ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Popis a ukázky samostatných ostrovních elektráren nepřipojených do rozvodné sítě s akumulací energie.
Odpovědět
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Reputace: 72
Bydliště:

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od goodbie »

Mírný převod do rychla to má on každý převod do rychla ubírá výkon motoru a zvyšuje spotřebu s řemenicema to byla hrozná laborace a zkoušení toho nejlepšího
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Reputace: 68
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od pezizka »

On každý převod něco zblajzne :cry: Mezi lepší varianty by měl patřit ozubený řemen, ale zas kola... Pokud jste to takto vylaboroval jako nejlepší variantu tak už ::mute::
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od kodl69 »

tak sem si spočítal cenu kWh z výše uvedené centrály, a je to síla, vychází mi to na cca 18Kč/kWh, to asi nebude úplně nejúčinnější stroj...co jsem se díval na centrálu Kubota, tak by to mělo být tak na polovině, ale zase pořizovací cena...
a dokonce i tohle: http://www.profi-elektrocentraly.cz/ep3300h vychází na nějakejch 14Kč/kWh...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Reputace: 72
Bydliště:

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od goodbie »

Je jasné že vyrábět elektřinu z benzínu či nafty není levné spočítané to máte dobře
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od fugas »

Myslím e významnou devozou je že tahle centrála pojede i na nastřádaný "vyjetý" fritovací olej s nezměněnou spotřebou.Stačí poprosit sousedy a hostinského a zima je zdarma.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
PavelR
Příspěvky: 3104
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od PavelR »

ze zkusenosti vim ze stary diesly jedou nejen na fritak ale na skoro jakejkoliv cistej olej. Byvaly kolega jezdil dlouhodobe na rezny olez z brusek druhej kolega na v podstate cokoli co bylo mastny, horelo a nejak teklo. az teda na jeden pripad jakehosi "podivne nehorlaveho" oleje.
Ve stacionarnim provedeni neni problem s predehrevem paliva kvuli viskozite. Nebo start na naftu a prepnuti na olej po zahrati.

Jen u vyjetyho fritaku pozor na mozne obsazene sadlo. Kolegovi se to jdnou zdrclo na sitku v nadrzi.... vtipna prihoda.

Provoz na naftu je neekonomicky.
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Reputace: 72
Bydliště:

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od goodbie »

Je fakt že to bude makat i na ten olej a v podstatě to zdraví všechno co hoří a je trochu mastné ale palivo není třeba řešit toho je dost
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od fugas »

PavelR: Hydraulika se brání hořet.Musí snášet vysoké tlaky a teploty.To je pak na výplach.Jinak nejen staré diesly.Ale pak dělat zadřené vstřikovače za nemalý peníz...To je jako nechci slevu zadarmo :D

goodbie: No jo vlastně :D Tak to je v pohodě.Jinak pěkné.Ať to vrčí.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
kodl69
Příspěvky: 7379
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 866
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od kodl69 »

alternativní palivo je jasná výhoda, ale k takovejm věcem se nedostane každej, takže tak. A ono by mohlo být použitelný i to vepřový sádlo, stačí ohřát tak na 50 st... Ale to je už podobný, jako topit obilím...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Reputace: 112
Bydliště: Skoro u SK

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od hurvayz »

Chudák čerpadlo :(
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
PavelR
Příspěvky: 3104
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od PavelR »

goodbie: jo kdyz je palivo tak pohoda.

fugas: no hydrauliku ten starej golf palil v pohode to problem nebyl. ani on sam nevi co to bylo za olej. To uz sotva jelo.
Samozrejme novejsi a kor dnesni diesly to uz jen nafta. Bohuzel. Dneska kvuli emisim uz nejde koupit normalni peknej motor (nemyslim jetiny).

hurvayz: chudak cerpadlo ... jak se to veme. 30let starej golf 1,6 atmosfera. a palivo zadara. zadnej chudak. a kolik toho najezdil, druhej mootor za par kacek, vymena za chvilku....
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Reputace: 112
Bydliště: Skoro u SK

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od hurvayz »

Podle me do motoru patri to co je napsane ve velkem TP.
Navic mot.nafta obsahuje aditiva snizujici opotrebeni a bla bla.. fritak zase obsahuje aditiva aby bylo kure chutne.. a tak je to spravne.
Ale klidne a z vesela to tam lijte- kdyz to jede..
Jak vypada motor ze vnitr a cerpadlo po papani kdeceho asi netreba rozebirat. Ano, stejne se ten motor pak vlastne vyhodi.
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Reputace: 72
Bydliště:

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od goodbie »

Zdravím Vás posílám pár fotek článku po rozborce článek nedosahoval potřebné hustoty kdy se rozcházel oporoti ostatním článek je niní znovu složen a nabit nabíjením se do něj vešlo přes 800Ah kapacitu má 750 napětí při hustotě 1,75 bylo 2,4002V po celou dobu nabíjení napětí rostlo úměrně hustotě z desek je patrné že o sulfataci se zde moc bavit nejde šest let provozu je článek stále čistý a není rozpadaný začínám mít dojem že celá sulfatace je mýtus ale záhadou je co článku scházelo že nešel nabít ještě ho čeká kapacitní zkouška jaká je reálná kapacita po opravě ale z toho co se do článku vlezlo to vypadá na dobrou kapacitu
Přílohy
IMG_20160505_183822.jpg
IMG_20160505_183809.jpg
IMG_20160505_183801.jpg
IMG_20160505_183752.jpg
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od fugas »

Pěkné to takhle vidět.Slušná práce,ať se daří.

hurvays: Nevěř na strašidla :D Jediné skutečné aditivum u benzínky je proti zamrzání a to je kerosin a proti ničemu LTO.Nejhorší odpad z rostliňáku je tam taky,říkají tomu biosložka.Ale ne že by na tebe takhle mysleli.Kerosin dieslu zas tak moc nechutná i když se velmi dobře spaluje.Zato spolehlivě zvyšuje spotřebu.To oni nás jen tímto způsobem o něco víc okrádají.A koukni někdy do čerpadla po rostliňáku.Já jich měl na stole něolik.Skutečnost je taková,že má daleko lepší mazivost než nafta a při teplotách při kterých se spaluje z něj zbyde jen málo,natož aby se to mělo náladu někde usadit.Problém může nastat,pokud auto stojí několik týdnů plné rostliňáku a na čerpadle je nějaká netěsnost.To se pak zalepí.V techničáku píšou jen to,kdo jim víc zaplatil,nebo kdo je národní značka.Třeba PSA doporučuje Total,ale mám zkušenost že to fakt jede i na jiné značky a to dlouhodobě :D .Ale klidně to tam lij,když to tam píšou.
Pokud bude něco mazat neuspokojivě,rotodiesel ti to poví po pár vteřinách na volnoběh,commonrail v podstatě také,jenom se tam toho zničí daleko víc.Jinak netřeba si o něj dělat starosti.
O snižování opotřebení toho ví nejvíc Horst Fuchs.Viděl jsem na vlastní oči jak najel 700km bez mot. oleje,páč tam nalil deci aitiva :D Reálně,než se něco v pal. soustavě nebo dokonce motoru zanese,tak zbytek auta dávno shnije.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Reputace: 112
Bydliště: Skoro u SK

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od hurvayz »

:shock: Nad tím jsi přemýšlel měsíc :o
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Reputace: 72
Bydliště:

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od goodbie »

jo je to zajímavá podívaná článek jsem testoval 18 hodin při 41A dál jsem netestoval bohatě to stačí napětí bylo 1,852V
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od fugas »

hurvayz píše::shock: Nad tím jsi přemýšlel měsíc :o
Nikoliv.Jen jsem četl tvůj příspěvek až teď.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2126
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od fugas »

goodbie:Bylo na dně obalu nějaké znatelné množství kalu?Případně jak moc se blížil deskám?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Reputace: 72
Bydliště:

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od goodbie »

fugas píše:goodbie:Bylo na dně obalu nějaké znatelné množství kalu?Případně jak moc se blížil deskám?
nebylo to tak hrozné něco tam bylo ale desek se to nedotýkalo dnes jsem článek přivezl domů a dám ho do sestavy a uvidím jak se pojme k ostatním
goodbie
Příspěvky: 1453
Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
Reputace: 72
Bydliště:

Re: ostrovní FVE Pastviny okr.Cheb 3,2Kwp

Příspěvek od goodbie »

Tak zase bylo trochu času a lokomotivní startovací baterie KPH150P už má i své dobíjení upraven původní regulátor na 15V
Přílohy
KPH 105P.jpg
reg.jpg
alt1.jpg
alt.jpg
alt.jpg (48.35 KiB) Zobrazeno 1421 x

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek