Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: sob pro 07, 2019 6:21 pm


Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Obecná diskuze na téma "soběstačnost" s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
PředchozíDalší

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod marko250 » pon pro 28, 2015 5:20 pm

Tohle se kdysi dělalo jako pilotní projekt,dnes už neexistuje.
3.jpg

4.jpg

A tohle bych si představoval:
5.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
JZ-50°/20xChaori 230<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar 225<davá2700W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1665
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod jarinox » pon pro 28, 2015 7:51 pm

marko250 píše:Tento kotel má tepelný výkon 20KW při 100% výkonu(umí max. 140% přeprogramováním regulátoru).Těch 20kW je samozřejmě odebíráno teplosměnnou plochou výměníku kotle od trysky po komínový odvod.Přez trysku jde teplota spalin 1000-1300°C,v dohořívací komoře kde by byl možný prostor pro výměník(hlavici) tepelného motoru je teplota 700-900°C.Tento prostor se nachází za spodními dvířky s tloušťkou 100mm a do nich by šla udělat vstupní díra o průměru 200mm s hloubkou 350mm v teplém prostoru.Tato dispozice umožňuje strčit tepelný motor na dvířka pouze vodorovně a intenzivní ohřev na jednu stranu hlavice motoru.Další možností je samozřejmě extérní výměník s médiem pro tep.motor,ale to se zase navyšuje zařízení,regulace a přechody.
zplynovaci-kotel-verner-v140-a-v210-extra.jpg

2.jpg

Chlazení tepelného motoru by bylo prováděné z venkovní části za pomocí vody z akumulační nádrže,která kolísá od 50-80°C,buď el.čerpadlem,a nebo vychytaně integrovaným oběhovým na rotující části tepelného motoru.
Můj dotaz zněl jednoduše,lze vyrobit prostorově a parametrově vůbec takovýto tepelný motor s výstupem 500Wh elektrických.Tak ať jdou spodní dvířka otevřít pro údržbu,funkce kotle se neomezí,jen se přesměruje část tepla přez tepelný motor jinou cestou do AKU.


Žiaľ výroba takéhoto tepelného motora, ktorý by dokázal dodať energiu 500W elektrických je pre bežného smrteľníka skoro nemožná v domácich podmienkach. Dôvod? Cena. A tiež sú s tým spojené ďalšie problémy, hlavne opotrebenie motora. Svojho času som skúšal zostrojiť obdobný lacný systém (s výrobným nákladom okolo 1000Eur) na prevod tepla na elektrickú energiu. Prešiel som od konštrukcie parného stroja (konštrukcie p. Šedého), cez motory na báze Stirlingu, ale vždy bol výkon nedostatočný. Navyše po pár stoviek hodín práce motorov dochádzalo k netesnostiam pracovných komôr, čo bol môj hlavný dôvod ukončiť bádanie v tejto oblasti.

PS: Kúpiť nejaký model Stirlingu je na internete jednoduché, ale keď ho necháte bežať napríklad mesiac, tak zistíte, že stráca výkon kvôli netesnosti - opotrebovaniu. A robiť každú chvíľu servis stroja, nie je výhra. Vlastná skúsenosť...

PS2: Odporúčam si tiež pozrieť: http://www.cres.gr/perch/Germany1.htm
jarinox
 
Příspěvky: 63
Registrován: pon zář 01, 2014 9:33 am

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » úte pro 29, 2015 12:34 am

Nemtudom?

Vlákno je o konkrétní alternative Stirlingu, ne o Stirlingu. Na Stirlingy si založte, nebo vyhledejte Stirlingovo vlákno.
Nechápu, proč mi to zabordelujete smetím. Nechte to být klidne mesíc, pokud s tím nic nemáte.
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod vlkazajac » úte pro 29, 2015 7:34 am

Tudom, ponimáju, ich verstehe, I understand. ....
Jarinox sa vyjadril k nákladom na zhotovenie a k obvyklým problémom s netesnosťami motorov rôzneho druhu, kam by sa mohol zahrnúť i Váš prezentovaný, takže to nevidím ako OT.
Vaše príspevky ma zaujímajú aj budú, skúste sa Vy zbaviť bordelových prvkov vo vlastných prejavoch. Prospeje to všetkým.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2348
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod jarinox » úte pro 29, 2015 10:11 am

xxtt píše:Nemtudom?

Vlákno je o konkrétní alternative Stirlingu, ne o Stirlingu. Na Stirlingy si založte, nebo vyhledejte Stirlingovo vlákno.
Nechápu, proč mi to zabordelujete smetím. Nechte to být klidne mesíc, pokud s tím nic nemáte.


Ospravedlňujem sa, že som napísal pár postrehov. Postrehov z praxe, ktoré by mohli pomôcť aj ostatným. Možno sa to nezdá, ale možno mám s tým viac, ako si myslíte. Od 2012 roku riešime kompletný off-grid systém pre veľký areál. Oslovili sme viacero výrobcov - konštruktérov, že zháňame systém na báze tepelného motora (nie len stirlingu), ktorý by dokázal z odpadného tepla cca 20 - 30kW vo viacerých kotolniach vyrábať elektrickú energiu zimnom období. Výsledok je taký, že takéto mikro jednotky s tepelným motorom nie sú dostatočne účinné, trpia neduhami, prípadne by bol pre ne veľký problém získať certifikáciu bezpečnosti práce (parné systémy). Iné je to v malými jednotkami, kde však cena začína na cca 15 000 Eur/kus. Avšak ich výkon výsledný elektrický je biedny, do 200W.

Dnes je rok 2015, čoskoro je tu rok 2016, a cestu malej jednotky na báze "lacného" tepelného motora sme nechali tak. Je s tým viac problémov, ako úžitku. Ostali nám len dve možnosti OCR systém a systém na báze TEG modulov. Toto všetko píšem len pre to, aby som ukázal smer, kade cesta nevedie. Ale keď Vám to vadí, nebudem sa k tomu už vyjadrovať :-)
Naposledy upravil jarinox dne úte pro 29, 2015 10:30 am, celkově upraveno 1
jarinox
 
Příspěvky: 63
Registrován: pon zář 01, 2014 9:33 am

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » úte pro 29, 2015 10:15 am

vlkazajac píše:Vaše príspevky ma zaujímajú aj budú, skúste sa Vy zbaviť bordelových prvkov vo vlastných prejavoch. Prospeje to všetkým.
Najľahšie sa ich zbavím tak, že odignorujem celé fórum, ak sa ukáže že tam sú len filozofi.
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod marko250 » úte pro 29, 2015 10:21 am

Xxtt-Proč tady jste? Zde se nachází lidé co si navzájem pomáhají a to dělají na základě svých zkušeností dobrovolně. Dal jsem Vám konkrétní požadavky k mému systému a jediné co z Vás leze je povyšování,místlo použití Vašeho TM na konkrétní situaci.Tak co tady chcete vlastně psát?
JZ-50°/20xChaori 230<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar 225<davá2700W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1665
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » úte pro 29, 2015 10:24 am

jarinox píše:a cestu malej jednotky na báze tepelného motora sme nechali tak. Je s tým viac problémov, ako úžitku. Ostali nám len dve možnosti OCR systém a systém na báze TEG modulov. Toto všetko píšem len pre to, aby som ukázal smer, kade cesta nevedie. Ale keď Vám to vadí, nebudem sa k tomu už vyjadrovať :-)

Rozumiem, je to do značnej miery tak, a situácia na trhu je neprehľadná. Toto vlákno ale nechajme na TEB, a nemiešajme do toho ORC, TEG..., nanajvýš možno porovnávať. Tie "červené kotly" v podstate do vlákna nepatria.
Zverejnená ešte nefunkčná jednotka má mať 2kW a jej cena je zhruba dvojnásobok toho, čo ste napísali, hlavne preto, že ide o prvý kus, ktorý väčšinou nebýva na predaj, ale slúži na testovanie. Nejaké práce boli urobené aj na menších jednotkách iného typu, v prípade, že by bol reálny záujem, tak je možné dohodnúť stretnutie.
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » úte pro 29, 2015 10:27 am

marko250 píše:Xxtt-Proč tady jste? Zde se nachází lidé co si navzájem pomáhají a to dělají na základě svých zkušeností dobrovolně. Dal jsem Vám konkrétní požadavky k mému systému a jediné co z Vás leze je povyšování,místlo použití Vašeho TM na konkrétní situaci.Tak co tady chcete vlastně psát?
Jak víte, že vy proto tady jste a já zrovna ne? Já vám smetí nedelám, tak nedelejte ani vy mne.

Kde jsou vaše "konkrétní požadavky" ?? Zrejme zanikli práve v tom smetí, a já si je nevšiml.
...co zpetne kontroluju, tak vidím akorát vaši reklamu na velký červený kotel jako off-topic, pokud jsem se zmýlil, budu rád, když me opravíte.
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod jarinox » úte pro 29, 2015 10:54 am

xxtt píše:
jarinox píše:a cestu malej jednotky na báze tepelného motora sme nechali tak. Je s tým viac problémov, ako úžitku. Ostali nám len dve možnosti OCR systém a systém na báze TEG modulov. Toto všetko píšem len pre to, aby som ukázal smer, kade cesta nevedie. Ale keď Vám to vadí, nebudem sa k tomu už vyjadrovať :-)

Rozumiem, je to do značnej miery tak, a situácia na trhu je neprehľadná. Toto vlákno ale nechajme na TEB, a nemiešajme do toho ORC, TEG..., nanajvýš možno porovnávať. Tie "červené kotly" v podstate do vlákna nepatria.
Zverejnená ešte nefunkčná jednotka má mať 2kW a jej cena je zhruba dvojnásobok toho, čo ste napísali, hlavne preto, že ide o prvý kus, ktorý väčšinou nebýva na predaj, ale slúži na testovanie. Nejaké práce boli urobené aj na menších jednotkách iného typu, v prípade, že by bol reálny záujem, tak je možné dohodnúť stretnutie.


Máte pravdu, nepopieram. Ja som sa snažil len poukázať na to, že zatiaľ v ponuke nie je veľmi stroj, ktorý by bol reálne funkčný a certifikovaný. O teoretickom systéme sa dá zatiaľ len teoretizovať, lebo v reálnej prevádzke sa môže správať inak. Ak budete mať funkčný systém, ktorý vyrobí 2kW elektrickej energie, a nebude po 1000 hodinách potrebné pretesnenie motora, tak rád sa s Vami porozprávam o zakúpení. A ešte Vám budem veľmi vďačný.

Ospravedlňujem sa, že som trošku skeptický, za tým sú len moje doterajšie skúsenosti. Máme skúsenosť napr. s http://www.genoastirling.com/engine-available.php .. avšak aj tento motor po 150 dňoch má problémy s tesnosťou. Tá netesnosť je hlavne zlá u motorov, ktorých pracovné médium je pod vyšším tlakom až do 30 bar (u Stirlinga napr. hélium).

Pre mňa ako zákazníka je dôležitá cena stroja, cena servisu a perióda servisného úkonu a tiež celková životnosť. Viete ono sa to nezdá, ale keď dáte napríklad 30 000 Eur za motor, ktorý bude vyžadovať servis každého pol roka (alebo 2000 mh) v hodnote 1000 Eur a bude mat životnosť 20 000 mh, tak taký stroj sa veľmi neoplatí. Lebo celkové náklady so servisom a teplom na chod sa pomaly vyrovnajú cene naftového agregátu + nákupu nafty.. Avšak určite, keď budete mať pozitívne výsledky, ozvite sa..
jarinox
 
Příspěvky: 63
Registrován: pon zář 01, 2014 9:33 am

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod vlkazajac » úte pro 29, 2015 11:00 am

Nie som filozof, mám excelentné technické vzdelanie na STU na katedre spaľovacích motorov, celý život pracujem v oblasti automotive s prevodovkami, hydraulikou a naposledy v obchode. Snád Vás neurazím, ak Vám odporučím toto: Pán kolega xxtt, doplnte si vedomosti a zručnosti v oblasti komunikácie. Ja ako technik mám pre to pochopenie, že technicky zameraní ľudia v komunikácii nevynikajú.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2348
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » úte pro 29, 2015 11:11 am

vlkazajac píše:Nie som filozof, mám excelentné technické vzdelanie na STU na katedre spaľovacích motorov, celý život pracujem v oblasti automotive s prevodovkami, hydraulikou a naposledy v obchode. Snád Vás neurazím, ak Vám odporučím toto: Pán kolega xxtt, doplnte si vedomosti a zručnosti v oblasti komunikácie. Ja ako technik mám pre to pochopenie, že technicky zameraní ľudia v komunikácii nevynikajú.
Ja ale v komunikácii vcelku vynikám. Vyjadrím zhruba to, čo chcem, nenoste drevo do hory. Je príjemné počuť vzdelaného technika, zatiaľ ste sa u mňa tak neprejavili. Chápem aj to, že Vás toto vlákno nemusí zaujímať natoľko, že by to bol dôvod, aby ste sa o to snažili.
Zabil som hromady hodín vysvetľovaním po fórach, a ukázalo sa, že priveľa diplomacie dá aj horší výsledok.
Takže sa skúsme dohodnúť, že odteraz len k veci.
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod vlkazajac » úte pro 29, 2015 11:18 am

Keby ste napísali len tú poslednú vetu, bolo by to presne to pravé orechové. V komunikácii vynikáte, ale dosť nešťastným spôsobom.
Ani nebudem pozerať na to, kto ma okradol o cenný bod v reputácii, ako som práve zbadal.
Naposledy upravil vlkazajac dne úte pro 29, 2015 11:20 am, celkově upraveno 1
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2348
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » úte pro 29, 2015 11:18 am

jarinox píše:avšak aj tento motor po 150 dňoch má problémy s tesnosťou.
To bol tiež jeden z dôvodov, prečo sme si nakoniec nevybrali Stirling, hoci so Stirlingom sme mali určité skúsenosti a dokopy boli vyrobené 3 kusy. Z toho 1 cudzia skladačka, ostatné vlastná výroba. Výkony 50W, 500W, a 2kW. Médium bol iba vzduch, kde nebol problém dotlakovať netesnosti automaticky (dotlakovací minikompresor, alebo prisávanie, použité v najvýkonnejšej verzii). Dávate mi o dôvod viac postrčit dopredu tie testy. Reálne skúsenosti s výrobkami sú na nezaplatenie.
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » úte pro 29, 2015 11:22 am

vlkazajac píše:Keby ste napísali len tú poslednú vetu, bolo by to presne to pravé orechové. V komunikácii vynikáte, ale dosť nešťastným spôsobom.
Ste už zábavný, to asi tým "excelentným vzdelaním", ako o sebe píšete. Čo tak si najprv po sebe prečítať. Vidím to takto - mňa ešte do obchodu nedostali, možno neskôr.
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod vlkazajac » úte pro 29, 2015 11:29 am

Prepáčte excelencia, že som sa narodil a čítal so záujmum Vaše príspevky. Máte odpoved na všetko, budem sa od Vás učiť.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2348
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » úte pro 29, 2015 11:52 am

vlkazajac píše:Prepáčte excelencia, že som sa narodil a čítal so záujmum Vaše príspevky. Máte odpoved na všetko, budem sa od Vás učiť.
Takéto "pocity" by sa mali riešiť cez SZ, alebo ešte lepšie cez kôš. Napísal som Vám slušnú odpoveď v SZ, ale sa zdá, že aj to bol stratený čas, pretože sa opätovne vyjadrujete sarkasticky.

Ešte raz a polopate - Vaše sarkazmy a posmešky momentálne zneprehľadňujú diskusiu v tomto vlákne. Ak by som bol správca, tak ich vymažem:

kto ma okradol o cenný bod v reputácii
no comment
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod vlkazajac » úte pro 29, 2015 12:00 pm

Len technickú poznámku : Vaša SZ bola pomalšia, ako príspevok do fora, s tým treba počítať.
Ring je voľný - už len Váš.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2348
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod pezizka » úte pro 29, 2015 2:00 pm

Vážení pánové. Nejsem technik, vzdělání nemám v tomto směru už vůbec, dokonce se blbě vyjadřuji a každý příspěvek smolím jak učeň... Jen mne to téma prostě zajímá. Osobně jsem se zatím nedozvěděl nic extra, nedejbože převratného co by stálo za řeč. Být adminem smažu celé vlákno, nebo alespoň jeho obsah. Nechcete nechat toho handrkovaní a leštění ega?
pezizka
 
Příspěvky: 548
Registrován: úte čer 24, 2014 7:23 pm

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » úte pro 29, 2015 3:01 pm

pezizka píše:Vážení pánové. Nejsem technik, vzdělání nemám v tomto směru už vůbec, dokonce se blbě vyjadřuji a každý příspěvek smolím jak učeň... Jen mne to téma prostě zajímá. Osobně jsem se zatím nedozvěděl nic extra, nedejbože převratného co by stálo za řeč. Být adminem smažu celé vlákno, nebo alespoň jeho obsah. Nechcete nechat toho handrkovaní a leštění ega?
V tom prípade mužete začít u svého príspevku, tu možnost máte minimálne hodinu. Když neumíte posoudit obsah, tak se do diskuse nepleťte zpusobem "nedozvedel jsem se nic, co by stálo za reč" a honem bežte neco studovat a delat.
Dále se nevyjádrujte množným číslem, paušálne, ale konkrétne a adresne. Proste není korektní, když každý kecá do všeho, bez toho, že by rozumel alespoň základum. Udelal jste alespoň Stirlinga, nebo páru? Na netu máte hodne "vláken", kterým rozumet budete, nikdo vás nenutí se míchat do tohoto.
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am

PředchozíDalší

Zpět na Soběstačnost

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'