Použité li-ion z elektromobilů II

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 969
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Reputace: 212

Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od Mikel »

Na četné žádosti uživatele kyocera, jsem založil toto nové vlákno, at kyocera již neobtěžujeme.
Součaně doufám, ze kyocera jelikož se již nechce k tématu vyjadřovat, se také další debaty již nebude účastnit :)
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
Mikel
Schválený prodejce
Příspěvky: 969
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Reputace: 212

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od Mikel »

Nissan začíná v Japonsku s prodejem recyklovaných baterií
http://www.hybrid.cz/nissan-zacina-v-ja ... ch-baterii
Pohodlný nákup značkových baterií a příslušenství na https://mivvy.mypower.cz/
FRSO
Příspěvky: 2254
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Reputace: 136
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od FRSO »

Tak pokud musím starou baterii vrátit a za starší repasovanou zaplatit ještě polovinu ceny nové, tak to logiku moc nemá, aspoň pro mě ne, to si radší zaplatím novou a mám větší jistotu a záruku na ni.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 6.3.2024 8115kWh
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od volente »

Já pamatuji ještě doby kdy se olověné aku běžně repasovaly. Do starého obalu se vložily nové články a bylo to taky asi za polovinu ceny a se zárukou. Proč by to nešlo u lithia?
A aspoň se neválely použité autobaterie na každém kroku.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
FRSO
Příspěvky: 2254
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Reputace: 136
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od FRSO »

volente píše:Já pamatuji ještě doby kdy se olověné aku běžně repasovaly. Do starého obalu se vložily nové články a bylo to taky asi za polovinu ceny a se zárukou. Proč by to nešlo u lithia?
A aspoň se neválely použité autobaterie na každém kroku.
To jo, taky jsem tak opravoval PB aku v JZD, běžně odlíval nové kontakty co se upálily při špatném dotažení svorky na traktorech a fungovalo to v pohodě, to ale v té době byli ty články PB více kvalitní jak dnes, tak se to běžně dělalo, trochu olova a asfaltu a bylo to za chvilku hotové.Teď už jsou aku v plastových kastlech, tak se to už moc nedá a články nemají takovou životnost. U lithia to taky jde a jednodušeji, ale jak jsem psal místo opraveného za 1/2 ceny, tak já radši osobně do auta nový.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 6.3.2024 8115kWh
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od volente »

Vezmeme v potaz konstrukci LiFe žluťásků. Tenkou pilkou odřízneme víko a vytáhneme sestavu starého článku, to jsem dělal, protože v nich mám vestavěné svoje LiIonky. Kastlík vyčistíš a zasuneš nový článek jako se děje ve výrobě. napustíš elektrolyt a kastlík znovu zavaříš stejně jako ve výrobě. Baterie bude nižší o prořez materiálu t.j. do 1mm. Máš novou baterii ve starém obalu se starými kontakty. Když bude za polovinu ceny se zárukou a nebudeš hledět na kosmetiku tak je to super. Dá se to bouchat na původní výrobní lince kde upravíš pouze pár parametrů.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Janma
Příspěvky: 311
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Reputace: 11
Bydliště: Znojmo

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od Janma »

Zdravím.
Koupil jsem použité baterie s el.auta.
Potřebuji poradit jak na jednotlivé přívody k článkům připojit kontakty k balancéru. Spoj je ve tvaru "U" - je to poniklovana měď, z boku jsou přivařeny vývody k článkům . Ke každému "U" potřebuji připojit tak 1-1,5 mm drát.
Dik.
2018-03-27 17.35.46.jpg
2018-03-27 17.35.24.jpg
Naposledy upravil(a) Janma dne úte bře 27, 2018 5:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od volente »

Fotka by pomohla.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od volente »

To je tříčlánek se silovými vývody jen na posledních pólech?
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Janma
Příspěvky: 311
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Reputace: 11
Bydliště: Znojmo

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od Janma »

Ještě jedna.
2018-03-27 17.59.51.jpg
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
Janma
Příspěvky: 311
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Reputace: 11
Bydliště: Znojmo

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od Janma »

Je to 12s3p.
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od volente »

Asi bych to normálně naletoval nějakou výkonnější páječkou. Pájecí kapalina na nikl je běžně v prodeji.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od trud »

To je Chevrolet Volt ?
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
martin2190
Příspěvky: 314
Registrován: pon čer 20, 2016 1:56 pm
Reputace: 18

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od martin2190 »

sou tam konektory na kterejch je to vyvedeny
FVE 4,9KWp kostal piko 5,5 , MVE 17KW , elektroauto ELTRA
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od trud »

Diskusia začala o životnosti li- baterii....vraj..10-12 rokov.
Prekopírujem sem dáke údaje od užívateľov ak sa neurazia.
ota :

CALB 180Ah r.v. 2008 - kapacita 184Ah - nepoužitý
CALB 100Ah 2008 - kapacita 96Ah - použitý
Pihsiang 48Ah 2006 - kapacita 47Ah - nepoužitý
Noname, prototyp 2004-6 podle váhy 4kg je to 100Ah, skutečná kapacita 104Ah, - uloženka nepoužitý
Thundersky 200Ah 2007 kapacita 201Ah - používaný
Thundersky 200Ah 2009 kapacita 221Ah - nepoužitý uloženka

trud:

Dve li-on 18650 z leta 2009. Prvých cca 7 rokov žili vo firme vo veľkom ručnom scanery čiarových kódov.. Má to asi 4 palcový display.. Za deň sa to nabilo plná / prázdna cca 3*..sme nepretržitá prevádzka aj vikendy. Potom to už nevydržalo cez zmenu tak skončili v odpade.. Rozobral som myslím 3 alebo 4... Su v tom scanery po dve.. A vždy bola jedna mŕtva.. To isté ako notebooky.. Zlá elektronika k baterii. Tie dobré som zobral domov a používam v uvedenom svietidle... Vonku.. Zima./Leto.. Pôvodne to boli 2800mAh..tak ich práve nabijam a pôjdu na test. Maju za sebou 9 rokov zlého zaobchádzania... Sám som zvedavý...
Tak tie 9 ročne týrané 18650 majú kapacitu 1935mAh a 1974mAh. Prúd som ťahal 1A. Verím že keby sa o tu baterku starali, nenabijala na 4.2 a nevybijala pod 3.3 tak ma ešte dnes 2300-2500mAh.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Janma
Příspěvky: 311
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Reputace: 11
Bydliště: Znojmo

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od Janma »

Ano "Trud".
Už to kouskují na 48V baterie. Sehnat balancer bylo trošku složitější,ale už se vyrábí. ..
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
Janma
Příspěvky: 311
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Reputace: 11
Bydliště: Znojmo

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od Janma »

V servisním konektoru jsou slabé drátky. Poteče tudy 5A, potřebuji tak 1 mm2.
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od trud »

Janma píše:Ano "Trud".
Už to kouskují na 48V baterie. Sehnat balancer bylo trošku složitější,ale už se vyrábí. ..
Videl som ju asi u CARLA v Holandsku, alebo maš iny zdroj ? :-)..
Z chevy volt by mala byt ok..ona ma myslim kapacitu 16kWh a nabíja sa len 10kWh. Tak by mala byť ok. Ja by som ju skúsil bez balancárov a až podla toho ako by sa správala by som pridal balancer. Nepoužívať 0-100% ale povedzme 10-80% a bude dlho slúžiť.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Janma
Příspěvky: 311
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Reputace: 11
Bydliště: Znojmo

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od Janma »

Zdroj stejný. Chtěl jsem co nejlevnější bateriji.
Bohužel Otova byla dražší než z Oplu Ampera.
Planují vybíjení na 3,5V a nabíjet na max 4,1 tak aby pak bylo napětí na 4,06V.
Měřeno cell logem max.rozdíl v jednotlivých článcích je 0,015V. Což je asi dobrý!
Naposledy upravil(a) Janma dne úte bře 27, 2018 6:27 pm, celkem upraveno 1 x.
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Použité li-ion z elektromobilů II

Příspěvek od volente »

Bez balancérů jsem pro. Sám žádné nepoužívám. Pokud na nich trváš tak bych se nebál toho naletování. Ale pokazí to vzhled :o
Rozdíl mezi články je skvostný, neřešil bych.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek