E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od jahodovák »

Ekolo sice vlastním ale toto se na něm nevyskytuje,s ničím takovým jsem se nesetkal a to jsem dost hledal,než jsem si ho předělal aby mi vyhovovalo
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: E-kolo

Příspěvek od marko250 »

Tak omezovač přípomoci je na každém továrním kole(25km/h),většina je na systému snímání otáček kola.A všechny Speedboxy jsou zase na principu klamání této frekvence.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od jahodovák »

Tak to máš pravdu ,ale já mám snímání z halových sond motoru a na analistu jde nastavit cokoliv potřebuji,takže toto není potřeba.Mohu nastavit mod legální a ještě i další mody podle potřeby,které se přepínají pokud je třeba a nejedeš po veřejných komunikacích.Přepnutí se provádí třeba i za jízdy obyčejným přepínačem,který může být i skryt
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: E-kolo

Příspěvek od marko250 »

Tak mám doma první dopravní prostředek na "elektriku" :-) ,ten snímač jsem přesunul na kliky,místo kola a tím se nesejme reálná rychlost,samozřejmě ani km,ale omezení rychlosti je tím pádem skoro pryč(leda bych šlapal velmi vysokou frekvencí).Baterka je 36V/504Wh a nabíječka 4A,celkem to trvá do plna.Tři režimy Eco/Trail/Boost+Walk(vedení kola,tahá kolo).
IMG_20180217_085914.jpg


Jsem zvědav co to ujede a vyjede s přípomocí,jsem sjezdař a tlačit to na vrcholy už mě nebavilo,hlavně co budou dělat baterky.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od jahodovák »

Pokud tomu trochu pomůžeš,budeš určitě spokojený,vyjede to určitě mnohem víc než než pomoci,jen si budeš muset trošku zvyknout na to,že motor nesmí vypadnout ze synchronizace,to potom motor moc netáhne a zbytečně se hřeje.Jinak pokud využiješ správně pomoc motoru určitě budeš spokojený.Baterie vydrží hodně a pokud použiješ poznatky tady z fora,vydrží hodně dlouho.Pokud jsem se tak díval na různé návody k elektrokolům,mnohdy jsou tam v návodu na zacházení s bateriemi stále opisován způsob zacházení vhodný pro nicd a ne pro lion.
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: E-kolo

Příspěvek od marko250 »

Tak ošizení senzoru rychlosti nelze provést dlouhodobě(jen 15-20min) jeho přemístěním.V továrně na takovou úpravu zareagovali a soft systému porovnává impulzy a zátěž krouťáku motoru spolu a vyhodnotí nereálný posun.Na displeji Shimano Steps E8000 vyskočí Error E014(senzor mimo limit,navštivte servis) a zablokuje pohon kola.Paráda, bylo to 8km od domu ,v kopcovitém terénu-hehe.Naštěstí jde závada vyřešit zpětnou origo polohou senzoru a asi tříminutovým šlapáním se zaplým errorem,kdy se zpětně načte a spustí zase pohon.Už vidím ty tučné šeky servisu za odblokování jednotky(touto metodou),reset není možný přez zablokování displeje errorem.A není to jen u Shimana,to samé Bros a Bosch,řeší to speedboxy s chipama,které to ošálí ve správných poměrech elektronicky.Jinak baterka drží bez úbytku čárky i po 35km v režimu Trail/Boost(někdy do krpálu).
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od jahodovák »

Těhto srandiček jsem ušetřen,protože jsem vyměnil motor a řídící jednotku za jinou a ta jde nastavit tak jak potřebuji já.Ted mám sestavenou novou baterii,takže čekám na jaro,nějak se mi nechce v tomto počasí jezdit.Uvidíme co se bude dít 30 ah a 48 voltů už by něco mělo vydržet.Pravda,pokud povolím režim mimo silnici,už to žere trochu víc ale se starou baterí mi to ukazovalo něco kolem 5ah na 10 kilometrů
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
kodl69
Příspěvky: 7377
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od kodl69 »

Tak to já mám ty spotřeby *batt* i větší, 13s 20Ah mi vydá odhadem na 900m převýšení na celkem 20km ale vy na těch kolech asi šlapete, nebo jak je to jinak možný? :P
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
beethowen
Příspěvky: 872
Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
Reputace: 153
Bydliště: Brno-venkov

Re: E-kolo

Příspěvek od beethowen »

kodl69 píše:Tak to já mám ty spotřeby *batt* i větší, 13s 20Ah mi vydá odhadem na 900m převýšení na celkem 20km ale vy na těch kolech asi šlapete, nebo jak je to jinak možný? :P
Ahoj,
Taky mě to tak nějak vychází. Kdybych šlapal, asi bude více :P
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: E-kolo

Příspěvek od marko250 »

To jsou pohony s příšlapem,né plyn a vést se :-) .
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od jahodovák »

marko250 píše:To jsou pohony s příšlapem,né plyn a vést se :-) .
Tak,tak,ale ono se někdy nechce..zprovoznil jsem u toho rekuperaci a analist mi ukazoval že zpět jsem získal 17 procent.Zkoušel jsem dobíjení při jízdě z mirného kopečka a se šlapaním a bylo to docela znát dalo se pak ujet o mnoho dál a ani to moc nebrzdilo...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Příspěvek od rottenkiwi »

Ako riešite situáciu, defekt na zadnom kolese, na ktorom je el. motor,
ak je noc a ste 10 km od domu ?
Máte všetky klúče so sebou + 2 x dušu + hustilku alebo bombičky ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
vla
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputace: 124
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: E-kolo

Příspěvek od vla »

A jaký je tam problém, já bych to opravil, můj kamarád by mě zavolal, abych pro něj přijel. To máme dva způsoby a nějak moc víc mi jich nenapadá. Ještě existuje sprej s lepicí hmotou, kterou se to může dle návodu nahustit, ale to to dřív spravím.
Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Příspěvek od rottenkiwi »

No problém je to zadné koleso, v tej tme a prípadne chlade, dať dole a naspať.
Doma pri osvetlení + množstvo kľúčov je to dosť roboty. Potom nájsť tú dieru,
a zalepiť. Ak nemám hustilku, tak je to potme prakticky nemožné.

Treba rozpojiť prívod napatia a znova to tam dať tak, aby to nechytilo do špíc.
Treba uvoľniť kryt, imbusom + 2 malé skrutky + 4 malé podložky, to keď v tme
niekde spadne, tak to nenájdem.

Potom pomerne veľkou silou povoliť matky na kolese, bez potrebnej páky to s kľúčom neurobím.
Ďalej sú tam 4 male podložky, ktoré treba presne otočiť, inak sa koleso nepodarí nasadiť,
to sa tiež dá len pri svetle.

Preto ma zaujíma, ako to riešite.

Ešte predné koleso a výmenu duše + bombička, to by ešte šlo.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
lemra79
Příspěvky: 442
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Reputace: 49
Lokalita: Usteckoorlicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8800
Kapacita baterie [kWh]: 10?
Bydliště: Usteckoorlicko

Re: E-kolo

Příspěvek od lemra79 »

napsal bych na kolo sos a do trech dnu si me nekdo vsimne, vyzkouseno, funguje to i v zahranici.
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR,
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 8,865 kWp, 460 m.n.m.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Příspěvek od rottenkiwi »

No ono je problém v noci získať najme jedlo a vodu, na 1 hod na biku stačí malé množstvo,
ale v noci sú benzinky zatvorené, obchody tiež, a taká 2 až 3 hod cesta domov može byť
život ohrozujúca, najma ak je to v oblasti, kde nie je mobilný signál.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
jahodovák
Příspěvky: 1913
Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
Reputace: 216
Lokalita: podhůří Orlických hor
Výkon panelů [Wp]: 7500
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od jahodovák »

náhradní duši a tech pár klíčů vozím sebou,pumpičku též,nevidím v tom problém,ale defekt jsem už dlouho neměl,od posledního mám najeto 1800 kiláčků.a u ekola mi tech pár deka navíc nedělá problém....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
vla
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputace: 124
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: E-kolo

Příspěvek od vla »

To jako chceš říct, že do půlnoci vyžereš ledničku a musíš hned vyrazit pro nové zásoby, jinak bys do rána nepřežil? :lol: :lol: :lol: .
Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2485
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Reputace: 180
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: E-kolo

Příspěvek od NOPARasito »

rottenkiwi píše:No problém je to zadné koleso, v tej tme a prípadne chlade, dať dole a naspať.
Doma pri osvetlení + množstvo kľúčov je to dosť roboty. Potom nájsť tú dieru,
a zalepiť. Ak nemám hustilku, tak je to potme prakticky nemožné.

Treba rozpojiť prívod napatia a znova to tam dať tak, aby to nechytilo do špíc.
Treba uvoľniť kryt, imbusom + 2 malé skrutky + 4 malé podložky, to keď v tme
niekde spadne, tak to nenájdem.

Potom pomerne veľkou silou povoliť matky na kolese, bez potrebnej páky to s kľúčom neurobím.
Ďalej sú tam 4 male podložky, ktoré treba presne otočiť, inak sa koleso nepodarí nasadiť,
to sa tiež dá len pri svetle.

Preto ma zaujíma, ako to riešite.

Ešte predné koleso a výmenu duše + bombička, to by ešte šlo.
Jakou pneumatiku mas ? 26/27,5/29????
https://www.mitasbiketyres.com/cz/gaadi ... 2-10-dv40/
Mam e-kolo jiz delsi chvili a toto by ti mohlo pomoci. Doporucuju aspon zalamovak sebou vozit na prerezani stare.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Příspěvek od rottenkiwi »

No mam Meridu cesťák, tam sú 26" a tam koleso aj dušu vymením za pár sekúnd.
Ale tam fúkam na 7 až 11 atmosfér.

Ale na ebiku mám 27.5 x 2.25, a tam fúkam len na 3 at.
No defekt som nemal už ani nepamatám.

Ale včera som chytil 2 klince, to sa mi ešte nestalo a keby predné,
ale zadné.

Teraz som išiel dole kopcom 58, no a to som si myslel,
že ked tak v tej rýchlosti chytím defekt, tak to asi nedopadne dobre.

Som 7 rokov poriadne netrénoval, kvoli liekom, niekedy večer nebol problém
70 km na cesťáku, teraz urobím 35 km na ebiku a mám dosť.

Neexistuje nejaký mini kompresor na 36 V ?
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek