Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Obecná diskuze na téma "soběstačnost" s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od fugas »

Ano Abramsi.Tomu se říká umět se srozumitelně vyžvejknout :D Díky :handshake2:
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od dracekvo »

Já myslel, že výkon motoru kW a kroutícího momentu je udaná hodnota, co naměřím na výstupu hřídele z motoru. Nebo se pletu?
rva
Příspěvky: 3462
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 526
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od rva »

Na výstupu hřídele a platí mezi nimi a otáčkami motoru zhruba vztah
P[kW] = Mk[Nm] * n [1/min] / 9549
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od fugas »

Pochopil jsem to tak že Abrams měl spíš na mysli poměr cena/výkon.
Tedy že ve chvíli maximálního výkonu elektromobilu který je k dispozici téměř okamžitě bude mít spalovák trojnásobný příkon a zdaleka ještě nebude vykazovat deklarované hodnoty výkonu protože je k němu teprve na půl cesty.
Naposledy upravil(a) fugas dne stř lis 09, 2016 1:42 pm, celkem upraveno 1 x.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od abrams »

dracekvo píše:Já myslel, že výkon motoru kW a kroutícího momentu je udaná hodnota, co naměřím na výstupu hřídele z motoru. Nebo se pletu?
Zdravím ,

nepleteš se , jsi jako my všichi obelháván ropnou lobby :evil: .
Před x lety jsem četl článek o porornávání e-Golfu s jeho smradlavým sourozencem , jejich jízdní dynamika byla až na pár aspektů totožná . Co bylo nejzajímavější a veskutečnosti přesně vypovídající pravdu bylo chování při souběžné jízdě obou porovnávaných vozidel do táhlého kopce , e-Golf jel na 95% výkonu , čmoud brácha vedle něj po sešlápnutí pedálu plynu na podlahu nevyrazil ohromujícím zrychlením díky 3x vyššímu udávanému výkonu motoru , ale pouze pozvolna dobíval každý centimetr vedení :uh: . Z toho vyplívá skutečnost , že spalovák s udaným výkonem třeba 55kW není 3krát výkonější než-li 18kW elektromobil :twisted: , ale v reálu sou si téměř rovni ::facepalm:: .
De to vidět i z druhé strany , čmoud s motorem 55kW na hřídeli by měl spotřebu kolem 18l/100km ... :eek2: .

Elektronům zdar *sun*
Naposledy upravil(a) abrams dne stř lis 09, 2016 1:45 pm, celkem upraveno 1 x.
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od abrams »

fugas píše:Pochopil jsem to tak že Abrams měl spíš na mysli poměr cena/výkon.
Přesněji poměr příkon/výkon ;) .
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od fugas »

Koukám že jsem se doplnil přesně ve stejné chvíli :D I když z hlediska ekonomiky provozu to vyjde na stejno.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od dracekvo »

Ale on by tu spotřebu měl těch cca 18l na sto. Možná i víc. Však těch 55kW je jen v určitých otáčkách a na plný plyn.

Abych dostal např. z citigo 1.0mpi těch 55kW, tak bych motor musel drtit na plnej plyn a na 6 tis otáček. Při běžné jízdě mezi 2 až 3 otáček z něho dostanu maxímálně 30kW. A teprve na 3 tis začíná maximální točivý moment. Kdežto elektromotor má ten průběh úplně jinej.
Viz graf.
Obrázek

Ale potom přímo měřitelnej výkon na dyno brzdě, tj výkon co se dostane na kola je nižší. Jsou tam ztráty v převodovce, diferákách, dále pak na motoru jsou navěšený další věci jako altík, vodní pumpa atd....

To že zkoušeli do kopce elektromobil a spalovák a spalovák mu nemohl ujet záleží na tom jak to testovali. Pokud mu nepodřadil, tak je to jasný, protože na nižší otáčky z toho motoru prostě ten výkon nedostal.

Ale to už silně odbočujem.
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od kodl69 »

to Dracekvo: pozor, on to byl fuckwagen, a ony ty jejich motory nejdou ani odspodu, ani v otáčkách, ani benzín, a nový TDI už taky ne. Ty auta mají charakter vhodnej pro důchodce a blondýny, ne pro řidiče - ale to je trend všech automobilek poslední doby, aby byli lidi nasraní že to musí řídit, a rádi to přenechali automatu.

Kvízová otázka: kolik kW je potřeba k tomu, aby jel autobus po rovině ustálenou rychlostí 80km/h?

Dobrej řidič ví, kde jsou koně pro případ potřeby schovaní a umí je využít všechny dostupný. To, že elektrika pěkně táhne od nuly nezpochybňuju, sám mám vyzkoušeno, ale aby se to trochu pohybovalo mimo obec a dalo se předjíždět, tak je těch 70-100kW na 1.5t hmotnosti potřeba. A ten maximální výkon motoru u všech svých dopravních prostředků běžně využívám, sice krátkodobě, ale využívám. Nerad bych se vracel k něčemu jako š105, ale zase lepší než jít pěšky, když hromadná doprava prakticky neexistuje nebo je nepoužitelná. V praxi mi nejvíc vyhovuje 100Hp u stroje s hmotností 450Kg včetně řidiče, a snesl bych ještě víc. S jídlem roste chuť.
Věřím tomu, že bych dokázal "utavit" i teslu S...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
fve
Příspěvky: 16
Registrován: ned říj 15, 2017 8:53 pm
Reputace: 1
Lokalita: okoli Brno

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od fve »

Rok se s rokem sesel - nejake novinky? Neco pozitivniho? Neco co treba zacalo vadit? Co by ztezovalo pocit z dobreho zivotniho stylu?
Na zaver pak jeste neco vice positivniho? Je to bez ironie, vazne by nektere urcite zajimalo jak se to po roce usadilo a jak to funguje. Proste pro/proti po dalsim roce.
Diky!

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek