Stránka 1 z 1

Elektrifikace dopravy

PříspěvekNapsal: pon dub 30, 2018 8:47 pm
od kybos
V Číně mají docela svižné tempo elektrifikace dopravy (1900 nově nasazených elektrobusů týdně). Takové tempo bych si u nás nedokázal ani představit.
https://elektro.tzb-info.cz/elektromotory-pohony-a-stroje/17284-elektricke-autobusy-zacinaji-delat-vrasky-ropnemu-prumyslu

Re: Elektrifikace dopravy

PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2018 7:14 pm
od kodl69
ne, 1118 týdně, 5900 za 5 týdnů. I tak je to extrém, oproti našim výrobcům, co si s tím jenom tak "hrají".
Podle mě je čistej elektrobus špatně, správná cesta je elektrobus kombinovanej s trolejbusem - není problém když někde "spadnó glajze" a nemusí to být zadrátovaný všude, stačí třeba centrum a konečný zastávky.

Re: Elektrifikace dopravy

PříspěvekNapsal: úte kvě 01, 2018 8:32 pm
od kybos
2 kodl69:
Píšou doslova "Podle agentury Bloomber New Energy Finance (BNEF) v čínských městech přibyde 9500 bezemisních autobusů – ekvivalent celé londýnské hromadné dopravy – každých 5 týdnů."
Pokud podělím 9500 pěti dostanu 1900 bezemisních autobusů za týden. Ale tady nejde o drobné, jde tady o řády...
Kolikpak se asi u nás vyrobí za týden autobusů?
U nás byla rekordní výroba 87 autobusů týdně.

Re: Elektrifikace dopravy

PříspěvekNapsal: stř kvě 02, 2018 1:22 am
od brumlaj
kodl69 píše:....... Podle mě je čistej elektrobus špatně, správná cesta je elektrobus kombinovanej s trolejbusem ....
A co tak nechat rozhodnutí která cesta je správně na odběrateli? Proč nutit obce tahat dráty vzduchem? Za mne čím víc akumulátorů se vyrobí tím bude možná cena nižší a tedy můj prospěch.

Re: Elektrifikace dopravy

PříspěvekNapsal: stř kvě 02, 2018 8:04 am
od kodl69
Jasně, proto píšu "podle mě" a ne "jediný správný řešení je" :lol:
Jeden můj známej dělá na vývoji podobnejch hraček, a ve městě, kde je aspoň minimum trolejí pro trolejbusy, je to nejjednodušší nasadit na linky, kde se aspoň kouskem překrývají s těma trolejbusovejma, což se samozřejmě nemusí vždycky podařit, viz "okružní" autobus v Brně č. 44, kde je to snad jenom 100m, to by na dobití na dalších 23km jistě nestačilo.
Ve Švédsku se budují troleje do silnice, https://auto.idnes.cz/svedsko-nabijeni-trolej-kolej-arlanda-d8v-/automoto.aspx?c=A180413_213938_automoto_fdv to by taky mohlo být řešení, aspoň na trasách, kde se jezdí pořád dokola, třeba letiště - centrum... To u nás nehrozí, tady chybí i ty silnice, natožpak troleje. V kvalitě silniční sítě už nás předběhly i některý africký země. https://autobible.euro.cz/kvalita-ceskych-silnic-sotva-prumerna-lepsi-najdete-namibii-indii-polsku/