Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od ota »

S poměrem spotřeby e aut a exportu E!E na hladině VVN souhlasím
Na NN hladině dostat tu energii k zákazníkům nebude kvůli nastavené soudobosti na VN/NN distribučních trafech vůbec jednoduché protože se jedná o 100% navýšení.
VVN síť je robustní a unese i přenosy elektřiny ze severu na jih Německa ale o NN rozvodech to neplatí.
Kdo měl pravdu ukáže čas.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

rva píše:........ je rozdíl vyvést elektřinu na napěťové hladině VVN a nebo ji dostat k majiteli elektromobilu na hladině 230V.
Každý doma má možnost zapojit 10-16A spotřebič aniž by mu to vyházelo pojistky v HDS nebo jistič před elektroměrem (čest vyjimkám - žádnou takovou neznám). Zatím nikde kam jsem přijel a nabíjel nevyskákaly pojistky z rozvodných skříní. Rezervovaný příkon máme každý zaplacen dle jističe před elektroměrem. Nevidím důvod pro žádnou paniku. Aspoň se ukáže zda nám nelžou. V každém případě je to problém distribuce nikoli zákazníků. Mimochodem si spočítejte kolik fabrik a podnikavců maká na 3 směny. Potom se podívejte že ročně spotřebují trojnásobek toho co domácnosti.... vývody a závěry o tom jak přenosová a distribuční soustava nebude stíhat nechť si udělá každý sám. Nemám v oblibě stahovat kalhoty před brodem který ještě není na dohled.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od marko250 »

A zde se konečně vyvrátí argument molochů a ERÚ že nám rezervují výkon jističů.Pokud vezmeme klasický jistič každé bytové jednotky 3x25A a využijeme jej tak se ty trafa roztopí(vypnou),proč to ale hážou na spotřebitele!?Copak neplatíme co chtějí,copak nemají každý rok desítky miliard zisky!?Tak proč neinvestují sami z nich!?Nasrat,pak se dovídáte o Satínských,Romanech,Topoláncích a podobných.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
milad
Příspěvky: 19
Registrován: čtv úno 19, 2015 7:34 am
Reputace: 7

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od milad »

31882756_10157416023524972_451301599956959232_o.png
kdo budete mít cestu můžete se zastavit
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

Škoda, že to Rajchl s Kaštovským nekoordinují...ejantarová cesta je o dva týdny později...... Krásně to mohlo navazovat .....
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Aj pri požičiavaní áut/éut sa už uplatňuje blockchain technológia.
https://www-03.ibm.com/press/us/en/pres ... /53122.wss
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Už ste dostali na auto/euto niečo takéto ?
Přílohy
emission.jpg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

Kde si nasiel tie plakety? Odkedy to ma platit ?
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

A mohu si to pořídit v SK na CZ vůz? Bude to platné? Co to bude stát?
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Alza buduje nabíjačky na Slovensku:
https://www.zive.sk/clanok/133002/alza- ... z-funguje/
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

Tak nám v pátek schválili ve třetím značky. Nepomůže, ale potěší. viz. Inu zbavím se potupného Áčka, když to nešlo při přepisu jako kdysi. (A za ten přepisovací poplatek)
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od fugas »

Tak ono to možná i pomůže.Tam kde elektromobily parkují zdarma už nebude třeba mít přední okno zalepené povoleními s omezenou platností.Ale to barevné rozlišení bych tam dal ,protože nevěřím že pouhé nestandardní znění značky zastaví botičkovou službu.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brumlaj »

fugas píše:.......nevěřím že pouhé nestandardní znění značky zastaví botičkovou službu.
Nemám problém vychovávat policisty. Už jednou mi vraceli auto 3 dny než jim začalo být jasné, že já za jejich chybu platit nebudu. Že zase tak moc nespěchám a vůz je pro mne po psychické stránce kus rezivějícího ingotu.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

Len taka úvaha kolegovia.
Jazdím už druhý hybridný Yaris...Posledné dni som trochu sledoval ako sa správa pohon, teda hlavne ako použiva batériu. Dáta som tahal z OBD2 do mobilu. Yaris HSD má NIMH batériu zloženú zo 120 článkov s nominálnym napätím 144V. čo som odsledoval auto batériu používa od 140V do cca 172-174V. Teda od 1,2V - 1,45V. Pri jazde na batériu do kopca a zošliapnutí pedálu až na podlahu vyskočia prúdy ku 90A a najnižšie napätie čo som videl bolo 116V teda cca 1V na článok, jedna sa o zlomok sekundy a štartuje benzinak. Výkon tahaný z batérie pri ustálenej 50km/hod je cca 4-5kW..zapnuté stojace auto zo svetlami a klíma je 0,9-1,1kW.Pri batérii 30-50% sa dá jemným stlačením pedálu vytiahnuť z auta tak 8kW okamžite ako napätie klesne pod 140V zapne benzínový pohon. Pri batérii 70-90% sa dá vytiahnuť výkon 11-12kW taktiež pri poklese pod 140V zapne benzínový pohon.
Batéria ma len 6,5Ah a dá sa na nu prejsť +/-2-2,5km. A teraz moja úvaha.:vytiahnut z batérie na anderson konektor napätie a pripojiť lion batériu zloženu zo 3*42 článkov..kapacita cca 7,5Ah. Pracovali by v rozsahu 140-174V teda 3,33-4,14V na článok..plus špičky na 0,2-0,5 sekundy tych 116V teda 2,76/članok.
Zvýšil by sa dojaz cca na 4-5km a zároven by sa šlo prudšie rozbiehat na elektrinu lebo by bol tvrdší zdroj a dlhšie by trval pokles na 140V. Batérie by som dobíjal externe na 170V.
Myslíte že by to šlo? Alebo si auto bude myslieť že ta zvätšená kapacita je chyba a nepojde?
Za pokus by to možno stálo..ked to nepôjde vždy môžem tu lion vrazit do môjho soláru.
Možno aj menej článkov ....lebo najčastešie je tam 150-165V ..
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Reputace: 30

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od petrs »

Podobnou situaci jsem resil u Priusu,predpokladam,ze chovani obou vozidel bude podobne.
Jeden pripojovaci kabel pridavneho akumulatoru bude s nejvetsi pravdepodobnosti potreba pripojit protazenim okem Hallova snimace proudu tak,aby system nevyhodnotil rozdilne proudy jako chybu. Plusovy i minusovy pridavny kabel byl nasledne pripojen na svorky stykace na strane blizsi tovarnimu akumulatoru.

Lithiove clanky je samozrejme potreba volit s ohledem na mozne znacne vybijeci a nabijeci proudy.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vlkazajac »

Skúsil by som to s paralelným pripojením, malo by to byť možné v prípade, že si auto nemeria množstvo pretekajúcej energie, ale len porovnáva prúdy a napätia. Meral by som ale celkom určite prúd cez 18650 pri rôznych režimoch, nech to nezahorí....

Podobnú situáciu mám na e-bike KTM, kde originálna batéria už chcípa. Než kupovať novú, pripája sa k tomu paralelne 7P10S ako posledná ( pripojí sa originálna ku computru, zapne sa a až potom sa pripojí prídavná ).
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

Predpokladám ze prúd a napätie to meria až dakde za svorkami.. Kde to pripojím ja.. Halova sonda ak tam je uvidí až sčitany prúd z oboch batérií. Články chcem použiť Samusungy 20A podľa dátového listu daju 6 sekúnd 35A a tie veľké prúdy tam tečú zlomky sekundy a prud sa rozdelí aj na NIMH.. ta mi príde tvrdší zdroj...
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od kodl69 »

NiMh a tvrdší zdroj? To žiješ asi na nějaké jiné planetě. Mám zkušenosti z aku nářadí, že výrobce počítá s "měkkostí" NiMh a podle toho dimenzuje motor a převody, při výměně za li-ion jasně naroste točivej moment, a obvykle při používání "co baterka dovolí" je zachvilku akumulátorovka KO , odejde motor nebo převody... srovnávám obvyklej 14.V 1.2Ah akupack s náhradou 4s 1.5Ah samsung neznámého původu.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Reputace: 30

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od petrs »

Pripojovaci svorky u stykace jsou pomerne snadno dostupne-Prius.Pokud se budete chtit pripojovat primo na svorky tovarniho akumulatoru,bude pravdepodobne treba rozebrat vetsi mnozstvi dilu.
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od trud »

No nimh v toyote mi príde tvrdé.. Pri 90A z 6.5Ah batérie klesá napetie z nominálnu 144V na 116V..a to mi pri 13-14C príde dobré..
Kde je ten stykač v Priuse? Batérie sú v Yarise pod zadným sedadlom.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek