Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od mypower.cz »

Tak .. Pan z FG forte se mrknul zde do vlakna na dnesni nocni test a rekl ze to je fakt malo .. kolik to vydrzelo.. Takze pristi tyden se vrati pan, ktery ma tohle ve FG na starosti a snad se neco povede vyresit.. Kazdopadne NiCd me porad lakaji .. pote co ctu zdejsi zkusenosti .. No a taky LiFe ... ze jo .. ale cim mene penez, tim lepe .. pac nejsem FED abych penize mohl tisknout.
avatar
Příspěvky: 484
Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Reputace: 3

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od avatar »

hmm 12 mesicu tak to jsi po zarucni dobe tak to je dost na prd..... ale musim rici vydrz baterie 1 rok je dost o prdu... kdyz si clovek rekne tak vlasne po pul roce ta baterka je spatna.....
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od mypower.cz »

jeste dneska zkusim jednu vec vecer jak spadnou panely .. a to prohodit regulatory .. Vse necham tak jak je .. tzn dle normalniho zapojeni akorat regulatory mezi sebou prohodim .. Proste je prepojim a uvidime .. (po konzultaci se znamym z realizacni firmy) tzn ten test muzu udelat jeste jednou ale s prohozenymi regulatory. I kdyz da se zjistit kondice baterie z tech parametru ktere jsem nameril pri pripojeni zateze ?
JiříK
Příspěvky: 1020
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Reputace: 65
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od JiříK »

Každopádně ti chlapi-montéři dobře věděli, proč dávají na větev ty baterky tři. Především kvůli nabíjecím proudům. Já mám též gelovky, stáří od 1roku po 5 let. samozřejmě, pokles kapacity tam je, ale s tím se musí počítat. Např. je ve stádečku Yuasa 65Ah, stáří vůbec netuším. Ta, když jsem ji přitáhnul, měla tak 30 Ah. O rok později jsem naměřil- napočítal 40Ah. Jenže v mém systému je max. proud 10A a štítková kapacita 250Ah. Takže ty baterky se při nabíjení rozhodně nezapotí. Skutečná kapacita je odhadem tak 160Ah. A zatraceně si hlídám, aby mi napětí při zátěži nešlo pod 11,5V. Pro jakoukoliv baterku je největší smrt hluboké vybíjení. Ona výrobci deklarovaná životnost AŽ DESET LET je totiž myšlena při vybíjení na 80% kapacity, takže 100Ah baterka, vycucám 20Ah, dávám nabít. Myslím, že s reklamací neuspěješ, pokud se k tobě ještě nějak nepřidá ještě i dodavatel celého systému.
A v tvém systému bych odhadoval vhodnou kapacitu tak 400-500Ah v každé větvi. Pokud bys sháněl nové olovo, v Olomouci mají 110Ah s tekutým elektrolytem za 2800peněz. Jednu mám a zatím spokojenost.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od mypower.cz »

Každopádně ti chlapi-montéři dobře věděli, proč dávají na větev ty baterky tři.
Ono to tak puvodne melo byt, drive to bylo dokonce jen 2 a 2, ty dalsi 2 jsem dokoupil az asi s dvoumesicnim zpozdenim. Nicmene ja pocital s tim ze na te slabsi vetvi bude porad stridac, tzn porad nejaky odber. Drive tam byla UPSka a desktopove PC, takze i kdyz svitilo, tak neslo 22A do baterek, protoze u me jedou PC porad, takze pokud byl stridac na FV1 tak tam velmi zridka kdy mohla jit plna palba.. No a prave ze strategickych duvodu na zimu jsem premylslel, ze to nedam 3 a 3 ale 2 a 4. Tzn 4em bateriim by uz 22A, a snad ani 30A z dobijece z proudu z centraly vadit nemelo. 400Ah, max mozny dobijeci proud je 22A ze slunce nebo 30A z centraly. Soucasne nikdy, to je blbost pri plne palbe ze solaru jeste poustet centralu, to by nemelo logiku... No a ta slabsi vetev 200Ah slouzila predevsim pro stridac a trvaly odber. Takze tam mohlo jit technicky max 22A s tim ze vzdy neco z toho lezlo zaroven do spotreby. Minimalni napeti u me hlida sam stridac na FV1, pac FV1 nema s 12V rozvody nic spolecneho, 12V rozvody jsou napevno na FV2 . Jedine u ceho by tedy hrozilo hluboke vybiti je FV2 na 12V rozvodech, pac jinak na 220V rozvodech to stridac hloubeji nepusti.

Teda aspon tak si myslim teoreticky ..
JiříK
Příspěvky: 1020
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Reputace: 65
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od JiříK »

Hm, na 220V rozvodech řve alarm (který neslyšíš) při 11V a vypne se to při 10-10,5V. A to už je zatraceně pozdě. To už je opravdu velmi hluboké vybití. Já prostě baterky pod 11,5V nepouštím. Ale obnáší to neustálé sledování napětí. A co jde do zátěže přes regulátor, je hlídané jím. Na mém 'CX10 je vypínací napětí nastavitelné, v mém případě 11V kvůli měniči, když na něj šoupnu třeba vrtačku nebo brusku.
S těma baterkama je prostě pořád práce, sledovat to. Nedávno jsem musel přepnout na dva dny na síť, baterky bez zátěže vykazovaly rovných 12V, což značí vybití na 5%. 11,9V bez zátěže je 0% - zcela vybito. Někde jsem to tu psal...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
JiříK
Příspěvky: 1020
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Reputace: 65
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od JiříK »

A druhou baterku budeš zkoušet kdy?
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od mypower.cz »

vcera jsem vyzkousel vecer obe dve 100Ah z FV1 jednotlive (byly na kanalech FV1 a BAT1) .. pokud se mysli tou druhou baterkou tech 4x100Ah, tedy 400Ah, tedy baterie ve FV2 tak to jeste musim promyslet .. Asi bych je nechal naplno pres slunecny den dobit a pak jednu testovanou odpojil z pole a zmeril stejne jako vcera .. a pripojil zpet do pole az rano tesne pred nabijenim (je mi jasne ze pri pripojeni zpet po testu to bude maly ohnostroj protoze zbyvajici 3 budou vice dobite nez ta jedna ktera prave prosla testem) Takhle otestovat postupne vsechny 4 z toho pole ve FV2.

:?:
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od mypower.cz »

to vlastne muzu udelat i dneska takovy test ... S jednou 100Ah .. z toho pole ve FV2... Oskar vali dneska jak vstekly ..
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od mypower.cz »

tos nevim .. zkusit odpojit jednu z tech 100Ah ted kdyz uz panely klesaji? Mam z FV2 odber na 12V rozvodech.. Do 10A max, ale to tam nebude.. Rekl bych ze FV2 jsou nabite a zaziva muzu jednu z baterii odpojit a udelat test uz ted .. Vcetne nejak vyreseneho mereni - trebas FV1 panel odpojim a hodim to na kanal ktery je ted FV1... Co myslite .. bude ta baterie ted nabita dostatecne pro test ?
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od mypower.cz »

pripojil jsem jednu z baterii z BAT2 samostatne na 200W stridac s 80W zarovkama. Mereni prubehu vybijeni je videt na grafech na kanalu FV1.

Kód: Vybrat vše

                    FV1                
--------------------------------------------------
Typ Střídače       200W        
bez zateze        13.09V     
Jen střídač     13.05V  0.01A  (ve stavu OFF)
Jen střídač     13.05V  0.27A  (ve stavu ON naprázdno)
Ž + Střídač     12.55V  7.62A
pak bez zateze    13.02V     

na grafu na kanalu BAT2 je ted 300Ah ve 3 paralelnich 100Ah 12V bateriich
na grafu na kanalu FV1 je ted o samote jedna 100Ah 12V baterie puvodne z bat2 vybijena stridacem a 80W zarovkou.
avatar
Příspěvky: 484
Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Reputace: 3

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od avatar »

koukam ze baterka zachvilku klesne pod 12v
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od mypower.cz »

hele neexistuje nejaky vzorecek kde by byl vztah ubytku napeti za cas pri konstantnim proudu, zname vyrobni kapacite baterie a znameho systemoveho napeti ve vysledku dal realnou kapacitu nebo "kondici" baterie?
JiříK
Příspěvky: 1020
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Reputace: 65
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od JiříK »

Pokles pod 12V nevadí. Zkoušíme přece vybití na 0% kapacity. Důležité je, od jakého napětí nastává strmý pád. U dobré baterky se napětí snižuje pomalu až na 10,5V. Pokud nastává strmý pokles už při, řekněme 11,3V , už je některý článek slabší. Toť má soukromá pozorování. Ale opět avizuju, používám jako zátěž žárovku H3 12V/55W, na všechny baterky od 7 do 110Ah. Za ty roky už to mám celkem v oku :-)))
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od mypower.cz »

ze jo .. a ten strmy pad u tech z BAT1 vcera nastal uz u 12.5ti .. a tahle z pole BAT2 stale drzi .. Tos uvidime .. Tipuju ze budeme moci prohlasit, ze "desata hodina odbyla a lampa jeste svitila"... tim myslim 10ta jako vecer, ne 10 hodin sviceni.. S tim nejak nepocitam ze by to svitilo 10 hodin .. jak vidim jak to jde pomalu dolu.
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od mypower.cz »

pocitejme taky s tim ze vellemana nemam uplne presne vykalibrovaneho.. nejaka ta desetinka tam tedka muze litat ..
sem byl ted dole a voltmetr rikal 12.07... A tos to zas neni tak mimo .. to by aj sedelo ..
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od mypower.cz »

bojuje s tim ... sviti a sviti...
Obrázek

merim tu sedou baterii vice nalevo. Malinky 200W stridac a opet ty 2 ... 40W zarovky.
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od mypower.cz »

Obrázek

start byl 18:30, konec 0:00 = 5h 30min = 5.5h = 8A * 5.5h = 44Ah
hm :?

takze v poli v BAT2 mam ted 44 x 4 = 176Ah
To je teda nic moc ..

Jeste zitra prohodim regulatory kvuli tem dvoum bateriim na BAT1 Mozna je spatny regulator a baterie byly pri vcerejsim testu ne uplne dobite. I kdyz to by nesly dolu uz pri 12 a pul. ze?

Stale plati ze poptavam NiCd.
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2567
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Reputace: 236
Bydliště: Třinec

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od tomas »

"Stale plati ze poptavam NiCd."
občas se objeví nějaký inzerát na prodej:
http://stroje.hyperinzerce.cz/regaly-sk ... e-nabidka/
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
avatar
Příspěvky: 484
Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Reputace: 3

Re: Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od avatar »

no ckal sem aspon 10hodin. ted ale tam mas veci problem.

baterie maji jen 120 ah celkove a nabíjet je tedy můžeš jen 12 A celkem. Jiank si je casem uplne odkraglujes. Nebo musis zjistovat teplotu baterie a jeste pred zahratim je odepnout. u kapalinových je to jednoduche jak zacnou plynovat tak se odepnou pocka se zchladi a pak zase nabiji kdz neni slabsí nabíječka.

nejde to omezit ten proud pres ten regulator ?

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek