stavba obytnaku - hybridni ostrov

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 1938
Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm

Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov

Příspěvek od dracekvo »

Ahoj,

vůbec netuším jak budou bezrámové amorfy snášet otřesy na autě.

Regulátor samozřejmě budeš muset umístit tak, aby mohl větrat. Klidně bych se nebál i dobastlit nucené chlazení třeba ze starého PC zdroje s řízeným větráčkem podle teploty.

Tyhle automatické spínače baterek do karavanů budeš moct ale využít pouze v případě, že budeš mít stejné napětí v autě i nástavbě.

Normální LPG nádrže mají multiventil. Ten řeší několik věcí a to otevření el. ventilem cestu pro odebírání plynu, uzavření plnícího přívodu při naplnění na 80% a odfouknutí při nebezpečném tlaku v nádrži. Podle mě je to úplně to samé jako ta nádrž z ebay jen to stojí místo 13 tis 5-6 tis. Jedinej rozdíl je v tom, že někdo ohnul vevnitř trubku aby to necucalo odedna, ale ze zhora.

http://www.caravan24.cz/forum/viewthrea ... ost_168017
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: stavba obytnaku - hybridni ostrov

Příspěvek od vlkazajac »

Victron preto, lebo je používaný na lodiach, kde sú náročnejšie podmienky, ako kdekoľvek na "suchom" ostrove. Dá sa vybrať vhodný typ pre rôzny výkon, napätie poväčšine 24 V. Pre niekoho má význam, že to je európsky produkt... Čítajte dokumentáciu.

Považoval by som amorfné panely za nevhodné už len z dôvodu nedostatku miesta na streche. Pre veľký voz a štvorčlennú posádku by som volil radšej poly a výkon panelov blízky k 1000 Wp, ak je to možné.

S plynom by som sa nehral a nedal by som sa nahovoriť na akékoľvek neštandardné úpravy a zámeny. Robiť z vlastných detí ohrozený druh by som nikdy nechcel!

Myslím si, že fotovoltika je výzvou a dobrou alternatívou za plyn hlavne u veľkých obytňákov. Úlohu plynu vidím hlavne v použití na varenie pre večerné hodiny a pri zlom počasí. Jednoducho je to hustejšia akumulácia energie, ako v batériach. Na cestách môže byť však ťažšie obnoviteľná.

Ukrojiť veľkému motoru 200 - 240 W na strane elektriky nie je problém, ak sa použije menič 12 / 24 V. Pridávať alternátor len kvôli rozdielnym systémovým napätiam je obštrukcia. Zase Victron.... určite aj iné značky.

Ešte tá elektrická trúba - Tristar OV-1421
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek