Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od ResHacker »

Velká gratulace!! Jak jsi nakonec pořešil nabíjení? Neuvažuješ o nějakém tom super-kapacitoru pro šetření žluťasů od proudových špiček, hlavně rekup. proudů?
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od fugas »

Díky ;)
Nabíjení je zatím polovičatě.Pořídil jsem od člena zdejšího fora DC/DC měniče MW.Dal jsem tři do série a na druhý konec je možno připojit zdroj 19-72V.Měniče hodí max. 1,5kW ,ale ani to není málo.Není to zrovna efektivní ,ale bude originál nabíječka.Ovšem po připojení šesti panelů na vstup DC/DC lze za den nahnat do auta 8-10kWh ,což už efektivní je :D Vzhledem k tomu ,že 120km denně běžně nenajezdím (spíš polovinu) ,tak se dá auto průběžně solárně dokrmovat.Bude z něj dobrý žrout přebytků a zároven dobrá záloha pro ostrov.
Rekuperuje to max. 100A ,když pustíš pedál v 70km/h.Jinak si zažívám styl rekuperovat pokud možno něžně.Napětí nejde nikdy nad 147V ,což je paráda.Normálně nabíjím na 145V.Co ty ,jak to jezdí?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od ResHacker »

No tak to je super, už jen tu lepší nabíječku a máš vystaráno! Tyjo to dobíjení panelama napřímo zní super... já pořád řešim nějakej měnič, aby utáhl i palubní nabíječku, takle by to všechno odpadlo. Ale zas mám málokdy čas nechat auto připojené na panely celý sluneční den, to s ním potřebuju jezdit, takže musím zůstat u řešení měničem. Jinak já jezdím pořád stejně, pořád si ho nemužu vynachválit. Za těch pár měsíců nalítáno asi 5500km, takže ročně možná nějakých 13-14tis udělám. Stejně tak už jsem zprovoznil ten Mennekes, ono mi ani nic jiného nezbylo, na Novodvorské už starou zásuvku překopali ;) Tak hlavně ať to jezdí, někdy bych se třeba stavil na okouknutí tvýho řešení..
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od dracekvo »

A pánové, pokud to není tajné. Na kolik vyšlo dát do pojízdného stavu Pežoutka? Co sem koukal, tak takový vozítka se nechaj koupit za 60 tis, právě ale většinou bez baterek.
Zajímavější ohledně místa pro baterky by mohlo být elektrický berliggo. Počítám, že s tím stejně většinou jezdíte sami nebo ve dvou.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od ResHacker »

Mě nějakých 8tis - přihlášení z DE + odtah atd :D Měl jsem ho pojíznýho na origo baterkách ve slušným stavu ;) Co se týče zatížitelnosti, jezdil jsem s tim i ve čtyrech, nebo jsem vezl celkem slušný náklad (například 16ks LiFePO :D a Pežotek to na dojezdu příliš nepozná...Co se hodně pozná, tak samozřejmě teplota, profil terénu, zahřátí baterek (rozuměj jestli ty baterky vyjedu v zátahu anebo s přestávkami) plynulost jízdy, styl jízdy - pokud na to moc nebudu šlapat, baterka vydrží déle. V praxi se mi pak dojezd pohybuje v mých pahorkatých podmínkách od 60ti km ve mrazech do 75-80 v létě.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od dracekvo »

8 tis myslíš v Kč, nebo €? :D
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od fugas »

ResHacker píše:No tak to je super, už jen tu lepší nabíječku a máš vystaráno! Tyjo to dobíjení panelama napřímo zní super... já pořád řešim nějakej měnič, aby utáhl i palubní nabíječku, takle by to všechno odpadlo. Ale zas mám málokdy čas nechat auto připojené na panely celý sluneční den, to s ním potřebuju jezdit, takže musím zůstat u řešení měničem. Jinak já jezdím pořád stejně, pořád si ho nemužu vynachválit. Za těch pár měsíců nalítáno asi 5500km, takže ročně možná nějakých 13-14tis udělám. Stejně tak už jsem zprovoznil ten Mennekes, ono mi ani nic jiného nezbylo, na Novodvorské už starou zásuvku překopali ;) Tak hlavně ať to jezdí, někdy bych se třeba stavil na okouknutí tvýho řešení..
Nebude problém sejít se třeba v Práglu.Ale zatím není co ukazovat ,dráty a všude dráty :D dyž budeš mít v ostrově dost baterek ,dá se DC/DC nabíjet z nich i večer.Jasný je že nabíjí se v noci ,ve dne jezdí.Ale něco se tam dá vždycky nasoukat i přes den.Když už budeš hodně extrémista ,můžeš dát panel na střechu auta :D Nabíjel jsem vloni přes PJ ,ale musel jsem nabíječku v autě stáhnout na 2kW ,aby něco zbylo pro ostrov.Takhle je to 1,5kW a nemusíš trápit obrměnič.
A pánové, pokud to není tajné. Na kolik vyšlo dát do pojízdného stavu Pežoutka? Co sem koukal, tak takový vozítka se nechaj koupit za 60 tis, právě ale většinou bez baterek.
Zajímavější ohledně místa pro baterky by mohlo být elektrický berliggo. Počítám, že s tím stejně většinou jezdíte sami nebo ve dvou.
Záleží jak seženeš baterky.Já mám od Oty.Za nezbytnou jsem považoval BMS s komplet monitoringem a to je 30kkč ,no.
Ale máš přehled o každém článku ,o celkovém napětí a o vydané a dodané energii plus teplota beterek.
Na Berlingu mi vadí že je to vysoká krabice ,kterou většinou naplním jenom sám sebou.Ale někdy jsou potřeba čtyři místa.Ohledně baterek to chce stejně kompromis.Budeš mít dojezd 300km ,ale zase sebou vozíš ohromný náklad.Chci aby auto bylo pružné aspon v rámci možností toho pidivýkonu.Takhle jsem snížil hmotnost o cca 60kg a víc jak zdvojnásobil dojezd a to mi musí stačit.Jezdím 80-90km/h ,o tom se mi před tím ani nesnilo.Když koupíš za 60 auto ,tak dohromady za 200 a vlastní práci budeš mít ekvivalent litrového Pažouta ,co jezdí na slunce.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od ResHacker »

dracekvo píše:8 tis myslíš v Kč, nebo €? :D
8000 Kč - standartní přihláška z DE + ten odtah, to byly nutný náklady k autu za 120 tis Kč ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Botas
Příspěvky: 252
Registrován: pon pro 03, 2012 8:53 pm
Reputace: 10

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od Botas »

Gratulace kluci určitě parádní svezeníčko .
Ja se hrabu ted ve skútru elektro je to fajn a za levnějc přeci jen to jezdí jen na 16 až 24 článků a to mi dalo práci tam nasoukat 16 ks 60ah life.
Na čtyři kola na elektro se taky koukám a velice se mi líbili jen právě se pohybují za 100 auta a s aku na výměnu.
To je dalších moc peněz. A hafo práce.
To už začíná konkurovat cenou třeba citroen c zero na bazoši za 220 tis sice asi ne kutilsky tak přívětivé ale funkční
Nebo pak něco pidi třeba kewet nebo tak co je na 48-72volt za levno bez baterek a dát life,ale zas užitná hodnota pidi auta menší.
No něco za něco.
Budu muset ještě chvíli vydržet
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od fugas »

Na C-Zero jsem trochu myslel.Přeci jen je to daleko mladší a 47kW.Ale já mám tyhle starý plečky rád a tuhle mi jen tak nikdo nezakáže provozovat.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od ResHacker »

Proč by c-zero měli zakázat provozovat? Pokud mám být upřímnej, tak se mi tyhle "levný" elektromobily prostě nelíběj... Jak Leaf, tak C-zero mi přijdou divný. 106tka elektro vypadá jako normální 106, už tim mi byla sympatická. Z moderních elektromobilů bych si asi vybral jen e-golfa. Chci elektro, ale za ty peníze aby se mi aspoň líbilo a vypadalo jako normální auto :)
Co se týče toho c-zera, tam bych se docela bál, co ty baterky za pár let udělají. Bavil jsem se s člověkem, co má Kiu Soula elektro,VW E-upa a C-zero a ten dojezd u zera už celkem klesl. Najeto asi 50tis.
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 542
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Reputace: 21
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od ResHacker »

Botas: Děláš dobře. Já jsem se kdysi při řešení přestavby elektro skútru nechal unést rychlostí a papírovými údaji LiFePo, vzal jsem tedy 24ks 40Ah článků, s tím, že při výrobcem max udávaných 3C mi jejich 120A bude stačit. A stačí, jenže dneska vim, že jim to dost ubližuje. Byla to chyba - dnes bych šel raději 16ks 60Ah cestou, větší dojezd a životnost aku, jen by to nejelo tak rychle... Ale stejně jsem ho dost šetřil a jezdil tak 60 - 70 na vedlejškách...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od fugas »

ResHacker píše:Proč by c-zero měli zakázat provozovat? Pokud mám být upřímnej, tak se mi tyhle "levný" elektromobily prostě nelíběj... Jak Leaf, tak C-zero mi přijdou divný. 106tka elektro vypadá jako normální 106, už tim mi byla sympatická. Z moderních elektromobilů bych si asi vybral jen e-golfa. Chci elektro, ale za ty peníze aby se mi aspoň líbilo a vypadalo jako normální auto :)
Co se týče toho c-zera, tam bych se docela bál, co ty baterky za pár let udělají. Bavil jsem se s člověkem, co má Kiu Soula elektro,VW E-upa a C-zero a ten dojezd u zera už celkem klesl. Najeto asi 50tis.
Já měl na mysli tu plečku co mám.Mě se taky stošestá právě líbí daleko víc.No a ty 106 na fosilní paliva budou zanedlouho zdaněny a vymýceny.Ty novoty jsou pokus o všestranné městské vozítko.Že je to hnus se nedá popřít ,ale mezi dnešními auty se to ztratí.Ten Golf vypadá opravdu pěkně.Ale pětka byla podle mě pokus ,co jsou lidé ochotni ještě skousnout :D
Že někdo nabízí čtyřletý elektromobil s 35 000km za čtvrt milionu je opravdu podezřelé ,ale je to možná způsobeno nízkou poptávkou.Potkávám víc i3 ,než C-zero.Ale to je asi proto ,že je to dnes věcí módy a prestiže.Takže kdo nemá ne Teslu ,má na i3 ,aby byl vidět.Dál už je to low cost pro nás nadšence a to si radši vyberu tu hezčí jednoduchou prověřenou plečku ,bez centrálního mozku plného zbytečných tranzistorů ;)

Mimochodem ,koupil jsem nový 12V akumulátor.Ten původní už nebyl zrovna svěží i když napětí celkem udžel.No a výsledkem je ,že na stejné trase spotřebovávám bezmála o 1kWh méně energie.Budu to ještě zkoumat :dontknow:
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od ota »

Mě se ty klasicky modely s elektromotorem taky líbí daleko více.
Všechny novy modely vypadaji jak ze Startreku. A když se podělají, zbývá potupný odtah a autorizovaný servis.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od fugas »

Ahoj Oto ;)
Na potupný odtah bohužel nedojde.Zrovna dnes mi jeden kolega vyprávěl ,že jeho kamarád má i3 ,kde mu cosi odešlo.Bohužel se prý vozítko tvrdošijně zarflo v křižovatce a muselo být odneseno.Určitě existuje fígl jak to v případě potřeby vyřadit.Ten ale nebyl nikomu z přítomných znám.V autorizovaném servisu bádali měsíc.A to je to co nechci ,ani za ty kW pod pedálem.Kdybych tedy na i3 měl :D Výhodou těch starých vozítek je to ,že v případě dostatku invence a prostředků ,lze doladit k lepším výkonům ,třeba i výměnou motoru.Protože technik STK ,ani příslušník na silnici ani neví co tam vlastně má být.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kodl69
Příspěvky: 7377
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od kodl69 »

V sobotu u mě byl nabíjet chlapík s fiatem 500 elektro, vypadá to jako fiat 500 (samozřejmě ten moderní) a jako větší nákupní taška použitelný velice dobře, dojezd tuším 150km, a celý se to prodává za nějakejch 350kKč v novotě, dovláčený z USA... mají hnízdo někde ve Žáru nad sázavou.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Reputace: 87

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od brin »

V USA lze lehce jetý Fiaty 500e koupit už za 5000 dolarů... Ale dopravit to sem a zapsat je trochu problém. i3 má zpravidla problém s REXem. BEVka jsou poměrně spolehlivý. A fígl na vyřazení v případě prasknutí držáků motoru neexistuje. To je prostě kouslé natvrdo. Ostatně, i3 se nesmí tahat, maximálně ji odtlačit pár metrů. A fígl neexistuje ani v případě, že je vadná 12V baterka. Což se v případě prvních modelů s REXem stávalo docela často.
Filas
Příspěvky: 113
Registrován: úte říj 25, 2011 1:45 pm
Reputace: 4

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od Filas »

Zdravím pánové, podařilo se mi plně funkční Saxo Electric koupit za 600 euro v super stavu. Teď mě jen čeká přivézt ho z Francie sem a přihlásit ho. Už se na něj moc těším!
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od dracekvo »

Tak za ty prachy bych do elektra šel taky hned :)
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvek od fugas »

Neboj, ono se to umí následně prodražit.Čert ví co mi zase odešlo, ale nejede to :D
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek