Pitva baterie hybridu Suzuky

Baterie a bateriová úložiště založená na článcích Li-ion 18650, zkušenosti, praxe, dobíjení, batery management, výroba bateriových úložišť, bezpečnost.
Uživatelský avatar
bublich
Příspěvky: 407
Registrován: sob črc 11, 2020 12:42 am

Pitva baterie hybridu Suzuky

Příspěvek od bublich »

Dobrý den.
Dostal jsem v rámci záruky vyměněnou baterii (půl roku - prý už několikátá).Tak jsem ji kuchnul.Tak kdyby to někoho zajímalo.
Články měly 0,2 - 0,4V,jsou odizolovány od těch kovových obalů.Co je vevnitř nevím (sáčky?).
Jednu teď nabíjím a vypadá to normálně,což je zajímavé,tak jsem zvědav po kapacitní zkoušce.Kdyby se z té bižu někomu něco hodilo rád věnuji.
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
Přílohy
13.jpg
Dagus
Příspěvky: 1951
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pitva baterie hybridu Suzuky

Příspěvek od Dagus »

Pamatuji že tu nekdo zkoušel rozšířit kapacitu, třeba by se mu hodily lonektory a bmska pro rozšíření.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3351
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Pitva baterie hybridu Suzuky

Příspěvek od marko250 »

Já mám 48V systém,tohle je 12V .Po tom jaké jsem naměřil proudy na baterku jsem to vzdal a dlouhodobě auto jezdí za 5.85l/100km takže to nemá smysl řešit.
12.68kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /8xGWL / Sunny Mono 310, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x MakeSkyBlue <60A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
beethowen
Příspěvky: 874
Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
Bydliště: Brno-venkov

Re: Pitva baterie hybridu Suzuky

Příspěvek od beethowen »

Podle těch 2,4V to vypadá na LTO.
Dagus
Příspěvky: 1951
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pitva baterie hybridu Suzuky

Příspěvek od Dagus »

Tak nic jiného než lto by to v této velikosti nemělo šanci přežít. Ono i ty pluginhybridy kde je 14.8kWh aku a el motor ma 100kW je dost záhul na liion. Překvapuje mě, že to v té suzuce odchází. Vždyť když to pohlídá bmska, tak nemůže být důvod.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Dagus
Příspěvky: 1951
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pitva baterie hybridu Suzuky

Příspěvek od Dagus »

marko250 píše:Já mám 48V systém,tohle je 12V .Po tom jaké jsem naměřil proudy na baterku jsem to vzdal a dlouhodobě auto jezdí za 5.85l/100km takže to nemá smysl řešit.
Je fakt, že to má jen 10kW altík, tak to smysl nemá. Škoda že Suzuki neudělala pluginhybrid i kdyby jen 50kW a 15kWh aku, pro to bych si šel a i jsem byl natěšenej, když jsem četl o suze v hybridu, ale pak přišlo zklamání. Tenhle hybrid je jen kvůli eu a emisím, na funkci není třeba. Ano sníží to spotřebu o kdyby litr, ale za jakou cenu.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Uživatelský avatar
bublich
Příspěvky: 407
Registrován: sob črc 11, 2020 12:42 am

Re: Pitva baterie hybridu Suzuky

Příspěvek od bublich »

Dobrý den.
Tak jsem je postupně nabil a otestoval kapacitu.Měli jste pravdu jsou to LTO.Nabíjel jsem na 2,6 a vybíjel na 2,2V 10A
a baterie jsou jako nové (jsou nové).Takže se zdá že hluboké vybití jim neublížilo.Podle posledních informací mají chybu ve firmwaru BMS a někdy někde dojde k tomu vybití a BMS to už nepustí zpět.Takže se vyhodí celá jednotka za 44k.Lituji ty po záruce.Jinak to je ta ekologie v praxi.
hybrid 10Ah graf.jpg
Dagus
Příspěvky: 1951
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Pitva baterie hybridu Suzuky

Příspěvek od Dagus »

Takže můžete rozhodit sítě po servisech suzuki, na odkup jednotek za 500Kč a budou LTO za hubičku.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek