Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Hybridní elektrárny připojené do rozvodné sítě pro rodinné domy a bytové zástavby s možností plynulého řízení toku energie, popis, technické detaily, celkový výkon, fotografie.
PowerFull
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 15, 2016 8:31 pm
Reputace: 0

Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od PowerFull »

Pozdravujem .

Rád by som od vás počul názory na túto zostavu.
Jednalo by sa o hybrid systém pre zníženie spotreby v rodinnom dome. Mojim cieľom je dosiahnuť čo najnižšiu spotrebu z DS za cenu reálnej návratnosti zostavy do max 10 rokov ( čím skôr samozrejme tým lepšie )

Živiť by som chcel fázu na ktorej sú pripojené najpoužívanejšie zásuvky v dome a zahrieval užitkovú vodu ( cez deň ), bojler by bol s dvoma špirálami ,prvá AC priama na DS ( nočný prúd ) a druhá z hybridu cez časové relé ( zapínala by sa iba cez deň )

Komponenty :

FV panely : 12x AXITEC AC-260P/156-60S ( 3.2kW )

Hybrid : Victron MultiPlus Inverter/Charger 48/3000/35 ( 48V , 3000W , 35A )

MPPT : Victron BlueSolar Charge Controller MPPT 150/70 ( 150V , 70 A )

Baterky : 4x HOPPECKE 12V 2 OPzS bloc solar.power 130 ( jedná dá pri 24c 120Ah )

sledovač stavu batérií : Victron BMV-700

alebo o niečo lacnejšia ( málo ) vyskladaná z Victron EasySolar 48V, 3000VA ( s dvoma MPTT 150/35 ) , tu by som však prišiel o možnosť sledovať napätie a dodávku z FV panelov ( čiže datalogy )

Za každý názor vám vopred ďakujem.
Naposledy upravil(a) PowerFull dne stř bře 16, 2016 8:21 pm, celkem upraveno 1 x.
rva
Příspěvky: 3462
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 526
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od rva »

Návratnost 10 let je velmi nepravděpodobná. Musíte mít jiný důvod, proč jít do FV. Může to být třeba koníček, který přinese i nějaký užitek. Nevýhody: Vyžaduje údržbu, zázemí zabírá místo v baráku a návratnost se mění v nenávratnost. A pak už je na každém, jestli jde do osvědčených (a dražších) komponent, nebo experimentuje s neznačkovými komponentami. Stejně u baterií - na LiFePo si i přes vysokou cenu nikdo nestěžuje.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
mobilik
Příspěvky: 2673
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Reputace: 265
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od mobilik »

Hmmm, no uz v prvom odstavci vidim problem... 10 rokov navratnost to nebude isto si myslim. Urcite to bude viac. Ak chces rychlu navratnost investicie, tak kup len panely, rehulator oplockeho napr. a zohrievat vodu. Minimum komponentov, je to lacnejsie a rychla navratnost. :wink: Inak zostava fajn. Victron je jeden a poprednych a skvelych vyrobcou, len cena je zakonite aj vyssia, za kvalitu sa plati. :wink:
Čo bolo bolo, bude len horšie...
PowerFull
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 15, 2016 8:31 pm
Reputace: 0

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od PowerFull »

Chcem využiť dotáciu ktorá beží na SK a preto návratnosť do 10 rokov ( viac by som nerád ) ale to len na upresnenie.

Najviac sa obávam či Victron vydrží 10 rokov a viac ... a záruku si neviem zatiaľ predlžiť , štandard je zatiaľ 5 rokov .
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od ota »

Problémů s projektem vidím více:
Regulátor dá 70A, ale do baterky vezmou max. 10A, takže baterky se budou dobíjet 10hodin !
Pokud bude svítit, většina energie zůstane nevyužita, protože jí baterie nepojmou. Všechny ty drahé panely budou na střeše zbytečně. Při slunečním svitu by stačily zhruba 2kusy.
Na sledování výkonu bych se vykašlal. Utracený čas za něco, co nepřinese ani cent.
Při plném výkonu vycucne měnič baterky za hodinu a půl.
Pokud už stihneš nabít baterky do plna a do rána je zcela vybiješ, vydrží max. 2-3 roky. Takový provoz nevydrží ani OPzS. Pokud bude prodejce tvrdit opak, nech si to napsat do záručního listu.
Ale jinak hezký projekt, držím palce.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od vlkazajac »

Je mi ľúto, ale pretože sám hrám rád podľa pravidiel, považujem za korektné pripomenúť podmienku účasti na fóre :

Na tomto fóru budu diskutovat pouze o ostrovních nebo poloostrovních systémech, popřípadě o tématech souvisejících s ostrovními systémy nebo obecně o soběstačností a osobní nezávislosti na státu, nebo státní infrastruktuře. Toto akceptuji a pro svou FVE nehodlám využívat podporu/dotace, zelený bonus, ani nehodlám energii prodávat do sítě.

Je prinajmenšom etické nediskutovať s ľuďmi, ktorí nie sú schopní rešpektovať jasné a jednoduché pravidlá. Ak som to robil v minulosti, bolo to zo snahy pomôcť, tak ako to v dobrej vôli robia aj iní na fóre. Za to porušenie pravidiel sa ospravedlňujem.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
PowerFull
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 15, 2016 8:31 pm
Reputace: 0

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od PowerFull »

Ota : pre tvoju poznámku a dobíjaní som si vyhľadal datasheet od baterií a našiel som tieto informácie a máš pravdu.Ale ja by som nechcel ísť ( štandardne ) s vybitím pod 50% kvôli životnosti bateriek. Takže by sa nenabíjali tak dlho .
Za druhé nemáš pravdu stým že by tam panely boli na streche zbytočne lebo by mi nahrievali vodu v bojlery + dobíjali batérie a živili spotrebiče ktoré bežia non stop ( chladnička mrzák ,akvarko... ) a večer by sa živili spotrebiče do 50% kapacity baterIí a potom už len z DS .

Ešte pracujem na tom čo a ako,preto som tu aby ste ma presne upozornili na veci na ktoré som nemyslel ... preto vďaka za každú trefnú pripomienku

7.1 General charging characteristic
The chart below (refer to figure 7–1) demonstrates the OPzS solar.power recharge characteristic (IU-characteristic)
after discharge with 50% DoD (Depth of Discharge).
Parameters (example):
• Charging voltage: 2,4 V/cell
• Charging current: 10 A/100 Ah battery capacity (C101))
• Charging factor: 120%
The development of the state of charge (SoC) parameter is represented by the blue line; charging current by
red line and charging voltage by the green line. Although 100% SoC are reached after approx. 5 hours a total
recharge time of ca. 12,5 hours is needed in order to reach the charging factor (here 120%).
Naposledy upravil(a) PowerFull dne stř bře 16, 2016 10:16 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od trud »

Ideš na to zle..FV je koníček...ktorý má aj dáky prínos..FV sa možno oplatí tam kde nie je možnosť sa pripojiť na sieť...návratnosť je teoretická...ak sa pokazí v 10-15 roku menič...regulátor...tak je to celé v "P".. batérie to určite nevydržia...
To len firmy čo dostali razítko od Fica sa snažia roztopiť dotácie. 10 ročná návratnosť je utópia.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
PowerFull
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 15, 2016 8:31 pm
Reputace: 0

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od PowerFull »

áno aj ja mám najväčšiu obavu o životnosť meniča . Panely majú 12 ročnú a baterky beriem ako spotrebák .Preto sa nehrniem do LiFePo lebo cena môže o rok dva padnúť na polovičku alebo sa časom človek dostane k autu z baterkami a bude auto jeden veľký akumulátor pre celý dom ( raz možno )

Problém je v tom že za cenu 1400 eur nevyskladám 48v s 101Ah pri c10 ale ak sa mýlim kľudne daj typ a ja si to prerátam.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od trud »

S tým čo píšeš vyrobíš ak budem optimista tak 2500kWh..(straty vo vodičoch..regulátor..baterky..menič). 2500kWh , si zo Slovenska takže cena cca 12-13 centov to je výroba za rok cca 310 eur. Koľko ťa bude stáť systém? A za 10 rokov rátaj výmenu minimálne olova.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
PowerFull
Příspěvky: 40
Registrován: úte bře 15, 2016 8:31 pm
Reputace: 0

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od PowerFull »

môj prepočet je podobný ako tvoj a rátam cca okolo 300 eur v tom horšom prípade , všetko viac je len plus. Cena zostavy je 7420 eur komplet dodávka ( komponenty a montáž ) a mňa by to stálo 4000 .

Ak budem meniť baterky po nejakých rokoch ( hádam vydržia pri vybíjaní do 50% aspoň 4-5 roky tak budem spokojný ) tak budú ceny a technológie a skúsenosti na inej úrovni ... potom budem rozmýšľať čo ďalej

Ešte rozmýšľam , viac menej predstavu mám ale sú tam viaceré ????
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 908
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am
Reputace: 80

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od trud »

Batéria je slabá ...chcelo by to 1,5-2* takú kapacitu...a ta prvá pôjde do hrobu...vôbec neplánuj že to bude výnosné.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
mobilik
Příspěvky: 2673
Registrován: úte úno 04, 2014 9:06 am
Reputace: 265
Bydliště: Neďaleko Košic (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od mobilik »

Odkial si, ak sa mozem spytat. ;-)
Čo bolo bolo, bude len horšie...
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od ota »

Co se týká měniče, ten by měl 10 let vydržet. Bude to chtít údržbu, po záruční době a pak pravidelně po dvou letech vyfoukat prach a zkontrolovat zda elektrolytické kondenzátory neztrácí kapacitu. On ikdyby ten měnič odešel, dá opravit.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2176
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 96
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od gupa »

Panely se dívám, jsou dvoukontaktní, je to nějaký ošizený na pólech článků, Akumulace do vody je dobrá, tam se dá utopit hodně, baterie jsou tak na nějaký 6A okruh, (světla, IT) jinak brzo půjdou do kopru. Měnič je spolehlivý, ale musí se umět nastavit podle představ. Regulátor je také dobrý. Pro dohled je ale nevhodný kvůli ceně propojení s dohledem, jen převodník pro PC je opravdový ranec. Nad ním který od Victrona vybrat bych se zamyslel. Existuje all in one victron easy solar. Nové verze regulátorů jsou od podzimku. Nevím proč, ale raději bych volil systém trochu jednodušší vzhledem k požadované návratnosti.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od vlkazajac »

PowerFull, rád by som od Vás počul, čo Vám poradil realizátor ( to je ten druhý v poradí po štáte, ktorý najviac profituje z cudzích penazí ). On je certifikovaný, väčšia členov fora nie je.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od ota »

To se tu opakuje už po několikáté.
Všichni co si už elektrárničku vlastníma rukama postavili (a poučili se z vlastních i cizích chyb), nevěřícně kroutí hlavou nad špatně projektovanými dotovanými systémy.
Obsahují vždy několik skrytých vad, kde se buď platí něco co se nevyužije, nebo je systém v některém článku řetězce krutě poddimenzovaný.
PowerFull se alespoň poradí, což mu ušetří problémy, které vzniknou.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od vlkazajac »

Nie sú mi sympatickí ľudia, ktorí prídu k holičovi a okrem brady požadujú vyholiť aj oné....... Status fora je stanovený zakladateľom a ak niekoho upozorním, že ho prekračuje, mohol by povedať aspon béééééé. Ak sa ma niekto, s kým chcem diskutovať, opýta odkiaľ som, tak mu aspon odpoviem - čo ťa je do toho! Od fora očakávam, že prinesie invencie a tiež, že kto chce a môže, takto forum podporí. Forum sa stáva poradnou pre deformovaný systém dotácií, ktorý konkrétne na Slovensku tak či tak mešká minimálne 3 roky. Kto sa nezorientoval, môže tak urobiť v príslušných vláknach.
Nikomu nemožno brániť, aby získal na fore kontakt na hocikoho, kto mu poradí. Nech je to ale potom na báze súkromnej korešpodencie alebo kontaktu. Ak niekto hľadá odpoved na otázku : Čo sa mi oplatí? - nech to skúša trebárs v ksichtovej knihe.

Všetkým , aj tým, ktorých som nepotešil, prajem slnko, aké máme dnes !
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
rva
Příspěvky: 3462
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 526
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od rva »

vlkazajac píše:Nie sú mi sympatickí ľudia,... .... prajem slnko, aké máme dnes !
Souhlasím. Na druhou stranu forum je otevřené pro každého a pokud usoudím, že mi někdo z jakéhokoliv důvodu nesedí, přestanu jeho vlákno sledovat. Dotace jsou zhouba, jedná se o mrhání penězi, ale asi s tím nic neuděláme.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 46 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Reputace: 285
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Hybrid zostava s Victron MultiPlus

Příspěvek od rottenkiwi »

Tie baterky sa po pár mesiacoch rozídu a čaká ich podobný osud, ako veľa olova tu na fóre.
Ak sa z nich bude tahať cez deň a v noci max. 400 W a zbytok pojde z panelov alebo z DS, tak
to pri správnej údržbe a meraní každého článku vydržia.

Ak sa bude z nich ťahať viac ampérov, tak bude napatie silno padať dole.
Tie panely dajú / ak nebudú tienené/ tak 2200 W počas slnečného chladného dňa, v lete ešte menej.
To je cca. 11000 Wh za deň, ak odpočítame to, čo pojde do bateriek. To je cca. 360 l vody
zohriatej o 25 *C. Ak to zoberie bojler a ak bude každý deň spotreba, keď svieti na úrovni
1800 W od 9:00 do 15:00, tak sa to vráti pri extrémne slnečných rokoch do cca. 12 r.

Lenže to by sa museli batérie používať len v režime zálohy, správne nastaviť float a baterky
mať na chladnom mieste. / 10 - 15 * C/. Ak sa budú používať pri 25 *C vydržia menej,
pri 35 *C, už bude ich životnosť len štvrtinová, nech by sme sa snažili akokoľvek.

Dnes má FVE význam len vtedy, keby za to platili distribučky, toľko, koľko ja platím im, resp.
ak má niekto vlastnú firmu na batérie alebo si ich vie zohnať za zlomok ceny nových.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek