Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je ned črc 22, 2018 9:55 am


Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Nezařaditelné

Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvekod mypower.cz » čtv led 18, 2018 3:13 pm

https://www.ecofuture.cz/clanek/indicka ... rni-panely

To je ale blbost co? :))

Meli to i na FB, napsal jsem jim k tomu nasledujici:

Selska uvaha:

1 vagon, to mame 16 panelu x rekneme 250Wp na panel = 4kWp, tedy 4kW okamziteho vykonu pri spickovem stitkovem vykonu pri kolmem osviceni sluncem (vyjimecny stav). Spise bych pocital s 2kW prumer. V noci nula, za zatazene oblohy tak 200W max 500W z celeho stringu 16ti panelu.

10 vagonu je za slunneho dne tedy prumerem schopno vyrobit cca 20kW energie (vykon potrebny asi jako pro 10 rychlovarnych konvic) pro spotrebice uvnitr techto vagonu.

https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99%C3%ADkon
Příkon el.lokomotivy: 2-6MW

Jestli je prikon lokomotivy 2MW, tedy 2000kW tak je v takovem meritku uplne jedno ze prikon bude pri napajeni vsech 10ti vagonu z lokomotivy 2020kW, tedy lokomotiva 2000kW plus 20kW spotrebice ve vagonech. To se do te technologie nevyplati investovat vzhledem jeji nestabilite (funkce jen za slunecneho dne pripadne naroky na akumulaci) a s prihlednutim k vami uvadenemu levnejsimu tarifu nastavenemu indickou vladou.

Nezlobte se ale tady mi neco znacne nesedi.

Jo jina rec by byla kdyby slo o obrovskou FVE nekde na indicke nevyuzite plose a vyroba z techto FVE by sla do prikrmeni el. site pro napajeni vlaku. Pak je tam za slunecnych dni urcita uspora ale az po pokryti nakladu na takou velkou FVE.

Obvykle se napajeni vagonu resi i tak, ze se na napravu vagonu pripoji alternator, ktery energii vyrabi za jizdy a napajeni je realizovano z akumulace v momente kdy vlak stoji coz je energie na pocasi nezavisla, zavisla jen na jizde vlaku.
Podpořte MyPower.CZ | 2.24kWp FVE | MyPower MicroLog2
BTC support 37uvSpUKTCmcJZD9bs8ZWhdrubxBxRZSuT | LTC support LPYitoWPn3k5PqWBWmuzbcwj344THtZ7q2
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 3225
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputation: 146

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvekod kybos » čtv led 18, 2018 3:48 pm

Ono je potřeba číst všechny řádky...
Indie píše:Panely za ideálních podmínek dokáží plně pokrýt spotřebu světel, obrazovek i klimatizace vagónů

Nepíše se zde o napájení elektrické lokomotivy solárními panely umístěnými na vagónech.
7,5 kWp poly +3x Tristar MPPT60 (>30 MWh) + 48V VRLA 540 Ah + LiFePO 300 Ah + UPS 6kW
Uživatelský avatar
kybos
 
Příspěvky: 1399
Registrován: sob zář 08, 2012 9:40 pm
Reputation: 103

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvekod marko250 » čtv led 18, 2018 4:18 pm

To neklapne,tam se na rozdíl od Českých drah vlaky využívají. https://1gr.cz/fotky/idnes/11/021/cl6/I ... 320540.jpg
4600Wp/20xChaori<dává 5360W>,2800Wp/12xJinkoSolar>,MakeSkyBlue 60A, Midnite Classic 150<dává 89A>,baterka 59.2VDC LFP4/300A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 000W<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 964
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 83

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvekod mypower.cz » čtv led 18, 2018 4:21 pm

kybos píše:Ono je potřeba číst všechny řádky...
Indie píše:Panely za ideálních podmínek dokáží plně pokrýt spotřebu světel, obrazovek i klimatizace vagónů

Nepíše se zde o napájení elektrické lokomotivy solárními panely umístěnými na vagónech.


Presne tak kybosi, je nutno cist opravdu vsechny radky.

10 vagonu je za slunneho dne tedy prumerem schopno vyrobit cca 20kW energie (vykon potrebny asi jako pro 10 rychlovarnych konvic) pro spotrebice uvnitr techto vagonu.


Vcetne nadpisu:

Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE
Podpořte MyPower.CZ | 2.24kWp FVE | MyPower MicroLog2
BTC support 37uvSpUKTCmcJZD9bs8ZWhdrubxBxRZSuT | LTC support LPYitoWPn3k5PqWBWmuzbcwj344THtZ7q2
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 3225
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputation: 146

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvekod kybos » čtv led 18, 2018 5:03 pm

mypower.cz píše:Obvykle se napajeni vagonu resi i tak, ze se na napravu vagonu pripoji alternator, ktery energii vyrabi za jizdy a napajeni je realizovano z akumulace v momente kdy vlak stoji coz je energie na pocasi nezavisla, zavisla jen na jizde vlaku.

Účinnost takového obvykého řešení není příliš vysoká, pokud si uvědomíme, kudy ta energie musí projít, aby skončila ve spotřebičích vagónu. Nehledě k tomu, že když zůstane souprava stát mezi stanicemi, může fungovat klimatizace na solární pohon, což při pohonu z alternátoru není možné. Nemá tedy smysl srovnávat příkon vagónů s příkonem lokomotivy. Spíš jde o srovnání uspořené částky (400 000 Kč) s cenou solárního vybavení vagónů.
7,5 kWp poly +3x Tristar MPPT60 (>30 MWh) + 48V VRLA 540 Ah + LiFePO 300 Ah + UPS 6kW
Uživatelský avatar
kybos
 
Příspěvky: 1399
Registrován: sob zář 08, 2012 9:40 pm
Reputation: 103

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvekod mypower.cz » čtv led 18, 2018 5:16 pm

kybos píše:
mypower.cz píše:Obvykle se napajeni vagonu resi i tak, ze se na napravu vagonu pripoji alternator, ktery energii vyrabi za jizdy a napajeni je realizovano z akumulace v momente kdy vlak stoji coz je energie na pocasi nezavisla, zavisla jen na jizde vlaku.

Účinnost takového obvykého řešení není příliš vysoká, pokud si uvědomíme, kudy ta energie musí projít, aby skončila ve spotřebičích vagónu. Nehledě k tomu, že když zůstane souprava stát mezi stanicemi, může fungovat klimatizace na solární pohon, což při pohonu z alternátoru není možné. Nemá tedy smysl srovnávat příkon vagónů s příkonem lokomotivy. Spíš jde o srovnání uspořené částky (400 000 Kč) s cenou solárního vybavení vagónů.


Ja bych rekl spis ze ty vagony jsou dnes bezne napajeny prave z te elektricke lokomotivy. O alternatorech na napravach jsem kdesi cetl, ale specialista na vlaky nejsem. Prijde mi to ale rozhodne asi lepsi reseni zdroje nez dat na vlak panely. Ac jsme tu vsichni priznivci panelu, take tu vsichni vime jak se panely chovaji v noci a za spatneho pocasi. Altik na naprave s akumulaci funguje bez ohledu na pocasi. Pri zastaveni kdy altik nefakci funguje prave ta akumulace. Tak nejak ma uvaha smerovala spise k tomu, ze pri srovnani spotreby lokomotivy je spotreba vagonu zanedbatelna. V tom clanku se pise ze na to od vlady dostali nejaky levny tarif el.en, tim tuplem se ty naklady na panely a jejich servis a navic nefunkcnost v noci a za spatneho pocasi moc asi nevyplati. Nevim. Ten altik mi prijde jako vyhodnejsi z mnoha hledisek. Nicmene v pripade plne elektricke site zeleznice ani ten. To uz asi spis prave ta lokomotiva jako zdroj i pro vagony.
Podpořte MyPower.CZ | 2.24kWp FVE | MyPower MicroLog2
BTC support 37uvSpUKTCmcJZD9bs8ZWhdrubxBxRZSuT | LTC support LPYitoWPn3k5PqWBWmuzbcwj344THtZ7q2
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 3225
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputation: 146

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvekod kybos » čtv led 18, 2018 5:47 pm

Alternátory připojené k nápravě vagónu jsou ještě z doby, kdy se vlaky tahaly párou. V mládí jsem takovými vlaky jezdil do školy.https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_By_%C4%8CSD
7,5 kWp poly +3x Tristar MPPT60 (>30 MWh) + 48V VRLA 540 Ah + LiFePO 300 Ah + UPS 6kW
Uživatelský avatar
kybos
 
Příspěvky: 1399
Registrován: sob zář 08, 2012 9:40 pm
Reputation: 103

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvekod JiříK » čtv led 18, 2018 8:48 pm

kybos píše:Alternátory připojené k nápravě vagónu jsou ještě z doby, kdy se vlaky tahaly párou. V mládí jsem takovými vlaky jezdil do školy.https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C5%AFz_By_%C4%8CSD


Tak zrovna tento vagon má dynamo. Alternátor byl až na podstatně mladších typech a byl hnán kardanem od dvojkolí, alternátor je umístěn na podvozku, dynamo na rámu vozidla. Alternátor byl až na vagonech tak od půlky sedmdesátých let, tipuji...
960Wp Schott ASI,600Wp poly, 1300Ah NiCd,200Ah Pb, 330Ah LiFePo,Juta 2024Z,2x3024Z, 5024Z,Victron Phoenix 1200W,350W, UPS APC300 Back,UPS IMV (Victron) 500 VA a další...
JiříK
 
Příspěvky: 745
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Reputation: 21
 
  • 0


Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvekod ranxon » pát led 19, 2018 12:16 am

Dnešné moderné vagóny už nemajú žiadne dynamá ani alternátory. Kúrenie a všetky el spotrebiče sú napájané centrálne z lokomotívy a to 1kV alebo1,5kV alebo 3kV jednosmerných alebo striedavých ktoré sa vytvárajú práve vlokomotívach. U elektrickej z trolejov a dieselovejz generátora. zálohovanie je z baterii dnes už väčšinou alkalických gelových, samozrejme okrem kúrenia.
ranxon
 
Příspěvky: 5
Registrován: stř črc 06, 2016 9:34 pm
Reputation: 0

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvekod kyocera » pát led 19, 2018 11:15 am

Zdravím,
často se stává, že autor článku aby přitáhnul pozornost čtenářů, přežene skutečnost a dodá nadpisem
větší význam tématu než je skutečný obsah článku. To mohl být i tento případ, kdy v samotném článku se píše jen
o spotřebičích ve vagonech napájených z FV panelů.
Ale když česká pobočka firmy Siemens udělí za takový nápad - pohon vlaku z FV panelů cenu, dostávají tyto myšlenky už
určité technické renomé pod křídly firmy Siemens.
Popis na stránkách elektroprůmyslu najdete zde.
http://www.elektroprumysl.cz/alternativ ... tskou-cenu
Koho zajímají skutečné poměry a rozbor všech možných ztrát, než energie z FV panelům doputuje k poháněnému dvojkolí
vlaku a jaké rychlosti takový vlak dosahuje , kolik km ujede , to vše si můžete přečíst a celou původní diplomovou práci najdete zde
http://dspace.upce.cz/bitstream/handle/ ... sequence=1
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 593
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 140

Re: Indie bude prý napájet vagony pomocí FVE

Příspěvekod střídač_N » pát led 19, 2018 1:16 pm

kyocera píše:.....pohon vlaku z FV panelů.....


Svět se obrací k zdrojům energie, potažmo laciné energie jako k budoucím novým ziskům. Tudíž jsou již projekty i na elektrické lodě. Vlak do toho taky zapadá, leč takto zásobovaný vlak odporuje tomu, co přináší zisky. Velkofabriky tu nejsou z nějakého rozmaru, ale jsou efektivnější než manufaktury. Argument nekazivosti obsahu je přímo v rozporu s požadavky na včasnost a předvídatelnost procesů. Aniž bych chtěl zatracovat snahu oné práce, bezesporu je přínosná, leč nemůže najít uplatnění právě z důvodů nepředvídatelnosti. Navíc proč tak složitě, když to jde jednoduše. Fotovoltaická pole kolem trati, zálohovaná plynovými zdroji.

Trošku předběhnu události a ocituji z práce pro 69:

6.1.5 Překlenovací a blokovací diody, vliv stínění

V případě zastínění či poškození článků fotovoltaického panelu by mohl proud ostatních
panelů v řetězci tento panel nenávratně zničit. Z toho důvodu se pouţívají překlenovací diody,
které zastíněné fotovoltaické články přemostí, čímţ však klesne výstupní výkon solárního
zdroje.
Také blokovací dioda zapojená v kaţdé větvi brání - v případě zastínění některého
z panelů ve větvi -poškození panelů ve větvi. Při zastínění má větev nižší napětí než ostatní
větve. Vyrovnávací proud mezi větvemi by mohl zastíněnou větev poškodit. Tomu zabrání
blokovací dioda, která při rozdílu napětí oddělí větev od ostatních větví. V takovém případě
větev nedodává výkon do střídače.
střídač_N
 
Příspěvky: 256
Registrován: sob říj 21, 2017 1:22 pm
Reputation: 29


Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Reputation System ©'