nabíjení elektromobilu

Baterie, dobíjení, údržba, zapojení, diskuze i nad jinými způsoby uložení energie
Odpovědět
mopadzi
Příspěvky: 989
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Reputace: 51
Lokalita: Okolí Uherského Brodu
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

nabíjení elektromobilu

Příspěvek od mopadzi »

řešili jste někdo DC nabíjení z 48V systému?
jde to vůbec?
kdo si hraje nezlobí
9xRenesola 240Wp+9x Benq 265Wp, 6xTrina 410Wp, 14x Leapton 450Wp, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%. BMW i3 BEV
josse
Příspěvky: 1142
Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Reputace: 139

Re: nabíjení elektromobilu

Příspěvek od josse »

Přiznám se, začal jsem přemýšlet jak dlouho ještě budu schánět použité 18650 (zanedbatelných 13440 článků, současným tempem asi 13 let :-) ), abych dokázal plně nabít Teslu přes noc. Asi bych to neřešil. Když už bych měl tolik baterek a tolik panelů, že bych si mohl dovolit 2x za týden nabít přes noc Teslu, asi by mě účinnost Axpertů v paralelním režimu tolik netrápila :-) těch 12Axpertů 48kW už by nabíjelo slušně, nebo jiný podobně výkoný měnič.

Pokud bych to chtěl zvyšovat z 48V přímo na DC nabíjení, nastudoval bych EVSE (OpenEV, https://www.openevse.com/), https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772 a pustil se do výroby měniče sám. Nevím že by se do toho někdo pustil, vše veřejné je zatím z AC nebo vyššího DC napětí, i Superchargery jsou dělaný jako moduly AC/DC a spojovaný paralelně.

Podle tohoto (http://www.diyelectriccar.com/forums/sh ... 67890.html) Nabíječ Tesly už funguje od 85V AC to může být 90-110V DC.

Tady prodávají zvyšující měniče z nejmenšího napětí 100V: https://emotorwerks.com/index.php/compo ... er/page/17

Hmm, tak Teslu celou nabíjet nebudeme, nevěřím že na to má někdo panely+baterky. Co nějaké menší auta? vůbec bych se nebál to nabíjet přes normální měnič. Nebo nechat vyrobit na zakázku něco jako na posledním odkazu...
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: nabíjení elektromobilu

Příspěvek od trud »

No neviem aký elektromobil myslíš.. Ale všetky sú napätovo úplne inde 350-500-650-800V..pri DC nabíjaní komunikuje DC nabíjačka s autom a " dohodnú" si dáky nabíjací prúd.. Komplikovane.. Radšej zo 48V spraviť 230V a nabíjať pomaly 2-3.5 kW
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: nabíjení elektromobilu

Příspěvek od ResHacker »

Můj P106 jede na 120V :D Jinak souhlas, lepší 48V natransformovat dostatečně výkonným měničem a pak šup přes nabíječku, účinnost ani nemusí být horší, než jiné řešení (DC-DC apod.)...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek