od kyocera » úte bře 21, 2017 8:56 am
Pro solárník : ILUZE, v aplikacích domácí FV, kde jsou LiFe řádně předimenzované, vydrží LiFe
delší dobu, protože nejsou tak namáhané v cyklu nabijení a vybijení.
Na strojírenském veletrhu v Brně mně někteří majitelé elektomobilů potvrdily, že jim opakovaně odešly jednotlivé články LiFe velmi brzy. Nikdy ne při jízdě. Nikdy ne doma při nabijení.
Vždy se to stalo při jízdě z kopce , při rekuperaci, kdy je aku extrémně namáhaný.
V elektromobilech vydrží LiFe mnohem méně, než je zbožné přání majitele elektromobilu s LiFe. Ojete LIFE s menší
kapacitou 80% nebo 90% se potom objeví v různých nabídkách pro využití jako domácí FV aku, kde v mírnějším režimu
mohou ještě udělat nějaký čas nějakou službu.
Tyto informace z provozu LiFe aku v elektromobilech Vám běžně nikdo neřekne, běžně se dozvíte, že ušetříte za výměnu oleje, ušetříte za výměnu svíček a že elektromobil má nízké provozní náklady ve spotřebě ceny el.energie na 1km.
Já nejsem nepřítel elektromobilu, ale tuto drahou technologii bych si nekoupil.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA