Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je sob srp 17, 2019 3:34 pm


Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Obecná diskuze na téma "soběstačnost" s využitím alternativních zdrojů energie, jejich využití v běžném životě, potravinová soběstačnost atd.
Předchozí

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod gupa » čtv pro 31, 2015 7:28 pm

xxtt píše:Dal jsem nerez výmenník do spalovacího prostoru a musel jsem ho vyndat, protože horkou zónu ochlazoval natolik, že tam špatne horelo, a kotel nemel výkon. Výmenník musí jít až do místa, kde už nic nehorí.


Výměník v případě zdroje pro teplý okruh pro pyrolytický kotel nelze s běžným 11tř plech dosáhnout. Měl by být použit 15, měl jsem tu čest z jakýchsi zásob sním dělat. Pro svařování musí mít předehřev, jde o tzv černou nerez. Ten materiál může cose týká teplot mnohem výš oproti tř 11 určenou pro kotle, která je ale většinou běžná plech ocel třída. Jde hlavně o teplovzdušný odvod tepla k motoru kdy se odvádí okolo pracovních navrhlých teplot 550°C bez újmy na materiálu a bez deformací. Bohužel 15ctka plech se běžně nevyskytuje, měl jsem ho z doprodeje a mám byrobil jsem si zněj sítnici dodatečného trubkového výměníku ke zmíněnému pyrolytickému kotli.

Co se týká návrhu, je mnoho možností s deskovými výměníky, trubkovými, plamencovýni a kombinací. Odebírat teplo z trubkovnicového výměníku zadaných teplot není tak jednoduché, z jakéhosi nerezu jsem viděl ve šrotu jakýsi experiment o průměru cca 1m výšky 1m, podle všeho vzduch vzduch a protože sítnice byla jen okolo 8mm, odstaveno kvůli celkové destrukci a mnoha prasklinám. Není tak jednoduché ale mělo by to jít. Vzduch vzduch výměník je náročný ale za použití netradičních žáruodolných materiálů lze na něco dojít. (šamot, grafit, atp)
Stále lepší výběr je špatná jízda, než dobrá chůze.
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1674
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputation: 61

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » čtv pro 31, 2015 7:40 pm

gupa píše:bez újmy na materiálu a bez deformací.
Byly verze nerez, nikl, kobaltové oceli, austenitická ocel. Prozatím vyhrál bežný nerez kvuli dostupnosti a relativne dobré zpracovatelnosti. I když v červeném žáru krehne a nekdy praská. Stejný výmenník mela delat ješte jedna firma, a tam nevím, co zvolili, a jak to dopadlo.
Možná by dobrým kompromisem byl nikl, aust.ocel nevím, zda moc neoxiduje a nevnášel by do obehu prášek.
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am
Reputation: 44

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod olozx6r » čtv pro 31, 2015 8:48 pm

Tak jsem toto téma narychlo projel... bravo abramsovi! Jinak uživatel xxtt tu na mě jaksi působí dojmem, že něco ví, cosi vyzkoušel, ale na vše potřebuje peníze. Toto forum je o vzájemné pomoci a radách, ne o financování, i když věřím, že se tu najde dost lidí, kteří při určité vidině nebudou na korunu hledět...
::fv:: 40x 225Wp, 2x120Wp = 9240Wp ::pv:: , *batt* LiIon v přípravě *cloud* *sun* 4x MPPT střídače, vše jde do TUV a do podlahového topení :wood:. koupím střídač 220V DC to AC
Uživatelský avatar
olozx6r
 
Příspěvky: 438
Registrován: pát dub 11, 2014 7:58 pm
Bydliště: České Budějovice
Reputation: 6

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod mopadzi » čtv pro 31, 2015 9:02 pm

xxtt píše:
gupa píše:bez újmy na materiálu a bez deformací.
Byly verze nerez, nikl, kobaltové oceli, austenitická ocel. Prozatím vyhrál bežný nerez kvuli dostupnosti a relativne dobré zpracovatelnosti. I když v červeném žáru krehne a nekdy praská. Stejný výmenník mela delat ješte jedna firma, a tam nevím, co zvolili, a jak to dopadlo.
Možná by dobrým kompromisem byl nikl, aust.ocel nevím, zda moc neoxiduje a nevnášel by do obehu prášek.


Víte kolik je nerezových ocelí? Každá je jiná...
kdo si hraje nezlobí

9xRenesola 240W+9x Benq 265, 10xAvancis 125W, 14x Avancis 130W, 2xStuder VT65 1xVT 80, 2x XTM4000-48, 40kW Lifepo4..vše ve výstavbě, hotovo 99%
BMW i3 BEV
mopadzi
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte led 24, 2012 8:55 am
Reputation: 16

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod gupa » pát led 01, 2016 12:47 pm

Kolik je nerezových ocelí? Jaká se hodí na výměník vzduch vzduch cca 2000/550°C? Je to běžná nerez za běžné náklady? To jsou otázky DIY osoby, odborník ví co, a když může objedná co chce, DIY dělá z toho, co je dostupné a nedostane ho to do pasti.
Stále lepší výběr je špatná jízda, než dobrá chůze.
Uživatelský avatar
gupa
 
Příspěvky: 1674
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputation: 61

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » ned led 03, 2016 1:53 am

Vím, kolik je nerez ocelí. Hodne. Pokud byla otázka na mne, tak číslo si nepamatuju, a sotva bylo v tom prípade podstatné, šlo o nejlevnejší nerez (nemagnetický ve smyslu málo magnetický) ze sortimentu fy.Italinox.


...drobná výhrada tem, kdo mi likvidují reputaci - predstavte si, že mi dá kladnou reputaci nejaký slušný a zkušený človek, pak prijde nabroušený a nejspíš zakomplexovaný ňouma, a zneguje to, dokonce preklopí do mínusu.
Ne já mám s tím problém, ale ten ňouma zlikvidoval i práci toho slušného. Takhle se vám to dotyčným zdá správné?
Muže ňouma zlikvidovat kladné hodnocení jiného?

Už jsem napsal adminovi, že by se mela zachovávat reputace kladná i záporná.
Mel jsem zde 2 kladné body, chci je zpátky. Záporných mi dejte kolik je libo. Do té doby nenapíšu nic, čím bych pomohl.
Pro porádek.
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am
Reputation: 44

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod hurvayz » ned led 03, 2016 8:37 am

:lol: :lol: :D
Tak napište adminovy at Vám dá klidně tu mojí.
Lepšího člověka to z nikoho neudělá :)
Uživatelský avatar
hurvayz
 
Příspěvky: 606
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Reputation: 41

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod kodl69 » ned led 03, 2016 10:25 am

Klidně ať předá i moje kladný reputace, nemám s tím problém.....
Pokud chci něco co mám vyzkoušený na fóru publikovat, tak to napíšu a klidně dodám i detaily, třeba to někomu pomůže, a očem psát nechci, tak nepíšu, i když občas si do někoho taky zaryju...
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 3746
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm
Reputation: 300

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod mypower.cz » ned led 03, 2016 10:51 am

OT: Ahoj kluci, reputace se tyka vzdy konkretniho prispevku. Soucet je u uzivatele u kazdeho prispevku malym mene vyraznym. Je to jakasi samoregulace. Pokud bych zahlidl ze si nekdo na nekoho zasedl (a i takove pripady se tu staly), tak vetsinou ze zkusenosti nema smysl nic delat protoze takovy zasedly uzivatel vetsinou (az na vyjimky) odejde sam, protoze obvykle problem je u neho samotneho. Nema rozum a stejne na to doplati. Prostredi fora pro neho prestane byt zajimave. Jinak ad reputace, muzeme kolem ni diskutovat zde: viewtopic.php?f=24&t=1513#p24155 (tak nejak tady to zacina) at tu nebordelime tema kolem teplovzdusneho motoru. Posledni info, reputace se da zijstit v profilu uzivatele, treba reputation.php?&mode=details&u=3267 vcetne tech prispevku, ktere byly hodnoceny kladne i tech, ktere byly hodnoceny zaporne.
Podpořte MyPower.CZ | 2.24kWp FVE | MyPower MicroLog2 | PHP Microlog - logování vaší FVE na MyPower.CZ
BTC support 37uvSpUKTCmcJZD9bs8ZWhdrubxBxRZSuT | LTC support LPYitoWPn3k5PqWBWmuzbcwj344THtZ7q2
Uživatelský avatar
mypower.cz
Site Admin
 
Příspěvky: 3623
Registrován: pát bře 04, 2011 11:36 am
Reputation: 256

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod kyocera » ned led 03, 2016 11:22 am

I když to k obsahu tohoto vlákna vůbec nepatří, v jednom se xxtt musím zastat. Svoje úvahy umí podložit
často i rozsáhlými matematickými výpočty , snaží se o propagaci vědy a techniky v souladu dosavadními
poznatky a umí i pomoci. Uvedu jen 3 malé příklady. Před 5 ti roky jsem na jednom místě měl dojem, že
v daném místě je hodně větrno a dům by šel vytápět generátorem 5kW, xxtt mě během 1 hodiny a matematických
výpočtů přesvědčil, že moje úvaha je mylná a ušetřil mě zbytečné investice a zklamání pro případ, že bych to realizoval.
Před několika roky student jedné VŠ řešil jako diplomovou prací magnetický motor. xxtt neváhal a napsal na dotyčnou VŠ
proč je chybné zadání diplomové práce a související důvody podpořené znalostí fyziky. Poslední příklad je z jedné střední školy, kde v rámci odborné studentské práce se řešil generátor , který čerpá volnou energii z prostoru. xxtt dotyčné škole nabídnul pomoc při měření nelineárních proudů a napětí, uvedl další argumenty podpořené znalostí matematiky i fyziky a tato práce na generátoru volné energie byla anulována.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 728
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 170

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » ned led 03, 2016 1:58 pm

kyocera píše: tato práce na generátoru volné energie byla anulována.
Naštestí jsem ani nedelal ošklivce sám, a na anulování se zasloužili jiné subjekty z pražské fakulty, nebo nekdo další, z fakulty rovnež nabídli pomoc s merením. Vedoucí projektu neumel správne merit výkon neharmonického prubehu, a tím se dopustil zásadní chyby. V lepším prípade to časem pochopil, komunikoval jsem s ním mailem, a hned bylo videt, že má s tím problém.

Pro zajímavost, zase na Slovensku ministerka práce s,v,r, Žitňanská verejne ocenila perpetomobilní vynález jednoho z trestancu(generátor vodíku) s nálepkou perspektivního zdroje energie a velké úspory, a zatím nevím, že by se našel nekdo, co by to napravil. Odhaduju, že je za tím zase nejaká treťosektorová agenda, co plete lidem hlavu.
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am
Reputation: 44

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » ned led 03, 2016 2:01 pm

hurvayz píše::lol: :lol: :D
Tak napište adminovy at Vám dá klidně tu mojí.
Lepšího člověka to z nikoho neudělá :)
Od vás nic nechci, když máte se mnou potíže. Je zde reč o mypower a ne o psychologii nenalezených osobností.
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am
Reputation: 44

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod vlkazajac » ned led 03, 2016 5:50 pm

xxtt píše:Mel jsem zde 2 kladné body, chci je zpátky. Záporných mi dejte kolik je libo. Do té doby nenapíšu nic, čím bych pomohl.
Pro porádek.


Tak pre poriadok, jeden z tých dvoch kladných bodov som Vám dal ja, aby sa upokojila scéna a aby som Vás povzbudil, pripojil som Vám k tomu submisívny komentár. Ale na bodoch všetko nestojí, ja som v tej prestrelke pri sebaobrane dostal mínus od taxikára, keď som sa obhajoval, že nie som filozof, ale technik. Mimochodom, ak Vám niečo napovedia skratky LKT, UNC, URII, URIV, DV2, 1,9TDI, budete viac v obraze, na čom som pracoval vo vývoji aj v realizácii výroby v tíme - nie ako najväčší manažér, nutné dodať. ( Ako stredoškolák som postavil motokáru, ktorá vďaka upravenému obstarožnému motoru ale predovšetkým výbornej prednej náprave zajazdila 12. miesto na majstrovstvách Slovenska. Poznám dobre úspech aj neúspech, život je taký. To by filozof asi nezmákol.... )
Sú veci, ktoré sa nerobia. Nenapáda sa meno, dobré meno, matka, otec, alma mater a profesná angažovanosť. Nedávajú sa mená a prívlastky a to ani na tomto fóre, ani v pracovných tímoch. Tu by som Vás prosil o sebareflexiu ( vnútornú, nie na fóre ! ), lebo tu nadmieru strácate nie body, ale image, keď už po slovensky lepší výraz nemáme....

A teraz celkom vecne k téme. Spomenuli ste, že trh pre uplatnenie Vášho motora je dosť zložitý, tiež ste sa zdesili, že stať sa obchodníkom je najväčšia hrôza ( necitujem presne ). To som si myslel aj ja, keď som robil ako vývojár na vyššie spomenutých projektoch. Je však nesmierna výhoda byť vybavený polyprofesne ( to slovo som si vymyslel ), ak obchod robíte. Ide na mňa hrôza z ľudí, ktorí robia obchod s absolútne úzkym ekonomickým vzdelaním. Našťastie nemám firmu, kde by som to mal riešiť. Môžem sa však pokúsiť zhodnotiť trh.

Váš motor DNES nemá dostatok potenciálnych zákazníkov, ktorí by po ňom siahli. Premena energie v motore s kľukovým mechanizmom s externým spaľovaním nemá proti iným konceptom šancu, pokiaľ sa majoritne spaľujú fosílne palivá v termodynamicky dokonalejších energetických strojoch a sústrojoch. Myslím pritom na p-V diagram, ktorému určite rozumiete. Howgh !

ALE !

Nie je vylúčené, že sa nájdu zákazníci ( = uplatnenie ), keď za špecifických podmienok sa motor uchytí, zároveň sa nájde sponzor, ktorý projekt bude ochotný dofinancovať. Nepoznám takých, neviem pomôcť, ale stojím na Vašej strane ako na strane vývojára, ktorý veci rozumie a "niečo" urobil. Aj práca na nezrealizovanom projekte prináša osoh v podobe skúseností, niet pochýb !

Ak ma niečo veľmi zaujíma, tak je to v tejto chvíli výmenník a jeho priradenie k spaľovacej komore - kotlu. To je silné cafe, ktoré mi vonia. Prajem veľa zdaru!
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12V oloveným šrotom ))
skúška 99P8S ( 18650 ) na 280 Wp, LS3024B, Victron 350 VA
Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2172
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 224

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod hurvayz » ned led 03, 2016 5:55 pm

Já nejezdím taxíkem, na to bych neměl nervy. :lol:
Uživatelský avatar
hurvayz
 
Příspěvky: 606
Registrován: čtv bře 20, 2014 9:17 pm
Reputation: 41

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » ned led 03, 2016 7:16 pm

vlkazajac píše:Premena energie v motore s kľukovým mechanizmom s externým spaľovaním nemá proti iným konceptom šancu, pokiaľ sa majoritne spaľujú fosílne palivá v termodynamicky dokonalejších energetických strojoch a sústrojoch. Myslím pritom na p-V diagram, ktorému určite rozumiete.
Tak skúste aspoň jeden príklad v oblasti tepelných výkonov do 20-50kW.
Tu ide o kogeneráciu, nie o súperenie s profesionálnou výrobou elektriny.

...poznáte naozaj všetky výhody kľukového mechanizmu? Na "lineárne" motory môžete rovno zabudnúť, majú viac nevýhod, než výhod.

Vy ste mi najskôr dali iba ten 3. bod, ktorý tam bol veľmi krátko, že som ho ani neuvažoval...
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am
Reputation: 44

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod vlkazajac » ned led 03, 2016 7:34 pm

Odpoviem SZ.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely pripojené paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12V oloveným šrotom ))
skúška 99P8S ( 18650 ) na 280 Wp, LS3024B, Victron 350 VA
Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2172
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm
Reputation: 224

Re: Teplovzdušný motor alternativní Stirlingu

Příspěvekod xxtt » pon led 04, 2016 12:05 am

vlkazajac píše:Odpoviem SZ.
Vôbec si nemyslím, že mnou zverejnený motor je niečo "naj". Je to tiež len pokus. Keby bolo v tejto oblasti niečo "naj", tak sa to už široko používa. Úskalia sú všade, či je to vzduch, para, alebo ORC, Teg, turbína, neturbína, každé má zatiaľ svoje výrazné pre a proti.
xxtt
 
Příspěvky: 297
Registrován: úte pro 22, 2015 12:43 am
Reputation: 44

Předchozí

Zpět na Soběstačnost

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Reputation System ©'