Li-Air

LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
Odpovědět
RadekS
Příspěvky: 105
Registrován: čtv bře 19, 2015 6:41 pm
Reputace: 5
Bydliště: Jizni Cechy

Li-Air

Příspěvek od RadekS »

Že by něco pro nás?Sice nejdříve až za 10 let..........,ale ty desetinové výrobní náklady :mrgreen:
http://www.novinky.cz/auto/385081-nove- ... tkrat.html
nebo http://www.hybrid.cz/soucasny-stav-lith ... ch-baterii
480Wp Mono+EP3215+40Ah LiFePO4@12V, 12x300Wp SHUTTEN Poly+12x amorf Avancis 125Wp+Axpert MKS 4kW+ 8kW LiFePO4@48V
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2176
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 96
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Li-Air

Příspěvek od gupa »

Stejně jako Fe-air, Li-air baterie jsou založeny na oxidačních stavech. Osobně si myslím, že lepší pro ostrovy jsou Fe-air baterie než Li-air, protože existují, jsou levnější a snáze opravitelné a již nyní fungují skutečně jako air, tz. za pomoci vzduchu. Zatímco Li-air jsou jen teorií bo je LiOH docilováno pomocí O2. Lithium je oříšek a deset let se mi zdá málo na překonání tohoto drobného nedostatku, mít nutně flašky s kyslíkem aby mohla fungovat správně reakce. Také lithium je velmi citlivé na vyšší teploty bo snáze karbonizuje a tak změní celkovou podobu krystalizačních center a krystalizačních stavů. Je to celé zajímavé, ale zatím je to vše jen idea.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
RadekS
Příspěvky: 105
Registrován: čtv bře 19, 2015 6:41 pm
Reputace: 5
Bydliště: Jizni Cechy

Re: Li-Air

Příspěvek od RadekS »

Nu což,prozatím škoda,nicméně děkuji za osvětu.
480Wp Mono+EP3215+40Ah LiFePO4@12V, 12x300Wp SHUTTEN Poly+12x amorf Avancis 125Wp+Axpert MKS 4kW+ 8kW LiFePO4@48V
Uživatelský avatar
PetaJoule
Příspěvky: 482
Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
Reputace: 65
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3420
Kapacita baterie [kWh]: 22
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Laniakea Supercluster

Re: Li-Air

Příspěvek od PetaJoule »

gupa píše: Osobně si myslím, že lepší pro ostrovy jsou Fe-air baterie než Li-air, protože existují, jsou levnější a snáze opravitelné a již nyní fungují skutečně jako air, tz. za pomoci vzduchu.
Velmi bych uvital nejake odkazy na Fe-Air produkty co existuji. Nachazim pouze vedecke clanky, a to take jen plusminus z roku 2012 napr.

http://pubs.rsc.org/en/Content/ArticleL ... c2cp42166f

A i kdyz - dejme tomu - existuji, tak 5 cyklu a teploty kolem 600° az 800° C a "H2/H2O as mediator" (opravdu neni vzduch) mi nepripada jako pro bezne pouzivani.
The observed discharge capacity is 817 mA h g−1-Fe, which is approximately 68% of the theoretical capacity of the formation of Fe3O4, 1200 mA h g−1-Fe, at 10 mA cm−2 and 873 K. Moreover, the cycle stability of this cell is examined. At 1073 K, the cell shows a discharge capacity of ca. 800 mA h g−1-Fe with reasonably high discharge capacity sustained over five cycles.

Richard
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2176
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 96
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Li-Air

Příspěvek od gupa »

No toto není přímo moje hobby. Já se spíš zabývám možnostmi u cirkulací elektrolytu u více dostupných NiCd.

Toto je nějaký ugrade, základem jsou - normální dvouvrstvé elektrody článku - uvnitř je běžný elektrolyt vedle toho železná elektroda mezi tím vzduch to je podoba kterou sestrojily Švédové, ty jsou dopované vysokou teplotou pouze při výrobě - vodíkem. Má to vlastní systémy bypas s přísunem čištěného vzduchu o běžné teplotě.

Heslo pro google je:
Swedish National Development Corporation’s iron/air cell

odkaz na aplikaci např:
egvi.eu
odpověď webu při dotazu na fe-air dotazu:
http://www.egvi.eu/alt/search-results?m ... eturnid=37

Informací okolo Fe-Air jsou po internátě spousty. Jenže ty informace jsou často komerčně obalený environmentálním a soběstačně komerčním blátem.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT

Odpovědět