Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Nezařaditelné
Odpovědět
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvek od mypower.cz »

https://www.ecofuture.cz/clanek/indicka ... rni-panely

To je ale blbost co? :))

Meli to i na FB, napsal jsem jim k tomu nasledujici:

Selska uvaha:

1 vagon, to mame 16 panelu x rekneme 250Wp na panel = 4kWp, tedy 4kW okamziteho vykonu pri spickovem stitkovem vykonu pri kolmem osviceni sluncem (vyjimecny stav). Spise bych pocital s 2kW prumer. V noci nula, za zatazene oblohy tak 200W max 500W z celeho stringu 16ti panelu.

10 vagonu je za slunneho dne tedy prumerem schopno vyrobit cca 20kW energie (vykon potrebny asi jako pro 10 rychlovarnych konvic) pro spotrebice uvnitr techto vagonu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3%ADkon
Příkon el.lokomotivy: 2-6MW

Jestli je prikon lokomotivy 2MW, tedy 2000kW tak je v takovem meritku uplne jedno ze prikon bude pri napajeni vsech 10ti vagonu z lokomotivy 2020kW, tedy lokomotiva 2000kW plus 20kW spotrebice ve vagonech. To se do te technologie nevyplati investovat vzhledem jeji nestabilite (funkce jen za slunecneho dne pripadne naroky na akumulaci) a s prihlednutim k vami uvadenemu levnejsimu tarifu nastavenemu indickou vladou.

Nezlobte se ale tady mi neco znacne nesedi.

Jo jina rec by byla kdyby slo o obrovskou FVE nekde na indicke nevyuzite plose a vyroba z techto FVE by sla do prikrmeni el. site pro napajeni vlaku. Pak je tam za slunecnych dni urcita uspora ale az po pokryti nakladu na takou velkou FVE.

Obvykle se napajeni vagonu resi i tak, ze se na napravu vagonu pripoji alternator, ktery energii vyrabi za jizdy a napajeni je realizovano z akumulace v momente kdy vlak stoji coz je energie na pocasi nezavisla, zavisla jen na jizde vlaku.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2699
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Reputace: 490
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvek od kybos »

Ono je potřeba číst všechny řádky...
Indie píše:Panely za ideálních podmínek dokáží plně pokrýt spotřebu světel, obrazovek i klimatizace vagónů
Nepíše se zde o napájení elektrické lokomotivy solárními panely umístěnými na vagónech.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvek od marko250 »

To neklapne,tam se na rozdíl od Českých drah vlaky využívají. https://1gr.cz/fotky/idnes/11/021/cl6/I ... 320540.jpg
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvek od mypower.cz »

kybos píše:Ono je potřeba číst všechny řádky...
Indie píše:Panely za ideálních podmínek dokáží plně pokrýt spotřebu světel, obrazovek i klimatizace vagónů
Nepíše se zde o napájení elektrické lokomotivy solárními panely umístěnými na vagónech.
Presne tak kybosi, je nutno cist opravdu vsechny radky.
10 vagonu je za slunneho dne tedy prumerem schopno vyrobit cca 20kW energie (vykon potrebny asi jako pro 10 rychlovarnych konvic) pro spotrebice uvnitr techto vagonu.
Vcetne nadpisu:
Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2699
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Reputace: 490
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvek od kybos »

mypower.cz píše: Obvykle se napajeni vagonu resi i tak, ze se na napravu vagonu pripoji alternator, ktery energii vyrabi za jizdy a napajeni je realizovano z akumulace v momente kdy vlak stoji coz je energie na pocasi nezavisla, zavisla jen na jizde vlaku.
Účinnost takového obvykého řešení není příliš vysoká, pokud si uvědomíme, kudy ta energie musí projít, aby skončila ve spotřebičích vagónu. Nehledě k tomu, že když zůstane souprava stát mezi stanicemi, může fungovat klimatizace na solární pohon, což při pohonu z alternátoru není možné. Nemá tedy smysl srovnávat příkon vagónů s příkonem lokomotivy. Spíš jde o srovnání uspořené částky (400 000 Kč) s cenou solárního vybavení vagónů.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvek od mypower.cz »

kybos píše:
mypower.cz píše: Obvykle se napajeni vagonu resi i tak, ze se na napravu vagonu pripoji alternator, ktery energii vyrabi za jizdy a napajeni je realizovano z akumulace v momente kdy vlak stoji coz je energie na pocasi nezavisla, zavisla jen na jizde vlaku.
Účinnost takového obvykého řešení není příliš vysoká, pokud si uvědomíme, kudy ta energie musí projít, aby skončila ve spotřebičích vagónu. Nehledě k tomu, že když zůstane souprava stát mezi stanicemi, může fungovat klimatizace na solární pohon, což při pohonu z alternátoru není možné. Nemá tedy smysl srovnávat příkon vagónů s příkonem lokomotivy. Spíš jde o srovnání uspořené částky (400 000 Kč) s cenou solárního vybavení vagónů.
Ja bych rekl spis ze ty vagony jsou dnes bezne napajeny prave z te elektricke lokomotivy. O alternatorech na napravach jsem kdesi cetl, ale specialista na vlaky nejsem. Prijde mi to ale rozhodne asi lepsi reseni zdroje nez dat na vlak panely. Ac jsme tu vsichni priznivci panelu, take tu vsichni vime jak se panely chovaji v noci a za spatneho pocasi. Altik na naprave s akumulaci funguje bez ohledu na pocasi. Pri zastaveni kdy altik nefakci funguje prave ta akumulace. Tak nejak ma uvaha smerovala spise k tomu, ze pri srovnani spotreby lokomotivy je spotreba vagonu zanedbatelna. V tom clanku se pise ze na to od vlady dostali nejaky levny tarif el.en, tim tuplem se ty naklady na panely a jejich servis a navic nefunkcnost v noci a za spatneho pocasi moc asi nevyplati. Nevim. Ten altik mi prijde jako vyhodnejsi z mnoha hledisek. Nicmene v pripade plne elektricke site zeleznice ani ten. To uz asi spis prave ta lokomotiva jako zdroj i pro vagony.
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2699
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Reputace: 490
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvek od kybos »

Alternátory připojené k nápravě vagónu jsou ještě z doby, kdy se vlaky tahaly párou. V mládí jsem takovými vlaky jezdil do školy.https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_By_%C4%8CSD
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
JiříK
Příspěvky: 1020
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Reputace: 65
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvek od JiříK »

kybos píše:Alternátory připojené k nápravě vagónu jsou ještě z doby, kdy se vlaky tahaly párou. V mládí jsem takovými vlaky jezdil do školy.https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_By_%C4%8CSD
Tak zrovna tento vagon má dynamo. Alternátor byl až na podstatně mladších typech a byl hnán kardanem od dvojkolí, alternátor je umístěn na podvozku, dynamo na rámu vozidla. Alternátor byl až na vagonech tak od půlky sedmdesátých let, tipuji...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
ranxon
Příspěvky: 15
Registrován: stř črc 06, 2016 10:34 pm
Reputace: 0

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvek od ranxon »

Dnešné moderné vagóny už nemajú žiadne dynamá ani alternátory. Kúrenie a všetky el spotrebiče sú napájané centrálne z lokomotívy a to 1kV alebo1,5kV alebo 3kV jednosmerných alebo striedavých ktoré sa vytvárajú práve vlokomotívach. U elektrickej z trolejov a dieselovejz generátora. zálohovanie je z baterii dnes už väčšinou alkalických gelových, samozrejme okrem kúrenia.
kyocera
Příspěvky: 1197
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputace: 275

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvek od kyocera »

Zdravím,
často se stává, že autor článku aby přitáhnul pozornost čtenářů, přežene skutečnost a dodá nadpisem
větší význam tématu než je skutečný obsah článku. To mohl být i tento případ, kdy v samotném článku se píše jen
o spotřebičích ve vagonech napájených z FV panelů.
Ale když česká pobočka firmy Siemens udělí za takový nápad - pohon vlaku z FV panelů cenu, dostávají tyto myšlenky už
určité technické renomé pod křídly firmy Siemens.
Popis na stránkách elektroprůmyslu najdete zde.
http://www.elektroprumysl.cz/alternativ ... tskou-cenu
Koho zajímají skutečné poměry a rozbor všech možných ztrát, než energie z FV panelům doputuje k poháněnému dvojkolí
vlaku a jaké rychlosti takový vlak dosahuje , kolik km ujede , to vše si můžete přečíst a celou původní diplomovou práci najdete zde
http://dspace.upce.cz/bitstream/handle/ ... sequence=1
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Reputace: 116

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvek od střídač_N »

kyocera píše:.....pohon vlaku z FV panelů.....
Svět se obrací k zdrojům energie, potažmo laciné energie jako k budoucím novým ziskům. Tudíž jsou již projekty i na elektrické lodě. Vlak do toho taky zapadá, leč takto zásobovaný vlak odporuje tomu, co přináší zisky. Velkofabriky tu nejsou z nějakého rozmaru, ale jsou efektivnější než manufaktury. Argument nekazivosti obsahu je přímo v rozporu s požadavky na včasnost a předvídatelnost procesů. Aniž bych chtěl zatracovat snahu oné práce, bezesporu je přínosná, leč nemůže najít uplatnění právě z důvodů nepředvídatelnosti. Navíc proč tak složitě, když to jde jednoduše. Fotovoltaická pole kolem trati, zálohovaná plynovými zdroji.

Trošku předběhnu události a ocituji z práce pro 69:

6.1.5 Překlenovací a blokovací diody, vliv stínění

V případě zastínění či poškození článků fotovoltaického panelu by mohl proud ostatních
panelů v řetězci tento panel nenávratně zničit. Z toho důvodu se pouţívají překlenovací diody,
které zastíněné fotovoltaické články přemostí, čímţ však klesne výstupní výkon solárního
zdroje.
Také blokovací dioda zapojená v kaţdé větvi brání - v případě zastínění některého
z panelů ve větvi -poškození panelů ve větvi. Při zastínění má větev nižší napětí než ostatní
větve. Vyrovnávací proud mezi větvemi by mohl zastíněnou větev poškodit. Tomu zabrání
blokovací dioda, která při rozdílu napětí oddělí větev od ostatních větví. V takovém případě
větev nedodává výkon do střídače.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek