Kvalita olovenych autobaterii

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
PavelR
Příspěvky: 3105
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od PavelR »

Tak mam zpet firemni auto ze znackoveho :repair: servisu :repair: . Je mozne aby u 2,5roku stareho auta odesla baterka? :uh: v mrazech neotocila motorem? to auto ma 135000km jezdi denne baterka se tedy skoro porad dobiji doplna. Ja to nechapu a jsem z toho znechucen.
aji na tom aute se sype jedna vec za druhou .... nevite nekdo kam se v dnesni dobe podela kvalita a odolnost?
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od mypower.cz »

kvalita a odolnost je neprimo umerna ziskuchtivosti a hamiznosti. Ohledne toho olova je otazka jak daleko se jezdilo, jestli to byly kratsi trasy v posledni dobe, tak se ta baterka nemusela stihnout dobit. Ja ted po posledni zkusenosti baterku vydelavam z auta a pokud nejedu, tak je pekne v teplicku v obyvaku.
PavelR
Příspěvky: 3105
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od PavelR »

mypower.cz píše:kvalita a odolnost je neprimo umerna ziskuchtivosti a hamiznosti. Ohledne toho olova je otazka jak daleko se jezdilo, jestli to byly kratsi trasy v posledni dobe, tak se ta baterka nemusela stihnout dobit. Ja ted po posledni zkusenosti baterku vydelavam z auta a pokud nejedu, tak je pekne v teplicku v obyvaku.
jezdilo se min 10-15km v kuse kazda pojizdka a nekolikrat tydne 50-100km v kuse proste furt neco (servis u zakazniku + cesty na firmu z brna do ova) takze si myslim ze dobry. v soukromym mam baterku rok vyroby 2004 je to teda 2,4 benzin ale i tak a v mrazech kvedla malo ale kvedla.
baterku vydelavat odmitam to jsem delal naposled u120tky kdyz nebylo na jinou a pak sem sehnal jednu z kamionu a bylo :-)

jo pozor na naftu. nafta z omv me zamrzla (ze se nestydi za ty ceny) od ted se pokazdy du dopredu zeptat do kolika stupnu maji naftu.
PavelR
Příspěvky: 3105
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od PavelR »

nemam rad naftaky jedine benzin + lpg :yes: :yes: :yes:
Uživatelský avatar
vata
Příspěvky: 1403
Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Reputace: 93

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od vata »

Jojo, taky se mi podařilo zresetovat auto, když při pokusu nastartovat šla baterka totálně do kolen a budíky jdou od nuly :) 5 let staré autíčko, 100000. Možná to je ta příležitost, jak zužitkovat tu jednu slabší baterii z FVE. Jsem kdesi vyčetla, že nabíjet zmrzlý vybitý aku je jeho smrt. Tzn. spoustu mrtvého olova v ČR...
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
PavelR
Příspěvky: 3105
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od PavelR »

vata píše:Jojo, taky se mi podařilo zresetovat auto, když při pokusu nastartovat šla baterka totálně do kolen a budíky jdou od nuly :) 5 let staré autíčko, 100000. Možná to je ta příležitost, jak zužitkovat tu jednu slabší baterii z FVE. Jsem kdesi vyčetla, že nabíjet zmrzlý vybitý aku je jeho smrt. Tzn. spoustu mrtvého olova v ČR...
to sice smrt je ale kdyz mi klekla baterka ja proste potrebovsal nutne jet tak 68ah dostala skoro 100a leceni po dobu asi 3 minut a jak najednou startovala :D
bert
Příspěvky: 365
Registrován: stř zář 07, 2011 10:09 pm
Reputace: 11

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od bert »

Tiež sa oplatí hľadať servis, kde môžeš byť pri aute, alebo ho aspon vidieť! Ono je dosť možné, že namiesto oleja ti nejaký chytrák vymenil batérku :roll: . Potom mal na bokovku aj olej aj zánovnú batériu :yes: .
PavelR
Příspěvky: 3105
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od PavelR »

bert píše:Tiež sa oplatí hľadať servis, kde môžeš byť pri aute, alebo ho aspon vidieť! Ono je dosť možné, že namiesto oleja ti nejaký chytrák vymenil batérku :roll: . Potom mal na bokovku aj olej aj zánovnú batériu :yes: .
bylo to firemni auto nemel sem ani cas tam travit celej den. baterka spatna byla ale spis me sklamalo ze tak brzo ... origos baterka ....
bert
Příspěvky: 365
Registrován: stř zář 07, 2011 10:09 pm
Reputace: 11

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od bert »

Origo z mojho skoro 8 ročného forda beží na otcovom traktore. Ja som po inštalácii Webasta(nezávislého kúrenia) radšej kúpil väčšiu kapacitu, aby to teplé auto aj naštartovalo.
PavelR
Příspěvky: 3105
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od PavelR »

toto je taky ford ... tranzit ... baterka 80ah ...skoda ji
Uživatelský avatar
dedo
Příspěvky: 234
Registrován: čtv zář 22, 2011 10:33 pm
Reputace: 10
Bydliště: SK

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od dedo »

Vyskúšali sme: po prvom (neúspešnom) pokuse o štart pauza, bliknúť diaľkovými svetlami - mal by sa zohriať elektrolyt - a až potom ďaší pokus o štart. Mne to zafungovalo :-)
PavelR
Příspěvky: 3105
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od PavelR »

tak toto zni zajimave az budu v takove situaci urcite zkusim
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2567
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Reputace: 236
Bydliště: Třinec

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od tomas »

Máme v práci také ford tranzit. A raději třikrát za sebou nažhavím a potom většinou v pohodě nastartuji než blikat světly. Naopak mne tak to automatické rozsvěcování světel při otočení klíčku dost vytáčí a raději zapnu obrysové, aby se nerozsvítili potkávací. Mohli tam dát rozsvěcení světel až po nastartování a ne při startování.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
JiříK
Příspěvky: 1020
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Reputace: 65
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od JiříK »

Kvalita baterek je různá, jako u všeho- Kolegovi ve Fóbyji odešla baterka po třech letech. Jezdil denně 15km tam, 15km zpět. Ono také záleží na tom, jak se které auto k baterce chová. Zmiňovaná fabie třeba už při otevření dveří zapíná palivové čerpadlo, aby bylo natlakováno. Nejohleduplnější jsou k baterce stará auta. Tam vypneš klíček a baterka má havaj, nic z ní neteče. Na vlastní oči jsem viděl u kamaráda, jak po zimě přišel do garáže, auto tam stálo od podzimu tak, jak přijelo a po 5 (pěti!!!) měsících suverénně natočil.
S těmi cestami v těchto mrazech je to na kočku. Baterka je sice vesměs u motoru, ale pochybuju, že se při -15 nějak extra zahřeje. A do olova při teplotě pod nulou sice proud teče, ale nedobíjí. Proud musí tu baterku prve rozmrazit nad nulu, pak teprve dojde na dobíjení. Mám vypozorováno při dlouhodobých mrazech-baterka nová,dobíjení OK, kapacita o 80% vyšší, než origo baterka. Po týdnu ježdění mi to sotva točilo. Proč? Baterka je v kufru, kde vzhledem k teplotám nemá šanci rozmrznout. A dobíjecí soustava onoho stroje není tak obrovsky předimenzovaná, jako u současných aut, takže proud tu baterku neměl šanci rozmrazit. Jinak baterka mi vydržela osm let, ve služebním Sprinteru vydržela origoška 6 let, následující Banner 3,5 roku, současná Varta Silver je tam rok a po 14ti denním stání přes vánoce jsem stejně nenatočil...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
PavelR
Příspěvky: 3105
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od PavelR »

jj asi na tom neco bude halt to olovo je na prd. jen pro zajimavost u tranzita je baterka pod sedadlem ridice takze v kabine. a jeste k tomu ja mam skoro porad topeni naplno na nohy :-)
avatar
Příspěvky: 484
Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Reputace: 3

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od avatar »

zmena teplot u baterii taky neni dobra audi baterie u motoru na prd furt se ohriva a zamrza bmw to ma vkufru baterie vydrzi klidne 10 let. Uplne nejdulezitejsi je dobijeni . Nesmite zapomenou ze to co spotrebujete pri startovani nedobijete za 15 km ani nahodou. Tim padem v -15 ted je uz skoro 14 dni minus nikoho nezajima ze ty baterky jsou dlouhodobe vybite..... nastane sulftace a je ponich... Spravne by se mela baterie plne dobít.

Je to jednoduche staci spocitat odber z baterie pri stani odber pri startovani starteru odber svetel a zarizeni v aute a pak odecist hodnotu od nabíjení. Dale snizeni kapacity co se tyce teploty a pak jejasne ze vám vyde ze tu baterku vubec nenabíjíte.... Tim padem odejde klidne za dva roky......


baterka ma bejt porad plne nabitá tak to proste u olova je
matej
Příspěvky: 826
Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm
Reputace: 45

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od matej »

Regulátor nabíjení v autě nabíjí v podstatě jenom ve "float" režimu, tj. 13,5 - 13,8 V. Ale na plné nabití floatem, vybitá baterka potřebuje cca 15-20 hodin. Pokud z ní při startu vememe např. 10% kapacity tak jsou to cca 2 hodiny. Takže tolik by měla trvat ranní jízda aby se baterka dobila.
Stejně velkým problémem dle mého názoru je, že v mrazech klesá účinnost olova vlivem teplotní závislosti napětí. Viz solární regulátory s teplotní kompenzací. Auta pokud vím tak tuto teplotní kompenzaci nemají. Pokud při 20° se má baterka nabíjet napětím 13,8V tak při -10°C to je 14,5V (13,8 V + 0,004 x 6 x 30°C). A to si myslím že se neděje.
No a v neposlední řadě, sulfatace. Viz článek na wiki. Stačí nechat jednu noc svítit parkovačky a určitá míra sulfatace se vytvoří a ježděním se jí člověk těžko zbaví. Zmenšenou kapacitu si pak všimne až v zimě, kdy baterka dostává nejvíce zabrat.
Pravda a Láska zvítězí!.
PavelR
Příspěvky: 3105
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 220
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od PavelR »

tak to je asi fakt ok ze umrela ale na firme se na me divali jako bych si ji vymenil za spatnou a dobrou vzal. :-( jeste ze jsem naraziil na toto forum a nesel do olova se solarem to bych asi za rok plakal
JiříK
Příspěvky: 1020
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Reputace: 65
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od JiříK »

Dovolím si s matejem poněkud nesouhlasit. Poslední mě známý stroj s regulátorem na 13,8V je Favorit. Felda už jede na 14,4V, Fabie až 14,8V-proto u ní pořád hoří žárovky H7. MB Sprinter 14,00V za všech okolností, MB Atego 28,2V. Specialita u Tranzitů- umí si zvednout napětí až na 16V !!! Ale jak to potom ohlídá napětí na spotřebičích, to netuším. Ale stejně je to v zimě houby platné, zmrzlá baterka prostě nenabírá energii...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
matej
Příspěvky: 826
Registrován: čtv zář 01, 2011 6:30 pm
Reputace: 45

Re: Kvalita olovenych autobaterii

Příspěvek od matej »

JiříK píše:Dovolím si s matejem poněkud nesouhlasit. Poslední mě známý stroj s regulátorem na 13,8V je Favorit. Felda už jede na 14,4V, Fabie až 14,8V-proto u ní pořád hoří žárovky H7. MB Sprinter 14,00V za všech okolností, MB Atego 28,2V. Specialita u Tranzitů- umí si zvednout napětí až na 16V !!! Ale jak to potom ohlídá napětí na spotřebičích, to netuším. Ale stejně je to v zimě houby platné, zmrzlá baterka prostě nenabírá energii...
Opravdu? No to je pro mne opravdu novinka .. tu Fabii zítra změřím.
Pravda a Láska zvítězí!.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek