LIFEPO4

Archiv ukončených inzerátů
vla
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputace: 124
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: LIFEPO4

Příspěvek od vla »

Možná by na tomto místě mohli zkušení poradit jak jednoduše poznat, nebo kvalifikovaně odhadnout stav použitých life. Padla zde zmínka o průběhu nabíjecího napětí, ale pokud bych si baterky chtěl koupit, nebude tato metoda zřejmě dostatečně rychlá na kontrolu jednotlivých článků před koupí. Zkoušel jsem něco najít, snad by to mohlo jít podle vnitřního odporu, ale nikde jsem nenašel velikost vnitřního odporu life v závislosti na opotřebení případně stupni nabití aku. Jinak pokud se jedná o baterie od p. Dvořáka, jak zde někdo naznačil původně počítal s daleko delší životností. viz. http://www.hybrid.cz/rozhovor-petr-dvor ... ktromobilu, ale klidně to může být něco jiného.
Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: LIFEPO4

Příspěvek od fugas »

Sranda msí být.Každá věc má svého kupce.Já sám jedu na olovu.Několik lidí vyjádřilo svůj názor.Já beru,že LIFEPO zní,protože to patří k nejvyspělejším technologiím.Ale pořád je to jen technika a má svoje limity životnosti a to hlavně v závislosti na předchozím používání.Ta suma je za takový risk astronomická.I kdyby to bylo "jen" těch sedmdesát.Koupím,přeberu,strávím na tom desítky hodin zkouškami a měřením.Nakonec mi může zbýt polovina článků dobrých k čerpadlu zahradního jezírka,nebo mi nezbyde než dokoupit pár nových,abych zachránil sadu navíc.Najednou mi to vychází poloviční kapacita/poloviční cena a to pořád neberu zřetel na stáří článků.Nezbyde mi než si podrbat hlavu a doufat,že aspoň ty dva nebo tři roky vydrží,to už jim bude deset let a budou mít za sebou ke dvěma tisícům cyklů.Nebudem si nic nalhávat,nekupuji si za ranec life,abych z nich netehal co to umí.
Barerky s nejistou historií mají symbolickou cenu.Olovo s ověřenou poloviční kapacitou se prodává někde blízko ceny šrotu i když před sedmi lety mělo cenu sedmdesát tisíc.A to může být pořád využitelná kapacita rovných 100Ah.
Stejně tak elektromobil s NICD starými dvacet let může být podle mě prodejný kolem sto tisíc.A to dvacetpět dělá nadšení a dvacetpět to,že to je svým způsobem rarita.Pak je tam ochota opravovat a repasovat atd.Ale to je jen můj názor.Nechci chytračit,tak to prostě vidím já.Klidně mě pošlete do (_!_) ;)
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Reputace: 112
Bydliště: Skoro u SK

Re: LIFEPO4

Příspěvek od hurvayz »

Jee tolik pismenek? Taky mám jeté a věřím, že pojedou(musím).Jestli ne tak jsem mínusový :( Každopádně rana to je velká a je to risk, jak píšeš.
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: LIFEPO4

Příspěvek od ota »

Mam zkusenost s 8 let starymi LFPz autobusu. Pocet cyklu cca 2000. Clanky se lisi kus od kusu ale kapacita se pohybuje u 80% z nich mezi 70 az 110% stitkove kapacity.
Oloveny aku pri 70% kapacity ma vetsinu vyuzitejych cyklu za sebou.
Naproti tomu u lithiovych technlogii klesa kapacita s poctem cyklu liearne a i clanek s 50% kapacity muze slouzit jeste roky.

Jednoduche rychle testy ktere pouzivam pro testovani lithiovych clanku jsou:
-Zvazit, jestli vaha odpovida vaze v datasheetu. Pokud je nizsi, je vyvareny elektrolyt
-Polozit na absolutne rovny povrch a sledovat, zda neni clanek nafouknuty prebijenim

Napetovy test nic nerekne a vnitrni odpor u ruzne nabitych clanku se neda efektivne zmerit.

Proti nafouknuti a ztrate elektrolytu jsou odolnejsi modre CALB clanky. U tech elyt slysitelne uvnitr sploucha a je ho dostatecna rezerva. Ale i zlute Winstony se daji zachranit pokud se stlaci sverkami a bubliny vyvareneho elytu mezi elektrodami, ktere snizuji kapacitu odfouknou ventilem. Je to dokonce postup doporuceny
vyrobcem.

Muj nazor je ze pro nase aplikace ma tato technologie, ikdyz secondhand, vyznamne misto.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Matess
Příspěvky: 1506
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 158
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: LIFEPO4

Příspěvek od Matess »

ota: muzu jen potvrdit - jsem spokojeny.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 427
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: LIFEPO4

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

Kodl69 na začátku vlákna zřejmě naráží na přídavnou 9,6kWh baterku z Priusu ze začátku tohoto roku , 40Ah Thunder sky (dnes Winston) články se skutečnou kapacitou necelých 30Ah (2,70V do 3,60V) značně měkké :? . Pro mé účely méně vhodné :arrow: už slouží v UPSce 7kWh s 4kVA Axpertem :D .

Fugas , nejze házet jeté LiFe na stejnou hromadu jako jeté volovo - jeté volovo bývá na odpis do šrotu , jejich život jde po parabolické křivce končící takřka volným pádem , kdežto LiFe jdou po mírně se svažující rovině (strmost odvislá na zatěžování) . Jinak řečeno , LiFe mají téměř lineární degradaci opotřebením , zatímco volovo teměř exponencionální :hell: .

Inzerovaných "200Ah" článků bych se osobně nebál (nebýt vycinkanej :cry: už bych je testoval :mrgreen: ) .
Při teoreticky průměrné kapacitě 150Ah lze poskládat 15kWh aku a ještě zbidou čtyři články do rezervy či na 13V aku :yes: . Jelikož se jedná o velké články (oproti výše zmíněným 40Ah které byly vystaveny proudům nad 3C :x ) které vysoké proudy snáší lépe , troufnu si říci , že mají před sebou ještě hodně let užitečného fungování ;) .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: LIFEPO4

Příspěvek od fugas »

Zkušenosti jak se zdá mluví za vše.Pokud se tedy cena houpne na výše zmíněných 2000Kč za kus,tak se určitě rychle rozběhnou.Já zatím vydržím na tom olovu i když prostředky na mých 24V bych dohromady dal.Tak jsem rád,že moje obavy nejsou na místě a nebudu se muset bát za čas koupit jeté *batt*
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: LIFEPO4

Příspěvek od marko250 »

K těm ojetinám: momentálně jde do nich dostat 12kWh jsou v sérii 36ks ve dvou bednách a jelikoš ta přední není ve vyhřívaném interiéru, tak tam dostávají v zimě na prdel.Majitel druhý,mladý kluk,auto VW golf denně ježděný.V paku jsou tři nedávno koupené190-200A,pak 10ks s poloviční kapacitou 100A a zbylých 23 120-150A ,což je info od toho majitele nijak podložené.Naposledy už šel s kapacitou z 15kWh na 12kWh vložených do baterek chargrem od ČEZ-u,strašně to přikládal venkovní teplotě,což je dle grafů z reálné zkoušky blbost.V přímém testu (Winston TS-LFP100AHA) závislosti kapacity na°C při odběru 50A je 20% rozdíl mezi -45°C a +55°C teplotou baterie. 7% mezi -25°C a +25°C Bavíme se tedy samozřejmě o zdravém článku majícím deklarovaných 100A.Rozdíl 15°C a 25°C je bezpředmětný,navíc se baterie provozem sama zahřívá. Takže pokud to koupíte celé a uspořádáte 18+18S k sobě tak, aby se dostaly na stejnou kapacitu,v tomto případě 250Ah/52V dostanete z toho 13kW baterku, kdy se článek bude nabíjet na 3,44444444444 V :-).To by hodně pomohlo prodloužit dobu úmrtí baterky jako takové,měniče s 60-63V problémy většinou nemají.Vybrat z těch 36ks stejné články nepude. A teď k ceně na kterou byl schopen jít za celou u mě po pár jednání-70 000Kč.Samostatně chce střelit nejdříve ty slabší (10ks)a pak až pustí ty ostatní ,ale tady se už vzpírá s cenou,osobně si myslím,že to má smysl koupit jen jako celek pro 48V systém.Po té co jsem požadoval aktuální přesný stav doložený na dálku fotkama z nabíječky a daty měření přestal komunikovat.Jen jsem chtěl ať auto vybije na 10%,skočí na nabíječku a vyfotí displej kolik mu naládovala s aktuálním datem a druhou fotku s displejem řídící jednotky v autě.Pak opět jízda na 10% kapacity a změření napětí na jednotlivých článcích.Namísto toho mě poslal hromadu nesmyslně poskládaných fotek z různých měsíců s různým stupněm vybití a hromadou řečí o objednaných dalších LiTi za 14 000Kč/ks.Tak nějak jsem nepochopil ,kde je do toho golfu objemově nacpe,když mají menší napětí a menší kapacitu na 1/kg,samozřejmě proudy a cykly úžasné(30 000 cyklů). Takže kdo má 70 000Kč na teoretických 13kWh směle do toho .
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
hurvayz
Příspěvky: 951
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Reputace: 112
Bydliště: Skoro u SK

Re: LIFEPO4

Příspěvek od hurvayz »

Kurnik ešte že tě máme marko..
Okolo 11kWp, soustava několika měničů krmící soustavu několik bojlerů.
SJM
Příspěvky: 586
Registrován: pon dub 23, 2012 2:51 pm
Reputace: 6

Re: LIFEPO4

Příspěvek od SJM »

marko250 píše: ...hromadou řečí o objednaných dalších LiTi za 14 000Kč/ks.Tak nějak jsem nepochopil ,kde je do toho golfu objemově nacpe,když mají menší napětí a menší kapacitu na 1/kg,samozřejmě proudy a cykly úžasné(30 000 cyklů).
Pokud mají LiTi články nominálně 2,4 V, tak by bylo možné tam dát pouze jeden pack. Je otázka, zda se vyplatí taková výměna baterie u VW Golf z r. 1996.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: LIFEPO4

Příspěvek od fugas »

SJM píše:
marko250 píše: ...hromadou řečí o objednaných dalších LiTi za 14 000Kč/ks.Tak nějak jsem nepochopil ,kde je do toho golfu objemově nacpe,když mají menší napětí a menší kapacitu na 1/kg,samozřejmě proudy a cykly úžasné(30 000 cyklů).
Pokud mají LiTi články nominálně 2,4 V, tak by bylo možné tam dát pouze jeden pack. Je otázka, zda se vyplatí taková výměna baterie u VW Golf z r. 1996.
Myslím že se to právě vyplatí.Jednoduché auto na které se standardní díly ještě dneska povalují všude možně za hubičku.Nutně je u toho tedy předpoklad technického zázemí a znalostí pro přípané opravy také toho co je na tom elektromobil.Jinak ale do budoucna není předpoklad případných omezení provozu státem,protože tam půjde nejspíš hlavně o emise.Pak máme vozítko opravitelné na koleni bez nutnosti navštívit servis pokaždé,když hodí chybu třeba řídící jednotka namáhání laku karoserie vlivem okolních teplot a už to nepojede dál :D Vzhledem k raketovéhmu nárůstu počtu podobných zbytečností v autech dneška,se to dá očekávat za nedlouho.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Reputace: 527

Re: LIFEPO4

Příspěvek od vlkazajac »

Rád by som súhlasil s takým obrazom spoločnosti, v ktorej štát praje svojim občanom všetko najlepšie a život ako v raji. Skutočnosť je ovšem surovejšia. Štát principiálne nevidí rád, keď sa niekto stáva čo len trošku nezávislejší od jeho štruktúr. Emisie možno naplno ešte nie sú, ale budú stále viac vo fokuse záujmu. Celkom určite štátu bude milšia cesta nástupu nielen nových technológií, ale aj širšieho zákazníckeho portfólia, ktoré prinesie viac daní ( pod pláštikom záujmu o znižovanie emisií ). Takže štát bude chcieť rozvinutý obchod s drahými autami, z ktorého sa " nadojí ". Bastlenie, samodomo a najekonomickejšie varianty, na ktorých by si občan chcel prilepšiť, budú proti tomuto trendu. A naviac, všeobecný záujem o bezpečnosť premávky - to nebude asi len bla-bla-bla.
Ktovie, možno sa to dotiahne tak ďaleko, že manipulácia s batériami bude jednoducho zakázaná, tak ako zásah do sacieho a výfukového traktu dnešných motorov. Svet sa veľmi rýchlo mení, aj Paríž stráca akosi svoje čaro.......
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: LIFEPO4

Příspěvek od fugas »

Už jsme hodně OT.Mnoho lidí už dnes cítí že demokratůra užívá stále hloupějších a průhlednějších zaminek k prohlubování totality a napětí se zvyšuje.To vede k tomu že i někteří méně vnímaví procitají a neomezený plýtvající konzum,jakožto nástroj snadné manipulace ztrácí kouzlo.Když nic jiného,snad to bude alespoň nějaký čas stagnovat.Nepůjde snad tak rychle zakázat auta s nulovými emisemi pro jejich věk.Mohou nám to znepříjemnit,posílat nás na TK každého půl roku,ale zákaz by mohl být považován za útok na demokracii :mrgreen:
I starý elektromobil ja stále elektromobil,to nepřehlasuje ani Evropská komise.

EDIT:Svět se skutečně mění.Jenže moc brzy.Lidé nejsou ještě dostatečně otupělí,aby v doprovodu mediální masáže přijali nevratné a krajně nebezpečné změny.To celé mělo přijít daleko později.Jenže nefungující podvyživený systém má už moc tenké nožičky a chytá se stébla.Myslím že brzy skončí tisk bezcených papírků na archy ceninového papíru a vyjde najevo,že jsme už včera snědli to co jsme měli na zítra.Pak budou jiné starosti,než normovat zakřivrní okurek.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: LIFEPO4

Příspěvek od ota »

Dovolil bych si trochu osvěty ohledně výkonu a kapacity velkých seriových baterií v automotive:

Jak psal správně kodl69, "je to řetěz a jeho síla je definována silou nejslabšího článku".

Tudíž pokud měříme dodanou energii, je tato definována nejslabším článkem. ten při provozu také nejvíce trpí neb má nejmenší kapacitu v porovnání s ostatními a paradoxně nedovolí rychlejší opotřebení ostatním článkům. Je obvyklé, že v systému s 36 články budou mít 3-4 sníženou kapacitu a ostatní budou relativně fit. Bude-li je možnost vybrat si nebo mít možnost články později vyměnit, je to dobrý obchod i za tu cenu.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
pezizka
Příspěvky: 734
Registrován: úte čer 24, 2014 8:23 pm
Reputace: 68
Lokalita: Kyjovsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9170
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: LIFEPO4

Příspěvek od pezizka »

fugas píše:Už jsme hodně OT.Mnoho lidí už dnes cítí že demokratůra užívá stále hloupějších a průhlednějších zaminek k prohlubování totality a napětí se zvyšuje.To vede k tomu že i někteří méně vnímaví procitají a neomezený plýtvající konzum,jakožto nástroj snadné manipulace ztrácí kouzlo.Když nic jiného,snad to bude alespoň nějaký čas stagnovat.Nepůjde snad tak rychle zakázat auta s nulovými emisemi pro jejich věk.Mohou nám to znepříjemnit,posílat nás na TK každého půl roku,ale zákaz by mohl být považován za útok na demokracii :mrgreen:
I starý elektromobil ja stále elektromobil,to nepřehlasuje ani Evropská komise.
Rád bych souhlasil.... Jenže. Tady se bude nabíjet z ostrova ale jinde ze sítě a to že ten elektron vyrobili v Mostě, to je snad nastejno? Takže až si jednou pořídím e auto, do Mostu nejedu, mohl bych dostat do zubů :( Takže s těmi NULOVÝMI emisemi bych byl opatrnější. A jak to má vyhodnotit chudák stát :dontknow: Jednoduše. Všem e autům stejně :sm1: Kdo by se s tím babral :wall: Tak raději podpoří ostrov :lol: Jo a ševče, daně máš zaplacené :?: :?: A vo to GO :!: :!: Za pár let, až budeme všichni jezdit v e, tak vymyslí daň z :( :o :shock: :? :x :cry: :eek2: :uh: :sm1: :wood: :dontknow: :fuuu: :wall: Snad jsem to s těmi smajlíky móóóc nepřepískl... Asi jo :lol:
vla
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm
Reputace: 124
Lokalita: Praha 6
Bydliště: Praha 6

Re: LIFEPO4

Příspěvek od vla »

Někdo tady zmiňoval přidávání menších článků k nejslabším, za účelem jejich kapacitního dorovnání s těmi dobrými. Myslíte, že je to dobrá, nebo vhodná cesta jak články baterie vyrovnat?
Nemám rád tenhle stát.
Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 2298
Registrován: čtv dub 18, 2013 9:37 am
Reputace: 514
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

Re: LIFEPO4

Příspěvek od ota »

Je to zcela v poradku. Vetsi clanky jsou take konstruovany tak, ze uvnitr toho velkeho bloku je nekolik mensich clanku. Je to proto, ze elektrody jsou z velmi tenkeho plechu , tak 0,05 mm. pokud bude svitek s elektrodami prilis dlouhy, neprotlaci se skrz ten plisek potrebny proud a clanek bude mit velky vnitrni odpor. Pokud ma clanek vic nez 10Ah, je konstruovan z vice, paralelnich clanku, ktere jsou ale schovane uvnitr.
Obavy ze pri spojeni nekolika samostatnych claku muze jeden z nich odejit maji realny zaklad, ale muze se to stat i uvnitr velkeho clanku a nikdo s tim nic nenadela.
Videl jsem velmi mnoho Li ion, Li pol, LiFePO4 baterek ale s vnitrnim zkratem u velkych baterii jsem se nesetkal.
70kWp + 10kW Infinity, 25kWh LiFe
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2127
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputace: 368

Re: LIFEPO4

Příspěvek od fugas »

pezizka píše:
fugas píše:Už jsme hodně OT.Mnoho lidí už dnes cítí že demokratůra užívá stále hloupějších a průhlednějších zaminek k prohlubování totality a napětí se zvyšuje.To vede k tomu že i někteří méně vnímaví procitají a neomezený plýtvající konzum,jakožto nástroj snadné manipulace ztrácí kouzlo.Když nic jiného,snad to bude alespoň nějaký čas stagnovat.Nepůjde snad tak rychle zakázat auta s nulovými emisemi pro jejich věk.Mohou nám to znepříjemnit,posílat nás na TK každého půl roku,ale zákaz by mohl být považován za útok na demokracii :mrgreen:
I starý elektromobil ja stále elektromobil,to nepřehlasuje ani Evropská komise.
Rád bych souhlasil.... Jenže. Tady se bude nabíjet z ostrova ale jinde ze sítě a to že ten elektron vyrobili v Mostě, to je snad nastejno? Takže až si jednou pořídím e auto, do Mostu nejedu, mohl bych dostat do zubů :( Takže s těmi NULOVÝMI emisemi bych byl opatrnější. A jak to má vyhodnotit chudák stát :dontknow: Jednoduše. Všem e autům stejně :sm1: Kdo by se s tím babral :wall: Tak raději podpoří ostrov :lol: Jo a ševče, daně máš zaplacené :?: :?: A vo to GO :!: :!: Za pár let, až budeme všichni jezdit v e, tak vymyslí daň z :( :o :shock: :? :x :cry: :eek2: :uh: :sm1: :wood: :dontknow: :fuuu: :wall: Snad jsem to s těmi smajlíky móóóc nepřepískl... Asi jo :lol:
To je nesporně pravda.Ale spíš to nabíjení ze sítě slouží odpůrcům elektromobilů.Nesvítí nikdo zbytečně,třeba i v Mostu?Nikdo nestojí hodinu ve sprše i v Mostu?Proč ještě není veřejné osvětlení plošně LED,když už jsou ty technologie běžně dostupné?Proč na to nikdo netlačí?Proč jsou v až směšně malých vískách semafory?Protože nám na to EU dala,tak si populisticky zahrajeme na bezpečnost.Nikdy tam nebyly a teď svítí 24h/d.Zastaví výchovně každého hříšníka,co jede 54 km/h.On dá místním zbytečně nažrat brzdových destiček a na odjezdu tam nechá nůši sajrajtu z výfuku,která by tam jinak nezůstala.Kolik lidí má lednici po babičce?Je sice věčná,ale málokdo už si uvědomuje jak moc jí šmakuje.
Proti tomu všemu je nějakých 8kWh denně pro dva lidi na dopravu do práce a zpět pětkrát týdně,zanedbatelná položka.Nabíjení z ostrova samozřejmě,už z principu :) Ale celoročně to bohužel nejde.Navíc si nedělám iluze o energetice.Do kotlů se bude stejně přikládat ostošest,protože co je navíc se střelí ven,nám zůstane ten sajrajt,bohužel.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3335
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 484
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: LIFEPO4

Příspěvek od marko250 »

A jak je to s lisováním velkých článků po několikaletém provozu.Řekněme že mají malé vyboulení za ty roky a sníženou kapacitu.Vyvařením elitu vzniká oddalování plechů svitku plynem a ten nemá kam jít.Zase elit je po několikaletém provozu ztvrdlý a sáčky napěchované v krabičce.
Docílilo by se něco plošným lisováním za určité teploty?Nebo by to naopak pomohlo zkratům a poškození toho co už je sníženo provozem?Nebavím se samozřejmě o haváriji kdy to vystřelí elit mimo sáčky i s ventilem ven a baterka je jako kopačák :-),Bavím se o1-2 milimetrech? Má s tím někdo pozitivní zkušenosti,jaký tlak použil na cm2 a tak?
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
casper
Příspěvky: 53
Registrován: ned bře 20, 2016 9:40 am
Reputace: 7

Re: LIFEPO4

Příspěvek od casper »

Pro přesnost, články se nenafukují kvůli bublinkám, ty volně odchází, v průběhu formátování to v baterce vře skoro stejně jak u olova a stejně vše odejde přes ventilek mimo baterku. Nafukování je způsobeno především stárnutím a to znamená že hlavně na anodě dochází k nevratným změnám a vrstva grafitu popraská, tudíž je tam potřeba více prostoru a baterka se trochu nafukuje. Když to slisujete tak z baterky určitě něco navíc vymáčknete, ale stejně už na původní kapacitu se nedostanete. Doporučuji ale baterku jednou zmáčknout a nechat už ji zmáčknutou, opakovaným mačkáním ji pomůžete akorát do hrobu. Elektrolyt v těchto baterkách nevaří pokud se nedostanete přes nějakých 4V, ale je velice těkavý a když nefunguje ventilek nebo je nějaká prasklina tak se může vysušit rozpouštědlo litné soly a bez něho článek můžete vyhodit. Dolévat to nemá smysl protože jsou už poškozené vazby.

Zamčeno