Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
JiříK
Příspěvky: 1020
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Reputace: 65
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Problém s Trakcnimi DEEP CYCLE bateriemi

Příspěvek od JiříK »

Tak hledím na ten graf, jak baterka 200Ah je úplně vybitá... Vyleze slunko, řekněme v 8 hodin už panely dávají plný proud a v 10hodin je plně nabito, regulátor to zarazí při 14,8V. Tady něco neštymuje... Panely dají 22 Ampér, to máme 44Ah za dobu od 8 do 10. Kde je chyba????
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od mypower.cz »

200Ah se vybilo, pac jsem pres noc nechal jet bedny (zesak), acera monitor v offline rezimu, philips monitor v offline rezimu, 2 stridace, jeden 300W a 600W ktery mam ted na cerpadlo a navic z predchoziho dne bylo prd nasvicene tak to chciplo uz brzo rano. A pak vylezlo slunko a panely se odpojily ale ja bych rekl ze to jeste neznamena uplne "dobito". Tohle chce merit i proud ... jeste to nemam hotove :(. To jaka je skutecna kapacita na bateriich by bylo dobre merit nejakou zatezi. Baterka muze mit i 12.6 ale pripojim na ni 5W usporku pres stridac a jde napeti pod 10.

Jinak taky mi to nesedi .. prave proto mam nejak ted za to, ze limitace na 14.7 neznamena plne dobito. I kdyz co zase ta FV2, ze jo.. tamto napeti rostlo dele ... Chce to merit proud .. Chce to merit proud .. Chce to merit proud .. Chce to merit proud .. Chce to merit proud .. ja to jednou dokazu .. :idea:

Jeste taky je potreba si uvedomit ze v tech grafech jsou zprumerovane hodnoty. To co se tam deje skutecne v radu milisekund je uplne jine nez ty prumerne hodnoty na grafu.
JiříK
Příspěvky: 1020
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Reputace: 65
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od JiříK »

Že druhá větev leze pomaleji, je logické, je tam dvojnásobná kapacita. Ale mě zaráží, že regulátor to srazí z těch 14,8V tak brzo. Můj regulátor, pokud dostane teda šanci, drží 14,8V dvě hodiny za současného omezování proudu, teprve potom to stáhne na 13,8v. Ty baterky potřebují podržet na plném napětí déle, obzvlášť pokud byly vybité do mrti. A pokud berem kapacitu 200Ah, tak by to napětí nelezlo tak rychle nahoru. Moje nabíječka, co dává 20A, se musí snažit skoro čtyři hodiny, než natlačí do ne zcela vybitých baterek tolik, aby to bylo přes 14V. Kolik je na té větvi odběr? Podle toho strmého poklesu v noci tipuju tak 15-20A. Pokud ne, tak usuzuji na poslabší článek v obou baterkách. Takový sešup vídám u baterky 44Ah při proudu 4,5A , ale až od napětí tak 11,3V. U tebe to sype dolu už od 12,5V....
Navrhuju prohodit dvě baterky ze sousední větve.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od mypower.cz »

prohozeni zvazim.. neexistuje na to nejaka disgnostika? nejaky tester baterek? urcite existuje, ze jo .. ale jeste nad tim premyslim...

K tom stavu na FV1

Vim ze jsem se vecer dival na 2 dokumenty. pak jen vypnul monitor monitorem (ne ze zdi) a sel spat. pred 6tou rano se mi chtelo na wc, tak sem sel na wc a wc je u rozvadece, oba stridace piskaly. Tak jsem kolem te seste vypnul ten cerpadlovy 600w cartrend, 300w nechal jecet. Prisel z wc (porad pred 6 rano) prepnul 300w cartrenda prepinacem na FV2 aby nejecel ale zaroven aby jel, vypnul monitory a bedny vypinacem na spinane zasuvce, a sel dal spat... tzn od te doby na 300w cartrendu nebylo nic nez on sam a byl uz preply na FV2. Takze baterie na FV1 byly vlastne od 6ti totalne bez zateze a behem toho do toho prisly panely.Problem je ze nezname proud, ktery tam panely zacly hrnout a od kdy ho tam zacly hrnout. Na panely zacina prazit tak od 9ti vzhledem k jejich poloze a na regulatoru je nastavena limitace 14.7.

jeste se divam na specifikace k tomu memu regulatoru
http://ozcharge.com.au/store/index.php? ... ment_id=28 (PDF 22kB)
Tzn on by v tom stavu Level2 mel byt dele :?: a pak prejit do Level3 jak tam pisou ..

Specifikace baterii: http://www.fg-forte.cz/images/file/Data ... -100DG.pdf (PDF 112kB)
Proc mi tam vlastne typci nastavili na regulatorech 14.7 kdyz ve specifikacich k bateriim je "14.2 to 14.4 Equalization and Cycle Service" ? Abych si drive koupil nove ? :D
Uživatelský avatar
tomas
Příspěvky: 2567
Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
Reputace: 236
Bydliště: Třinec

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od tomas »

Podle této tabulky závad elektroskůtrů olovo v nich přežilo cca rok: https://spreadsheets.google.com/spreads ... jpsN#gid=1
Tak bych řekl, že ty akumulátory už mají své nejlepší léta za sebou. V tomto se nevyplatí šetřit, když už olovo tak nejlépe např. OPzV nebo OPzS články. Ty by měli vydržet cca 15 let.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 426
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

já mám s volovem velice podobné zkušenosti , rychle nabito ale při zátěži se tváří vybitě . Měl jsem 100Ah AGM potom
staniční 160Ah následně 90Ah Dryfit solar a všechny sem do šrotu odvezl společně . Výrobci výše zmíněných aku se chlubili životností "až 10 let" , jo ale v regálu , dvakrát do roky dobít a nic víc po nich nechtít !
Už přes rok jedu na LiFeYPO4 "80Ah" (skutečnost 98Ah) a jsem bez starostí :-) .
Apropo LiFeYPO4 je jen o trochu dražší než "speciální volovo" , navíc systém má i vyžší účinnost , protože LiFeYPO4 má
nominální napětí 13,3V oproti 12V u volova .

K měření používám Wattmer co umí Ap , Wp , Vm , Ah a Wh , ukazuje aktuální proud , napětí a wýkon :-) .

Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od mypower.cz »

FG12-100DG je gelový bezúdržbový akumulátor == olovo :?:
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od mypower.cz »

neco je s tou FV1 fakt spatne :( Predchvili mi zacalo vypadavat 220V, stridac byl napojeny na FV1 takze jsem ho prepnul na FV2 a jedu dal, nicmene v tu chvili nebyla na FV1 zadna zatez a regulator po chvilce hlasil ze je dobito a na displayi 3A. Dobito nemohlo byt ani nahodou. FV2 na kterou v ten moment bylo napojeno uplne vse hlasila 7A. Tzn nejmene 7A bylo v obou panelech pro jednu vetev, FV1 byla dle toho ze vypadaval stridac vybita, takze bych ocekaval ze nejmene tech 7A bude taky z druhe dvojice panelu pro dobijeni do FV1. To je hodne divne ze ten regulator ledkama zahlasil ze je nabito pote co bylo vybito.

Fuck ...

Co ted? Premyslim zkusit jestli jedna z tech dvou baterii ve FV1 neni v haji. Zkusit jednu odpojit a sledovat jestli se to zacne chovat normalne dle ocekavani? Tzn dobijeni ... Pokud ne, tak zkusit tu druhou ?

Pak me napada prohodit regulatory, zjistit jestli neni problem v regulatoru. Pokud to prohodim, mela by se FV2 dobijet a FV1 taky. Nicmene pokud je regulator z FV1 vadny, bude se nejspise chovat divne i na FV2.

Pak leda prohodit panely na regulatorech, jestli neni problem ve dvojici panelu.. To bych ale nerekl, protoze to by regulator nehlasil tak rychle ze je dobito... ?

Co radite?

FV2 bych rekl ze se chova v klidu. FV1 bych rekl ze je tam nejaky problem.. :(
avatar
Příspěvky: 484
Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Reputace: 3

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od avatar »

Musíš to vzít vylučovací metodou.

bud to delaji baterie nebo to je na trase nebo regulator. Baterky vyzkousis v pohode. bud je prohodis s F2 a ty z F2 zkusis na F1 tim padem vyradis baterie jeslti jedou dobre nebo ne. Můžeš mít taky zničenej článek že jedna ztch baterek je KO.

Regulátor je možný taky musel bys je taky prohodit. taky můžes proměřít kolik jde do baterky proudu nebo kolik si bere. Jestli to ten regulátor moc neomezuje.

Ale podle toho co píšeš mi to příde na špatne baterie
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 426
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od abrams »

Zdravím ,

vem multimetr a nějakou silnější žárovku (55W) a změř napětí aku bez zátěže a se zátěží , a uvidíš :-) . Baterky bych po baráku tahal jen kdyby byly dobrý a vadily by jim geopatogení zóny :-) .
Já si na 157 % myslím že to volovo je v hajz.. ! Mě se stalo to samý , nabito tak se pustil měnič na cca 65W , jel pár minut a pak se vypnul že prej je vybito :-( = baterka DEAD ! Od té doby co mám LiFeYPO4 tak jsem v klidu :-) .

Elektonům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
JiříK
Příspěvky: 1020
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Reputace: 65
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od JiříK »

Jak píše Abrams. Já také zkouším baterky na H3 z auta. Co mám baterku 110Ah, tak ta z plného nabití svítila do konečného napětí 10,8V nekonečných 23 hodin v kuse. Ta tvá musí vydržet nejméně 16hodin. Pokud ne, tak je v háji.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 426
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od abrams »

Já to myslel jako zátěžový test , poklesne-li při zátěži 0,1C napětí aku významě pod +/- 12V u "nabitého" aku tak je v prd... . Většinou je v háji jeden článek , ale ty ostatní nebývají o moc lepší :-( .
Samozřejmě , kapacitní zkoužka vypoví o stavu aku nejvíce , pokusy o "oživení" jsou marné , vím to ;-) .

Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od mypower.cz »

ok.. Tak tedy jeste posledni porada pred testovanim a zitra budu zkouset s 200w stridacem a 60W zarovkou (mam ji tu). Zkusim prvne jednu baterku a pak druhou.

a) Dobit ji necim jeste pred testem? Urcite, ze jo... Premyslim vyuzit AC dobijec co tu mam a dobit jednu odpojenou baterku tim dobijecem co tu mam.. 220 si vytvorim stridacem.. Jakmile zacne dobijec hlasit ze je dobito, tak baterku odpojim, zmerim napeti bez zateze, pripojim 200W stridac s 60W zarovkou, zapnu a zmerim napeti a proud mezi baterkou a stridacem a budu merit cas jak dlouho ta 60W zarovka bude svitit. Tim by se zjistila kapacita te baterky, je to tak ?

b) 2 moje panely umi dat dohromady 22A = 11A x 2 panely paralelne Vadilo by jedne jedine 100Ah baterii kdyby zasvitilo slunce a regulator do ni rval 22A? (kdyz jsou 2 baterie paralelne, je nabijeci proud 11A max do kazde jednotlive baterie)

c) 30A AC dobijec, ktery bych pouzil pro "referencni dobiti" pred testem kapacity je 30A. tzn do baterky povali 30A. Může to?

220V pro AC dobijec si vyrobim bud z FV2, nebo z centraly, ale to by byla skoda benzinu, takze asi pokud bude zitra plno ve FV2, vytahnu to pres den skrz 600W stridac z FV2 do dobijece a do testovane baterky.

Chlapi diky moc za pomoc, jde tu o 6, mozna 12000, pokud jsou obe ty baterky KO tyjo, zadna prdel. Nebo reklamace.
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 426
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od abrams »

a) K nabití testovaných aku je vhodnější použít menší proud , ale větší proud je rychlejší a mrtvole to už neublíží .
V autoservisech používají aku testery co tu baterku takřka zkratujou a měří zbylý napětí červená žlutá a zelená :-) .

b) Pochopil jsem že na větvi FV1 jsou paralerně dvě 12V 100Ah ? Tak budou KO obě .

c) Je úplně jedno jak je dobít , jestli z FV nebo AC , furt jsou to elektromy :-) .

Cenu "speciálních volověných aku" znám , 7 Kč/Kg ve výkupu !
Slyšel sem že se někde dají sehnat vyřazený NiCD aku , lidi to kupujou za cenu šrotu , chvíli na to jezdí Eutem a pak je prodají zpět . Toto jsem se dozvěděl asi měsíc co jsem koupil LiFeYPO4 , chvíli sem si nadával , ale jelikož mám baterky v "obýváku" tak jsem rád že tu nic nesmrdí :-) .

Elektronům zdar

P.S. jaká je amortizace těch aku ? Kč/kWh el. uložené a vydané ?
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
avatar
Příspěvky: 484
Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Reputace: 3

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od avatar »

ad. a ano muzes to udelat takto s testem baterku bych pred tim plne dobil

ad b - pokud mas 100Ah baterii mel bys dobíjet 1/10 Amper na kazdou amper hodinu lepsi je dat mene nikdy ne více baterii tak nicis takze tech tvych 11AH je tak tak (uvazuji o tom ze ti to 11ah nedava stale ale pise mene). 22A na 100ah baterii nedavej odrovnas si ji !

ad c nemuzes znovu je tu pravidlo 1 amper na kazdych 10AH baterie (nikdy ne vice)

tak i tak se mi nelibi ze ti udelali ze do baterek peres o 0,2V vice a o 1A vice na baterii to by nemelo byt mel by to ten regulator omezovat
Uživatelský avatar
mypower.cz
R.I.P.
Příspěvky: 4927
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputace: 521

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od mypower.cz »

abrams:

a) tzn radeji pujcit autonabijecku s mensim proudem?

b) ano, ve FV1 jsou 2 100AH paralelne

c) ten AC nabijec jsem chtel pouzit kvuli tomu abych mel jistotu, ze chybu pri dobijeni nedela regulator a ze je v pr... baterie. Pokud se budou baterie dobite pres AC dobijec chovat OK a zarovka pri testu bude sviti dostatecne dlouho, pak chybně hlasi regulator a je vadny regulator ve FV1. - v podstate vylucovaci metoda s tim vyuzitim a dobitim skrz AC dobijec.
P.S. jaká je amortizace těch aku ? Kč/kWh el. uložené a vydané ?
vubec netusim, ale to by me taky zajimalo...

avatar:

a) ok

b) kdyz tam bude pri testovani jen jedna baterka, muzu panely jisticem vypnout. A nebo druha vec, muzu AC dobijecem dobit obe baterky paralelne, ale co kdyz bude v pr... jen jedna a akorat pri dobijeni tu druhou potahne dolu? Nebo v pripade, ze jsou zapojene palalelne tak jdou dohaje obe jak pise abrams?

c) takze autonabijecka s mensim proudem ?
avatar
Příspěvky: 484
Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Reputace: 3

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od avatar »

U toho nabíjeni se drz pravidla 1 amper na každých 10amperhodin baterie u tebe je to na baterku maximalne 10 amper vic do nich by jit memělo spíše to vidím na 8 amper.

Určite baterku odpoj pak dej na nabíječku a plně nabij. Pak udelej test se žárovkou. Tak jak budeš vědět jestli regulátor nebo baterie.

pokud ten tvůj AC dobíječ umí jen 30A ??? nejde omezit na cca 8A klidně by stačila i 2A nabíječka mala jen to bude trvat déle to nabití baterek.
avatar
Příspěvky: 484
Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Reputace: 3

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od avatar »

nebo to reknu asi takto pokud naperes do 100Ah baterky (kyselinove) 30 amer tak ta baterka bude slusne bublat ))))))

u tvých to nebim co udela asi se bude slusne zahřívat u toho nabíjení se kontroluje nekdy i teplota a pokud to nabíjí moc tak ty baterky jsou dost teplý coz by nemelo
Uživatelský avatar
abrams
Příspěvky: 2773
Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
Reputace: 426
Lokalita: Brno
Bydliště: Brno

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od abrams »

Souhlasím s avatarem , za normálních podmínek nabíjet volovo proudem 1/10 kapacity .
Když jsem se snažil "oživit" mou 12V 100Ah AGM za 4000,- tak mi prodejce jednak řekl : na chemické zdroje je záruka jen půl roku , a žeprej jí mám zkusit dát kapky , možná se probere . Prdlajs ! Za 1800,- sem koupil "oživovací" nabíječku
a ještě poskládal výkonnou nabíječku 12V 25A . Akorát vyhozený prachy ! Amortizace té baterky byla cca 25 Kč/kWh což mě dost .... . pak sem koupil staniční aku s pancéřovejma deskama za 12800,- , amortizace cca 1000,- Kč/kWh !
No hnus :-( . Do třetice DryFit solar od Exide za 9500,- , amortizace 160,- Kč/kWh ****** .
Schválně sem prohrabal záznamy , LiFeYPO4 13V "80Ah" jede od 04/2009 a proteklo jí 19.906 Ah x 13,3V = 264,75 kWh !
A je furt jak NOVÁ !!! Amortizace zatím 39,66 Kč/kWh . Takže "rekord" 25 Kč/kWh na 100pro padne :-) .
Říkám (píšu) to furt , volovo je dobrý na dvě věci , do auta a ups . NiCD do sklepa nebo do kůlny , ale LiFeYpo4 mám v "obýváku" ;-) .

Elektronům zdar
Sakra , zase ten nanuk roztál :-(
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
avatar
Příspěvky: 484
Registrován: ned kvě 08, 2011 10:16 am
Reputace: 3

Re: Napajedla: 800Wp hybridní ostrovní fotovoltaický systém

Příspěvek od avatar »

no jak te tak ctu tak sem nemel tu trakčni vatrtu kupovat a připlatit si na life po no co prvni baterie tak aspon mam neco na testovani. Dalsi bude jasna life po )) aspon do te doby klesnou na cene

Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek