Peugeot 106/Saxo elektromotor

kboumi
Příspěvky: 7
Registrován: sob lis 05, 2022 4:11 pm

Peugeot 106/Saxo elektromotor

Příspěvek od kboumi »

Prodám (pseudo)repasovaný motor Leroy Somer SA13 pro elektromobily Peugeot 106 a Citroen Saxo. Při opravě svého jsem rovnou nechal udělat i záložní a už jej nechci z důvodů níže.

Nabízím za 17000, což jsou cca netto náklady, které jsem s tím měl.
Lokalita: Brno

Izolace při 100 V DC: stator a buzení: 2,4 MΩ, rotor: 1,4 MΩ
Izolace při 250 V DC: stator a buzení: 2,15 MΩ, rotor: 0,8 MΩ
Pro referenci Sagem hlásí chybu při nom. 120 V 0,2 MΩ celého motoru.

Na fotkách motor rozložený, ale prodám v celku (chci, aby byla možná kontrola, pak to můžu zalisovat). Jedná se o starší–původní verzi motoru s rovnými uhlíky, která má sice o rozdíl v dosedací ploše zkoseného uhlíku horší vlastnosti při jízdě dopředu, ale zase nemá tendenci sežrat komutátor jako verze nová. Sedí do kterékoli verze auta (stejná kabeláž, nezávisí od řídicí jednotky), rotor je stejný, stator má ale vývody v jiném místě, takže nejspíš nepůjde použít se zkosenými uhlíky.

Motor: vyčištěn kombinace líh, suchý led, nový přelak vinutí (stříknuto na vzduchu dvousložkovým lakem), nová gumová těsnění dvířek, komutátor: opravena ovalita a vyleštěn na soustruhu, odjehleno a ručně sraženy hrany lamel v doporučeném rozsahu.

Reduktor: nová ložiska, vyměněn ulomený kolík osy satelitu (slabé místo z výroby), nové těsnění, nové podložky výpustných šroubů oleje.

Na obou: nová gufera, otryskané a nově zinkované šrouby, vodou otryskaný hliník.

Vzhledem k tomu, že motor dojezdil ve funkčním stavu a bez chyby izolace (z auta, které odešlo na baterie), udělala se místo převinutí poloviční repase, která to zakonzervuje, aby to nějakou dobu vydrželo. To samé jsem udělal na svém motoru, ale zatím nemám zkušenosti, co to udělá, takže nedokážu říct, na jak dlouho to je. Stále tam samozřejmě může dojít ke zkratu mezi dráty vinutí nebo na kostru ze zadní strany. Zároveň přelak, ač vydrží, tak pouze stříkáním na vzduchu, ne vakuová impregnace, což má nějaký vliv na výslednou kvalitu izolace. Na základě toho všeho nechci dávat žádnou záruku. Nicméně když jsem kdysi zjišťoval profesionálnější možnosti, cenově mi to přišlo ve stavu, kdy by se dlouhodobě už nejspíš vyplatilo celkové převinutí. Proto idea je, že se motor dojezdí takto a následně se udělá generálka.

Motor je bez kartáčů, mohu přidat nerovnoměrně jeté původní z motoru, které ale nemá smysl dávat zpět. Mohu zajistit kartáče od původního výrobce, ale cena je okolo 4000 kč (u nás možná vyrobí levněji, ale bylo by nutné konzultovat vhodnost materiálu dle vlastností motoru). Do reduktoru je třeba nalít 75W-80 GL-5.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Větší fotky zde:

Kód: Vybrat vše

https://drive.google.com/drive/folders/1IFE6QzSjPnQYcvpLj5rI-YT06zcmA7KB
Uživatelský avatar
ResHacker
Příspěvky: 546
Registrován: stř srp 03, 2011 5:42 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 1160
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Peugeot 106/Saxo elektromotor

Příspěvek od ResHacker »

Pěkná nabídka za rozumnou cenu, škoda jen, že ta impregnace není provedena vakuově. Chápu ale, že je problém na to sehnat někoho s vybavením a ještě aby to bylo za rozumnou cenu. Také jsem před časem řešil "repasi" tohoto motoru, jelikož starý se mi povedlo zlikvidovat, takže jsem kupoval jiný poměrně dost jetý. Držím palce s prodejem, myslím, že zájemce se najde, dílů na tato auta moc v oběhu není...
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, Samsung SDI 40s3p 148V/180Ah (27kWh) + 9kW fastcharger

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek