Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: pát pro 06, 2019 1:53 am
goodbie píše:co je myšleno turbínou u lokomotivy?? Turbínová lokomotiva byla pouze jedna vyrobena Škodou a dlouho nejezdila
goodbie píše:jo tohle bylo opravdu jen na párách a nebylo to moc veliké to je fakt a stroje z ČKD jsou unikátní a drží
JiříK píše:goodbie píše:jo tohle bylo opravdu jen na párách a nebylo to moc veliké to je fakt a stroje z ČKD jsou unikátní a drží
Nenapadlo tě někdy, sehnat barču a udělat z ní elektrocentrálu? Sice by utáhla menší dědinu, ale hned tak někdo to doma nemá. A v Třebové se jich jeden čas válelo...
abrams píše:...
zamýšlený generátor...
kybos píše:abrams píše:...
zamýšlený generátor...
Nebylo by výhodnější vyzkoušet Teslovu turbínu?
http://www.epicphysics.com/model-engine-kits/tesla-turbine-kit/
Je vysokootáčková, má konstrukčně jednodušší rotor a je celkem zajímavé jak se o ní Nikola Tesla na smrtelné posteli údajně vyjádřil.
redcrown píše:Jak se vyjádřil?
abrams píše:... už přemýšlím nad konstrukcí avýroobou zmíněné bez-lopatkové
kybos píše:abrams píše:... už přemýšlím nad konstrukcí avýroobou zmíněné bez-lopatkové
Bude mít magnetická ložiska a vnější magnetický rotor?
Při tak vysokých otáčkách už asi nebude potřeba mnoho závitů, což? Nebude už 1,5 kHz na železo hodně? Nestačily by jen tři smyčky (na tři fáze) kolem vnitřního feritového statoru?
xxtt píše:Magnetická ložiska jsou nesmysl. Chtel by je vetšinou ten, kdo nechápe, co je podmínkou. Samotné magnety ložisko udelat neumí.
Vysoké otáčky je vetšinou výhodnejší generátor bez železa. Teslova turbína se na páru témer vubec nehodí, jsou asi 2 vážné duvody. Nejdu se momentálne více rozepisovat, neplatí me ani za to
Jsou možná lidi, kterí ocení/vezmou vážne i tuto stručnou pripomínku.
Detaily nekdy omezuju. Dekuju za pochopení.abrams píše:jaké jsou ony 2 vážné důvody
![]() |
|
Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků