Elektrifikácia bicykla

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Odpovědět
teslabike
Příspěvky: 16
Registrován: pát lis 09, 2012 12:21 pm
Reputace: 1

Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od teslabike »

Cawko volám sa ivan a venujem sa elektrobikom asi pred rokom som elektrifikuval svoj bicykel , celkom ma to chytilo
použil som olovené gell baterie 4x12Ah 48V a 1kw sadu bicykel ide dobre .. jazdím s ním do roboty a tak tento rok som asi ušetril vyše 200 eur náklady boli 400 eur
tu sú moje stránky : http://teslabike.sweb.cz/
Istý čas som venoval predlženiu životnosti olovených baterii napr desulfatácia , a tak to by sa mohlo hodiť aj systémoch so solarmi
Moja stranka o elektrobicykloch http://teslabike.sk
teslabike
Příspěvky: 16
Registrován: pát lis 09, 2012 12:21 pm
Reputace: 1

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od teslabike »

Napísal som článok o batériach na elektrobicykel tak možno niekomu pomože

Pri prestavbe bicykela na elektrobicykel sa zabúda na batériu pri toto je asi najhlavnejší článok elektrobicyklu batéria určuje vlastne dojazd aj rýchlosť. Podla môjho názoru je batéria je nadôležitejšia časť elektrického bicyklu.

Uvediem na príbehu:
Ivan si kúpi elektrosadu na prerobenie bicykla 48V 1000w sada je výkoná no trošku drahšia a tak sa rozhodol že kúpi štyri olovené batérie 12V...7.5Ah čiže výsledný pack bude 48V 7.5Ah aby ešte ušetril kúpil batérie do záložných zdrojov nie trakčné olovené batérie...
Po chvíle jazdy začína dochádzať štava ale jeho elektrobike ešte tahá par km prejde cca 5-10km , potom zrazu cuk
a bicykel nejde jeho batérie dosiahli hodnotu 41.5V a riadiaca jednotka jeho systém vypla, tak začína šlapat domov no pochvíli jeho elektrobike naskočí (batérie boli bez zátaže a napätie sa zvýšilo cca na 44V),Ivan sa chvílku vezie no srazu cuk a znovu musí šlapat takto príde domov po dlhšom skúmaní zistil že žiadny kontakt nieje uvolnený a motor je poriadku,potom zmeria batérie a tie sú vybité..
Ivan aby priešiel viac ako 5-10 km a šetril batérie musí šlapat.No pritom má sadu 1kW ale jej plnú silu môže využit len na pár minút...
Tak má Ivan elektrobicykel len ako dopomoc a batérie využil do skončenia ich životnosti..

Po nejakom čase Ivan ide kúpiť daľšie batérie rozpočet má okolo 150 eur ... čiže do úvahy prídu zase olovené tento krát už žiadne batérie do založných zdrojov , ale trakčné akumulátory s väčšiu kapacitu,nahodí na elektrobicykel a skúša dojazd a výkon, cití že výkon je väčší a dojazd tiež už nemusí šlapat a akumulátor ho dovezie do roboty a naspäť, po pár testoch dojazdu vie že bez šlapania prejde 20-30 km čo mu stačí na návštevu kamarátov a aj kopce zvláda ... životnosť batérí je tiež dlhšia a tak sa mu jeho investícia začína vypláca už spravil veľa jázd cca 200 a batérie majú stále dobrú kondíciu..


Jeho elektrobicykel sa zaľúbi kamarátovi Ferovi ten sa rozhodne že si postaví niečo podobné aj on nechce chodit do roboty busom za ktorý platí 30 euro mesačne,No rozhodne sa že bicykel chce mať lahší a tak zainvestuje do Lifepo4 akumulátorov kúpi 48V 12 Ah za 400 eur nahodí na zadný nosič a vyrazí na cestu bicykel má dobre vlastnosti a tak sa rozhodol že skúsi maximalku ta je 42km na rovine porovnaní s Ivanom ktorý mal 35 Km/h pri rovnakom systéme ale olovnými bateriami.A tak skúsil aj dojazd ten je vyše 40 km/h...životnosť 1500-2000 cyklov zaručí návratnosť investície... fero ušetril na autobuse a začal jazdiť aj do prírody k vzdialenému potoku tam rád chýtá ryby
to bol taký príbeh ako to chodí .... ušetriť sa dá ale len do určitej hranice tá ked sa prekročí elektrobicykel už nestojí za to lepšie kúpiť nejaký vymakanejší bicykel na ktorom sa ľahko bude šlapať
Vhodné trakčné olovené batérie predávam tu :
(nechcem spamuvat tak link som vymazal kto má zaujem tak si lahko nájde alebo mi napíše)
Lifepo4 zatiaľ nemám v predaji tie budú až buď na konci roku alebo na začiatku roku 2013
Moja stranka o elektrobicykloch http://teslabike.sk
rob.brno
Příspěvky: 957
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Reputace: 20

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od rob.brno »

Olovo je pro trakci pasé(pouze pro velmi malé nájezdy) - vysoká hmotnost snižuje dojezd a možná i maximálku.

Chystám se na konstrukci el.kola Lifepo 48-60V/20ah(el.skutr je už cenově moc nákladný). Jaký rozdíl bude v nabízených lifepo aku například oproti aku na eskuter.cz?
teslabike
Příspěvky: 16
Registrován: pát lis 09, 2012 12:21 pm
Reputace: 1

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od teslabike »

s olovom máš pravdu ..
No ak dáš 48V 20Ah lifepo4 budeš mať vyší dojazd oproti aku 12Ah aku na eskuteri
ak daš 60V 12Ah tak budeš mat rýchlejší elektrobicykel 720 ale o 15% nižší dojazd
Moja stranka o elektrobicykloch http://teslabike.sk
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Reputace: 48
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od LIX »

Nič proti tvojmu olovu ale nikdy by som si nekúpil olovo na elektrobicykel, to je dôvod prečo som si vlastne svoj bike ešte neprerobil. Za 250€ si môžem kúpiť lifepo batériu 48V 10Ah z ktorej môžem využiť 80% energie zakial čo ty môžeš zo svojho olova využiť 30% kapacity bez poklesu životosti. Ako sa hovorí, niesom tak bohatý aby som si kupoval lacné veci. V tomto prípade to platí 10 násobne. Olovo 200 cyklov, lifepo dajme tomu ´´iba´´ 1000 cyklov. Radšej kúpim raz poriadne lifepo ako 5 krát olovo. :D
teslabike
Příspěvky: 16
Registrován: pát lis 09, 2012 12:21 pm
Reputace: 1

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od teslabike »

Máš pravdu jazdím na olove nič moc to není ...ked do došrotím tak jedine lifepo4

olovené baterie sa tažko ukladaju napr ked ich daš na zadný nosič a maš 100kg jak ja tak to je uplne zle na stred vyrábať skrinku alebo som nerobil aj tak tie baterie začiatkom budúceho roku zahodím .. Navratnost tam bola ale u lifepo4 to bude lepšie ...no keď neni su prachy na lifepo4, bud nejazdiť a našetriť alebo kupit olovo a našetriť.. ja som to spravil tak že som kupil olovo a tým že nebudem použivať auto do roboty ale elektrobicykel tak sa mi to vratilo cca 200 eur cena 140 eur baterie ešte žiju ale kapacita neni žiadna sláva.. edit mám značku haze (skvalitou spokojný)
Naposledy upravil(a) teslabike dne pát lis 16, 2012 7:29 am, celkem upraveno 1 x.
Moja stranka o elektrobicykloch http://teslabike.sk
JiříK
Příspěvky: 1020
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Reputace: 65
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od JiříK »

...nebo to zkusit bez motoru. Sic si někdy připadám jak Fantocci a funím jak štokr s padesáti vagony uhlí, ale tělo nebohé si zvyklo. Nejezdím teda každý den, nyní už počasí odrazuje, ale po každé cestě hodit sumičku do prasátka je velmi motivující :-) A za peníze, co jsem měl odloženy na přestavbový set, jsem pořídil panely...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
teslabike
Příspěvky: 16
Registrován: pát lis 09, 2012 12:21 pm
Reputace: 1

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od teslabike »

Ja som bicykluval do roboty cca 2 roky okrem zimy, som nosil ruksak a bol som spocený , ked som mal igelitku tá sa pchala do kolesa ,ale inak dalo sa , potom som tak nejako zlenivel nechcelo sa mi začal som jazdit autom lebo som bol v robote za 10 min ...ten elektrobicykel je asi naj volba taký kompromis.Dobra myšlienka je že "nabicykluvat" si do kasičky a potom kúpiť elektrobicykel.Vy ste si kúpil solárne panely to by mohla byt ešte lepšia investícia ako ten elektrobicykel ...Solárny panel neskôr možete sklbiť s nabíjaním elektrobicykla okrem iného..

tu je moja virtuálna kasička http://teslabike.cekuj.net/viewtopic.php?f=13&t=39
píšem tam trasu a ušetrené peniaze .. možete sem tam kuknúť ušetrené peniaze by som chcel použit na solar.
Moja stranka o elektrobicykloch http://teslabike.sk
teslabike
Příspěvky: 16
Registrován: pát lis 09, 2012 12:21 pm
Reputace: 1

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od teslabike »

Stranka mala dobrú odozvu a preto som sa rozhol premiestniť na http://teslabike.sk

Najprv som používal olovo vdaka ktorému som ušetril peniaze a kupil Lifepo4 batérie
ktoré sú vhodnejšie. Každá skúsenost ma nečo stála no aj tak si nenechávam skúsenosti pre seba
a dávam ich tu pre všetkých. Vlastne ma teší ked niekomu pomožem a preto to sem dávam .

Tu je v skratke návod ako si spraviť
http://teslabike.sk/ako-prerobit-bicyke ... t-zadarmo/

Tu sú navody podrobnejšie ,resp je to to čím som si preskakal,lebo v dobe ked som začínal nič také nebolo bola len kopa eshopov s popisom tovaru..

http://teslabike.sk/tag/elektrifikacia-bicykla-navod/

Neni som žiadny king of elektrina sú tam len skúsenosti obyčajného človeka a tak treba brať
dufam že to niekomu pomože
Moja stranka o elektrobicykloch http://teslabike.sk
rob.brno
Příspěvky: 957
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Reputace: 20

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od rob.brno »

teslabike píše: Najprv som používal olovo vdaka ktorému som ušetril peniaze a kupil Lifepo4 batérie
ktoré sú vhodnejšie.
Já se čím dal víc přikláním k použití modelářských lipol článků na kolo. Jsou lehké,levnější,větší hustotu energie- to je vykoupeno menším počtem cyklů a menší bezpečností. Ideálem je vyskládat jimi prostor rámu.

Srovnání článků: http://www.nakole.cz/blog/zobraz/595-sr ... lektrokolo
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Reputace: 48
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od LIX »

Gratulujem k povíšeniu servera.

Tak som už aj ja elektrifikoval svoj bicykel, vlastne som poskladal nový bicykel ktorý bude čisto elektro. Mám totiž ešte jeden taký istý bez motoru. Je to magic pie, mám k tomu 48V 18ah olovo do záložných zdrojov. Pýtate asi prečo olovo, známi mi ho zohnal za babku. Batéria je zatial uložená v ruksaku (20kg). V ruksaku je kôli tomu aby som zatial nemusel zbytočne vŕtať do rámu pretože na nový rok tam plánujem dávať lítium na rám. Poviem vám že to šlape vynikajúco, má to len dva nedostatky, prvý je to olovo ktoré nemôžem moc vybiť pretože by bolo hneď mrtvé a druhý je výkon 1000W. Som velmi náročný užívatel a včera som sa vybral prekonať do lesa prevýšenie 300m. Ono keď si človek predstaví prevýšenie 300m po asvatle tak je to v poriadku, ale ja som išiel po horách. Skončil som asi 140m pod najväčším kopcom na fotke http://smolenice.com/html/foto_1.htm. ďalej boli už popadané stromy a chodník po ktorom by sa dalo ísť na bicykli len dole kopcom, nie určite hore. Prikladám foto môjho stroja.
Přílohy
elektrobajk.jpg
rob.brno
Příspěvky: 957
Registrován: sob čer 09, 2012 9:14 am
Reputace: 20

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od rob.brno »

LIX píše: Poviem vám že to šlape vynikajúco, má to len dva nedostatky, prvý je to olovo ktoré nemôžem moc vybiť pretože by bolo hneď mrtvé a druhý je výkon 1000W. .
Obě nevýhody by mohl vyřešit přechod na litium. Váha spadne z 20kg na polovic. Možná snížit ah třebas na 15ah a přidat volty k 60V(pokud to řj dovolí) - větší výkon.
teslabike
Příspěvky: 16
Registrován: pát lis 09, 2012 12:21 pm
Reputace: 1

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od teslabike »

Ja som takisto začinal na olove 48V 4x12Ah s riadiacou jednotkou BAC (magic pie).. dalo sa jazdiť no váha je poznať sám som mal 100kg + 16kg olovo , praskali mi zadné špice (neboli moc kvalitné)

koncept olovo v ruksaku ma zaujíma , trenoval som trojboj , znesem dost (bicykel je limit )
ako je to v tom ruksaku uložené , resp či to to nemá možnost skratu , poškodenia batérie , napr ak pojdem terenom bude sa to natrásať a spraví sa diera v batérii mohlo by to dopadnúť zle ako ten coyot z rozpravky..


Bicykel sa mi páči , dizajn toho magic pie je pekný ... povodne som chcel takýto elektrobicykel
Přílohy
koyot.jpg
koyot.jpg (10.72 KiB) Zobrazeno 10482 x
Moja stranka o elektrobicykloch http://teslabike.sk
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Reputace: 48
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od LIX »

Batérie sú dve vedla seba a dve sú na nich, celé je to stiahnuté streč fóliou aby sa nehýbali a vložené do turistického batohu, pod batériami je ovládacia jednotka okolo ktorej je spravená výstuha z umelej hmoty 1cm aby to vydržalo všetko. Keď sa na tú výstuhu postavím tak ma v klude udrží. Batérie viac vystlané niesu, už som sa na ne aj prekotil a nič sa im nestalo. Tento koncept batérií v batohu je len dočastný a v podstate núdzový. Keď bude viac peňazí tak hneď kupujem 15Ah lítium. Dnes sa mi pri páde podarilo odtrhnúť káblik na brzdu, zajtra budem musieť vytiahnuť z brzdy mikrospínač a naspájkovať to tam... čo ti poviem, posledné dva dni vozenia dva pády, ale to len pretože vymýšlam stále hlúposti na zadnom. :D

EDIT: Včera som trošku zapiekol kotúč po ceste z toho 316m prevýšenia.
Přílohy
kotúč.jpg
007ToMMaS
Příspěvky: 1095
Registrován: sob zář 15, 2012 8:53 pm
Reputace: 16

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od 007ToMMaS »

LIX: Osobne by som dal väčší priemer kotúča. Tieto avid kotúče stoja za nič. Pred pár rokmi keď som ešte jazdieval som ich mal tiež na bajku keď som jazdil a bola to hrôza a strach. Čo pri elektro bajku môže byť ešte horšie ako pri zjazde :) Koľko váži tvoj bike teraz? tak 40 a viac kg? Lebo ak chodíš častejšie také dole kopcom a podobne ak ich moc prehreješ budeš mať problém zastaviť.
3,2kWp REC320NP - juh
3,6kWp - Phonosolar PS450M5GFH-24/TH- východ
2x IGridSV-IV5.6KW, 2x Li-ion - 48V / 156Ah =312Ah
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Reputace: 48
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od LIX »

Ja mám s avid brzdami opačnú skúsenosť, brzdia vynikajúco. Do zadu väčší priemer dávať určite nemienim, toto bola zaťažkávacia skúška, celý čas som brzdil iba so zadnou brzdou kôli jej otestovaniu či to ustojí. V predu plánujem avid BB7 ktorá má 230mm kotúč a tá brzdí už aj z oboch strán. Všeobecne považujem avid brzdy za dobrý materiál. Záleží len na tom ako si brzdu nadstavíš a čo tam dáš za materiál na brzdenie. Potom tá brzda robí presne to čo od nej očakávaš. Neviem kolko má samotný bajk z motorom, motor má 6,5kg + ostatok možno do 20 kg do kopy. Batéria a ja 90 kg takže všetko spolu 110 kg, to je pomerne málo.
007ToMMaS
Příspěvky: 1095
Registrován: sob zář 15, 2012 8:53 pm
Reputace: 16

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od 007ToMMaS »

Avid je výrobca dobrý či na kotúče aj brzdové platničky(tie mi prídu predražené) a aj brzdy. Mal som snimi iba dobré skúsenosti. Zlé iba vtedy keď som chcel ich zaťažil viac ako boli stavané. Keď to bola zaťažkávacia skúška tak to je o inom :) K tej prednej brzde pozri si na internete podla typu vidlice aký je dovolený maximálny kotúč. Lebo čím väčší kotúč tak tým bude väčší tlak pri brzdení na guferá a aby si nemal po čase vôľu medzi vonkajšími a vnútornými nohami. ;)
3,2kWp REC320NP - juh
3,6kWp - Phonosolar PS450M5GFH-24/TH- východ
2x IGridSV-IV5.6KW, 2x Li-ion - 48V / 156Ah =312Ah
teslabike
Příspěvky: 16
Registrován: pát lis 09, 2012 12:21 pm
Reputace: 1

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od teslabike »

Zatal som sa neprekotel no bicykel mal par pádov (ked bol opretý o stenu) , batérie vydržali .

Na starom bicykli mám už brzdy vydrané dole kopcom s moju vahu dostali zabrat
diky za tip poobzerám sa po avid značke.

Magic pie je priamy motor čiže ak pojdeš dolu kopcom by mal dobíjať batérie
Ak budeš merať spotrebu skus sa aj na toto pozreť. lebo raz čítam že "regenerative braking" je dojaz 30% + a inokedy iba 5%+ zaleží na terene ( v rovine nemá moc zmysel)

inak ak sa spojiš napr dva fázové vodiče tak motor sa chová ako brzda (keby to zakomponovali do riadiacej jednotky by to dobre šetrilo brzdy).

Btw li-ion batérie vo vaku používa ego kit , je to stredový motor do hôr zvládne vysoké stúpania. je to pre downhill jazdcov.. ale je to cele mastné 2000-3000 euro
Moja stranka o elektrobicykloch http://teslabike.sk
LIX
Příspěvky: 856
Registrován: pon črc 30, 2012 3:43 pm
Reputace: 48
Lokalita: Trnava
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 4900
Kapacita baterie [kWh]: 7,5
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od LIX »

Ja plánujem vymeniť 3x1,5mm na motore za 3x2,5, prehrieva sa dosť. Potom to dobíjanie batérie pravdaže záleží od kopca ale hlavne od toho ako máš nadstavený prúd dobíjania, osobne som ešte nekupoval k magic jednote usb na nadstavenie parametrov ale keď zakúpim (25€) tak tam nadstavím maximálny výkon, jednotku dám na lepší chladič aby to zvládla, spomínané káble vymením a pravdaže aj batériu. Tá rekuperácia býva s pravidla nadstavená na málo A, neviem či kôli tomu aby sa neničila batéria velkým nabíjacím prúdom alebo pre niečo iné. Keď nadstavím ovládaciu jednotku na 2500W som zvedavý čo to bude robiť. :D
Kamoš včera keď sa vozil na mojom elektrobicykli hovoril že pre lepší pocit by výrobca mohol robiť neakú kontrolku ktorá by pri brzdení svietila, akože signalizácia rekuperácie, ale tak budem tam mať Ampérmeter tak čísla budú lepšie ako kontrolka.
shirty
Příspěvky: 14
Registrován: pon lis 11, 2013 8:01 pm
Reputace: 0

Re: Elektrifikácia bicykla

Příspěvek od shirty »

a to by znamenalo, že tenhle motor dokáže dobíjet ty baterky na jakémkoli kopci nebo jenom na dlouhém a strmém. Já si vždy myslela, že to musí mít něco jako dynamo.

Odpovědět