LiFePo4 3,2V 100Ah

Máte k dispozici nabídku na výhodný nákup, ale prodejce tuto výhodnou nabídku poskytuje jen při větším odběru? V tomto tématu je možné se dohodnout ve více lidech a po dohodě více zájemců provést hromadný nákup.
casper
Příspěvky: 53
Registrován: ned bře 20, 2016 9:40 am
Reputace: 7

Re: LiFePo4 3,2V 100Ah

Příspěvek od casper »

Na stránkách EV Battery je udávána životnost při 80% DOD a zbytkové kapacity 80%. Kdežto 5000 cyklů GWL bude celková životnost, tak by to měl kolega kybos přepočítat.

Životnost u LiFePO4 je omezena jen grafitovou anodou, na které se vytváří SEI vrstva, která má za následek ztrátu životnosti. Tudíž vesměs všechny LiFePO4 mají od všech výrobců velice podobnou životnost. Holt z grafitu už nic lepšího nevymáčknete.

Zlom nastává, když se místo grafitu na anodě použije titanát a na katodě zůstane LiFePO4 (baterie LTO), sice se sníží potenciál z 3,3V jen na 2,4V, ale přestane se vytvářet SEI vrstva a potom je životnost někde jinde, bohužel i cena protože je tam stejné množství surovin a jen místo levného grafitu tam přibude drahý titanát.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2699
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Reputace: 490
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: LiFePo4 3,2V 100Ah

Příspěvek od kybos »

casper píše:Na stránkách EV Battery je udávána životnost při 80% DOD a zbytkové kapacity 80%. Kdežto 5000 cyklů GWL bude celková životnost, tak by to měl kolega kybos přepočítat.
Na stránkách GWL http://gwl-power.tumblr.com/post/179845 ... tics-based doslova uvádějí:"The cycle life is 5000 cycles at 80% capacity level". Přeložil jsem si to tak, že se jedná o životnost 5000 cyklů do poklesu kapacity akumulátoru na 80% její jmenovité hodnoty. Buď jsem tedy udělal chybu při překladu, nebo potřebuji poučit o tom, co je to celková životnost, abych to mohl přepočítat. Jinak se mi zdají (možná z neznalosti) tyto počty cyklů GWL a EV Battery vhodné ke srovnání. Prostě se spočítá počet cyklů dokud kapacita akumulátoru neklesne pod 80% jmenovité hodnoty.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
kyocera
Příspěvky: 1197
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputace: 275

Re: LiFePo4 3,2V 100Ah

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
už se to tu probíralo dříve , že existuje vždy časová životnost aku a životnost daná počtem cyklů do poklesu 80%.
A je zapotřebí využít počet cyklů během časové životnosti aku.
Z více zdrojů je potvrzené a casper je jedním znich , když mně osobně na Ampéru 2018 sám od sebe řekl, že časová životnost LIFE je 12 roků, což koresponduje i s vyjádření jiných elektrochemiků pro LIFEPO4.
A myslím si, že casper uvádí velice poctivý údaj LIFE 2100 cyklů.
Je i možné, že čínský výrobce je více optimista a uvádí vyšší počet cyklů 5000 pro své LIFE .
Rozdíl ve vnitřní skladbě aku LIFEPO4 mezi českým výrobce a čínským není žádný.
LTO, které zmiňuje výše i casper , tak LTO má opavdu vysoký
počet cyklů - uvádím praktické zkušenosti lidí, kteří je osazují do vozidel je až 20 000 cyklů do poklesu na 80% kapacity
při reálné časové životnosti 7 až 8 roků. Poměrně nízká časová životnost je dána vysokými nabijecími a vybijecími
proudy LTO a pokud by nabijecí a vybijecí proudy nebyly násobky C i tak elektrochemici uvádí časovou životnost LTO
10 až 12 roků. Na časovou životnost všech elektrochemických aku má vliv chemie uvnitř a každý elektrochemický článek který byl vyrobený kromě nabijení a vybijení, což je užitečný cyklus , vždy každý elektrochemický článek také intenzivně pracuje na své smrti na svém rozkladu a zániku , což pozorujeme jako zvyšováním vnitřního odporu a postupné snižování kapacity.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2699
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Reputace: 490
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: LiFePo4 3,2V 100Ah

Příspěvek od kybos »

Dokážu si ale představit, že na časovou životnost, počet cyklů a tedy i kvalitu akumulátoru má vliv i čistota a množství použitých chemických látek, kvalita separátorů, technologická kázeň a podmínky výroby a další skutečnosti kromě chemického principu článku. Nelze tedy potom tvrdit, že pokud má článek určitý chemický princip, pak vydrží daný počet cyklů nebo určitý počet roků provozu. Pokud se nebudou články vyrábět v čistém prostředí a z materiálů, které mají čistotu odpovídající požadovaným technologickým postupům, pak mohou být takto "na koleně" vyrobeny akumulátory na stejném chemickém principu s diametrálně odlišnými užitnými hodnotami. A že není problém vyrobit článek, který má životnost jen několik jednotek cyklů, jsem se u některých čínských dodavatelů článků s technologií LiIon již přesvědčil.
Na druhou stranu mám také zkušenosti s články NiCd od firmy SAFT ve spínacích hodinách, které asi byly vyrobeny velice kvalitně, jelikož i po třiceti letech provozu ještě obstojně fungují aniž by byla porušena hermetičnost článku, při čemž jejich české napodobeniny ze stejné doby již dávno vytekly.
SAFT a jeho česká kopie
SAFT a jeho česká kopie
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
kyocera
Příspěvky: 1197
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputace: 275

Re: LiFePo4 3,2V 100Ah

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
to všechno je pravda, ale je nutno přijmout fakt, že i když se vybírají mat. které jsou vůči elektrolytu
odolné, neplatí tato odolnost navěky. Proto výrobce uvede i časovou životnost a v praxi nějaký aku
časovou životnost i překoná. Také je nutné přihlížet k podmínkám provozu aku.
A dříve nebo později elektrolyt uvnitř vykoná dílo zkázy.
A protože se jedná o elektrochemické články, vždy tam musí nějaký elektrolyt být.
A údaj o časové životnosti nemusíte vnímat negativně ve smyslu, že za 12 roků bude aku po smrti.
Spíše bych tento údaj vnímal pozitivně v tom smyslu, že po dobu 12 roků mám klid a článek určitě
minimálně 12 roků vydrží a možná i víc. To je pozitivní náhled k vnímání časové životnosti aku.
Negativní vnímání časové životnosti je takové, když ironicky píšete moje aku co jsou po smrti ještě
ještě nějaký výkon dávají.
Laboratorní výzkumy z poslední doby ukazují, že jediný takříkajíc věčný akumulátor by byl takový, který
by obsahoval elektrody jako nanovlákna ze zlata. K praktické výrobě takových věčných aku nikdy nedojde.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek