Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Poslední návštěva: čtv pro 12, 2019 12:07 pm


Rychla pomoc s meničom

Měniče stejnosměrného proudu na střídavý proud, porovnání účinnosti, ztráty, optimalizace použití měničů, střídače v UPS - záložní zdroje.
Předchozí

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvekod vlkazajac » úte led 19, 2016 5:01 pm

Ked odpadne záťaž, napätie vyletí a menič zapíska......
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2361
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvekod FRSO » úte led 19, 2016 5:04 pm

trud píše:
FRSO píše:
trud píše:Tak som zistil ze ta CARSPA 600W je pre mna vlastne nevhodna :-( . Ma vstupné napätie max 15V, ja potrebujem aby sla aj na 16,8 V (4*4,2V). Musím nájsť taký menič čo ma väčší rozsah vstupného napätia .


Ano, je to tak, třeba Victron chodí do 17,2V, běžné HF čína sinus měniče při 15,5V vypínají !!, to máš Lionky že potřebuješ 16,8V, to ti dají při tomto napětí tak cca 1000 cyklu a je po nich, ideální je tak do 16V, tj. cca 2500 cyklů a 67% kapacity z instalovaných Ah..


Teraz by to slo z 12V autobaterie..ale prave mi idú poštou veci k stavbe packu z 18650 panasonic 3400mAh. 40 Kusov..teda asi 440-480Wh. Ešte ma napadlo že 16,8V majú len naprazdno..čiže pripojť halogenku na 12V ...ta zrazi napätie na 14-15V a potom pripojiť menič-záťaž a žiarovku vypnúť.


tak bych to nedělal, zátěž se vypne, slunko zažhaví a máš to v poruše, šak Victron 800VA se dá za tu cenu a máš klid a jistotu spolehlivosti, ale kdyžtak už koupit Compact, který se dá programovat přes MK2-USB
FRSO
 
Příspěvky: 983
Registrován: ned srp 14, 2011 9:13 pm

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvekod vla » úte led 19, 2016 5:40 pm

Mám pravděpodobně tu samou Carspu a stejný problém, Při plně nabitých baterkách jsem musel odpojit desulfátor, protože carspu cyklicky vypínal. Na zimu jsem doplnil levný MPPt regulátor taky od Carspy a při plných baterkách při eqalizaci pulzuje přes 30v a měnič taky cyklicky vypadává. V letě to lze vyřešit zapnutím nějakého spotřebiče, ale v zimě se mi nechce přicházet zbytečně o zásobu energie. Hlavní příčinu vidím v pulsním napětí nabíječe. napadlo mě dát před měnič nějaké feritové jádro, ale nemohu zásobu najít. Máte někdo nějaké vyzkoušené řešení? (nikoli typu zahoď krám a kup si pořádný regulátor :D , tento zatím musí vydržet než půjde na místo, kde to bude jedno)
Nemám rád tenhle stát.
vla
 
Příspěvky: 809
Registrován: čtv bře 12, 2015 10:18 pm

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvekod marko250 » úte led 19, 2016 6:25 pm

Jestli tohle všechno řešíš kvůli 8hodinám výpadku(směna,víc to nebude),tak se zbytečně stresuješ.Vytop si dům den předem na trenírkovou teplotu a do večera ani nepoznáš že se netopilo.Na tu Pb baterku to stejně nerozjedeš na dlouho,leda bys to bral z nastartovaného auta a nový pak z Li-ionek hned tak nepostavíš a zase nic moc kapacita(a kdo ví jaká bude reálná ),3400MA ani ve snu budeš rád za originál s 3000MA.Pokud neplánuješ stavbu FV, tak jen tak snadno ten slabý a napěťově nevhodný měnič neprodáš.
S tím PB zářičem velmi opatrně,už čtyři lidi kolem mě zavření v prostoru se zářičem ráno nevstali a je jim teď dobře.
JZ-50°/20xChaori 230<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar 225<davá2700W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1693
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvekod FRSO » úte led 19, 2016 7:40 pm

marko250 píše:Jestli tohle všechno řešíš kvůli 8hodinám výpadku(směna,víc to nebude),tak se zbytečně stresuješ.Vytop si dům den předem na trenírkovou teplotu a do večera ani nepoznáš že se netopilo.Na tu Pb baterku to stejně nerozjedeš na dlouho,leda bys to bral z nastartovaného auta a nový pak z Li-ionek hned tak nepostavíš a zase nic moc kapacita(a kdo ví jaká bude reálná ),3400MA ani ve snu budeš rád za originál s 3000MA.Pokud neplánuješ stavbu FV, tak jen tak snadno ten slabý a napěťově nevhodný měnič neprodáš.
S tím PB zářičem velmi opatrně,už čtyři lidi kolem mě zavření v prostoru se zářičem ráno nevstali a je jim teď dobře.


Zdravím marko:, přesně tak jak píšeš, kdyby bral ten kotel cca 5A, tak je potřeba za těch 8 hodin aspoň 40Ah energie z akumulátoru-dle mě to bude víc !!, a ten Loin pack kdyby zprovonil, tak při napětí cca 15,6V = cca 67% kapacity z těch cca 30Ah dostane jen tak 20Ah, což je tak polovina co potřebuje, takže zatopit pořádně a je to vyřešené, s tím měničem je to pravda co píšeš.
FRSO
 
Příspěvky: 983
Registrován: ned srp 14, 2011 9:13 pm

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvekod trud » úte led 19, 2016 8:41 pm

marko250 píše:Jestli tohle všechno řešíš kvůli 8hodinám výpadku(směna,víc to nebude),tak se zbytečně stresuješ.Vytop si dům den předem na trenírkovou teplotu a do večera ani nepoznáš že se netopilo.Na tu Pb baterku to stejně nerozjedeš na dlouho,leda bys to bral z nastartovaného auta a nový pak z Li-ionek hned tak nepostavíš a zase nic moc kapacita(a kdo ví jaká bude reálná ),3400MA ani ve snu budeš rád za originál s 3000MA.Pokud neplánuješ stavbu FV, tak jen tak snadno ten slabý a napěťově nevhodný měnič neprodáš.
S tím PB zářičem velmi opatrně,už čtyři lidi kolem mě zavření v prostoru se zářičem ráno nevstali a je jim teď dobře.

Ved ja to nechcem hnat celu dobu..v strede odstavky po cca 4 hodinach by som to na hodinu rozkuril zasa na maximum..viem ze 4 hod to vydrzi v pohode..
a tie 18650 su 3400mAh to nie je odhad...kupil som ich uz desiatky..mozno aj 150 kusov...vsetky testujem modelarskou nabijackou pripojenou na PC.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 750
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvekod vlkazajac » úte led 19, 2016 8:50 pm

Je naozaj škoda vymýšľať nejaké netradičné záložné zdroje, staršia autobatéria po výmene udržiavaná na float napätí ešte môže dobre poslúžiť....
Ked sa vrátim domov asi o týžden, zo záujmu ešte vyskúšam v kotolni môjho zamilovaného Victrona 350 na starých autobaterkách. Čo ak raz vypadne DS, moja FVE a zároven aj batéra v aute...... Pán Murphy to pozná.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2361
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvekod marko250 » úte led 19, 2016 9:23 pm

Tak to je super článok, a si prvý ktorému to sedí,za kolko ich máš? Treba riadne zakuriť a máš ušetrené stovky eur :-) .
JZ-50°/20xChaori 230<dává 5360W>,JV-90°/12xJinkoSolar 225<davá2700W>,MakeSkyBlue <60A>, Midnite Classic 150<89A>,baterka 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič PJ 10 kW<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 1693
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvekod kodl69 » úte led 19, 2016 10:39 pm

Taky by mě zajímaly 18650 přes 3Ah, kde se kupují a za kolik? (potřebuju do čelovky 2x2ks a do akuvrtačky 2x3ks, china noname selhala, cca 1,5Ah oboje je tak akorát k naštvání a ne používání.
ostrov 4600Wp neustále ve stádiu zrodu: 6x noark CHSM6610P250, 6x250Wp z I4wifi, 6xTratek 275Wp, 4x auria 120Wp, midnite classic 150 lite+whizbang jr., 16S a různě P cca 300Ah Winston, Powerjack 8kW (reálně 6kW po úpravě). 48V DC rozvody a spotřebiče.
kodl69
 
Příspěvky: 4161
Registrován: sob črc 19, 2014 7:56 pm

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvekod trud » úte led 19, 2016 10:56 pm

kodl69 píše:Taky by mě zajímaly 18650 přes 3Ah, kde se kupují a za kolik? (potřebuju do čelovky 2x2ks a do akuvrtačky 2x3ks, china noname selhala, cca 1,5Ah oboje je tak akorát k naštvání a ne používání.

Tohto predajcu mam overeneho http://m.aliexpress.com/store/storeHome ... obilestore
Bral som od neho Panasonic s PCB aj bez...objednavam po 5ks...tesne sa to vojde do limitu cez colnicu... Takže bez DPH. Mam prerobené vysávače aj iné veci na 18650..teraz chcem stavať malé nezávisle kúrenie do auta.. Len fúkať na sklo 2*200W s casovacom.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 750
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvekod vlkazajac » úte led 26, 2016 4:13 pm

vlkazajac píše:.....Ked sa vrátim domov asi o týžden, zo záujmu ešte vyskúšam v kotolni môjho zamilovaného Victrona 350 na starých autobaterkách.....

Tak som dnes pripojil Victrona 350 VA/24V na dve záložné batérie a niekoľkokrát zapol a vypol kotol. Overené, tento menič postačuje na prevádzku kondenzačného kotla Victrix, funguje bezchybne. Príkon 85 W.
DSCF1722.jpg

DSCF1726.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2361
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvekod trud » stř led 27, 2016 3:37 am

Ďakujem.. Takže 350 Victron rozbehne kotol. Ešte otázočka, tento menič ma napevno nastavený alarm batérie na 22V a odpojenie pri 21V. To nie je možné zmeniť? Pre lion batériu 29.4V je to dosť málo.
1050W+3*PWM,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah. ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už druhý :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
http://www.spritmonitor.de/en/detail/840146.html
Uživatelský avatar
trud
 
Příspěvky: 750
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Rychla pomoc s meničom

Příspěvekod vlkazajac » stř led 27, 2016 8:21 am

Napájacie napätie musí byť v rozsahu 21 - 31 V. Zmeniť by sa to pravdepodobne dalo po otvorení meniča zásahom do nastavenia, niekto by to vedel. Padá tým záruka.
2 420 Wp, 3 x LS3024B, 1 x VS2024N, 24 V / 140 Ah Pb, VE Multiplus C 800, Carspa 2000 W sin;
všetky panely paralelne; 100 % využitie prebytkov energie; dotovanie systémových batérií 12 V oloveným šrotom ))
Subsystém 280 Wp, LS3024B, 99P8S LiIon, Victron 350 VA; Obytný voz 280 Wp, Victron 100/15, 24 V / 130 Ah AGM, Carspa 600 W sin
Uživatelský avatar
vlkazajac
 
Příspěvky: 2361
Registrován: úte čer 11, 2013 9:40 pm

Předchozí

Zpět na DC-AC měniče, střídače, invertory

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: CC [Bot] a 0 návštevníků

Reputation System ©'