Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: sob pro 07, 2019 12:06 am


Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Obecná diskuze na téma "soběstačnost" s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
Předchozí

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvekod fugas » stř lis 09, 2016 1:12 pm

Ano Abramsi.Tomu se říká umět se srozumitelně vyžvejknout :D Díky :handshake2:
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1172
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvekod dracekvo » stř lis 09, 2016 1:14 pm

Já myslel, že výkon motoru kW a kroutícího momentu je udaná hodnota, co naměřím na výstupu hřídele z motoru. Nebo se pletu?
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvekod rva » stř lis 09, 2016 1:28 pm

Na výstupu hřídele a platí mezi nimi a otáčkami motoru zhruba vztah
P[kW] = Mk[Nm] * n [1/min] / 9549
_______________________________________________________________________
14kWp, 48V LiFePo4 350Ah,
EPSolar 60A/150V ET6415N + Axpert pwm 4kW PIP4048HS + Axpert mppt 4kW PIP4048MS
rva
 
Příspěvky: 1528
Registrován: úte dub 23, 2013 9:21 am

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvekod fugas » stř lis 09, 2016 1:29 pm

Pochopil jsem to tak že Abrams měl spíš na mysli poměr cena/výkon.
Tedy že ve chvíli maximálního výkonu elektromobilu který je k dispozici téměř okamžitě bude mít spalovák trojnásobný příkon a zdaleka ještě nebude vykazovat deklarované hodnoty výkonu protože je k němu teprve na půl cesty.
Naposledy upravil fugas dne stř lis 09, 2016 1:42 pm, celkově upraveno 1
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1172
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvekod abrams » stř lis 09, 2016 1:40 pm

dracekvo píše:Já myslel, že výkon motoru kW a kroutícího momentu je udaná hodnota, co naměřím na výstupu hřídele z motoru. Nebo se pletu?

Zdravím ,

nepleteš se , jsi jako my všichi obelháván ropnou lobby :evil: .
Před x lety jsem četl článek o porornávání e-Golfu s jeho smradlavým sourozencem , jejich jízdní dynamika byla až na pár aspektů totožná . Co bylo nejzajímavější a veskutečnosti přesně vypovídající pravdu bylo chování při souběžné jízdě obou porovnávaných vozidel do táhlého kopce , e-Golf jel na 95% výkonu , čmoud brácha vedle něj po sešlápnutí pedálu plynu na podlahu nevyrazil ohromujícím zrychlením díky 3x vyššímu udávanému výkonu motoru , ale pouze pozvolna dobíval každý centimetr vedení :uh: . Z toho vyplívá skutečnost , že spalovák s udaným výkonem třeba 55kW není 3krát výkonější než-li 18kW elektromobil :twisted: , ale v reálu sou si téměř rovni ::facepalm:: .
De to vidět i z druhé strany , čmoud s motorem 55kW na hřídeli by měl spotřebu kolem 18l/100km ... :eek2: .

Elektronům zdar *sun*
Naposledy upravil abrams dne stř lis 09, 2016 1:45 pm, celkově upraveno 1
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvekod abrams » stř lis 09, 2016 1:42 pm

fugas píše:Pochopil jsem to tak že Abrams měl spíš na mysli poměr cena/výkon.

Přesněji poměr příkon/výkon ;) .
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvekod fugas » stř lis 09, 2016 1:46 pm

Koukám že jsem se doplnil přesně ve stejné chvíli :D I když z hlediska ekonomiky provozu to vyjde na stejno.
Systém 24V ,Epsolar ET6415 MPPT ,zatím 1360Wp poly ,500Ah OpZs ,DC/DC beze jména ,ale s větráčkem 24V/12V/30A ,Power Jack 5000LF.
Uživatelský avatar
fugas
 
Příspěvky: 1172
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvekod dracekvo » stř lis 09, 2016 2:20 pm

Ale on by tu spotřebu měl těch cca 18l na sto. Možná i víc. Však těch 55kW je jen v určitých otáčkách a na plný plyn.

Abych dostal např. z citigo 1.0mpi těch 55kW, tak bych motor musel drtit na plnej plyn a na 6 tis otáček. Při běžné jízdě mezi 2 až 3 otáček z něho dostanu maxímálně 30kW. A teprve na 3 tis začíná maximální točivý moment. Kdežto elektromotor má ten průběh úplně jinej.
Viz graf.
Obrázek

Ale potom přímo měřitelnej výkon na dyno brzdě, tj výkon co se dostane na kola je nižší. Jsou tam ztráty v převodovce, diferákách, dále pak na motoru jsou navěšený další věci jako altík, vodní pumpa atd....

To že zkoušeli do kopce elektromobil a spalovák a spalovák mu nemohl ujet záleží na tom jak to testovali. Pokud mu nepodřadil, tak je to jasný, protože na nižší otáčky z toho motoru prostě ten výkon nedostal.

Ale to už silně odbočujem.
Uživatelský avatar
dracekvo
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv zář 13, 2012 3:35 pm

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvekod kodl69 » stř lis 09, 2016 3:26 pm

to Dracekvo: pozor, on to byl fuckwagen, a ony ty jejich motory nejdou ani odspodu, ani v otáčkách, ani benzín, a nový TDI už taky ne. Ty auta mají charakter vhodnej pro důchodce a blondýny, ne pro řidiče - ale to je trend všech automobilek poslední doby, aby byli lidi nasraní že to musí řídit, a rádi to přenechali automatu.

Kvízová otázka: kolik kW je potřeba k tomu, aby jel autobus po rovině ustálenou rychlostí 80km/h?

Dobrej řidič ví, kde jsou koně pro případ potřeby schovaní a umí je využít všechny dostupný. To, že elektrika pěkně táhne od nuly nezpochybňuju, sám mám vyzkoušeno, ale aby se to trochu pohybovalo mimo obec a dalo se předjíždět, tak je těch 70-100kW na 1.5t hmotnosti potřeba. A ten maximální výkon motoru u všech svých dopravních prostředků běžně využívám, sice krátkodobě, ale využívám. Nerad bych se vracel k něčemu jako š105, ale zase lepší než jít pěšky, když hromadná doprava prakticky neexistuje nebo je nepoužitelná. V praxi mi nejvíc vyhovuje 100Hp u stroje s hmotností 450Kg včetně řidiče, a snesl bych ještě víc. S jídlem roste chuť.
Věřím tomu, že bych dokázal "utavit" i teslu S...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4131
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Zkušenosti a dojmy z provozu starého elektromobilu

Příspěvekod fve » stř říj 18, 2017 3:17 pm

Rok se s rokem sesel - nejake novinky? Neco pozitivniho? Neco co treba zacalo vadit? Co by ztezovalo pocit z dobreho zivotniho stylu?
Na zaver pak jeste neco vice positivniho? Je to bez ironie, vazne by nektere urcite zajimalo jak se to po roce usadilo a jak to funguje. Proste pro/proti po dalsim roce.
Diky!
Oficialni set:
2,86kWp: 11x260Wp poly BENQ Turanka CR; GW3600D-NS; Solar iBoost+ pretoky do TUV & akumulacni nadoby otopne soustavy.
fve
 
Příspěvky: 13
Registrován: ned říj 15, 2017 7:53 pm

Předchozí

Zpět na Soběstačnost

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'