Stránka 1 z 1

Hliníkové propojky

PříspěvekNapsal: stř zář 11, 2019 10:15 pm
od Dagus
Ahoj,
Nemáte někdo možnost za úplatu udělat hliníkové pásoviny na lto články? Kluci z eskutru je nejsou schopni dodat. Zkoušel jsem to doma vrtat a pořádně to nešlo, lepilo to na vrták a kousalo se to. Evidentně to chce lepší lidi a nebo postup. Přeci jen nerez není dobrej vodič a kontakty jsou v hlíně, takže měď je out. Max jsem schopen udělat lisované oko a až 50mm2 měď, ale nevím zda by to oko bylo ok?

Re: Hliníkové propojky

PříspěvekNapsal: stř zář 11, 2019 10:27 pm
od Mikel
Pouzij pri vrtani do hliniku lih. Nebude se to lepit. Take by bylo dobre paskovinu mit z hlinikove slitiny a nepouzivat cisty hlinik. Ten je meky a spatne se opracovava, je urcen pro tvareni.

Re: Hliníkové propojky

PříspěvekNapsal: stř zář 11, 2019 10:30 pm
od Dagus
Hele nevím co to je, ale byla to pásovina z nějakého stroje na kontaktech a dostal jsem to darem. Šíře 20mm a síla s bídou 2mm. Líh stačí technickej?

Re: Hliníkové propojky

PříspěvekNapsal: stř zář 11, 2019 10:33 pm
od Mikel
Ano, staci technicky. Staci pri vrtani potirat steteckem vrtak nebo pouzij pri vrtani rozprasovac.

Re: Hliníkové propojky

PříspěvekNapsal: čtv zář 12, 2019 12:06 am
od kodl69
Hliník je tak levnej, že je možná lepší si koupit to, co člověk potřebuje. U mědi je to jiná.
Při vrtání jsem nikdy hliník nemazal, vyjímečně chladil, základem je mít dobře nabroušenej vrták, samozřejmě o dost "agresivněj" než na ocel, tj ostřejší úhly břitů. Pak to jede jak do másla. Otřepy se stejně musí odhranit, tak o nic nejde, ani když se díra "rozmázne" o milimetr, stejně to chce velkoplošný podložky a pérovky...

Re: Hliníkové propojky

PříspěvekNapsal: čtv zář 12, 2019 5:53 am
od zbek
Osobně bych šel do mědi

Re: Hliníkové propojky

PříspěvekNapsal: čtv zář 12, 2019 6:14 am
od kvako1
tady neni potřeba vymýšlet , stačí ti ostrý vrták a trošku oleje.
lih není potřeba nejdeš to frezovat...
čistý hlinik, - to je správně na elektriku. ten prostě lepí, stačí trochu oleje, klidně i stolni z kuchyně.
na tvaření jsou hlinikové slitiny . ne čistej hliník. vědšinou 6tkova řada.

měď je zbytečnost pokuď maš kontakty Al, dej tam ten Al pasek.

jake jsou to baterky, pruměr diry co děláš ?
pokuť je to vědší díra než 8 , včetně tak to vrtej stupňovitým vrtakem, to bude nejrychlejší. do 6tky bych šel rovnou klasickým vrtakem černým...

Někdy se fakt divim co lidi dokažou nakecat kolem třeba ....dirky
Nemyslim to vezlem, jenom mi to neda.

Re: Hliníkové propojky

PříspěvekNapsal: čtv zář 12, 2019 6:15 am
od DanoP
Vrtat sa daju dobre tzv. "duralove" zliatiny tam sa trieska droli a nelepi. Elektrovodny hlinik je makky, lepi sa na vrtak. Vo vyrobe sa pouzival na "mazanie" pri vrtani do elektrovodneho hlinika perchlorethylen (odmastovadlo) - ten branil lepeniu. Mozno lieh bude tiez OK. Nebolo by jednoduchsie kupit si CuPAl podlozky a pouzit medene prepojky?

Re: Hliníkové propojky

PříspěvekNapsal: čtv zář 12, 2019 6:23 am
od Dagus
Cupal by tam byl hned, ale když je to 66160 článek, tak tam je vnější závit, takže by to s čistou mědi byl stejnej problem jako bez nich. Ještě v sz jsme řešili že ten pásek nedovolí článku žádnou dilataci. Řešením i pro me snadným je lisované očko a 25,nebo 35mm2 propojka. K tomu přístup mám snadný a bude to vypadat taky fajn a celé to chytnu mezi nerez spojovák.