je to potvora ten istic
>> Komu na fóre horel LiIon ?
viewtopic.php?t=4326&p=76114#p76083a keby aj nikomu nehorel, to neznamena ze li-ion nemoze niekomu bafnut dnes alebo zajtra.
>> Ake velke Li/olovo by ste mi odporučili aby vydržal aj zimu tak 4-7 dni
tam bude spojeny problem s panelmi, nielen s baterkami. Styri dni za sebou vedia byt v zime kludne zamracene tak, ze ti 10kWp panelov da dohromady 2-3kWh energie, za cele tie styri dni == s tym nedas 7 dni... mozno vodu naberes kyblikom, chladnicku vyhodis von na ponk ale co ostatne ? Naco pouzivas 24port POE ? Kamery ? Aku ma spotrebu ? Mozno aj viac (denne) nez to cerpadlo... Jasne mas tam benzingenerator a LPG, len ilustrujeme ze zo solaru a bateriek dat 7 dni to uz je ina sranda aj pri minimalnych odberoch. PRIEMERNE v zime 1Wp z panelu vygeneruje 1Wh denne, proste 1:1 pomer, cize ked mas 600Wp panelov dohromady, tak mozes pocitat so 600Wh DENNE V PRIEMERE [!!] lenze pruser je taky ze niekedy mas dobre dni kde dosiahnes 3:1 Wh/Wp (cize vyrobis 1800Wh zo 600Wp panelov) a niekedy mas sprosty den kde sotva dosiahnes 0.5:1 cize 300Wh zo 600Wp. Priemer je priemer, na dennej baze je to tragedia lebo to lieta horedole ako sibnute.
Cez jar a leto je tento pomer kludne aj 6:1, cize 10kWp panelov dokaze vyrobit 60kWh za den. Len na ilustraciu. Zda sa mi ze ten solar si uz mal v zime nahodeny, takze toto zrejme poznas na vlastnej kozi.
Chalani dobre napisali, najprv sa spravi audit, potom design, potom sa kupuju baterky panely atd. Musis vediet co sa snazis udrzat pri zivote, ake su tvoje moznosti a az potom stavas riesenie, podobne ako pri baraku nezacnes kominom a oknami, ale najprv spravis zaklady. Darmo ti tu napiseme 20kWh olova ked nevieme ake mas energeticke potreby v lete/v zime.
Reklamaciu urcite vyskusaj, nemas co viacej stratit. Najdu pokrutene dosky, bral si z toho nadmerne prudy, zamietnu. Olovene baterky nikdy nechces vybit pod 30% kvoli zivotnosti, idealne pod 50%, vzdy sa musia nabijat doplna doplna vratane tzv. float rezimu, a zivotnost obrovsky ovplyvnuje aj to, kolko amperov z nich tahas. 100Ah baterka sice dokaze dat okolo 800-900A prudu, lenze nie su stavane aby ho davali pol hodinu - to je na start vozu, dve sekundy cuc cuc starter, hotovo. Tahat 100A zo 100Ah baterky je pruser, v ziadnom pripade by si nemal stavat dve 12V/220Ah baterky na pohon 2000W cerpadla, pretoze to znamena odber okolo 200A z tej voltaze cize 100A na jednu baterku. To je sialene vela. Ja osobne by som si dal strop 30A alebo maximalne 50A z 220Ah baterky, cize dve baterie by potiahli maximalne 2x 12V x 50A = 1200W. Ale rozhodne by som nechcel takuto zataz tahat hodinu, dve, tri v kuse. Znicis to olovo. Takisto problem pri nabijani, nemozes to peckovat velkymi ampermi (darmo ma baterka 220Ah kapacitu), proste su citlive jak kožkanacicine
Rovnako dimenzovane lithium si ani nevsimne. Z 200Ah lithia mozes veselo brat 200A prakticky nonstop. Nabijat by sa nemali "1C" prudom (teda prudom o velkosti kapacity v amperhodinach), ale da sa to, vydrzia to lepsie nez olovo. Mimochodom, pises ze tvoje su este v zaruke a z toho tak nejak dedukujem ze maju nejaky rok, rok a pol... za ten cas mohli uplne kludne prejst 500 cyklami a cert vie ako dostavali zabrat v zime, co je absolutne na hrane zivotnosti technologie. Cize ti vlastne vydrzali to, co vydrzat maju a skoncili prirodzene.