani s odklopenym madlem odpojovac zasunout,madlo priklopit a zasunout-jiny postup bude mit za nasledek chybovou hlasku.


https://www.youtube.com/watch?v=V-O3LEXO-jo
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vlkazajac »

Test dojazdu 10 elektromobilov v Španielsku prezentovali práve na TA3, report v slovenčine je tu :

https://autozurnal.ta3.com/velky-test-k ... no-nabitie
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Čistě náhodou, není tu nějaký pražák, co má k dispozici diagnostiku, co se umí spojit s Peugeotem ion, Citroen C-zero?

Je to OBDLINK MX nebo LX. Potřeboval bych se sejít a napíchnout jedno auto před koupí. Případně proti záloze zapůjčit.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Urobil som si taký približný prehľad, ako sú na tom eutá s cenami, hmotnosťou,
kapacitou baterky, reálnym otestovaným dojazdom a cenou elektriny na 100 km.
Přílohy
euta_11092018_s.png
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dracekvo »

Nemáš tam peugeot ion / citroen c-zero :)
Cena už od 200 do 250 tis. Nájezd v létě cca 130km, v zimě 90-100 (podle teplot) nemá totiž tepelný čerpadlo, ale topí elektrikou. Některé mají namontovaný bufík. Hmotnost z hlavy nevím. Baterka 16kWh. Spotřeba běžná, těch 12-13kWh na 100km. Výkon 35kW(49kW krátkodobě).

A ještě bys tam mohl dát do tabulky cenu za km při nájezdu 60 tis (12tis km ročně za 5 let). kde by byla započítaná i nákupka auta. (případně jí vypočátat na větší škáku nájezdu. 40,60,80,120 tis.)
Což by mohl být asi nejzajímavější údaj.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2483
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Rottenkiwi:chybi ti v tabulce muj favorit hyundai kona 64kw bat./150kw motor v plne palbe za 1.200.000.
Uz jsem ho poptaval, levneji jak za 1.160.000 nechteji prodat, dodaci termin 10 mesicu ;-). Pro zenu super auto
A dokonce BYD 6 ;-) je k mani, s lifepo4.
Naposledy upravil(a) NOPARasito dne úte zář 11, 2018 5:21 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Ja som mohol dať na porovnanie, len to, čo bolo v článku vyššie.
Ak chce niekto vypočítať cenu na 1000, 10000, 100 000 km, stačí posunúť
desatinnú čiarku v poslednom stĺpci. Lenže cena el. je ynačne premenná,
ako aj nabíjanie, kde sa platí za minútu, je značne odlišné, program od programu.

Zase my čo máme FVE, máme cenu za obdobie 30 r. výrazne nižšiu ako DS,
ak cena DS v priebehu rokov porastie.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

rottenkiwi píše:Ja som mohol dať na porovnanie, len to, čo bolo v článku vyššie.
Ak chce niekto vypočítať cenu na 1000, 10000, 100 000 km, stačí posunúť
desatinnú čiarku v poslednom stĺpci. Lenže cena el. je ynačne premenná,
ako aj nabíjanie, kde sa platí za minútu, je značne odlišné, program od programu.

Zase my čo máme FVE, máme cenu za obdobie 30 r. výrazne nižšiu ako DS,
ak cena DS v priebehu rokov porastie.

Cenu za 1 kWh si dal kolko? 13,5 centa ? Ta je dost rozdielna pre rôzne sadzby...ja by som to nabíjal z nočného prúdu napríklad..kde je cena cca 9 centov ? Teraz jazdím za cca 6 eur... elektromobil nech 2 eura priemer...4 eurá každých 100 km vo vrecku..môj nájazd cca 19000 za rok..190*4--760 eur úspora elektromobil. Lenže cena elektromobilu (leaf 30,ioniq.. + 15 000 eur. A už to tak ružovo nevyzerá :-)....Elektromobil 40kWh musí stáť 25000 potom to už pôjde....
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Nočný prúd je u nás, po zarátaní pevnej zložky 0.1258 € / kWh,
to je oproti 0.135 úspora 7 %.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

rottenkiwi píše:Nočný prúd je u nás, po zarátaní pevnej zložky 0.1258 € / kWh,
to je oproti 0.135 úspora 7 %.
Koncová cena nočného prúdu je pod 9 centov (SSE)...ako a preco tam rátas mesacný pevný poplatok neviem...ten predsa platím či auto nabíjam či nie..ten sa kúpov elektromobilu nijako nezmení.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

U mňa sa mení, lebo keď nemám nočný prúd, je poplatok výrazne nižší, ako keď mám
inú sadzbu, napr. nočný resp. tepl. čerpadlo, resp. eco dom.

Tie peniaze, ten rozdiel musím niekde zarátať, nikto mi ich nedá.

Tiež to nedajú hocikde a hocikomu, musí splniť nejaké podmnienky a ak na to
nie je trafo dimenzované, tak sa nočný prúd či primovýhrevné nekoná.
Naposledy upravil(a) rottenkiwi dne úte zář 11, 2018 7:42 pm, celkem upraveno 1 x.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

rottenkiwi píše:U mňa sa mení, lebo keď nemám nočný prúd, je poplatok výrazne nižší, ako keď mám
inú sadzbu, napr. nočný resp. tepl. čerpadlo, resp. eco dom.

Tie peniaze, ten rozdiel musím niekde zarátať, nikto mi ich nedá.
Samozrejme ak by si nocný dával len pre elektromobil treba to zarátat...ja nocny mam takze naklad neratam...ale realne by som pridal panely a auto nabíjal z toho :-)
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

A jak by si ho nabil, keď o 4:20 ideš do roboty a o 19:20 sa vraciaš domov ?
Potrebuješ napr. 120 + 20+ 120 km denne ? To u niktorých eut ani baterka
taká nie je a ked zapneš klímu, hudbu, vetranie, resp. ohrievanie sedadiel,
volantu, zadné a predné okno, stretávacie + diaľkové / hmlovky, ventilátor,
tak to nedáš, ak nemá yamestnávateľ dobíjanie, čo napr. u nás v meste
nemá nikto, ani mesto, ani súkromníci, ani obchodné reťazce.

A čo keď robíš pondelok-štvrtok BA a piatok chceš byť v Sobranciach čo najskor ?
To budem 3x zastavovať na kávu a ujde sa mi možno len 11 kW nabíjačka ?

Keby sa dal v baterkách vymeniť elektrolyt na pumpe za nabitý, to by bolo iné.

Alebo by musela mať každá benzinka povinne 10 nab. stojanov. Kedy toto bude ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
kodl69
Příspěvky: 7377
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

Údaje o spotřebě pod 17kWh/100km asi u euta nebudou pravda. Realita je taková, že v reálu to pod 20kWh/100km dostanou jenom extrémní spořiči s nejslabšími stroji.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Je kopu videí, v zime -3 *C, Ioniq dáva pri 100 km/h, 13.2 kWh / 100 km pri 80 km/h, 12.6 kWh / 100 km.
Pri ustálenej 70-ke, sa dá ísť v lete na úrovni 7.5 až 8.5 kWh / 100 km.
Ale diaĺnica 140 km/h, 26 kWh / 100 km.

E-Golf - test - 7 *C, 14,1 kWh / 100 km.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
kodl69
Příspěvky: 7377
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

to je to, co píšu "Pri ustálenej 70-ke" je extrémní ekorallye, můj normální styl jízdy je na konci obce "co z toho dostanu" (a vím co z toho dostanu, při kterejch otáčkách má motor maximální výkon a používám ho) na nějakou "normální cestovní rychlost" (a není to 90km/h :) , mezi tím musím předjíždět ty, co jedou těch 70 i mimo obec, a z protisměru zase auta, takže zase maximální výkon, brždění za dalším co jede 70, a tak dokola, a pak je zase obec, takže na 50, a tak pořád dokola. Ano, když chci, dokážu jet s průměrnou spotřebou pod 7l, ale proč bych to dělal. Můj odhad je spotřeba 30kWh/100km v elektrice při mým stylu jízdy, s benzínem nebo plynem je to reálně každodenně 11-12l/100km, když bych vzal účinnost spalovacího motoru 20% až na kola, tak je to 32kWh z benzínu s 1.5t těžkým autem, což by celkem odpovídalo mé teorii, a i to, že u mě občas nabíjí chlapík Teslu S, ujede cca 200km a nabíjí 50-60kWh...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1132
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Reputace: 74
Bydliště: Severní Čechy

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od redcrown »

rottenkiwi píše: Pri ustálenej 70-ke, sa dá ísť.
Právě že se nedá íst, přesně jak píše Kodl.
Až bude mít euto normální výkony/kapacity a bude stát lidský peníze, rád si ji taky koupím. Uz se přímo těším. Mě by dokonce bylo jedno, jestli zbaští 20 nebo 30kWh/100km.
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2483
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Tesla bere průměrné 25kw, jen prý zezacatku každa klidně za 40kw, ale to tě přestane bavit.(2,2tunova mrska)
Je to bráno jako dopravní prostředek a ne závodnicka.
Jinak kdyby byla Hyundai Kona jak jsem psal za 800-900 tak by se to s 64kw baterkou dalo pohybovat kolem 300km reálné, pokud by to ještě pro cechacky prodloužili do kombík, tuším by jim utrhli zákazníci ruce.
Ale zase ty pytlikovy baterie jsou neštěstí, tuším 1.000.000km nedá a dřív by se ocitli někde v ostrovní systému :-))))).
Ekvivalenty k benzínu 30kw =>4,25litru při 100% účinnosti spalovaku
Ekvivalent k nafte 30kw =>3litry při 100% účinnosti spalovaku
acmik
Příspěvky: 22
Registrován: ned pro 13, 2015 5:15 pm
Reputace: 0

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od acmik »

kodl69 píše:Údaje o spotřebě pod 17kWh/100km asi u euta nebudou pravda. Realita je taková, že v reálu to pod 20kWh/100km dostanou jenom extrémní spořiči s nejslabšími stroji.
Hm, tak to asi 4 roky za 14kWh/100km jezdím omylem nebo co se 125kW motorem :) Hele "asi" vypadá spíš na nedostatek zkušeností.
jars10
Příspěvky: 94
Registrován: úte čer 07, 2016 8:26 pm
Reputace: 8

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od jars10 »

Záleží na tom, kde a jak jezdíš. Já mám 80kW motor a spotřebu za posledních 10tis km 17,0kWh. Prostě u nás je kopcovitý terén.
Jakmile vyjedu někam, kde jsou roviny, tak se divím, kdo mi přifukuje do baterky.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek