Druhý život batérií z elektromobilu.

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od ota »

Na fyzické nepodnikající osoby se tato povinnost nevztahuje. Na bazaru si můžeme mezi sebou prodávat co chceme.
Pokud někdo koupí jako soukromá osoba baterku, může jí jako soukromá osoba také prodat. To tento zákon neřeší. Navíc se nejedná o dovoz. Ten zákon je kvůli tomu aby stát věděl kolik baterií se dovezlo a kolik se jich recyklovalo.

Pokud ale někdo koupí na firmu baterii např na ebay.com, hobbyking.com atp. např.proto aby ušetřil DPH, dal si cenu baterky do nákladů firmy, potom už se na něj uvedené povinnosti vztahují.

Ale mnoho subjektů tyto povinnosti ignoruje a nic se neděje. Například v práci jsem dlouho nebyl schopen přesvědčit nejvyšší management aby se do systému zaregistroval, protože při dovozu jakékoli přenosné baterie se musí platit pár haléřů poplatek do kolektivního systému. Za článek li ion do 50g, tedy např. 18650 je poplatek 0,16Kč.

Jsem pro jistotu registrovaný a podávám hlášení. Nestojí to nic a sankce jsou vysoké.
Baterie co jsem rozprodával jsem koupil v CZ, nikoli v zahraničí.

Ale největší problém je dovoz baterií bez označení ADR. Nikdo si neumí představit jak bezohledně se občas chovají skladníci v distribučních skladech. V práci jsem viděl bednu s bateriemi, kterou skladník propíchnul vidlemi vysokozdvižného vozíku a ta začala okamžitě doutnat. Hasiči při zásahu shání dokumentaci a když zjistí že bedna na které je napsáno pouze KŘEHKÉ obsahuje zboží kategorie nebezpečný materiál a nemají k dispozici Bezpečnostní list a Deklaraci nebezpečných materiálů, je to problém.
Do první mimořádné události se nic neděje. Upřímně přeji všem aby se jich tyto záležitosti nikdy netýkaly.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2176
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 96
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od gupa »

Zkoumal jsem to, tak pokud budete jako firma převážet na kole nebo za kolem baterii coby plnění svého obchodního skladu, na území EU, tak nejste motorové vozidlo čímž se na vás nevztahuje nic co je povinné ohledně přepravy. To platí i pro elektrokolo považované od roku 1947 za jízní kolo. Takže kurýři na byciklech po městě nato mohou kašlat na nějaké značení na přepravce.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Reputace: 116

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od střídač_N »

gupa píše:Zkoumal jsem to...
Není podstatné čím vozíte, ale že vozíte. Ono i na tom vuzku za kolem mohu vést dost baterek a při nehodě a případné následné likvidaci, bude problém s baterkou, nikoli s kolem.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od ota »

Já jsem se domníval že ADR se týká Nákladní přepravy. Tedy pokud si vezete baterku z i4wifi domů ve Fabii, ADR se vás netýká.
Pokud si baterku z i4wifi necháte dovézt PPLkou už se toho nákladu ADR týká.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Reputace: 116

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od střídač_N »

ota píše:Já jsem se domníval že ADR se týká Nákladní přepravy. .......
Evropská dohoda o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR z Accord Dangereuses Route) ukládá podmínky přepravy nebezpečného nákladu.

Stanovuje a třídí nebezpečné látky a předměty podle jejich nebezpečných vlastností, stanovuje podmínky pro jejich přepravu, balení a značení a předepisuje používání a vyplňování stanovených průvodních dokladů. Stanovuje požadavky na zabalení kusu, zápisy do přepravních dokladů, dopravní prostředky včetně technických požadavků na vozidlo podle jednotlivých tříd a dále ustanovuje další pravidla jako omezení množství přepravovaných věcí, dozor nad nimi, způsob stání a parkování v noci atd.

Abych si nevymýšlel, použil jsem citace z WIKI
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od trud »

zajo píše:
trud píše:Ponúkal mi celu 16kWh z Opel Ampera za 1500eciek.. V cene 100/kWh sa dajú kúpiť burane elektromobily.. NAPR. ZOE 22kWh za 1900eur..
Koupit Rencek ZOE za 1900E jde, ale bez baterek, ty jsou pořád v majetku fa. Renault a majitel ZOE platí měsičně poplatek - "pujčovné".
Nie, toto ZOE bolo aj z baterkami.. A videl som aj BMWI3 za 3900 s tou 33kWh baterkou ci aká je v tom vecsom
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od trud »

:-) preboha.. Dosť s tými predpismy.. Mal som zato ze toto fórum je aj o určitom odpore k inštitúciám. Su tu podtemy ako bitcoin.. Citujú sa tu nezmyselné zákony a zrazu ma budu trápiť dáke prepravné podmienky batérií..ved neboli v papierovej krabici.. Ale v kvalitnom drevenom boxe.. Musel by tu bednu fakt prehodnut vydlou na káre aby ich poškodil.
:-) skončime diskusiu o ničom... A použime zdravý rozum.. Batérie namiesto zničenia budú v mojej garáži a uskladnenim "slnka".. Ušetria ďalšie znecistujuce látky vypustené do ovzdušia pri výrobe elektriny.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
kyocera
Příspěvky: 1197
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputace: 275

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od kyocera »

Zdravím
Pro trud: Je dobře, že to Ota vysvětlil jak je to s fyzickými osobami. Žádný z nás nezná všechny
přepisy a vždy je lepší mít informace, než být nakonec něčím zaskočený z neznalosti.
A musíme brát vážně i informaci, že aku byly zařazené jako nebezpečný odpad.
A nikdo z nás nezná všechny předpisy co je s tím spojené.
Pro nás tedy obyčejné uživatele s tím, že občas v čr koupíme nebo prodáme
nějaký aku zatím nehrozí žádné sankce a neplynou žádné povinnosti.
Díky Oto za vysvětlení těchto věcí ohledně aku.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od vlkazajac »

Keď som kúpil prvé gelovky, tak som si myslel, že to nebolo až tak nevýhodné.... Až do chvíle, keď som preberal dobierku a cena za transport bola dosť mastná, už dnes neviem, koľko. On totiž ten kšeft bol aj v tom, že si hojili rany práve na tom predraženom transporte firmou oprávnenou. A boli to dve prasprosté, prajednoduché gelovky á 65 Ah. Tak dajte aj na to pozor pri nakupovaní.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Janma
Příspěvky: 311
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Reputace: 11
Bydliště: Znojmo

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od Janma »

Trud- Budeš používat nějaké balance ty? Nebo BMS k bateriím? Ani Cell log není asi žádný, na tohle napětí.
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek