Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Obecná diskuze na téma "soběstačnost" s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od fugas »

To je na tom právě ta pohoda.Jedu 40 a je mi jedno jestli sám nebo ve třech.Ten stálý krouťák nás uveze všechny.Ale samozřejmě s vlivem na spotřebu energie.Nedělal bych to na trvalo.To by byl ekonomický i funkční nesmysl.Jen mě to napadlo jako taková sranda tour.
Všechno takové odpojování jsem zavrhnul ,protože lehce dojde k situaci kdy se systém zacyklí do jednou já,jednou ty.Takhle potrápit to nechci a také nechci večer zjistit že není nabito lautr nic ,páč se přes den pralo a mylo nádobí.
Chci si hrát ,ale tak aby to fungovalo na nějaké únosné míře spolehlivosti.Proto to také řeším přes to že je říjen.Nebude to hned a na jaro aby to mělo nějakou reálnou úroveň.Jinak to raději strčím do zásuvky.
Těch reglů je na Alibabě bambilion.Tak něco vyberu.Dám pět panelů a buď tam poteče kilowatt ,nebo 100W ,ale bez vedlejších vlivů a zásahů.Automatizovat to tak ,aby se to případně dorazilo ze zásuvky ,to už bude višnička.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
stepynek
Příspěvky: 38
Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
Reputace: 3
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od stepynek »

Zdravím elektrikáře
takže taky si něco dovolím napsat ke zkušenostem s PSA Elecrique. Mám již druhý kousek a to oba P106. Prvního jsem si koupil v roce 2004 a po neskutečných problémech s přihlášením jsem s ním projel takřka půlku Evropy. Měl jsem tam přidanou nabíječku, takže místo 4 hodin nabíjení jsem byl na 2 hodinách při 60A. Co jsem podcenil byla voda. Při jízdě do kopce mi explodoval přední spodní box....Oprava 60tkč. Bohužel bylo to pro mne vražedné. Auto muselo jít z domu. Bydlení bylo přednější a doma nebyla vůle a tak. Po menší pauze z
se City el jsem se dostal náhodou ke své současné 106 s dojezdem 6km. Cena byla velmi příznivá. Zadní box byl mrtvý a bez louhu. Toto jsem pojal jako výzvu a po třech týdnech chemie se mi podařilo auto dostat na reálných 60km. Viz moje diskuze o oživení.
Co jsem si pročítal Vaše nápady a diskuzi, tak něco doplním: Soláry na auto nejsou to pravé ořechové, jednak mají vysoký vnitřní odpor (již testováno ), musí mít ten správný úhel ( mám na baráku 2.5KWp a doladit to na správný sklon bylo pomalu horší než naladit satelit) a navíc nízké nabíjení ZVYŠUJE spotřebu vody.Mám nastavenou domácí síť a auto na nabíjení ze solárů, takže v létě se jen směju cenám ropy. V zimě si to hold koupím od distribuce...ale furt mám 65%/35% nabíjení ve prospěch slunce. Dále tahat za autem vozík je blbost. Je slabé a víte jak jezdí. S vozíkem nepojede a navíc spotřeba je jinde. Dále na tyto auta nelze legálně namontovat závěs. (jediná vyjímka je Vegrova 106, která ujede 500km a to nevím jak se mu to povedlo) Dále z vlastní zkušenosti vím, že NiCd mají rády vyšší nabíjecí proudy a zase nemají rády, když ta elektrika přes ně jen "teče" z jiného zdroje. Vše jsem již testoval.Pokud řešíte dojezd je zde jediná schopná možnost a to je LiFePo4 a to je tak 120tkč. Auto je pak opravdu jinde. Sám osobně zůstávám u kadmia, protože denně jezdím do 40km. Navíc kadmium je BLBUVZDORNÉ, nepotřebuje BMS a nevadí mu zas tak zima. To jsem si na autě dodělal v podobě monitoringu jednotlivích baterek. Co jsem si k autu dokoupil je EV lite z UK za 300.- liber. Mám kompletní přehled o vodě, sám si jí mažu a udržuji baterky v nabuzeném stavu. Na což i stačí normální dorovnávání před koncem nabíjení, ale jednou za čas si je dorovnám. Zkontrolujte si jestli Vám chladí ventilátor motor, nežere to tolik uhlíky a topení neohřívá baterie. Je tam spíš problém ty baterky pořádně uchladit. V létě obzvlášť. V zimě je celkem dobře ohřeje nabíječka....
To asi vše pokud jsem něco zapomněl, tak to doplním
Martin
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od dracekvo »

Měl bych dotaz pro provozovatele. Jak je to s koupí elektroauta. Myslím tím následnou evidenční kontrolu a tak. Zajímá mě to hlavně z důvodu koupě auta, které se nabízí bez baterek. By asi technici koukali, kdyby se jim na linku to auto dotlačilo :D
Lákalo by mě asi citroen berlingo. Hlavně kvůli tomu prostoru vzadu. Kde by se do boxu dali umístit téměř jakékoli baterie.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od fugas »

dracekvo: Těžko říct.Pohledal bych jestli auto musí mít technickou.A jestli ano ,pak tedy jestli není striktní podmínkou funkční pojízdný stav.Jako aby někdo nepřitáhl na technickou auto s potkaným motorem a netvrdil že mu jen došel benzín.Což se bez baterek u elektromobilu těžko zkusí.

stepynek: Díky za vyčerpávající vyjádření.Určitě budu mít s dovolením také nějaké otázky.nemám teď čas se rozepisovat ;)
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
mobilik
Příspěvky: 2675
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Reputace: 265
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od mobilik »

Cez TK neprejdes. Auto ma ist na TK pojazdne. Ved sa tam preveruje technicky stav vozidla, cize musi byt pojazdne... :wink:

Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Čo bolo bolo, bude len horšie...
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od fugas »

stepynek: K čemu je prosím to tlačítko na konci páčky na stěrače?Nepodařilo se mi to nikde najít.Po jeho stisknutí se ozve pískavý ton ,který po chvilce změní svoji výšku.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
stepynek
Příspěvky: 38
Registrován: čtv kvě 17, 2012 4:57 pm
Reputace: 3
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od stepynek »

To Fugas : to nevím ani jsem to nezaregistroval, že tam něco je :shock:
Jinak na Technickou prohlídku i evidenční kontrolu může jít i nepojízdné a i dokonce bourané. Na technickou kontrolu už musí být pojízdné a splnit vše co má. Jinak vše probíhá jak u běžných fosiláků akorát do CISu se musí napsat, že to je elektromobil.....
martin2190
Příspěvky: 314
Registrován: pon čer 20, 2016 1:56 pm
Reputace: 18

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od martin2190 »

mam odsokuseno 21 let provozu baterie , najezd cca 300 tis. km , ted jsou jeste ve vysokozdviznym voziku
FVE 4,9KWp kostal piko 5,5 , MVE 17KW , elektroauto ELTRA
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od ota »

Na evidenční kontrole, která je potřebná pro převod jsou kontrolovány štítky a dokumentace vozu. Je naprosto běžné, že se přiveze auto na plaťáku, složí se, odtlačí do linky, zkontroluje a zase natáhne. Občas, pokud je technik spřátelený, se kontroluje auto aniž by se složilo.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od fugas »

Zdravím ve spolek.
Udělal jsem video pro lepší představu jak se s tím jezdí.Než jsem to pořídil ,žádné takové jsem nenašel.Tahle trasa se dá ujet s konečným stavem ukazatele 90% ,ovšem musí k tomu být podmínky.Video je pořízeno za účasti dvou traktorů a jednoho blba ,co vás v obci předjíždí ,abyste si následně mohli užít společnou přestávku na červené semaforu ketrý měří padesátku.Tyhle zbytečné zásahy do dynamiky jízdy jsou samozřejmě energeticky dost náročné.Pak ještě jeden semafor pořízený z fondů EU ,který řídí dopravu v místě ,kde z vedlejší přijíždí asi tak pět aut denně.Ale tak bylo potřeba proinvestovat ,tak co bychom nebyli světoví :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=J8mOzPJ ... e=youtu.be
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od fugas »

Přidal jsem k videu výškový profil trasy.

https://www.youtube.com/watch?v=S7NZBGXVjPw
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od kodl69 »

Tak na tohle bych neměl nervy. A co když tě tlačí před sebou náklaďák?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od fugas »

To se zatím nestalo :) Jen jednou když jsem musel nouzově po dálnici.Ale tak léta jsem tlačil náklaďáky já ,tak teď je to obráceně :D Ale ty zoufalosti kolem 50km/h jsou opravdu ve stoupácích kde by to víc jelo maximálně kozlovi bez návěsu.Ono se to v budoucnu s lithiem o dost zlepší.V normálních podmínkách se i tak těch 70km/h dá jet.Navíc ani obutí tam není ideální ,to se z jara také vyladí.Všechno je holt za něco.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
mobilik
Příspěvky: 2675
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Reputace: 265
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od mobilik »

Treba si dat velku nalepku do zadu, ze elektromobil a inteligentny clovek to pochopy ze preco ides pomaly. Ale blbcov mame naceste aj tak dost...

Odoslané z Lenovo Vibe Z2 Pro.
Čo bolo bolo, bude len horšie...
Trosecnik

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od Trosecnik »

Nejsem si jistý, zda to jde pochopit (že elektromobil má jiný výkon než auto se spalovacím motorem).

Vlastním celkem dost strojů s malými spalovacími motory. Když použiješ přepočet na kW tak zjistíš třeba...

Že fukar/vysavač listí s 2,8 kW ele.motorem velmi zaostává za tím osazeným 0,8 kW dvoutaktem. Že 1 kW čtyřtakt je výkonější než 2,5 kW ele.motor u rotavátoru. Že elektrocentrála s výkonem dvoutaktního spalovacího motoru odpovídajího 1,2 kW se osazuje generátorem výkonu polovičního.

Většinu lidí to podle mne nenapadne. U auta (natož jen podle vzhledu, či nápisu "jezdím na elektřinu") si už netroufám odhadnout vůbec, ale dodnes si pamatuji jak mne svojí akcelerací vyděsil trolejbus který jsem musel předjet abych neboural a ono to prostě v slabém autě (seděl tam těžký člověk navíc) do mírného kopce nešlo. Smrtelnej pot.
petrs
Příspěvky: 429
Registrován: pon čer 30, 2014 7:02 am
Reputace: 30

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od petrs »

mobilik píše:Treba si dat velku nalepku do zadu, ze elektromobil a inteligentny clovek to pochopy ze preco ides pomaly. Ale blbcov mame naceste aj tak dost...
Inteligentni clovek to pochopi,pro ty ostatni je ale vynikajici pomuckou samolepka s velkym Z [zacatecnik].Protoze s Priusem obcas jezdi manzelka-zacatecnik,ponechal jsem nalepku vzadu na kapote a za temer rok ,kdy zkousim jezdit ekonomicky-pomalejsi rozjezdy,nedelni tempo,brzdeni rekuperaci...se nenasel nikdo,kdo by troubil nebo blikal :D
...a viděl jsem Křižíka nazpět se otáčeti ...
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od dracekvo »

Je potřeba přestat sledovat zrcátka a pak je to člověku jedno. Když jedu s obytňákem, tak se taky plazím po státovce 60-80 a ani mě nehne, abych se kvůli nějakému chvátalovi snažil jet rychleji :)
Nevím jestli by nálepka jezdím na elektriku něčemu pomohla. Lidi jsou zblbnutý z novin, kde se prezentují jen elektrické supersporty a bulvár je masíruje, jaký jsou elektro auta žihadla.
Zvolil bych umístit za zadní sklo klobouk a falešné plato vajec (podkladky) :D
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od fugas »

No pánové nebudu soudit.Dlouho jsem nebyl jiný a heslo "pospíchej pomalu" mě osvítilo až někdy před dvěma lety.No a také se to potvrdilo.Snažím se brát ohledy a nikomu nepřekážet a spousta aut mě samozřejmě předjíždí.Ale zatím co na tu akci vynaloží spoustu energie ,tak na další křižovatce pokud jsme na vedlejší ,nebo semaforu ,jsem opět za nimi.Ostatně si zkuste kolik času se dá najet ostřejší jízdou na vám známé trase oproti jízdě vlažné.Jsou to minuty draze vykoupené litry a litry PHM.
To Ztko na zadní dveře by mohlo někoho uchlácholit.Jenže většinou těm kteří rádoby pospíchají ,já pak z kopce v zatáčkách ujedu abych maximálně využil momentálně spřátelené gravitace a něco narekuperoval.Buť zase tolik nepospíchají nebo to prostě moc neumí.Mysleli by si že si z nich dělám (_!_)
Ad plato s vajíčky:Člověče víš kolik ty podkladky váží? :D
Většina lidí ale jezdí volně.Třeba by jeli 80 ,ale s mými 70 se smíří protože chápou že předjetím nic nezískají.Teď přijdou kluzké silnice a jako každý rok s nimi i mé upřímné pobavení ,jak známé rychlé SPZ zvolní na dámské tempo protože zase takoví šoféři to nejsou.Žij a nech žít ;)
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od fugas »

Trosecnik píše:Nejsem si jistý, zda to jde pochopit (že elektromobil má jiný výkon než auto se spalovacím motorem).

Vlastním celkem dost strojů s malými spalovacími motory. Když použiješ přepočet na kW tak zjistíš třeba...

Že fukar/vysavač listí s 2,8 kW ele.motorem velmi zaostává za tím osazeným 0,8 kW dvoutaktem. Že 1 kW čtyřtakt je výkonější než 2,5 kW ele.motor u rotavátoru. Že elektrocentrála s výkonem dvoutaktního spalovacího motoru odpovídajího 1,2 kW se osazuje generátorem výkonu polovičního.

Většinu lidí to podle mne nenapadne. U auta (natož jen podle vzhledu, či nápisu "jezdím na elektřinu") si už netroufám odhadnout vůbec, ale dodnes si pamatuji jak mne svojí akcelerací vyděsil trolejbus který jsem musel předjet abych neboural a ono to prostě v slabém autě (seděl tam těžký člověk navíc) do mírného kopce nešlo. Smrtelnej pot.
Těch veličin k posouzení je víc.Koně nebo kilowatty při otáčkách a k nim maximální kroutící moment k dispozici od těch a těch otáček.Takže trolejbus měl možná polovinu tvých koní ale dvojnásobek kroutícího momentu a to už od nuly.Zatím co tvůj spalovák by se na ten krouťák a koně v kopci náročně a s obrovskými ztrátami vyškrábal tak ten trolejbus má plný odpich k dispozici už na zastávce.Dieslová verze P106 váží zhruba stejně jako elektromobil s NiCd a má dvojnásobný výkon.Párkrát jsem s ní jel a věřím že na sprint 0-50km/h by elektromobil vyhrál.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvek od abrams »

fugas píše:Dieslová verze P106 váží zhruba stejně jako elektromobil s NiCd a má dvojnásobný výkon.Párkrát jsem s ní jel a věřím že na sprint 0-50km/h by elektromobil vyhrál.
Zdravím ,

to je tím , že uváděný VÝKON u spalováků je ve skutečnosti PŘÍKON paliva a to maximální :!: . Reálný výkon spalváků na hřídeli je cca 1/3 vstupu - 1l dynosauřích chc*nků má potenciál cca 9kWh .
Kdežto elektromotor dosahuje účinnosti kolem 90% , což při jízdě dává reálnější obraz skutečných energetických potřeb na daný pohyb přesouvadla za*ku :yes: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek