Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 998
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Pokud bych měl podle stavu Lion baterií v domácí elektronice posuzovat bezpečnost EV, tak jsme úplně v háji a elektromobilita skončila. Jenom já jsem v rámci korporátu vyměnil doslova stovky lion aku v různých výrobcích a u průmyslových strojů za poslední roky. Celosvětově to byla katastrofa a dva velké výrobce to skoro zruinovalo. Zahořelých bylo asi 5%, zbytek byly nafoukliny nebo kusy s vnitřním zkratem, které se museli převážet v bandě s vodou.Mex píše: ↑ned bře 03, 2024 3:20 pmTeda kdybych mohl hlasovat, tak bych řekl, on napsal docela dost argumentů.
Na rozdíl od nepodložených strachů od jiných přispěvatelů.
A to poukázání na baterky v jiných běžných aplikacích rozhodně smysl má. Je to stejná technika, která je velmi široce nasazena.
Takže u ní platí stejné výhody/problémy jako v těch autech. A protože je jich víc a jsou většinou hůř obhospodařované, tak to k tématu má co vypovědět.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
-
- Příspěvky: 1931
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ted je ale otázka,zda vše bylo používáno podle návodu,nebo i jinak,mnohdy když dojde k destrukci bývá to zaviněno nesprávným užíváním,ne vše jde zabezpečit tak aby to bylo odolné i nekompetentní obsluze,samozřejmě se i může stát že se občas vyskytne i něco pokud se i vše dodrží ale toho bývá pomálu.Jiná otázka je,když se někdo rozhodne šetřit na nepravém místě a vše v zájmu zisku ošulí jak to jde.....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 3118
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
výborně zajímavá informace z první ruky.eman píše: ↑ned bře 03, 2024 7:05 pmPokud bych měl podle stavu Lion baterií v domácí elektronice posuzovat bezpečnost EV, tak jsme úplně v háji a elektromobilita skončila. Jenom já jsem v rámci korporátu vyměnil doslova stovky lion aku v různých výrobcích a u průmyslových strojů za poslední roky. Celosvětově to byla katastrofa a dva velké výrobce to skoro zruinovalo. Zahořelých bylo asi 5%, zbytek byly nafoukliny nebo kusy s vnitřním zkratem, které se museli převážet v bandě s vodou.Mex píše: ↑ned bře 03, 2024 3:20 pmTeda kdybych mohl hlasovat, tak bych řekl, on napsal docela dost argumentů.
Na rozdíl od nepodložených strachů od jiných přispěvatelů.
A to poukázání na baterky v jiných běžných aplikacích rozhodně smysl má. Je to stejná technika, která je velmi široce nasazena.
Takže u ní platí stejné výhody/problémy jako v těch autech. A protože je jich víc a jsou většinou hůř obhospodařované, tak to k tématu má co vypovědět.
A bylo těch 5% napříč různými výrobky nebo spíš kontrétní výrobek / použití. Nějaký specifický podmínky ve kterých ti zhořelci pracovali?
-
- Příspěvky: 998
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Majitel stroje nebo zařízení nemohl vůbec ovlivnit stav aku. Všechny aku mají vlastní bms + stav kontroluje elektronika daného zařízení a stejně šli do háje. Pravý důvod poruch jsme se nedozvěděli, korporáty drží basu, aby se vyhnuli žalobám. Nicméně problém údajně "vyřešen" tak, že se aku nabíjí na 70% reálné kapacity, ale zákazník vidí 100%.jahodovák píše: ↑ned bře 03, 2024 7:32 pm Ted je ale otázka,zda vše bylo používáno podle návodu,nebo i jinak,mnohdy když dojde k destrukci bývá to zaviněno nesprávným užíváním,ne vše jde zabezpečit tak aby to bylo odolné i nekompetentní obsluze,samozřejmě se i může stát že se občas vyskytne i něco pokud se i vše dodrží ale toho bývá pomálu.Jiná otázka je,když se někdo rozhodne šetřit na nepravém místě a vše v zájmu zisku ošulí jak to jde.....
Jelikož se všechny aku vyrábějí v Číně, kde je ojeb*** zákazníka na prvních třech místech byznys plánu, tak si o kvalitě nedělám iluze. A je jen otázka času, kdy to přijde do EV.
PavelR: Bylo to zcela náhodné. Ale většinou šlo o malé kapacity, které nenadělali moc škody.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
-
- Příspěvky: 1931
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Takže jak píšu zisk na prvním místě,vše ostatní jde stranou....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 430
- Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
- Lokalita: SZ od Mělníka
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 44
Re: Elektricka / hybridni auta
Pro marko250 - já zkoušel nabíjení Corsy a dopadl následovně. Je to na straně 95 tohodle vlákna.
Už půl roku ale nabíjím 1f wallboxem s maximem 32A a neexperimentujuMajkl píše: ↑ned kvě 28, 2023 6:45 pm Tak výsledek poněkud rozpačitý:
- napojení standardní 3f = nabíječka bere ze všech 3 stejný výkon
-napojení 1f FV na všechny 3 fáze nabíječky = shození 10kW měniče na přetížení (na kabelu nastaveno 6A)
- napojení 1f FV na 2 fáze nabíječky (1f nezapojená) = vyražený 20A jistič (na kabelu nastaveno 6A)
- napojení 1f FV na 2 f nabíječky + 1f z externího měniče = auto hlásí chybu nabíjení
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
-
- Příspěvky: 1931
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
-
- Příspěvky: 430
- Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
- Lokalita: SZ od Mělníka
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 20000
- Kapacita baterie [kWh]: 44
Re: Elektricka / hybridni auta
E-Corsa 16kWh/100km léto; 20kWh/100km zima. Rozdíl je ve vyhřívání baterky. Sice má tepelné čerpadlo, ale i tak je to znát.
Co je ale naprosto tristní, je přístup "tradičních" automobilek ke konektivitě těch aut. Vůbec nechápou, že na rozdíl od spalováku u BEV potřebuješ od auta alespoň nějaká základní data on-line (minimálně stav baterky kvůli nabíjení) + je pěkné být schopen základního ovládání, jako třeba předehřev baterky před jízdou v zimě atp.
Stellantis na začátku roku změnil způsob autorizace pro API. Komunita musela reverzním inženýringem přijít na to, jak to znova napojit. Trvalo to 6 týdnů. Podpora automobilky nula!
Co je ale naprosto tristní, je přístup "tradičních" automobilek ke konektivitě těch aut. Vůbec nechápou, že na rozdíl od spalováku u BEV potřebuješ od auta alespoň nějaká základní data on-line (minimálně stav baterky kvůli nabíjení) + je pěkné být schopen základního ovládání, jako třeba předehřev baterky před jízdou v zimě atp.
Stellantis na začátku roku změnil způsob autorizace pro API. Komunita musela reverzním inženýringem přijít na to, jak to znova napojit. Trvalo to 6 týdnů. Podpora automobilky nula!
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
-
- Příspěvky: 998
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
On obecně software je pro automobilky něco nového, co bylo 30 let mimo jejich zorné pole. Mají problémy i s úplným základem. Když čtu, jak lidi bojují s apkami od Škody tak si říkám, že tam musí pracovat nějaká parta blbců nebo kamarádů managmentu. Koukám, že jinde je to stejný. Jako kdyby nemohli dělat u softu to co dělají u mechaniky...kopírovat se navzájem.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
-
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
je to skostnatele vsechno. Jak vyvoj hw tak sw. VW a jejich app a api strasna bida. Skoda pouziva asi to same. Ted po predelavce lepsi ale nektere konkurenci to nesaha ani po kotniky. Tesla proti tomu jede agilni vyvoj. Auto co sjede z linky ted bude jine nez to co za dva mesice. Nedavno odemkli zadarmo zakaznikum snad 10% vykonu navic u nekterych modelu. Skoda naopak poslala sve stare zakazniky do onech mist
-
- Příspěvky: 3118
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ten SW je podle mě to co dělá teslu lídrem.
Kolega má necelej rok starýho mercedesa plugina. jako auto paráda ale auto cosi nakecalo servisu na dálku o brzdách a on musel do serisu na přehrání SW či co ( ne mechanika). Proboha proč to nepošlou na dálku?
SW dokážě pěkně potrápit kdekoliv. Někdy mě připadne že to softwéráři dělají naschvál a hecují se kolik naserou lidí. Na PC mě sere jedna bolest už od dob dosu ....
Kolega má necelej rok starýho mercedesa plugina. jako auto paráda ale auto cosi nakecalo servisu na dálku o brzdách a on musel do serisu na přehrání SW či co ( ne mechanika). Proboha proč to nepošlou na dálku?
SW dokážě pěkně potrápit kdekoliv. Někdy mě připadne že to softwéráři dělají naschvál a hecují se kolik naserou lidí. Na PC mě sere jedna bolest už od dob dosu ....
-
- Příspěvky: 998
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Mě osobně by dost vadilo auto pernamentně na netu. To je u Tesly obrovské mínus. Měla by být možnost vlastního přehrání softu z flashky, jako to mají i obráběcí stroje za miliony a zvládají to bez problémů.
Každá automobilka má něco. Mě interiér Tesly připadá děsnej a korunu tomu nasazuje ten obří lcd. Ale soft mají solidní. Nicméně mám z Tesly dojem, že vymýšlí hlavně hovadiny a neřeší podstatné věci, jako třeba výdrž materiálů a ergonomii. Klasické automobilky mají zase výhodu v pěkném dizajnu, umí dobře technickou stránku a až jim někdy dojde, že by mohli zapracovat na softu, tak budou zase hrát první ligu.
Každá automobilka má něco. Mě interiér Tesly připadá děsnej a korunu tomu nasazuje ten obří lcd. Ale soft mají solidní. Nicméně mám z Tesly dojem, že vymýšlí hlavně hovadiny a neřeší podstatné věci, jako třeba výdrž materiálů a ergonomii. Klasické automobilky mají zase výhodu v pěkném dizajnu, umí dobře technickou stránku a až jim někdy dojde, že by mohli zapracovat na softu, tak budou zase hrát první ligu.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x120Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P.
-
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
ona zase tak uplne porad na netu neni. Kdy se to ma aktualizovat si muzes urcite rict a urcite to pujde spustit az kdzy si reknes. jak to funguje urcite napise nekdo kdo to ma. Ani na povely jako zapni topeni neceka online ale cele to spi. Nedrzi to spojeni. Budi se to tak, ze tomu pridje sms
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 4628 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 421 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1102 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 0 Odpovědi
- 654 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
- 44 Odpovědi
- 4476 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TrollCZ