Druhý život batérií z elektromobilu.

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od trud »

Vďaka príspevku užívateľa Mike som sa dozvedel o Carlovy Hassinkovi z Holandska ktorý rozobera batérie s elektromobilov (Inak ak dakto chce ma aj kompletné batérie v cene aj 100/kWh.) Dlho som sa nerozmýšľal a dnes príšli dve drevené krabice a v nich 32 ks 40Ah blokov. Keď to rozoberiem tak otestujem kapacitu a výsledky zverejním :-). 1kWh staka +/- 185 eur. Je zo batéria z Mitsubishi Outlander.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od trud »

Dake prvotne foto :-)
Přílohy
IMG_20180228_112132.jpg
IMG_20180228_112432.jpg
IMG_20180228_113559.jpg
IMG_20180228_113652.jpg
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Reputace: 116

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od střídač_N »

trud píše:Vďaka príspevku.........
No, tak batéria z Mitsubishi Outlander už je, tak jen doplnit toho Outlandera a je to v poho.
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1132
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Reputace: 74
Bydliště: Severní Čechy

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od redcrown »

Jaké limitní proudy mají ty články? Resp co to je za články?
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od trud »

Pri nabíjaní 1C a vybíjaní 1C maju udavanu zivotnost 5500 cyklov (Typ LEV50, toto su LEV40)..limitné prúdy sú vyššie...ale to je mne v solarnom syteme jedno...U mna to pojde max 0,2C nabíjanie a vybíjanie este menej..taktiež budme nabíjat len na 4V nie na 4,1V ako je datasheet.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od kodl69 »

Co mám zkušenosti s plackama a 18650, tak mezi 4V a 4.1V je celkem dost velká část kapacity, spíš bych to omezil na spodním konci, pod 3.5V už je prakticky konec.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od vlkazajac »

Tak jest. Práve preto by som vsadil na nižšie napätia nabíjania a nepodliezal by som tých 3,5 - 3,4 V. Radšej nech sem-tam prepne na DS alebo na olovo alebo na iné lítium.
Je to ťažšie na vyregulovanie systému, ale ako parameter č. 1 by som stále držal životnosť, keď už je s tým toľko práce.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od trud »

Práve horne napätie skracuje životnosť.. A dole končím na 3.45V...pozri si napätie aj tu na eshope predávaných uložisk založených na 18650.. Vždy končia nižšie.To je fakt ktorý sa sa dohladat aj na internete.. Vždy obmedziť hornú hranicu.Dakde som tu aj uvádzal kapacity pri nabiti 18650 na 4.2-4.1-4V pri 4V je to myslím okolo 20% menej kapacity.. Ale životnosť nasobne lepsia pod 3.45V sa v batérii nachádza +/- 5% kapacity.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od trud »

Konecne som si cez vikend našiel čas to poskladat a pripojit k mojmu systému...takže dáke foto na ochutnávku :-).
Přílohy
Začiatok práce .
Začiatok práce .
Batéria je pripravená.
Batéria je pripravená.
Všetko pripojené.
Všetko pripojené.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od trud »

Jedna vetva (č6 - 60ks 18650) mojej prvej batérie (420*18650) sa mi stále trocha rozchádzala od ostatných napätím. Pripájanie novej batérie (14*40Ah - mitsubishi outlander) my umožnilo vybrat ten šiesty článok a skontrolovať prečo sa odchyluje.
Vysvetlenie bolo jednoduché...práca chvatná malo platná :-)....amatérska chyba..
Obrázok všetko vysvetlí.
Přílohy
Čo chýba na pripojení stredného zberača :-)
Čo chýba na pripojení stredného zberača :-)
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
peater
Příspěvky: 249
Registrován: pát bře 20, 2015 9:25 pm
Reputace: 14

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od peater »

trud píše:Jedna vetva (č6 - 60ks 18650) mojej prvej batérie (420*18650) sa mi stále trocha rozchádzala od ostatných napätím. Pripájanie novej batérie (14*40Ah - mitsubishi outlander) my umožnilo vybrat ten šiesty článok a skontrolovať prečo sa odchyluje.
Vysvetlenie bolo jednoduché...práca chvatná malo platná :-)....amatérska chyba..
Obrázok všetko vysvetlí.

Cín :D :oops:
9000Wp, 48v, 2x Pip-5048 MK paralelně, Li-ion 470Ah, ICC monitoring, GreenBonO vytěžovač
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=50768
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od trud »

Test kapacity článku 40Ah (3V-4,1V) z ojazdeného mitsubishi outlander...trvalo mi to trochu dlhšie nakolko mam len modelársku nabíjačku kde sa dá nastavit 4,1V. Takže tu sú výsledky.
Po 1 hod.... 4,06V - 2130mAh
2......... 4,04V - 4091mAh
3......... 4,03V - 6089mAh
4......... 4,01V - 8059mAh
5......... 3,99V - 10200mAh
6......... 3,96V - 12040mAh
7......... 3,92V - 14050mAh
8......... 3,90V - 16050mAh
potom som šiel spať a zapísal som až
18........ 3,47V - 36090mAh
18,5 .... 3,33V - 37100mAh
Test ukončený po cca 19 hod ... 3V -- 38,08 Ah.
Záťaž bola 2A.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Janma
Příspěvky: 311
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Reputace: 11
Bydliště: Znojmo

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od Janma »

attachment.jpg
Našel jsem údaje k te 50 Ah.
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
Janma
Příspěvky: 311
Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
Reputace: 11
Bydliště: Znojmo

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od Janma »

Můžu se zeptat na ten panel se zobrazenim napětí článku? To je samo výroba nebo se to dá někde koupit. Stejně tak ta svorkovnice- kde ji mají?
Dík.
Schneider XW+ 6048, 2,5 kWp panelů.
brumlaj
Příspěvky: 2467
Registrován: ned kvě 12, 2013 2:24 pm
Reputace: 258

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od brumlaj »

Janma píše:....Našel jsem údaje k te 50 Ah.
No jo, ale kde ji ne mnoho jetou sehnat? Přecijen nastane doba, kdy nejslabší bude vhodné vyměnit.
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od trud »

Janma píše:Můžu se zeptat na ten panel se zobrazenim napětí článku? To je samo výroba nebo se to dá někde koupit. Stejně tak ta svorkovnice- kde ji mají?
Dík.
Kúsok plastovej tabule vyrezane otvory planzetakom, a dnu voltmetre z číny.. za pár centov.. Ja to mam v garáži... Švagor v obývačke a ten to ma pekne učesane :-)

Podotýkam aj ja, aj švagor ideme bez balancerov...ked sa to začne rozchadzat tak to zrovnam...
Přílohy
received_1875977565769599.jpeg
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
dub042
Příspěvky: 272
Registrován: pát kvě 09, 2014 8:11 pm
Reputace: 14

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od dub042 »

mám něco podobnýho,taky z Ali
Přílohy
20180305_200128.jpg
Uživatelský avatar
redcrown
Příspěvky: 1132
Registrován: pát říj 12, 2012 8:15 pm
Reputace: 74
Bydliště: Severní Čechy

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od redcrown »

Čím to je, že ten článek má na li-ion technologii tolik cyklu? U této technologie to přeci není běžně, ne?
V provozu: poloostrov 19kWp, 4x XTM4000-48, 4xVT80, 18kWh LFP 14S10P + Batrium
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od trud »

Nižšie napätie a trošku alchýmie v zloženi :-) ale aj články 18650.. Co majú životnosť 350-500 cyklov.. Pri nabíjaní na 4.2V majú pri nabiti na 4V životnost násobne lepšiu...
Mna skôr zaráža že z článkov 94Ah..co maju max nabíjací prúd 0.5C..zlozia batériu do bmwi3 co nabijaju kľudne 1.5-2C...áno...chladia ju.. Ale aj tak to asi životnosti neprospieva.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Druhý život batérií z elektromobilu.

Příspěvek od marko250 »

U Tesly je to tím,že je větší a nepoužívá se na 100% jen 80%.Určitě se i limituje proud a pak není jednotlivý váleček tak napínán.

To nepájení je vtipné :mrgreen: :mrgreen: :yes:
Naposledy upravil(a) marko250 dne pon bře 05, 2018 9:37 pm, celkem upraveno 1 x.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek