Pomoc s výberom regulatora

Diskuze na téma solárních, větrných a ostatních regulátorů, datové komunikace mezi regulátory a PC, instalace software, zapojení regulátorů, chování a zkušenosti s různými typy regulátorů.
Odpovědět
xmasin
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm
Reputace: 101

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od xmasin »

Vzal bych jeden 100/15, ty 75/10 nemají komunikaci a přes komunikaci jde na Victronu nastavit ledasco.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od vlkazajac »

Rozhodujete sa prave pre Victrona, vzdy je to dobra volba. Musite si byt vedomy, ze pri seriovom zapojeni panelov niekedy v zime za optimalnych podmienok pridete o vykonove spicky. 15 A je skutocny limit. Ako som uz spomenul, jedinu vyhradu voci Victronom mam toto nestastne obmedzenie.

Ak chcete prave v zime vytazit maximum, je lepsia alternativa lacnejsi 20 A regulator a PARALELNE pripojenie panelov. Predpokladam, ze maju byt pripojene dva 240 Wp, to ste neupresnili.

Uroven komunikacie a monitoring tu neriesim.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od trud »

vlkazajac píše:Rozhodujete sa prave pre Victrona, vzdy je to dobra volba. Musite si byt vedomy, ze pri seriovom zapojeni panelov niekedy v zime za optimalnych podmienok pridete o vykonove spicky. 15 A je skutocny limit. Ako som uz spomenul, jedinu vyhradu voci Victronom mam toto nestastne obmedzenie.

Ak chcete prave v zime vytazit maximum, je lepsia alternativa lacnejsi 20 A regulator a PARALELNE pripojenie panelov. Predpokladam, ze maju byt pripojene dva 240 Wp, to ste neupresnili.

Uroven komunikacie a monitoring tu neriesim.
Práveže to budú až dva 270W panely, mne stačí výkon 400W v lete, vykonnejšie panely ako regulator mám práve pre zimu a zamračené, moja úvaha je taká že povedzme 400W v paneloch bude pri oblačnosti dávať 10% teda 40W ale pri 540W a 10% v paneloch budem mať aspoň 54W. Pri tých špičkách budem mať 400W namiesto 540W , ale táto situácia podla mňa nastane menej často ako výkon panelu na 5-15%.
A pri lacnejšom EPsolare nie som si istý či bude korektne dodržiavať nabíjanie lion (29,4V).
Pri tom Epsolar 3215BN MPPT 30A 12/24V ma zasa láka ze by som tam pripojil aj moj tretí panel ktorý má 240W, lenže pri sériovom zapojení musia mať všetky tri rovnaké osvietenie,nie? A ja mám ten tretí panel ide ako tie dva.
Alebo teda isť do Epsolar 2215BN MPPT 20A 12/24V a využiť celý výkon panelov? Tam sa dá myslím prikúpiť aj ovladací display a tam sa dá všetko nastaviť.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od vlkazajac »

Mnoho solarnikov strelilo capa - udelalo botu - a vyhodilo velke prachy za super hyper galakticke mppt regulatory. Tie maju opodstatnenie tam, kde je velky nesulad napatia panelov so systemovym napatim a tam, kde treba riesit straty napatia/vykonu na trase. Uistujem Vas, ze podcenovany Epsolar a dokonca Epsolar pwm moze Vase potreby velmi dobre uspokojit. O to viac, ze s " vurtikmi " mate otvorene moznosti laborovat a najst optimalne systemove napatie.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od trud »

U Victronu ma láka záruka a kvalita, u EPsolaru že má 20A (využijem celý výkon) a že má display za rozmnú cenu.
Takže ? :-) asi EPsolar. Panely budú zapojené seriovo teda asi 75V, batéria 29,4V.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od marko250 »

A co tohle,existuje ve vícero variantách: https://de.aliexpress.com/item/MakeSkyB ... yId=100703
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od trud »

Nemám proti číne nič, mám odtial milion vecí (aliexpress aj alibaba) ale toto nie je taká zlava oproti tomu ked to kúpim tu..s colnicou (+DPH) je tam úspora možno 20 -30eur u 20A verzie a to mi za to nestojí. A tiež sa mi nechce čakať mesiac ..tu mi EPsolar dodajú za 3 dni.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od vlkazajac »

trud píše:U Victronu ma láka záruka a kvalita, u EPsolaru že má 20A (využijem celý výkon) a že má display za rozmnú cenu.
Takže ? :-) asi EPsolar. Panely budú zapojené seriovo teda asi 75V, batéria 29,4V.
Pri tomto systemovom napati a paneloch by som este dnes objednal Epsolar LS3024B , dosupny tu aj tam a so zarukou. Odporucam a dufam, ze menic Victron nezaprotestuje. Nie je viac co riesit, prajem pekny den a slniecko.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od trud »

vlkazajac píše:
trud píše:U Victronu ma láka záruka a kvalita, u EPsolaru že má 20A (využijem celý výkon) a že má display za rozmnú cenu.
Takže ? :-) asi EPsolar. Panely budú zapojené seriovo teda asi 75V, batéria 29,4V.
Pri tomto systemovom napati a paneloch by som este dnes objednal Epsolar LS3024B , dosupny tu aj tam a so zarukou. Odporucam a dufam, ze menic Victron nezaprotestuje. Nie je viac co riesit, prajem pekny den a slniecko.
Ale to sme odbočili od MPPT ku PWM skutočne si to dobre poradí s 2 panelmy 75V a batériou 29,4V ? Neoplatí sa tých cca 70 eur viac za MPPT _?
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
xmasin
Příspěvky: 1765
Registrován: čtv čer 28, 2012 9:45 pm
Reputace: 101

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od xmasin »

Pokud budou panely 75V a baterie 29,4V tak je potřeba MPPT, PWM má cenu, když napětí panelu je blízké napětí baterie, třeba 18V panel pro 12V baterii.
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od kodl69 »

Podobný regulátor jako na něj odkazuje MARKO250 mám ve variantě 30A pod 2kKč, momentálně v testu s dvěma amorfy v sérii na 48V systém - za ty peníze není co řešit, hlavně je zajímavý vysoký max. vstupní napětí - zkusil jsem 3s amorfy po 80V Voc, sice se nespustilo nabíjení, ale regulátor to přežil, ukazoval 210V na panelech. Mppt bod nachází celkem správně, na nějaký větší pole se stínama jsem to připojený zatím neměl.
Základní věci se dají nastavit, je to sice lowend, ale je v tom třífázovej step down, na první pohled celkem slušná práce. V odkazu od Marka dole jsou i ty slabší varianty za kratší peníze. Uvažuju o nákupu 60A varianty jako zálohu pro případ úmrtí Midnite...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od trud »

Ja nemám problém dať panely paralelne, len či napätie panela 32,24 V stačí na nabíjanie batérie 29,4V ..Victron sa rozbieha myslím až ked napätie z panela prekročí napätie batérie o 5V. Ak teda pri paralelnom zapojení stačí PWR a zisk s MPPT ( je to +70 eur) sa z dvoch panelov nikdy nevráti kupim za 70 eur radšej dalších 200W kapacity baterky :-)

Dokonca existuje aj k EPsolar appka pre android a modul wifi alebo bluethoot
https://www.aliexpress.com/store/produc ... 0.0.6RPBqH
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od vlkazajac »

Isteze staci. Ponukam Vam registracne cislo 002 v klube PWM a garanciu vratenia 36 EUR za regulator, ak nebudete spokojny.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od trud »

Tak to teda skúsim paralelne a PWR. A na nastavenie display, ci stačí ten kábel a PC.? Software je ok?
Mne by stacil aj Epsolar LS2024B ten stoji +/- 36Eur , Epsolar LS3024B stoji +/- 55 eur.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od vlkazajac »

PWM, nie PWR.
Aktualny software na Epsolare je funkcny, overene. USB kabel je za nejakych 7 ( ? ) EUR, treba k tomu NB, bez displaya sa da zit. Lepsie ceny za LS su v CR. Googlit !
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od trud »

Tak objednany PWM LS2024B , beriem si teda registračne číslo 002 v klube PWM :-) a ty máš tie 3 PWM na jednej batérii a funguje to ok? Ešte ku tomu nastaveniu, musia byt pripojené aj panely aj batéria aby sa dalo na PC nastavovať?
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
FRSO
Příspěvky: 2252
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Reputace: 136
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od FRSO »

vlkazajac píše:
trud píše:U Victronu ma láka záruka a kvalita, u EPsolaru že má 20A (využijem celý výkon) a že má display za rozmnú cenu.
Takže ? :-) asi EPsolar. Panely budú zapojené seriovo teda asi 75V, batéria 29,4V.
Pri tomto systemovom napati a paneloch by som este dnes objednal Epsolar LS3024B , dosupny tu aj tam a so zarukou. Odporucam a dufam, ze menic Victron nezaprotestuje. Nie je viac co riesit, prajem pekny den a slniecko.
Zdravím, mám jen malou poznámku, co bude dělat to PWM-ko když do něho pustí 75V, no nevím jestli se mu to bude líbit, popřípadě jak dlouho to vydrží, PWM mělo většinou in PV cca 47V max. :eek2:
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 6.3.2024 8115kWh
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od vlkazajac »

Ani som nepomyslel na seriove pripojenie panelov k PWM regulatoru LandStar ! Je myslim do 50 V na vstupe, panely treba pripojit paralelne. Trud si vedome zavrel moznost posilnenia systemu o jeden panel, ked objednal 20 A. Odkazoval som vzdy na 30 A verziu.

Regulator sa nastavuje po pripojeni na bateriu, panely mozu ale nemusia byt odpojene. USB kabel od Epsolara podla dokumentacie.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od trud »

Mam stojan na dva panely, ak budem rozširovať, tak a o rok a znova stojan na dva panely.. Takže mi regulátor 20A stačí. Po roku uvidím ci sa PWM osvedčilo, samozrejme paralelne, napätie panelov 32.2V..system 23,4-29,4V.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Pomoc s výberom regulatora

Příspěvek od trud »

Tak to pomaly začínam skladať, potreboval by som pomoc s nastavením toho regulátora.
Nepotrebujem žiadne riadenie záťaže ani odpájanie pri nízkom napätí, menič bude pripojený priamo na batériu a ten má nastavené kedy sa má odpojiť. Ide mi len o nastavenie nabíjania na 29,4V a opätovné pripojenie nabíjania pri poklese napätia na 28,4V .
Takže prikladám foto obrazovky či to mám správne, ďakujem.
Přílohy
IMG_20170706_225946.jpg
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek