Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Takže je to konkrétně pro první generaci elektromobilů PSA.Auta po r.2000 už měla pravděpodobně OBD2 ,což by mohl být jediný zádrhel ,že by to bylo jen pro ně.Ale ten kdo tohle vyvinul bude nejspíš nadšenec ,který se staršími auty počítal.Dobrý tip ;)
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Jasně, výběr auta tam je, Saxo, 106, Partner, AX.
Staci pak tato redukce:
http://s.aliexpress.com/zQniYVZ3
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Zdravím, ve spolupráci s autorem aplikace jsem udělal český překlad aplikace, stáhnete jí normálně přes Google Play.Obrázek
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Ahoj všem, kamarádovi v jeho 106tce blbne plyn, občas po sešlápnutí nereaguje, nebo reaguje skokově - auto hodně cukne.. asi vydřená dráha v potenciometru. Řešil to už někdo? Dá se vyměnit jen samotný poťák, nebo dráhy, popř. je nutný sehnat celej snímač polohy pedálu? Nejsem teď u auta, tak nemám jak zjistit.. Díky za reakce!
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
casper
Příspěvky: 53
Registrován: ned bře 20, 2016 9:40 am
Reputace: 7

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od casper »

To budou uhliky, ne potenciometr. Takto se projevuji ze jsou ojete.
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

casper píše:To budou uhliky, ne potenciometr. Takto se projevuji ze jsou ojete.
Jo, to by mohlo dávat smysl, taky jsem někde četl, že když jsou ojeté uhlíky, jde i rekuperace velmi slabě....
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Ahoj ve spolek,
Něco málo ze zkušeností s aplikací.Dnes sem připojil auto a aplikace byla přesvědčena, že baterky mají 175V.Dokonce se napětí měnilo během jízdy.Restart nepomohl a tak jsem aplikaci přeinstaloval.Úspěch se dostavil, ale někdy ukazuje opačná znaménka proudu.Jednou rekuperuje mínus a po restartu plus.Nic není dokonalé a nepíšu to, abych aplikaci nějak degradoval.Jen se nelekněte, když se to přihodí.Nemám ještě přeprogramovaný Sagembox a jezdím podle toho.Autorovi velké díky.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2176
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 96
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od gupa »

Nemůže jít o chyby při přenosu kabelem? Jako rušení, špatný, nevhodný kabel, jestli v nastavení jdou nastavit nějaké prodlevy.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Tak mě se nic takového zatím nestalo. Jediný problém jsem mě, že se aplikace jakoby zasekla a ukazovala stále stejné hodnoty. Ale pomohlo adaptér odpojit a připojit ze zásuvky, tak jsem tu chybu přičítal adaptéru. Kdyžtak zkušenosti mohu autorovi zkusit předat, jsem s ním v kontaktu. Aplikaci neustále upravuje a v dalších verzí přidává zlepšení...
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

ResHacker píše:Nechtělo se mi zakládat nové téma, tak to postnu sem. Řeším nabíjecí redukci z Mennekesu type 2 na Schuko (obyč zásuvku). Vím o schema na wiki a chci se jen zeptat, jak nejjednodušeji to jde zapojit, aby to fungovalo? Ideálně bez spínačů - prostě jen zapojit a můžu nabíjet. Fakt je, že rezistor 680Ohm mezi vodiči PP a PE už v konektoru zabudovaný je, takže jsem jen řešil odpůrek 880Ohm a diodu sériově mezi CP a PE. 880 jsem bohužel doma ihned nenašel, tak jsem to zkusil se 2ma 470Ohm rezistory v sérii, napevno přiletované bez spínače. Bohužel to takto nefunguje, nabíjecí stojan jen cvaká, jak to asi připojuje a odpojuje. V čem je problem? Je hodně důležitá hodnota právě oněch 880Ohm, nebo ten spínač? (Resp asi ne spínač jako takový, ale nějaká časová prodleva mezi zasunutim štekru a aktivací nabíjení...)... Díky za všechny rady, ideálně někdo, kdo to už bastlil a má praktické zkušenosti :)
Zdravím, tak jsem se taky pokusil o výrobu redukce na schuko, ale nefunguje mi. Jak jsem pochopil, presna hodnota odporu snad neni tak dulezita. Pouzil jsem v serii 820 + 47 ohm. Ale mam takovy pocit ze konektor Mennekes je moc dlouhy a kontakty jsou moc hluboko. Kontakt CP je ješte k tomu kratsi nez ostatni, takže mám pocit ze po zastrceni nema kontakt a proto nenabiji. Je to normalni?
ObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázek
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Tak jsem na to snad přišel. Existuje krátký a dlouhý konektor a ten dlouhý nelze použít do krátkého, kontakty nedosáhnou. Mělo by to vyřešit uříznutí části dlouhého konektoru.
Uživatelský avatar
youda
Příspěvky: 3074
Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Reputace: 907

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od youda »

Vida, zase jsem o něco chytřejší.
Asi bych se zamyslel na tím, jestli je dobré konektor řezat, když tím teče docela dost kW výkonu. A povoluje vůbec provozovatel nabíječky připojovat se k ní přes samodomo redukční kabely?
Nebylo by lepší koupit nový fabrický konektor správného rozměru?
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Jde jen o odříznutí části plastu. Někteří si ten krátký dokonce celý vyrábějí sami:
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=76151
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Tak to je dobrá prekérka toto...čili jestli tochápu dobře, ten můj kabel mi sice bude fungovat na stojanejch se "zabudovaným" hlubokým mennekesem, ale ne na stojanech, kde je mennekes na kabelu? Tzn aby si udělal člověk 2 kabely, nebo nějakou redukci, neexistuje univerzální štekr, který by šel do obojího..? :/
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Já jsem si konektor upravil a už mi funguje bez problému. Ten kratší funguje ve všech případech.
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Jinak předevčírem vyšla nová verze aplikace Checkelec, jde tam upravovat na autě moc věcí, včetně změny nabíjecího proudu, nastavení proudu rekuperace při brždění motorem, nastavení maximální rychlosti, nastavení omezování proudu a mnoho dalšího.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od ResHacker »

Hmmm super... tak to hned stahuju...já ještě čekám na Davida (zde alias Fugase), abych se s ním dohodnul na předání poslední baterky a pak už snad konečně budu moct frrrrčet.. Jinak ještě k tomu Mennekesu, když to seřízneš, tak funguje pak i zámek na stojanech ČEZu? Je mi jasný, že to asi zapojit půjde, ale bude to tam i zamčený? Teď si právě přesně nejsem jistej, kde za dirka pro západku je...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od fugas »

Jak jsem psal ,baterku máš stále u mě ;)
K aplikaci: Teď už naprosto řeší problémy po přestavbě na Lithium.Všechno co jsem přepsal v eepromce pomocí Diagvel tam je.Navíc jsem díky aplikaci pochopil poslední vztah ,který mi dělal trochu potíže při nabíjení.Filasi díky za překlad (oproti Diagvel ve Francozštině je to láce :D ) a autorovi vyřiď ,že bych mu rád nějak prospěl za jeho práci.Teď už může kdokoliv naskládat baterky jiné technologie a pár kliknutími odjet se všemi ochranami a překalibrovaným procentmetrem ,jako z fabriky.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

Autorovi lze přispět přes Paypal zde: http://checkelec.com/.
Jinak s překladem jsem dost bojoval, vlastně jsem při překladu vůbec nevěděl co přesně překládám, takže nevím, jestli jsou výrazy a funkce správně přeložené, nebo jestli je to z překladu jasné. Když jsem to včera zkoumal připojené na autě, tak ani sám jsem nevěděl k čemu některé funkce jsou. :D
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Výběr elektromobilu PSA zkušenosti

Příspěvek od Filas »

ResHacker píše:Hmmm super... tak to hned stahuju...já ještě čekám na Davida (zde alias Fugase), abych se s ním dohodnul na předání poslední baterky a pak už snad konečně budu moct frrrrčet.. Jinak ještě k tomu Mennekesu, když to seřízneš, tak funguje pak i zámek na stojanech ČEZu? Je mi jasný, že to asi zapojit půjde, ale bude to tam i zamčený? Teď si právě přesně nejsem jistej, kde za dirka pro západku je...
Západka byla na konci, takže myslím že uříznutím se přijde o možnost uzamčení. Ale zatím jsem na stojanu Čezu nenabíjel, tak nevím, jestli by třeba nešlo tam tu dírku znovu vybrousit :-)

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek