Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je úte led 16, 2018 4:04 pm


nabíjeni PB aku

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...

nabíjeni PB aku

Příspěvekod araman » úte kvě 19, 2015 7:55 pm

Zdravím Vás.

Dostala se mi do rukou PB aku 80Ah/12V . Zkusil jsem ji nabít klasicky na 14,4V a minimální proud, ale po odpojení od nabíječky kleslo po 24hodinach napětí na 12,4V na svorkách což je málo dle mě. Při změření hustoty to ukazuje 1.28 ale napětí je malé.

Tak jsem jich chtěl nechat trochu probublat a vtom je trochu problém. Aku začíná lehce plynovat až při 16V a to se mi zdá že by hodně pozdě. Jako by ji ani nevadilo tak vysoké napětí.

Je ta aku vadná nebo dělám něco spatně ?

Petr.A.
dik za info
araman
 
Příspěvky: 3
Registrován: stř črc 10, 2013 11:52 am
Reputation: 0

Re: nabíjeni PB aku

Příspěvekod rottenkiwi » úte kvě 19, 2015 9:29 pm

Tu na týchto stránkach je napatie batérií pri určitom SOC:
http://www.energymatters.com.au/compone ... discharge/
http://www.solar-electric.com/deep-cycl ... y-faq.html

Ja sa doma orientujem podla teploty batérie, vizuálnej kontroly elektród, kontroly hustoty elektrolytu,
poklesu prúdu pri dobíjaní na max. napatie, plynovania pri koncovom napatí.

Mám Trojany L16-G a Bannery SHD, tak kým Trojany už varia, ako keď sa varí čaj pri 100 *C,
tak Bannery ešte len začínajú bublať, to je pri 14.2 až 14.9 V, podľa teploty, cca, pri 14.8
a 25 *C odpajam 2 stringy Trojanov a pokračujem s Bannermi až do 15.15 V, pričom výrobca
odporúča dobíjať až do 15.6 V, to vidno na sfarbení elektród, ak sú čierne, je to OK,
ak sú ešte hnedé, tak ešte treba nabíjať, ale ak je baterka stará, tak sa už farba len pomaly
mení na čiernu.
Potom už hustota el. nestúpa a je nabité. No a záleží, čo na bat. pripojíme, ak nič tak by
malo napatie pozvoľna klesať rádovo desiatky hodín, záleží či máme Ca, alebo antimonovú baterku,
alebo bez, tak je vybíjanie ešte rýchlejšie, záleží na teplote, pri 40* sa vybíjajú samé rýchlo,
pri 0* C pomaly.

Ak pripojíme zátaž C20 až C10, tak by bat. mala mať určitú krivku vybíjania, rel. plochú.
Ak to drží na začiatku a potom to rýchlo padá nadol (napatie), tak niekde je problém.

Treba si všímať či batéria neobsahuje biely sulfátovaný povrch a napojiť nad 13.3 V
desulfátor a počkať niekoľko dní, potom prevariť a urobiť kapacitnú skúšku, ak sa to nezlepší,
tak rozobrať baterku a učiť sa z nej. :)

Ak je napr. pri varení el. zakalený do hneda, tak je problém v tom, že bat. bola zaťažovaná
vysokými nab. a vyb. prúdmi a asi už jej nič nepomože, len navŕtať zospodu, sajrajt vypustiť
a súčasne zvrchu dopĺnať nový el. Ak sa k článkom dostane vzduch, je to zlé.
BTC: 1LWBcqUCX4UiTgzxTmsfyL83KG8DQiq2gd
LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Meranie on-line LiFePO charge BMS SEI formation Float Kaneka_26.33 NREL eff. Toyota HVHS To každej Karle
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1103
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 38


Zpět na Pb

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron
Reputation System ©'