Balancovani se zatezi na clanku

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputace: 1

Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvek od sonic »

Zdravim.

Uz cca 3-4 roky uspesne provozuju LiFePO4 v karavanu.

Chtel sem se zeptat jak moc muze rozhodit balancovani kdyz pripojim externi spotrebic na jeden clanek.

Rozdil napeti na clancich mam 3.36 3.36 3.37 3.37.
Mam spotrebic GPS Lokator TK103, kteremu sem asi nejak pri instalaci neco poskodil.
Pri zapojeni na napajeni na zarizeni nefunguje GSM modul, nema signal. Jinak vse funguje. Mam pocit jako by se rusila antena pres ukostreni nebo neco. Pri provozu na interni baterii funguje vse.

Muzu udelat bypass, pripojit naprimo interni baterii na jeden clanek LiFePO4 ?
Je to moc prasarna jak pro interni baterii (aby neshorela) tak pro balancer, nebo je rozdil spotreby/kapacity zanedbatelny ?

Internal Backup Battery: Chargeable 3.7V 500mAh Polymer Li-Battery.
Standby current: 0.2ma;. Power consumption: 0.5w/h.

Diky za rady.
Nechci zarizeni vyhodit a moc moznosti nezbyva.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvek od vlkazajac »

To by som nerobil ani na olovenej bateri, na litiovej urcite NIE ! A nie je moznost napajat zariadenie zo startovacej baterie auta ?
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputace: 1

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvek od sonic »

vlkazajac píše:To by som nerobil ani na olovenej bateri, na litiovej urcite NIE !
OK. Nebudu se do toho teda poustet. Diky.
vlkazajac píše:A nie je moznost napajat zariadenie zo startovacej baterie auta ?
Neni, pri napajeni pres originalni prislusny port nefunguje GSM modul, ktery je u tohoto zarizeni nejdulezitejsi.
Pravdepodobne tam neco shorelo pri spatne instalaci.
Musel bych sehnat menic (nabijec) na 3.6V clanek, a pripojit primo na baterii. V mem pripade idealne 24V => 3.6V protoze v kabine mam startovacky 24V a v obytnem prostoru na LiFePO4 mam 12V.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvek od vlkazajac »

Konvertor napatia za dve - tri stovky.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
MareC3k
Příspěvky: 491
Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
Reputace: 56
Bydliště: SK pri Presove

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvek od MareC3k »

A co tak skusit pouzit obycajny maly DC-DC menic pripojeny priamo na 12/24V bateriu?
nieco take: http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 2e59&tpp=1 za par supov :)
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvek od kodl69 »

taky se přimlouvám za ten DC-DC, doporučuju variantu CC/CV (konstantní proud/konstantní napětí) dá se nastavit max. proud, a je to potom zkratuvzdorné - blbuvzdorné třeba tenhle: http://www.ebay.com/itm/DC-DC-LM2596-St ... SwpDdVVJxf
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputace: 1

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvek od sonic »

To vypada pekne, jdu to koupit.
Jeste dotaz, asi radsi ustrihnout tu interni baterku ? nebo ji to neublizi, teoreticky by se DC/DC menic mel chovat jako paralelni baterie ?
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Reputace: 155

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvek od dracekvo »

No může se chovat různě. Většinou se chová jako další "baterie" se společným - pólem.
Uživatelský avatar
volente
Příspěvky: 2413
Registrován: stř srp 20, 2014 1:01 am
Reputace: 421
Bydliště: Brno - venkov

Re: Balancovani se zatezi na clanku

Příspěvek od volente »

Nastav 4,0V na DC-DC měniči, připoj to paralelně k baterii a jestli chceš mít jistotu a máš měnič CC - CV tak nastav proud tak na 250mA max. To by měla i baterie snést jako max. nabíjecí proud.
Pokud je vestavěná baterie v háji a nejsi schopen to zjistit je to asi nejlepší řešení. Pokud ji odpojíš a občas přerušíš napájení, může se stát u některých přístrojů že se budou restartovat.
5,5kWp - 4x Solartec mono 180Wp +¨6x IBC 155Wp poly + 10x Solea 170Wp mono + 6x Husinage HSG 190Wp + 6x Calyxo 70Wp amorf vertikálně (JV), 2x ZN ShineSolar poly 250Wp + 2x 260Wp poly (JZ), Epever LS 3024B, Epever LS 2024B, MakeSkyBlue 20A, eSmart 3 - 60A, 19 kWh Li-Ion, Axpert MSXE PF1, 24V/3,0kW, Axpert MSXE 24V/2,4kW.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek