Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Ostrovní FVE před rozšířením, většími úpravami, stěhováním, témata s nefunkčními odkazy, odstraněnými obrázky, atd.
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputace: 1

Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

Obrázek

Zakladni rozvody baterek jsou 12V kvuli spotrebicum. 220V mivam na zahrade kde bydlim/parkuju kdyz nikam nejedem. Tam mam alespon nejakou pomoc kdyz solary nedavaji, a pocitac a muzika jede nonstop.

Spotrebice 12V:
LED osvetleni: 5-30W
Lednicka jede bezne na plyn, ale pri slunicku ji prepnu rucne na solary: 120W
Autoradio (s MP3 USB a jack vstupem z notebooku): 10W
Nabijecky na mobily: ??
Nintendo DS: ??
Notebook pritelkyne: 50W

Spotrebice 230V pres menic 1000W:
Menic sam zere: <= 36W (<=2,5A pri 12V)
Notebook: 70-90W (pri nabijeni az 150W) - bohuzel neexistuje tak silna autonabijecka které důvěuju
Gramce, Mix, RCF-350: cca 50-100W.
Kavovar: 1100W
Holici strojky: ??

Koupen menic 12V / 220V 1000W s cistou sinuovkou:
http://www.hadex.cz/g539-menic-12v230v- ... vkacarspa/

Koupena 4x Baterie (článek) LiFeYPO4 3.2V 90Ah:
Žluté baterie Winston sou lepší pro karavan protože mají více cyklů oproti modrým. Ale jsou zase měkčí zdroj, tedy při větších odběrech mají nižší napětí.
  • - Normální nabíjecí napětí v běžném provozu je 14,4V (3,6V na článek).
    - Absorpce po nabití může být 14V (3,5V na článek) ale maximálně 5-10 minut, jinak přebíjením a zahřátím se poškozuje baterie.
    - Float rezim je maximalne 13,8V (3,45V na článek).
    - Float režim je ideální 13,6V (3,4V na článek)
    - Odpojení baterie od zátěže při vybití ideálně na 12V (3V na článek).
Koupen Aktivní balancovací modul BEL2 4x3.6V/7A:
Ten hlídá balancování stejného napětí při dobíjení LiFeYPO4 článků aby měli stejné napětí a neztráceli kapacitu přebíjením více nabitých článků. Bohužel bez řízení nadřazeným systémem jen pasivně při nabití na 100%, nikoliv aktivně neustále, ale mělo by to být dostačující. Určitě je dobré měřákem kontrolovat rozdíl napětí na článcích.

Koupena nabíječka CTEK MULTI XS 25000, 12V, 25A
(teplotní čidlo, 8 programů, možnost recondition):
http://www.battery-import.cz/nabijecky- ... --12v--25a
Rezim SUPLY dela FLOAT rezim nabijecky na 13,6V a max 25A, pouzitelne pro dobijeni LIFePO4.

Brezen 2011: Koupen 2x solarni panel:
Solon Blue 220/03
Module type Polycrystalline
Nominal power 220 W
Voltage at nominal power 29.23 V
Current at nominal power 7.53 A
Open-circuit voltage 36.35 V
Short-circuit current 8.00 A
Modular efficiency level 13.41 %
http://sonic.czechcore.cz/obytnak/30_16 ... cz_web.pdf

Brezen 2013: Koupen 2x solarni panel:
Supplier: Tenesol Total Energie Deutschland GmbH
Module type: TE2000 Mono
Typical peak power (Pmax): 225 Wp
Voltage peak power (Vmp): 27,3 V
Current peak power (Imp): 7,7 Amps
Short Circuit Current (Isc): 8.0 Amps
Open Circuit Voltage (Voc): 33,6 V
Minimum Power (Pmin): 205wp
Max system oper voltage: 715V
Minimum Bypass Diode: 10Amps
Maximum series fuse rate: 10Amps
P 217.6
Made in Germany
http://www.solarpanel-directory.net/Ten ... 26316.html (akorat je 225w a ne 220w)

Koupen MPPT regulator 45A
(teplotni cidlo, 99% efficiency, 200 dnu logovani, nastaveni uplne vseho mozneho):
TriStar TS-MPPT-45: http://www.morningstarcorp.com/en/tristar%20mppt
Slovensky manual, cesky sem nenasel: http://sonic.czechcore.cz/obytnak/TSMPPT.manual.SK.pdf

Vstup z panelu do regulatoru je 28V x 31A = 860 Wp
Vystup z regulatoru by mohl byt 13,8V x 63A = 860W
Regulátor ale vstup omezí aby měl na výstupu svých max 45A, při 13,8V = 612W

Tady je moje schema, zaklad od Pan Taum, zbytek sem prekreslil sam:

Schema musim prekreslit dle LiFePo4....

SCHEMA KLIK: http://sonic.czechcore.cz/obytnak/elekt ... bytnak.png

Obrázek
Nakreslené pojistky nejsou pro srandu, jsou tam proto, aby obytňák nelehnul popelem při nejbližší příležitosti.

2x napěťové relé HRN-34 je nastaveno pro odpojení spotřebičů:
- Umax na max 30V kvuli citlivosti Umin v %.
- Umin na 12V tzn 40% z 30V (baterie vybite)
- zpozdeni na max 10s

Jednou odpojuje plus kabel vedený do 12V rozvodu.
Jendou odpojuje prodloužený vývod kabelu ke spínači měniče.

Jistič LPN-DC-50C-2 OEZ (50A odpojovac baterii)
Jistič LPN-DC-16C-2 OEZ (16A odpojovac solaru - 2 stejne solary na jednom jistici)
Jistič LPN-DC-20C-2 OEZ (20A spotrebice: 1x 20A zasuvka na 2mx4mm2 kabelu - notebook etc. )
Jistič LPN-DC-10C-2 OEZ (10A spotrebice: Svetla a voda na 4mm2 kabelu)

Jistice se zapojuji na vstupu (je jedno jestli zhora nebo zdola) plus na plus a minus na minus.
Na druhe strane na vystupu se ale zapojuje minus na plus a plus na minus!
Jednoduche pravidlo:
Kdyz zapojim ve smeru kudy tece proud zhora plus vlevo, musi byt plus vlevo pod nim.
Kdyz zapojim ve smeru kudy tece proud zespoda plus vpravo, musi byt plus vpravo nad nim.

Kabely pouzivam minimalne 4mm2 na rozvody 12V
(na ztraty pouzivam kalkulacku zde, uplne na konci http://www.solarnimoduly.cz/propojeni-a ... anelu.html).
K menici mam originalni kabely naprimo, odhaduju tak 8mm2 prerusuju spinac menice napetovym regulatorem nastavenym na 40% z 30V = 12V. Ke spinaci vede jedinej tenci kabel, asi 2.5mm2, ale ten nevede prakticky zadnej proud.
Druhym HRN-34 odpojuju ty dva jistice spotrebicu 12V. Ty sou pripojeny tak ze plus vede spolecny cerveny kabel 5mm2 (tlustsi se nevejde do relatka), minusy kazdy samostatnym 4mm2 (zlatavej kabel).
Baterky k Tristaru sou nakym tlustym kabelem cca 10mm2 tam to nevim presne, je to starsi kabel.
Samotny panely sou pripojeny ze strechy cca 4-5mm2, taky to nevim presne, ale kazdy panel je pripojeny samostatne az k jistici 16A, kde uz po dvou to vede kabel 6mm2. Pri 24V ale nejsou takove ztraty jako pri 12V.


Foto regulator, pripojeni panelu, baterky, jistice, relatka, nabijecka:

VETSI FOTO KLIK: http://sonic.czechcore.cz/obytnak/prest ... 62_big.jpg

Obrázek


Nejake fotky z montaze panelu 2013 (Maroko):

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Nejake fotky z montaze panelu 2011:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Pripojka 230V venkovni dovnitr:

Obrázek
Obrázek
Obrázek


Nastaveni regulatoru - pripadne prosim o kontrolu a kritiku, DIKY!:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) sonic dne úte črc 02, 2013 9:28 am, celkem upraveno 21 x.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2567
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Reputace: 236
Bydliště: Třinec

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od tomas »

Ty jističe 16A se značkou pojistky by neměli mít větší hodnotu než 10A:
Minimum Bypass Diode: 10Amps
Maximum series fuse rate: 10Amps

Dal bych tam pojistku 8A, případně 10A pokud by se 8A přepalovala. Ale ty panely by neměli dát více jak 8A.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
Blesk

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od Blesk »

Ahoj s tou auto nabíječkou na 150W je a celkem levná - http://www.ebay.com/itm/150W-DC-DC-Boos ... 484ca4a3c7
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputace: 1

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

tomas píše:Ty jističe 16A se značkou pojistky by neměli mít větší hodnotu než 10A:
Minimum Bypass Diode: 10Amps
Maximum series fuse rate: 10Amps

Dal bych tam pojistku 8A, případně 10A pokud by se 8A přepalovala. Ale ty panely by neměli dát více jak 8A.
Aha, ja myslel ze 8A je pri 24V a ze pri 12V to muze byt tech 16A pri zachovani vykonu Watu.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od mypower.cz »

Z panelu tece furt stejne - na to nema voltaz baterii vliv. To ma vliv az na strane za regulatorem. Tam jsou proudy pri 12V dvojnasobne oproti 24V ale na strane panelu se nic nemeni.
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputace: 1

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

mypower.cz píše:Z panelu tece furt stejne - na to nema voltaz baterii vliv. To ma vliv az na strane za regulatorem. Tam jsou proudy pri 12V dvojnasobne oproti 24V ale na strane panelu se nic nemeni.
A ja sem si myslel ze MPPT si na strane panelu urci napeti ktery dava nejvetsi vykon, takze kdyz klesa napeti, musi rust proud. Napriklad pri 12V je to 16A misto 24V/8A. Nevedel sem ze je to proudove omezeny.

Je fakt ze kdyz sem mel starej PWM regulator, tak ten nastavil na panelech to stejny napeti co na baterkach, tzn neco pres 12V. A maximum co sem zazil v Maroku ukazoval ze dava 17,4A na tech 2 poly panelech.

Takze ale jako ochrana pri zkratu nebo jinu problemu by to melo vyhodit jistic v pohode ?
Nebo je tech 16 moc a koupil sem si drahej vypinac ?
Je lepsi reseni dat na jeden jistic dva panely ?
Naposledy upravil(a) sonic dne úte kvě 07, 2013 12:36 pm, celkem upraveno 1 x.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputace: 1

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

Nejvic ze vseho me trapi nastaveni regulatoru jestli mam v poradku.
Dostal sem ho z eshopu uz pouzitej, takze nemel tovarni nastaveni, byl vyplej float a podobny veci.
Takze sem to donastavoval dle sveho uvazeni.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
atom
Příspěvky: 436
Registrován: sob čer 02, 2012 8:22 pm
Reputace: 8
Bydliště: 580m n.m. na Vysočině

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od atom »

nejsem expert na olovo, ani přesně nevím co máš za baterie, ale ze zkušeností :
14.4V může být, absobsion bych dal víc tak 2,5hodiny, teplotní kompenzace, jestli si v maroku tak tam bude sakra hic a rozdíly teplot den/noc, takže 0.005 se mi zdá málo, obvykle se dává 0.030. |Float tak nějak ujde. Equalizaci bych zapnul o 0.4V víc jak absorci tak 14.8V s hodnotama 1h / 28dní / 3hodiny.
2x Tristar / 17kWh v lithiu / 7,3kWp na střeše / 2xXTM-4000 / >31MWh :o / start 05/2012 s 440Wp.
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputace: 1

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

atom píše:nejsem expert na olovo, ani přesně nevím co máš za baterie, ale ze zkušeností :
14.4V může být, absobsion bych dal víc tak 2,5hodiny, teplotní kompenzace, jestli si v maroku tak tam bude sakra hic a rozdíly teplot den/noc, takže 0.005 se mi zdá málo, obvykle se dává 0.030. |Float tak nějak ujde. Equalizaci bych zapnul o 0.4V víc jak absorci tak 14.8V s hodnotama 1h / 28dní / 3hodiny.
Dekuji. Prenastavil sem. zmeny se projevily do screenshotu nastaveni vyse.
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
p0l0us
Příspěvky: 2
Registrován: stř kvě 08, 2013 1:06 pm
Reputace: 0

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od p0l0us »

Zdarec, ja bych umistil pojistky solaru co nejbliz k solarum, protoze AFAIK pojistka ma byt vzdy co nejblize u zdroje. Co kdyz dojde ke zkratu v ty krabicce na strese (vidim jako nejryzikovejsi) ? pripadne u pruchodky nebo nekde ve zdi ? Na to ty pojistky nebudou fungovat, pac vznikne obvod: Solar+ / kabel / zkratove misto / kabel / solar-). Regulator ma ochranu a smerem do solaru nic neposila. Takhle podle me jistis jen ten kousek dratu od pojistek k regulatoru.

Jo a bacha na ten menic (Carspa, levny sinus 1000W). Uz mi dvakrat vyhorel. Obe reklamace v pohode (Hadex), ale poprve zahorel doslova PLAMENEM - tri sme na to cumeli skrz predni mrizku jak do krbu. Kdyz sem ho vypnul tak nastesti zhasnul driv nez v aute chytlo neco dalsiho. Podruhe zasmrdel, zapraskal, tak sem ho rychle vypnul. Pokazde se to stalo chvili po zapnuti, par tydnu po letni dovolene u more (mozna ten slany vzduch ?). Velmi doporucuju jednou za cas ho otevrit a vyfoukat prach a bordel co tam nasaje vetrak.
Roger
Příspěvky: 505
Registrován: pon čer 10, 2013 8:25 pm
Reputace: -54

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od Roger »

Tak to me zaujalo, ty panely jsou na strese i za jizdy? Nerozbiji se? Nebo proc se montuji viz fotka v Maroku?

Na kolik prijde takovy dum na kolech, vesi karavan?
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputace: 1

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

Roger píše:Tak to me zaujalo, ty panely jsou na strese i za jizdy? Nerozbiji se? Nebo proc se montuji viz fotka v Maroku?

Na kolik prijde takovy dum na kolech, vesi karavan?
Jojo za jizdy jsou stale primontovane. Vetsina traveleru ma panely primo na strese bez nejakeho ramu.
Ja dost casto jezdim lesem, takze sem udelal alepson nejake zabrany proti vetvim.
V Maroku sem montoval uplne nove 2 panely ke 2 starsim.

Par znamych a jeden kamarad maji i vyreseno sklapeni, po zataveni muzou zvednout stranu panelu na pantech do libovolneho uhlu a zajistit. Z toho vyplyva nutnost parkovat natoceny pantem smerem k jihu :)

Takovej DUM na kolech vyjde levneji nez karavan "plastic fantastic".

Da se koupit uz prestavenej po nekom od 70 do 300 tisic v rozumnym az vybornym stavu.
Prazdnej nakladak za stejny penize. Clovek si to muze prestavit podle sebe a casto poctivejs, ale material a vybaveni muze byt okolo 100 tisic.

Porad se bavime o bydleni za ctvrt milionu, kdyz byty stejne velikosti (1+0 18m2) stoji od milionu vejs!
Bydlel sem par let v luxusni casti Hradce Kralove, mel sem zahradku za 400 tisic, obytnej nakladak za 60 tisic a byty okolo me 1+kk stali 2 miliony :)
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputace: 1

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

Takze mam nejaky finance na baterie. Vypada to asi takto:

Baterie (článek) LiFeYPO4 3.2V 90Ah
4 mn.j., 11 960 CZK

Aktivní balancovací modul BEL2 4x3.6V/7A
1 mn.j., 2 360 CZK

Propojka měděná pro LiFeYPO4 články
3 mn.j., 300 CZK

Nabíječka LiFePO4 16V 30A
1 mn.j., 4 970 CZK



V košíku: 4 položek
Cena celkem: 19 590 CZK
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Pan Taum
Příspěvky: 569
Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm
Reputace: 25

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od Pan Taum »

Tu nabíječku nekupuj, je to zbytečné. Použiješ ten zdroj 13,8V/10A.Obrázek
Nebo se dá bez problému použít i ta nabíječka Ctek 25A - přepneš ji do modu "supply" - 13,6V trvale = stejné jako "Float" režim u TristaruObrázek

Peníze radši použij na nákup "8x 3,2V 60Ah + 11 propojek" místo "4x 3,2V 90Ah + 3 propojky". Za nějaký čas poté můžeš za 8 tisíc rozšířit o další "4x60Ah" nebo můžeš jednoduše přejít na systém 24V (přináší samé výhody, ale nutno pořídit nový měnič)
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputace: 1

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

Nojo to je pecka.. Me nenapadlo. V tom float rezimu vlastne dobijim nizsim napetim, ale tema 10A nebo 25A (dle zarizeni vejs) ? Kdyz o tom tak premyslim, proc se vlastne normlane nabiji vetsim napetim... jaka mi z toho plyne nevyhoda ze to nabijim trvalym zdrojem ve Floatu a nizkym napetim ? Repsektive proc se to bezne nedela ? Trva to delsi dobu ? Ja myslel ze to tim nikdy nedobiju naplno...
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputace: 1

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

Ted nad tim premyslim, ale vlastne timhle muzu ty baterky odvarit pokud bude pripojen ten zdroj i po nabiti baterek na 100% protoze se nesmi prebijet... a 13.8 / 4 = 3.45 pricemnz nominální napětí LiFePO4 článků je průměrně 3.2 V (mezi 3.0 až 3.3 V) coz je mene... Ledaze by to ten Aktivní balancovací modul BEL2 4x3.6V/7A vykryl ?? ale teda pak si budu topit a vybijet si proud z 230V naprazdno ;)
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Pan Taum
Příspěvky: 569
Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm
Reputace: 25

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od Pan Taum »

To se neboj, ani napětím 3,45V na článek nelze napáchat žádnou škodu. Navíc máš Ctek 25A, ten dává dle manuálu 13,6V = 3,4V na článek = ideální
On Sat, Mar 16, 2013 at 8:28 PM, Ebaugh @ DIY Electric Car Forums <Bob> wrote:
Doug,

I read your post over on EVTV. I also use GBS 100Ah cells, but mine are 12P then 4S in a marine house bank. You mentioned floating for long periods at under 3.4Vpc. Have you actually compared before and after capacity by capacity testing?

------- Answer

Yes, but not on the GBS cells. I used the 26650 A123 cells which are about 2AH. I was not able to measure any difference after 6 months of floating at 3.45 volts. I didn't see any reason to test on the GBS cells after the non event with the little ones. I had the little cell in a pyrex oven dish just in case. It would be more difficult to safety the large cells
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 100#p16630
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputace: 1

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

Pan Taum píše:To se neboj, ani napětím 3,45V na článek nelze napáchat žádnou škodu. Navíc máš Ctek 25A, ten dává dle manuálu 13,6V = 3,4V na článek = ideální
Tak jo, diky za info, tech 3,45 na clanek je opravdu zdravych a oidealnich ...a tech 13,8 je max pouzitelny. Uz procitam celou tu diskusi co jsi poslal, abych spravne nastavil tristar...

zitra mi prijdou baterie... musim pochvalit pana Kolarika (www.ostrovni-elektrarny.cz), ktery mi zdarma navic baterie naformatoval, vybalancoval a dle toho co sme si telefonovali mi posila baterie spojene s balancerem a pridelanyma svorkama na kabely... tzn rdy-2-go...
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Uživatelský avatar
sonic
Příspěvky: 58
Registrován: sob bře 23, 2013 6:20 pm
Reputace: 1

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od sonic »

Tak sem docetl diskusi, stahnul si tvuj konfigurak, prepsal absorption na 5 minut z 10 a nahral do Tristaru.
Taky chci zmenit omezeni max Ampery co lezou do baterek.

S tim balancovacim modulem co mam, kolik podle tebe muzu cpat Amper do baterek kdyz ho pouzivam jen pasivne ?
Trosku se v tom motam, asi mi jeste par nitek unika v klubku...
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 200#p20111
2x 225W/24V mono + 2x 220W/24V poly na strese 12tun Trucku, TS-MPPT-45, LiFeYPo4 180Ah, Victron phoenix inverter 12/1600
Pan Taum
Příspěvky: 569
Registrován: sob úno 25, 2012 9:36 pm
Reputace: 25

Re: Bydleni na kolech, 860W na strese 12tun Trucku

Příspěvek od Pan Taum »

Do baterky můžeš cpát na plný kotel 45A. V případě, že nabíjíš na 14,0V absorption tak ten balancer funguje jen jako pojistka poslední záchrany.
Balancovat bude potřeba jen v případě, že by se ti články rozjely napětím o více než 0,05V ve vybitém nebo plně nabitém stavu. Pak bys potřeboval slunečný den a plně nabité baterie. Nastavil bys "current limit" na 5A, equalization na 14,6V na 99 hodin (neomezené), podržel tlačítko - start manual equalization a nechal aku nabíjet tím proudem 5A celý den. Články by se tím srovnaly všechny na napětí 3,60V a zase by na nějakou dobu byl klid.

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek