Fórum | MyPower.CZ | Obnovitelné zdroje energie - energetická soběstačnost | Právě je úte zář 25, 2018 10:48 pm


HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Hybridní elektrárny připojené do rozvodné sítě pro rodinné domy a bytové zástavby s možností plynulého řízení toku energie, popis, technické detaily, celkový výkon, fotografie.
Předchozí

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvekod youda » pát úno 02, 2018 12:19 pm

Ano, jistič 3x25 znamená 3 fáze, každá 25A.
Určitě bych nesnižoval bezhlavě, ale opravdu až po pořízení FVE, ve vašem připadě ještě navíc po pořízení Tesly S P100D, a ročním monitoringu odběrů z DS a z panelů. Mimochodem, elektromobil se dá nabíjet i z panelů a tuším že tu někdo snad provozuje i veřejnou FVE nabíječku (nebo to možná bylo na fóru rozpad.cz?) Jinak elektromobil je krásná věc, jestli natankovat plnou nádž (800km) za 2000 Kč nebo za 400 Kč to je sakra rozdíl ;)
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 595
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm
Reputation: 107

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvekod rottenkiwi » pát úno 02, 2018 12:33 pm

Lenže niektoré el. nemajú 3f nabíjačku, majú len 10 A / 16 A / 32 A / 240 V
a tu už potrebujete poriadny menič, ak to chcete nabiť 32 A prúdom.

Aj tých 10 kWp je pekných, ak máte auto v tom čase doma, ale vačšinou je auto
v meste resp. na parkovisku pred fabrikou a tam sa toho veľa nenabije, takže
k tomu treba ešte 30 kWh LiFE, ak to chcete nabíjať doma v noci.
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Online-monitoring
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1740
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvekod youda » pát úno 02, 2018 1:26 pm

Hele a co koupit ty auta dve? Tak by se jednim mohlo jezdit a druhy by se zatim doma v klidu nabijelo, treba i tyden :)

Manzelka stejne bude chtit taky auto pro sebe.

Rottenkiwi: opravdu by na nocni dobiti Tesly se 100KWh baterii stacilo 30KWh LiFePo? To jako ze by se kazdej den docucla jen ta trocha co se projela, ze? Ikdyz nevim jestli bych chtel huntovat baterky tim, ze budu prelejvat elektrony tam a zpatky... to radeji to druhy vozitko :)
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 595
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm
Reputation: 107

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvekod kyocera » pát úno 02, 2018 2:03 pm

Zdravím,
příspěvek k youda čas 12:19 PM
Nabiječku z místního fora provozuje kodl 69. Další veřejnou nabiječku má třeba pan Kubiš.
To je majitel prvního elektromobilu v čr.
Více o panu Kubišovi a jak kupoval první elektromobil najdete zde
https://auto.idnes.cz/elektromobil-niss ... _testy_fdv
Pokud se zamýšlíte nad jističem v souvislosti s nabiječkou pro elektromobil, tak
Výkon pro 3f se počítá jako P je odmocnina ze 3 x I x U. Takže i nejmenší jistič 3 x 10A propouští
příkon 6,5kW.
Elektromobil natankovat za 400Kč by bylo krásné, kdyby to platilo na věčné časy.
Ale elktrochemický aku v elektromobilu má svoji životnost. A nadšení nás po letech může
přejít, když uplynou nějaké roky a najednou nás čeká platba za nový aku , např. náhradní nový aku k
Opel Ampera stojí 250 000. Kč.
Za ty peníze je už úplně nové auto se spalovacím motorem. Ale jinak jo, elektromobily se mi líbí
i když si zatím nový elektromobil nekoupím.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 617
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvekod marko250 » pát úno 02, 2018 2:37 pm

Není to tak zlé s baterkama v Tesle https://www.teslafan.cz/clanky/400-000- ... erie-je-93

Já potřebuji 20 000km/rok,takže konkrétně model S by mě přežil :-) A ten taxík je provozován v tom nejhorším možném režimu na baterky.
4600Wp/20xChaori<dává 5360W>,2800Wp/12xJinkoSolar>,MakeSkyBlue 60A, Midnite Classic 150<dává 89A>,baterka 58.7VDC LFP4/300A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 000W<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 999
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 84

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvekod youda » pát úno 02, 2018 3:01 pm

Nemohl jsem se dopočítat toho 3f výkonu, tak jsem si to raději našel a vyzkoušel, vychází to krásně :)

3f výkon P = sqrt(3) * U * I * cos(fi)
1.732 * 400V * 10A * 1 = 6.928 KW
_____________________________
sqrt(3) = 1.732...
U = napětí fáze-to-fáze (400V)
I = proud každé fáze
cos(fi) = fázový posuv mezi napětím a proudem
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: http://youda.mypower.cz
Uživatelský avatar
youda
 
Příspěvky: 595
Registrován: úte dub 26, 2016 11:12 pm
Reputation: 107

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvekod kyocera » pát úno 02, 2018 3:15 pm

Zdravím,
Pro marko 250 :Elektrochemický aku má omezenou životnost. Po dobu životnosti aku, můžete najet jako taxikář
stovky tis.km. Nebo jako marko 250 jen 20tis.km / rok protože marko 250 není taxikář a najede proto málo.
Pro elektrochemický aku neplatí, že elektromobil budu šetřit tím, že ho zavřu do garáže na 20 roků
a vyjedu jen jednou za 20 roků a budu se radovat, že tímto způsobem mně elektromobil a jediný aku
vydrží 100 roků a tak jediný aku v TESLA mně přežije.
V odkazu, na TESLA, který uvedl marko 250 se uvádí, že společnost Tesla dává osmiletou záruku na
neomezený počet km.
Čím více km se Vám podaří najet v době životnosti aku, je to pro Vás jen dobré a lepší.
Tedy využít zmíněný elektromobil je ideální např. pro nepřetržitou službu taxikáře. Pokud někdo najede
jen málo km každý rok, tak nevyužije životnost aku tak, jako to dokázal ten taxikář.
Ale vúbec neplatí, že když budu jezdit málo, aku TESLA mně přežije a bude funkční i za 100 roků, protože jsem jezdil
málo auto TESLA šetřil a dělám si nárok, že mně aku musí přežít. Mimochodem nevíte náhodou, kolik stojí náhradní
nový aku k TESLA ? Protože i TESLA má aku s omezenou životností.
Já bych cenu nového náhradního aku TESLA typoval tak mezi 400tis.Kč až 600 tis.Kč.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1500Wp FV panel 6ks 255Wp Kyocera , regulátor Victron E. 150V/70A ,aku 120ks článků NiCd každý 120Ah,
LF měnič Victron E.P.1200VA a LF měnič Modrý trpaslík 1500VA a LF Modrá trojka - 3000VA
Uživatelský avatar
kyocera
 
Příspěvky: 617
Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
Reputation: 143

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvekod rottenkiwi » pát úno 02, 2018 4:39 pm

Mnohé el. majú vo výbave 3 f x 400 V konektor, ale využívajú len 1 fázu,
takže s 32 A konektorom je to 32 x 240 V výkonu.
Preto to nemožete počítať ako to počítate.

Aby ste mohli využívať 3 x 16 alebo 32 A, musíte mať extra nabíjaciu stanicu
a za tú si už doplatíte, alebo pojdete dobíjať na 50 kW DC.
Only God & bank can create something from nothing. LTC: LX4UmmYHzT293zcJJ4BjTcPTRSHoLWLDn7
Vodík LiFePO charge BMS SEI formation Float IBM Quantum Enphase IQ7x 787 Dreamliner Issue Ako žiť eko Online-monitoring
Uživatelský avatar
rottenkiwi
 
Příspěvky: 1740
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Bydliště: SO, SK
Reputation: 69

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvekod ota » pát úno 02, 2018 4:59 pm

Podotek k životnosti aku Tesla:
Výrobce garantuje ze auto bude po 8 letech provozuschopné. Dosáhne toho tak ze některé z akubloků které odejdou software odpojí a auto bude jezdit na ty akubloky které budou tou dobou ještě použitelné.
To neznamená ze celá baterie bude tou dobou funkční.
5kWp + 3kW Multiplus, 15kWh LiFe
http://www.elektrarna.estranky.cz/
Uživatelský avatar
ota
 
Příspěvky: 1303
Registrován: čtv dub 18, 2013 8:37 am
Bydliště: na chaloupce u lesa-Příbramsko
Reputation: 199
 
  • 0


Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvekod abrams » pát úno 02, 2018 5:03 pm

Zdravím ,

tak tak , v Eutech sou 1F nabíječe , minimálně jeden (logicky :D ) nebo tři :arrow: tojest 3 x 231V . Při 1f nabíjení jede jen jeden a při 3f nabíjení oba tři . Je to levnější i pro výrobu - jen jeden typ v miliónových počtech :yes: . Bavil jsem se s jedním Teslistou o Teslách (nebo trenclích ? :lol: ) , říkal že mu blbnul jeden nabíječ a v servisu mu jej vyměnili .

Ad baterka do Tesly - na ebaji se občas objeví s cenou kolem 0,5MKč , "jetá" .

Záruka na aku není to samé jako životnost aku . Onen taxikář měl závadu při nabíjení , se články samotnými to nemuselo mýt nic společného , problém mohl být v elektronice . jelikož je to vše v jedný škatuli tak to vyměnili celý - dnes běžná "servisní" praxe .

Obecně - nic není na věky , vše od počátku spěje ke konci :idea: . V dnešní době je vše spotřebním zbožím - po použití zahodit a koupit další :hell: . Za investici lze považovat koupi veterána (co se dopravních prostředků týče) , těm cena roste , nikoli u nových pohybovadel . Někdo chce Fábii tak si pořídí Fábii , někdo chce Mercedesa tak si pořídí Mercedesa , někdo chce Leafa tak si pořídí Leafa a kdo chce Teslu tak si pořídí Teslu .

Elektronům zdar *cloud*
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny :D
Uživatelský avatar
abrams
 
Příspěvky: 2266
Registrován: ned črc 17, 2011 11:19 am
Bydliště: Brno
Reputation: 237

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvekod brumlaj » sob bře 03, 2018 2:56 pm

kyocera píše:........Více o panu Kubišovi a jak kupoval první elektromobil najdete zde ..
alternativně a to včetně jeho fotovoltaiky zde
kyocera píše:.....Ale elktrochemický aku v elektromobilu má svoji životnost. A nadšení nás po letech může
přejít, když uplynou nějaké roky a najednou nás čeká platba za nový aku , např. náhradní nový aku k
Opel Ampera stojí 250 000. Kč.
Za ty peníze je už úplně nové auto se spalovacím motorem. Ale jinak jo, elektromobily se mi líbí
i když si zatím nový elektromobil nekoupím.
Jeden konkrétní aku po sedmi letech v elektromobilu má dle počítadla 84% původní kapacity. Najede-li marko250 20kkm/rok, má za těch 7 let ušetřeno dle dříve udaných palivových cen 140000*1,6Kč=224kKč takže klidně může koupit ten spalovák, nebo dát na palivu ušetřené peníze do nového aku a ten starý šoupnout "zdarma" do sklepa k fotovoltaice. Nula od nuly pošla a oba nadále budete jezdit sedm let starým vozem. (a to předpokládám, že další ušetřené náklady hravě smažou ten rozdíl 250-224)
Moudrost nepřichází vždy s věkem, někdy věk přichází sám.
brumlaj
 
Příspěvky: 1438
Registrován: ned kvě 12, 2013 1:24 pm
Reputation: 91

Re: HFVE - plánovaná výstavba 8-10 kWh

Příspěvekod marko250 » sob bře 03, 2018 11:51 pm

:-) :-) :-) :-) Dobřé Tý! :-) Já potřebuji panely,baterek je nadbytek.A nějaká Tesla za 250tKč by nebyla? -hehe
4600Wp/20xChaori<dává 5360W>,2800Wp/12xJinkoSolar>,MakeSkyBlue 60A, Midnite Classic 150<dává 89A>,baterka 58.7VDC LFP4/300A+Li-ion/300A<uloží 35kWh>,měnič PJ 10 000W<dává stále 8600W>
Uživatelský avatar
marko250
 
Příspěvky: 999
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Bydliště: Hlučín
Reputation: 84

Předchozí

Zpět na Hybridní elektrárny

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron
Reputation System ©'