Stránka 3 z 3

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

PříspěvekNapsal: ned lis 24, 2019 8:39 pm
od thomas.007
Z toho soudím, že adaptér není k dispozici?
Takže bude zapotřebí řešit vhodnou krabičku, trochu odolné konektory, protože časté připojování ten konektor vyčvachtá, kabel to nemůže být taky zrovna hadr, protože s častou manipulací se ukroutí apod.
Není lepší koupit hotovou nabíječku pro udržování a řešit už jen konektor?
V případě, že by to nabíjelo moc silným proudem, dá se sériově vřadit žárovka a tím je navíc kontrola, že to funguje.
Ještě by šlo uvažovat o bezdrátovém přenosu, ale to je trochu na jiném levelu, odpadá však starost o konektor.

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

PříspěvekNapsal: pon lis 25, 2019 9:16 am
od vlkazajac
Po sezóne vyberiem batérie z campra a v kotolni ich udržiavam Hi-Tech nabíjačkou s LM317. Kaskádu odporov mám vyvedenú do zdierok, mám potom k dispozícii 5 stupňov udržiavacieho prúdu. Na jednom z odporov meriam udržiavací prúd na páre zdierok na boku flowerpotu.
Pripojené sú paralelne 4 batérie 65 Ah.
Chcelo by to reguláciu napätia, ale dá sa aj takto ....

udrziavacia nabijacka.jpg

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

PříspěvekNapsal: sob pro 21, 2019 12:08 pm
od rva
Nechal jsem se inspirovat a realizoval dobíjení autobaterií. Na baterii jsou pod matkou přichycena očka. Kabel od + pólu jde přes kabelovou pojistku 8 A. A velikost kabelů je taková, aby se při zkratu vypařily. Na propojení používám dvoupólový autokonektor https://www.aliexpress.com/item/32801485880.html a doufám, že je vodotěsný. Když se nedobíjí, je do konektoru zasunutý protikus jako záslepka, aby tam nenatekla voda. Vše je za jízdy schované pod kapotou motoru a kabely přitlačuje gumové těsnění ke kapotě, takže se to neklepe. Je to lepší, než zvedat kryt. A to tím spíš že nedávno mi při zvednutém krytu vítr nafoukal vodu na modul žhavičů a měsíc jsem hledal, proč jedno auto špatně startuje. Zatím to mám na dvou autech.
Ještě lepší by byl nějaký pevný konektor na karoserii/nárazníku.
A dnes už se nepájí, ale krimpluje. Proto doporučuji tomu, kdo častěji něco dělá s vodiči, aby si nějaké krimplovací kleště konečně pořídil - optimálně s vyměnitelnými čelistmi. Je to něco úplně jiného, než se honit s cínem.
2019-12-21 nabíjecí konektor zapojení.jpg