Zlom pri vybijeni vysokym odberem a dalsi vybijeni

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Zlom pri vybijeni vysokym odberem a dalsi vybijeni

Příspěvek od mypower.cz »

Hoj, muze mi prosim nekdo vysvetlit co se fyzikalne nebo chemicky deje v baterii pri podminkach jako na grafu nize?

Obrázek

Je tam vybijeni asi 1500W ventilatorem s vytapenim. No vzhledem k tomu ze z panelu v te dobe nesel takovy vykon aby tohle cele pokryl, tak to slo z velke casti z baterii a ty se uuuuplne vytriskaly, protoze jsem to zapomel vcas vypnout a vypnul az menic sam od sebe na podpeti. No ale co me zajima je ten zlom asi tak 11:15, kdy proste baterky uz povolily a rekly si .. no tak toto proste ne a sly do .... vybiti, jenze pak nasleduje neco jako druhy (a posledni) dech a jeste 20 minut drtime na 1500W. Jak je to mozne? Cim je dan ten zlom a jeste dalsi pokracovani az tedy skutecne az to fakt uz nejde?
MareC3k
Příspěvky: 491
Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
Reputace: 56
Bydliště: SK pri Presove

Re: Zlom pri vybijeni vysokym odberem a dalsi vybijeni

Příspěvek od MareC3k »

len tak tipujem... jeden clanok v baterii spadol ako prvy uplne na 0? tak to vyzera na prvy pohlad pokles z 24 na 22V, cize o 2V - napatie 1 clanku. ale kludne sa mozem mylit.
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Zlom pri vybijeni vysokym odberem a dalsi vybijeni

Příspěvek od mypower.cz »

To je pravda.. to by davalo smysl .. a ostatni clanky to jeste drtily co to dalo ... Reagovala by takhle cela paralelni 12V vetev ve 24V serii s druhou paralelni 12V vetvi, kdyz by jeden clanek v jedne ze 4 bateriich v paralelni vetvi spadl na nulu ? Vzhledem k odberu by to asi slitlo cele uplne kdo vi kam .. treba az na tech 22, ze jo .. hmhm .. Prave premyslim jestli to byl jen jeden clanek, nebo to mohl byt klidne jeden v kazde ze 4 baterii v paralelni 12V vetvi.

A ted jeste me napada pricina.. Bud muze byt nacaty a vadny, nebo mene dolity nez ostatni, nebo ..... ? No ja z toho zas nemam dobry pocit :)
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2699
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Reputace: 490
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Zlom pri vybijeni vysokym odberem a dalsi vybijeni

Příspěvek od kybos »

U starších baterek, kde již kapacity článků nejsou téměř totožné (jako když vyjedou z výroby) je to běžný jev, jelikož vždy je jeden z článků ten neslabší a bývá problém tuto situaci zjistit zejména u většího počtu článků v sérii (48V) pokud není provedeno individuální monitorování článků. Většina baterií v UPS (regulace vyhodnocuje pouze celkové napětí sady), které mi prošly servisem, skončily na destrukci jednoho nejslabšího článku akumulátoru. Jen málo kdy se stalo, že baterie dokončila svou životnost s nízkými ale vyrovnanými kapacitami článků. V automobilových bateriích to bývá často článek nejblíže chladiči nebo trubce od topení.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 2176
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 96
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Zlom pri vybijeni vysokym odberem a dalsi vybijeni

Příspěvek od gupa »

Tak padají články. Jeden za druhým. Kdyby ti to zatížení neodeplo, klesalo by to v takových schodech až do nuly.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek