Stránka 3 z 3

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

PříspěvekNapsal: ned lis 24, 2019 8:39 pm
od thomas.007
Z toho soudím, že adaptér není k dispozici?
Takže bude zapotřebí řešit vhodnou krabičku, trochu odolné konektory, protože časté připojování ten konektor vyčvachtá, kabel to nemůže být taky zrovna hadr, protože s častou manipulací se ukroutí apod.
Není lepší koupit hotovou nabíječku pro udržování a řešit už jen konektor?
V případě, že by to nabíjelo moc silným proudem, dá se sériově vřadit žárovka a tím je navíc kontrola, že to funguje.
Ještě by šlo uvažovat o bezdrátovém přenosu, ale to je trochu na jiném levelu, odpadá však starost o konektor.

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

PříspěvekNapsal: pon lis 25, 2019 9:16 am
od vlkazajac
Po sezóne vyberiem batérie z campra a v kotolni ich udržiavam Hi-Tech nabíjačkou s LM317. Kaskádu odporov mám vyvedenú do zdierok, mám potom k dispozícii 5 stupňov udržiavacieho prúdu. Na jednom z odporov meriam udržiavací prúd na páre zdierok na boku flowerpotu.
Pripojené sú paralelne 4 batérie 65 Ah.
Chcelo by to reguláciu napätia, ale dá sa aj takto ....

udrziavacia nabijacka.jpg

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

PříspěvekNapsal: sob pro 21, 2019 12:08 pm
od rva
Nechal jsem se inspirovat a realizoval dobíjení autobaterií. Na baterii jsou pod matkou přichycena očka. Kabel od + pólu jde přes kabelovou pojistku 8 A. A velikost kabelů je taková, aby se při zkratu vypařily. Na propojení používám dvoupólový autokonektor https://www.aliexpress.com/item/32801485880.html a doufám, že je vodotěsný. Když se nedobíjí, je do konektoru zasunutý protikus jako záslepka, aby tam nenatekla voda. Vše je za jízdy schované pod kapotou motoru a kabely přitlačuje gumové těsnění ke kapotě, takže se to neklepe. Je to lepší, než zvedat kryt. A to tím spíš že nedávno mi při zvednutém krytu vítr nafoukal vodu na modul žhavičů a měsíc jsem hledal, proč jedno auto špatně startuje. Zatím to mám na dvou autech.
Ještě lepší by byl nějaký pevný konektor na karoserii/nárazníku.
A dnes už se nepájí, ale krimpluje. Proto doporučuji tomu, kdo častěji něco dělá s vodiči, aby si nějaké krimplovací kleště konečně pořídil - optimálně s vyměnitelnými čelistmi. Je to něco úplně jiného, než se honit s cínem.
2019-12-21 nabíjecí konektor zapojení.jpg

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

PříspěvekNapsal: sob úno 29, 2020 6:40 pm
od janza
Môj nový udržiavací nabíjač autobaterie vo Fabii zo solárneho rozvodu 12V (kludne može byť aj z adaptera 12V)

Nabijacie napätie 12,89V cca 100mA LTC3780 výkonový DC-DC menič/nabíjací modul 10A + miliampermeter poistka ventilátor z magnetickými ložiskami cca 40x40mm
https://techfun.sk/produkt/ltc3780-vykonovy-dc-dc-menicnabijaci-modul-10a/
Obrázek
Obrázek

časovač
https://www.ecoprodukt.sk/solarne.panely/casovace.dc/digitalny.casovac.westech.zyt16g.24v?gclid=EAIaIQobChMIgsyOpoDU5wIViaztCh10ZgazEAQYAiABEgKJ2vD_BwE
Obrázek

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

PříspěvekNapsal: sob úno 29, 2020 6:50 pm
od rva
Já to mám připojené k autonabíječce a ta po dobití skončí na udržovacím napětí 13.4 V. A i jiné udržovací nabíječky mají obdobné napětí.

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

PříspěvekNapsal: sob úno 29, 2020 7:09 pm
od janza

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

PříspěvekNapsal: ned bře 01, 2020 11:12 am
od kodl69
taky bych si myslel, že 12.9V je málo, na zaplavený olovo. Kdysi jsem dělal pulsní udržovací nabíječky ze signálkovejch traf 220/24V - i s objímkou a 12V/2W žárovkou, stačilo přidat diodu a připojit do zásuvky na zapalovač. Díky tomuto vydržela baterka ve felicii 9 let...

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

PříspěvekNapsal: ned bře 01, 2020 11:33 am
od vla
Pokud to byla baterky z prvovýroby, je taková doba běžná i bez udržovacího nabíjení. Ve Škodovce nám vydržela 11 let a pak jsme ji prodali i s autem. A to od listopadu do března stála s autem ve stodole a pak bez dobíjení nastartovala. Až náhradní mají podstatně nižší životnost díky ošizené výrobě, ale to už zde bylo psáno mnohokrát.

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

PříspěvekNapsal: pon bře 02, 2020 8:36 pm
od janza
Ja som pužival tuto aj ju predavam za 10€.
https://elektro.bazos.sk/inzerat/108412472/nabijacka-akumulatorov-udrziavacia-10-250-ah-12v.php
Obrázek
Nakoniec pri presedlaní dobíjania cez solar som vyrobil vlastnú.
Dôvod na solar 12VDc to nešlo zo siete dobíjala normálne cez adaptér.

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

PříspěvekNapsal: pon bře 02, 2020 8:42 pm
od janza
kodl69 píše:taky bych si myslel, že 12.9V je málo, na zaplavený olovo. Kdysi jsem dělal pulsní udržovací nabíječky ze signálkovejch traf 220/24V - i s objímkou a 12V/2W žárovkou, stačilo přidat diodu a připojit do zásuvky na zapalovač. Díky tomuto vydržela baterka ve felicii 9 let...

mne zatiaľ presne drží napätie aké som mal teda nedobija len presne udržuje take ako bolo.Ak mam nabite na 12.8V čo je 100¨% nabitá batéria tak ju drží nabitú stale na rovnakej úrovni.mal som ju nabitú 2tyzdne na začiatku 12,4V po 24h odstáti a po dvoch tyždňoch sa napätie nezmenilo pri udržiavaní touto udržiavajúcou nabíjačkou.
Samozrejme napätie pridáte aj na vyššie otočenie trimrom aj prúd druhým trimtom až do 10A.To je najmenši problem každy nech si nastaví ako mu vyhovuje len treba mať vykonný zdroj. :D

Kľudne aj 13,4V nastavíte.
Nastavenie manuál:
http://www.hezkyden.cz/shop/vykonovy-dc-dc-menic-nabijecka-ltc3780/

CV – Control Voltage = regulace výstupního napětí
CC – Control Current = omezení výstupního proudu
UV – Under Voltage protection = podpěťová ochrana

LED 1 – FAULT – oranžová – indikuje podpěťovou ochranu
LED 2 – OK – zelená – indikuje měnič v provozu, tj. napětí na výstupu
https://www.youtube.com/watch?v=BP6AoSoq76c

Obrázek

Pri tomto prude čo mám ja ventilator netreba ale keď už som ho kúpil a namontoval a ide na slnečnú energiu tak som ho tam nechal zavažilo aj to že ma magnetické ložiska. Nabijanie sa zapína sa cez hodiny 12V od 10:00 do 16:00 každý deň.Na výstupe to mam zapojené cez usmerňovaciu diodu proti prepolovaniu na akumulátore . Skratuvzdorný na vystupe je skušal som aj prakticky.
https://elektrokutil.webnode.sk/elektroweb/moj-solarny-system/vymena-solarnych-panelov-a-regulatora/
Orientačné nabitie podľa napätia akumulátora ktorý je v kľude po dobijani cca 24h.
Obrázek