Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je stř zář 26, 2018 10:28 am


Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Nezařaditelné
PředchozíDalší

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod fugas » stř srp 30, 2017 9:06 am

Takže jsem pořídil dárce orgánů.Je ho docela škoda, ale stál dlouho v Praze u chodníku a sem tam se stal obětí opilců, či nezkušeného řidiče.Spodek je bohužel napaden korozí.Takže mi dá motor a Sagembox s funkční nabíječkou.Snad budu zase chvíli jezdit :D
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1072
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputation: 122

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod ResHacker » stř srp 30, 2017 3:49 pm

Tak to gratuluju, hlavně že aspoň nějak ještě poslouží ;) Já pořád jen jezdím a jezdím a jen řeším drobný závady jako zatékání do kufru přes zadní světlo, přestala jít vývěva (bylo to urezlým dodělávaným kabelem - už funguje), odešlé čerpadýlko ostřiků - vyměněno, nefunkční spínač stahovačky oken - opravený (stačilo rozebrat a očistit kontakty) a teď řeším spínačku - v té origo praskla pružina a přestala se vracet. Za jinou origo se mi nechce dávat 1800 no a neorigo zase není kompatibilní s tím origo klíčkem, abych jen přeházel stavítka...No prostě samé srandy, ale naštěstí řešitelné - je to jen o čase :) Pak se teda docela netěším na výměnu uhlíků, koukal jsem, že zespodu je dostupný pouze jeden, to se asi musí sundat celý horní box s bateriemi?? No uvidíme, uhlíky jsou zatim OK....
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 306
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm
Reputation: 7

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod fugas » stř srp 30, 2017 5:18 pm

Díky ;)
Kdybys něco potřeboval, mám tu ještě benzínové Saxo.Brzy pojede na poslední cestu.Tak dej kdyžtak vědět.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1072
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputation: 122

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod ResHacker » čtv srp 31, 2017 1:50 pm

No heleď jestli ti to nic neudělá, tak ta spínačka by mě asi pomohla ;)
(polo) ostrov 1160Wp monokrystal, Midnite Classic 150 + WB Jr, 8S3P (24V) ~540Ah LiFePO (14kWh), HF čína KS-6000p 6kW / 24V čistý sinus
P106 Electric, original NiCD 120V/100Ah
Uživatelský avatar
ResHacker
 
Příspěvky: 306
Registrován: stř srp 03, 2011 4:42 pm
Reputation: 7

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod kodl69 » čtv srp 31, 2017 2:59 pm

To res hacker - když čtu ty odejítý "drobnosti" -tak to je celkem síla. Asi by to chtělo přikročit k tomu jako k veteránu - rozebrat do šroubku, všecko co jenom trochu vypadá podezřele vyměnit a pak zase složit dohromady.
Já dal na vrakáč téměř kompletně funkční auto, když odešel motorek ostřikovače a týden na to motorek v zámku pravejch zadních dveří a pak ještě těsnění ve vodní pumpě -nic neřešitelnýho, ale pochopil jsem, že to začalo a už to neskončí, ale auto mělo v té chvíli 27 let a neumřelo na korozi...
ostrov 3000Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2665
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 180

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod fugas » pát zář 01, 2017 8:27 am

ResHacker píše:No heleď jestli ti to nic neudělá, tak ta spínačka by mě asi pomohla ;)

Jo ta tam bude...
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1072
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputation: 122

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod fugas » pát zář 01, 2017 8:38 am

kodl69 píše:To res hacker - když čtu ty odejítý "drobnosti" -tak to je celkem síla. Asi by to chtělo přikročit k tomu jako k veteránu - rozebrat do šroubku, všecko co jenom trochu vypadá podezřele vyměnit a pak zase složit dohromady.
Já dal na vrakáč téměř kompletně funkční auto, když odešel motorek ostřikovače a týden na to motorek v zámku pravejch zadních dveří a pak ještě těsnění ve vodní pumpě -nic neřešitelnýho, ale pochopil jsem, že to začalo a už to neskončí, ale auto mělo v té chvíli 27 let a neumřelo na korozi...

Tyhle veterány doporučuji držet na živu.Pomalu do těch let už přicházejí auta po roce 2000 a věř že co je síla, zakusíš teprve s nimi :) Pokud to dřív neshnije.Na každý prd jednotka a všechny komunikují a ještě na základě shodného VIN, který každý neumí v náhradním dílu přepsat.Nový díl stojí jako auto a bez diagnostiky s tím nehneš.
Když mi volala švagrová, že auto stáhlo okna, svítí a nereaguje na klíček... býval bych dělal radši deset vodních pump.Sehnat jednotku 1000Kč, přepsat epromku-koupit programátor 1500 a hodiny na fŕech.Pořád mnohem levnější než servis, ale toho s*aní!A vodní pumpu to má taky, ale pěkně schovanou, vzhledem k přítomnosti řady naprosto zbytečných součástek a žere to stejně nebo víc než ten veterán.Je to o úhlu pohledu.Pokud nemůžeš co pět let vyměnit auto za funglovku, tak s modernějším autem nic nevyhraješ.Proto radši tuhle línou potvoru, než třeba C-Zero.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1072
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputation: 122

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod kodl69 » pát zář 01, 2017 3:20 pm

To bylo pracovní auto, veterány si hýčkám, jezdím s nima jenom když je pěkně. P.S. V Anglii, u firmy Burton power ti udělají klasický auto i z novýho focuse, všecko vytrhají, dají páčku na blinkry a vypínač na světla, jediná řídící jednotka je na motor, pokud nechceš karbecy. Ale stojí to víc než nový auto a má to pak jenom průkaz závodního vozidla...
Další auto, novější, uhynulo na korozi. Když si vezmu postupně od nejstaršího věk smrti pracovního auta, tak je to 30, 25, 18 a jestli to současný dožije víc než 10 netuším. Pak asi dojde na každodenní používání veteránů.
ostrov 3000Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 2665
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 180

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod fugas » stř črc 04, 2018 5:38 pm

Takže Sagembox se jeví být odladěn k LiFePo.Tudíš uživatelsky přívětivé eutíčko s dojezdem 150-160km.Dnes jen 127km-držel jsem to u tlamy :D Teď to jenom učesat a už se Oto svezeš ;) Šlo to pomalu ,ale výsledky se dostavují.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1072
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputation: 122

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod ota » stř črc 04, 2018 7:53 pm

Blahopřeji.
Ja jsem elektrický Saxo teď taky malém koupil ale pak mi žena vysvětlila ze ho vlastně nechci ... :-(
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1304
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 199
 
  • 0


Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod youda » stř črc 04, 2018 8:02 pm

Jasne ze ne Oto. Ty chces prece Rimac, stejne jako ja ;)
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 595
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm
Reputation: 107

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod fugas » stř črc 04, 2018 9:59 pm

:D Mam rad ,ze se v tom da povrtat.Ale jinak ,svezl jsem se s Fiatem a mohu doporucit.Tedy pokud mate pud sebezachovy :D
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1072
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputation: 122

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod ota » stř črc 04, 2018 10:35 pm

Chci něco jednoduchého co se dá opravit doma a bude jezdit ještě za 15 let. A to je pravě to Saxo.
Vždycky mě někdo naloží do Tesly a ukazuje zrychlení. Je sice to super, jako v tryskáči. Jenže pak si vzpomenu že Tesla má řídící jednotku i pro kliku dveří a nadšení mě přejde. Auto plný kurvítek. Jakákoliv porucha nebo ťukanec stojí raketu.
Život se má zjednodušovat a ne se obklopovat věcma co žerou můj čas.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1304
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 199
 
  • 0


Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod Mikel » stř črc 04, 2018 10:45 pm

Mikel
 
Příspěvky: 190
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Reputation: 11

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod abrams » čtv črc 05, 2018 9:02 am

Zdravím ,

také toužím po Eutě , stejně jak píše Ota , jedině poctivá kovářská práce , žádnýho chytráka plnýho kurvítkovitejch píč*vin :hell: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2266
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno
Reputation: 237

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod JonasPP » čtv črc 05, 2018 10:41 am

Pozeram na tie otkazy de predavaju elektroauta a toho modreho saxika za 500€,alebo račej berlingo za 900€ pre jeho ložnu plochu chcem,poopravujem čo sa porucha,ale keby sa to dalo normalne prepisať u nas na slovensku bez tych byro potahovačiek.
Jak ratam,tak 100€ mesačne priemerne za rok dam za naftu (cena nafty ide hore,tak to zasa stupne),pri čom napriklad včera Mi išlo asi 11KWh do bojlera a mohol som to pustiť do auta.A to ma čaka asi 1,2KWp zrepasovať a dade na slnko položiť,teda bude ešte viacej energie naviac.
Teda ak zredukujem naftu na 50€ mesačne a solarko to zadotuje tak za rok,alebo 3 je investicia nazat.
Prevažne sa jazdi do 40km za deň,sem tam do 120km,de v polke cesty sa da bez problemu nabijať paru hodin a uplne zrietkavo dlhanske trasy,že je možna jazda iba na spalovaku.
Teda ani bateria nemusi splniť nadmerne očakavania. A super je to,že tieto auta nemaju elektroniku,ktora uplne kontroluje bateriu,teda môžem v aute nosiť 2KWh poskladanu Litiovu baterku z odpadu ako zalohu pre pripad nudze a kedykolvek ju pripojiť.
Mix solarok - 3,6KWp papierovo -2,7KW skutočnych;
12v-MPPT+PWM;trapez 1,7KW ;NiCd -1,1KWh
48v-Axpert 2,4KW +PJ 6KW ;LiFe -13KWh +NiCd -2,3KWh
Uživatelský avatar
JonasPP
 
Příspěvky: 368
Registrován: pon srp 31, 2015 10:36 am
Bydliště: Okolie Popradu SR
Reputation: 42

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod abrams » čtv črc 05, 2018 10:52 am

Zdravím ,

JonasPP píše: A super je to,že tieto auta nemaju elektroniku,ktora uplne kontroluje bateriu,teda môžem v aute nosiť 2KWh poskladanu Litiovu baterku z odpadu ako zalohu pre pripad nudze a kedykolvek ju pripojiť.

Přeeesněěěě :D dojezdovej "kanystr" :yes: .

Elektronům zdar *sun*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2266
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno
Reputation: 237

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod Mikel » čtv črc 05, 2018 10:55 am

V ramci EU neni problem zadny dovoz a prihlaseni auta.
Staci privest, nechat udelat dovozovou STK a zajit na urad pro SPZ. 100% na SK to funguje stejne jako v CZ.
STK stoji cca 1600,- a prihlaseni asi 800,-. Cely proces trva 2-7dni podle uradu.
Mikel
 
Příspěvky: 190
Registrován: pát lis 01, 2013 11:41 pm
Reputation: 11

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod fugas » čtv črc 05, 2018 11:01 am

Mimochodem páni ,kdyby někdo měl takové ty standard odporové balancery ,tak je beru.Ta chytrá věc co jsem koupil nrfunguje a ani nikdy nefungovala.Chytré balancery si dělají co chtějí.Jeden se rozhodnul že bude balancovat na 3.1V ,pak si to rozmyslel.Takže celou koncepci předělám k obrazu svému.Opět se ukazuje ,že v jednoduchosti je síla.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1072
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Reputation: 122

Re: Kterak P106 Electric k LiFePo přišel

Příspěvekod youda » čtv črc 05, 2018 11:27 am

Chlapi,
máte pravdu, v jednoduchosti je síla! Obzvláště pokud se jedná o něco, co mi má šetřit peníze, nebo na čem má záviset moje živobytí či dokonce život sám. Osobně jsem trochu staromódní a když vidím ty dnešní inovace typu vše do cloudu, vše do mobilní apky, umělá inteligence, samořiditelná auta, tak jen kroutím hlavou. Když to tak půjde dál, tak za chvíli dopadneme jak v komixu Vzpoura mozků - pamatujete jej?

Na druhou stranu, ruku na srdce, život není jen o práci a o šetření.
Je potřeba mít nějakou zábavu, udělat si radost, zasmát se nebo si zasoutěžit. Když to vztáhnu na vozítka, tak do práce je skutečně ideální něco jednoduchého, nerozbitného, snadno opravitelného. A pokud si můžu dovolit druhé auto na volný čas, tak klidně sáhnu po kabrioletu, sportovnějším elektromobilu nebo dokonce po offroadu, abych si občas mohl vyrazit třeba na expedici do balkánských hor. ::rolleyes::
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 595
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm
Reputation: 107

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron
Reputation System ©'